Na update w10 geen invoer letters mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micky83
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-04 23:44
Na lang uitstel vandaag toch de laatste Windows 10 uodate op mijn Asus laptop geïnstalleerd.
Na opstarten werd (na vingerafdruk geaccepteerd werd) den wachtwoord gevraagd.
Maar de letters van het toetsenbord werken niet. Alleen de cijfers.

Extern toetsenbord eraan gehangen... zelfde probleem.

Op Google een hoop dezelfde (maar soms net andere) situaties gelezen. Ook van iemand die dmv het inhouden van de Num.lock weer kon typen. Dat leek te werken bij mij. Ik kan weer typen.

Eenmaal in Windows kreeg ik meteen een pop-up om Logitech software te updaten. Gedaan.

Helaas herstartte de laptop zichzelf hierna en loop ik weer tegen het toetsenbord probleem aan.

Num.lock biedt nu geen uitkomst.

Waarschijnlijk was het dus ook een andere toetsenxombi die ik maakte om weer te kunnen typen.

* gekke is dat je na een aantal keren een foute code ingetypt te hebben (cijfers) een extra controle krijgt van Windows: type A1B2C3. Dat kan ik gewoon typen!!!

Ook in het bios werkt het toetsenbord gewoon.

Wie o wie kan mij hopen om op zn minst weer Windows in te komen?

Update: ook het on screen toetsenbord werkt zoals fysieke toetsenbord: alleen cijfers.

[ Voor 3% gewijzigd door Micky83 op 05-06-2018 20:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micky83
Zelf de oplossing gevonden:

Ik had blijkbaar ook een pincode (dus alleen cijfers) ingesteld naast mijn vingerafdruk en wachtwoord.

Gelukkig probeerde ik deze code anders was ik nooit Windows ingekomen.

Eenmaal in Windows heb ik de asus updater zn gang laten gaan. Vervolgens werkte het toetsenbord na herstart weer.

Mijn probleem is vooralsnog opgelost. Maar wat is er nu precies gebeurd? En dit zou toch niet morgen gebeuren???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262853

Heb je op "aanmeldingsopties" geklikt onder het pincode veld? Dan had je kunnen switchen naar wachtwoord.
Omdat de aanmelding op "pincode" stond, kon je alleen maar cijfers typen. Met je toetsenbord was dus niets aan de hand.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 262853 op 06-06-2018 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micky83
Ik zag dat ik kon switchen naar wachtwoord, pincode en vingerafdruk. Maar bij wachtwoord pakte hij geen letters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:43

Blokker_1999

Full steam ahead

Lijkt me dat ASUS een driver specifiek voor het toetsenbord heeft ondanks dat toetsenborden gebruik horen te maken van een universele HID driver. En de driverversie die op je machine stond heeft problemen met de meest recente versie van Windows. Vreemd dat Windows deze niet zelf heeft kunnen bijwerken.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micky83
Ik denk ook dat dat het geval was.

Maar goed, probleem opgelost.

Thanks voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miranda2407
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 12-06-2022
Goedendag,

Ik heb een Hp laptop en als ik deze aan zet vraagt hij mij om mijn wachtwoord, nu kan ik alleen cijfers typen maar geen letters, numlock staat niet op deze computer, ik kom er niet uit hoe ik hem weer normaal kan gaan gebruiken.
Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 22:18
Miranda2407 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:10:
Goedendag,

Ik heb een Hp laptop en als ik deze aan zet vraagt hij mij om mijn wachtwoord, nu kan ik alleen cijfers typen maar geen letters, numlock staat niet op deze computer, ik kom er niet uit hoe ik hem weer normaal kan gaan gebruiken.
Heeft iemand enig idee?
Wat Micky83 ruim 4 jaar geleden ook al als oplossing plaatste: je hebt waarschijnlijk een pincode ingesteld, en daar wordt nu om gevraagd. Je zal dus een pincode met cijfers in moeten vullen, geen wachtwoord met letters.

Verder dit al geprobeerd?
Anoniem: 262853 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:11:
Heb je op "aanmeldingsopties" geklikt onder het pincode veld? Dan had je kunnen switchen naar wachtwoord.
Omdat de aanmelding op "pincode" stond, kon je alleen maar cijfers typen. Met je toetsenbord was dus niets aan de hand.

[ Voor 23% gewijzigd door Hahn op 12-06-2022 19:12 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:22

TheVMaster

Moderator WOS
Miranda2407 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 19:10:
Goedendag,

Heeft iemand enig idee?
Misschien dat je de volgende keer even een eigen (nieuw) topic kan aanmaken? O-)
Anoniem: 262853 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:11:
Ohw en heb je dit al geprobeerd?

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 13-06-2022 11:35 ]

Pagina: 1