Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Ik zoek een?
Een 4K tv. Minstens 50 inch.

Wat is je budget?
1500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
te gamen op de PS4 en heel af en toe aan te sluiten op de pc. Flms en series kijken (Netflix). Ik gebruik de tv voornamelijk in een verduisterde ruimte, hoe donkerder hoe beter. 30fps vs 60fps merk ik persoonlijk nauwelijks en input lag merk ik wel wat sneller, maar ben ik ook niet overgevoelig voor.

Wat heb je zelf al gevonden?
De LG 55C7 en de Philips POS9002 die in het Zero Tolerance topic veelvuldig voorkomen. Andere opties zijn uiteraard welkom.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat ik voornamelijk lees is dat bovenstaande tv's hetzelfde paneel hebben, maar de C7 iets meer opties heeft zoals Dolby Vision. Wat ik me daarbij afvraag is of de C7 de meerprijs van zo'n €250-300 waard is. De C7 is voor zo'n 1350 te verkrijgen en de Philips in de ING rentenpuntenwinkel voor €1100 (met €200 cashback). Zijn er meer zaken die de C7 een meerwaarde geven behalve DV? Op het internet worden namelijk wisselende specificaties voor beide tv's gegeven, dus daar word ik niet veel wijzer van. De B7 lijkt ook weer goedkoper dan de C7, maar er lijkt geen verschil tussen te zitten hoewel de C7 veel populairder lijkt te zijn. Kortom ik weet het even niet meer.

Beste antwoord (via k-city op 08-06-2018 20:47)

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
k-city schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:48:
Ik gebruik de tv voornamelijk in een verduisterde ruimte, hoe donkerder hoe beter.
Alleen al om die reden kun je niet om een OLED heen. Bij een LCD, hoe goed de FALD ook is, ga je blooming zien in een donkere ruimte.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Is de C8 ondertussen niet voor een aardig bedrag te krijgen in het discussietopic en/of de cashback?

Eventueel kan je ook nog de Sony 9005 eens bekijken; deze is een relatief populair alternatief als je geen OLED zou hoeven hebben.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
MAX3400 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:50:
Is de C8 ondertussen niet voor een aardig bedrag te krijgen in het discussietopic en/of de cashback?

Eventueel kan je ook nog de Sony 9005 eens bekijken; deze is een relatief populair alternatief als je geen OLED zou hoeven hebben.
Ik geloof dat de C8 iets van €1600 is na cashback. Wat ik begreep is dat er slechts kleine verbeteringen in zitten ten opzichte van de C7, verschillen die mij persoonlijk waarschijnlijk niet zullen opvallen voor de meerprijs. Wat me wel redelijk opvalt is het diepe zwart van OLED, maar opzich is OLED ook geen harde eis, zolang het maar niet overduidelijk grijs afsteekt tegen echt zwart. ik zal die Sony ook maar eens bekijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Een goede afgestelde LED met FALD doet qua "zichtbaar zwart" niet veel onder voor OLED. Wel zal OLED bij "snellere beelden" en specifiek 4K/HDR-materiaal toch net iets beter presteren qua contrast en kleur-echtheid.

Heb zelf vorig jaar lang getwijfeld tussen een Sony 9405 en een LG E7 maar na lang wikken en wegen, kijken, lezen, meer lezen en kort overlegd op GoT, toch een E7 gekocht; dat was wel in de tijd dat OLED nog "net" een stuk duurder was (dagprijzen). Als ik de keuze nu nogmaals moet maken, is de "meerprijs" een stuk minder en zal ik direct een OLED kopen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:10
k-city schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:48:
Ik gebruik de tv voornamelijk in een verduisterde ruimte, hoe donkerder hoe beter.
Alleen al om die reden kun je niet om een OLED heen. Bij een LCD, hoe goed de FALD ook is, ga je blooming zien in een donkere ruimte.

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k-city
Bedankt voor de input. Ik ben uiteindelijk voor de LG C7 gegaan.
Pagina: 1