Toon posts:

Verkenner plus?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Wij zijn een MKB dat zo'n 200 projecten per jaar doet. het project wordt nu steeds naar een andere schijf gekopieerd/geplakt om zo de rechten (lees/schrijf) per fase / afdeling te regelen.
Nu willen we graag dit centraal houden (dus geen knip en plak meer) maar dmv status vlaggen (oid) aan bepaalde windows mappen willen toekennen/wijzigen per fase.

We willen eigenlijk een soort van verkenner waar je op in kan loggen en naar gelang welke gebruiker je bent je bepaalde mappen wel ziet en welke niet (of alleen kan lezen / schrijven)

Bestaat er zoiets?

We hebben al gekeken naar DMS maar deze lossen veel meer dan alleen dit probleem op (je krijgt te veel) en zijn daardoor vrij duur in aanschaf / implementatie.

alvast bedankt voor de reactie!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Microsoft Sharepoint?
Een soort Git-repo?
NextCloud/Owncloud?
Op NTFS en domain, kan je eventueel Access Based Enumeration aanzetten op je fileserver?

Ik mis even een beetje aansluiting over welk OS we het hebben, wat voor workflow je hebt, en welke voordelen/nadelen je nu ondervindt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je snelle reactie.

We draaien op microsoft windows (7,10 en server 2008).
in het kort de workflow:
engineering start een project incl mappenstructuur op in een netwerkshare. als deze fase gereed is, wordt de complete projectmap dmv windows verkenner op een andere share gezet, zodat deze zichtbaar wordt voor productie. na de afdeling productie volgt de testafdeling, dan wordt de complete projectmap weer naar een ander share gekopieerd.

Dit knippen/plakken/kopiëren levert veel dataverkeer op, back-up wordt extra belast en een verkeerde knip/plak bewerking is zo gemaakt.

Wij willen graag dat de projectmap op één plek blijft staan, alleen door bv statusvlaggen de zichtbaarheid naar de afdelingen worden geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:54
Je "status" is dan toch gewoon een rechtengroep die je toekent aan de map? Mailtje maar productie er achteraan: "project xy32 staat klaar".

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Verwijderd @sig69 Als het inderdaad over Windows gaat en er is iemand die er enige tijd in wil steken, kan je met RBAC al een heel eind komen. Eventueel complementeren met ABE en dan ben je er wel.

Logischerwijs: \\server\projecten\project A
- daar zet je de Modify-permissies op voor "groep A" en Read-permissies voor "groep B"
- zodra A klaar is met werken, zet de manager van groep B de NTFS-permissies om
- daar zet je de Read-permissies op voor "groep A" en Modify-permissies voor "groep B"

Dit is dus proces-ondersteunend; de managers van A en B moeten elkaar "aftekenen" in de overdracht. En zo verder naar groep C en D, bijvoorbeeld.

NTFS & RBAC zorgt ervoor dat alle groepen nog wel kunnen zien waar ze aan werken / gewerkt hebben maar maar 1 groep mag op een bepaald moment wijzigingen doorvoeren. En met Access Based Enumeration kunnen afgeronde projecten "verborgen" worden voor iedereen behalve voor, bijvoorbeeld, de directie. ABE kan je ook inzetten op RBAC maar dat is wel even een flink denk & inrichtproces.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-10 13:06

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Verwijderd schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:38:
Wij zijn een MKB dat zo'n 200 projecten per jaar doet. het project wordt nu steeds naar een andere schijf gekopieerd/geplakt om zo de rechten (lees/schrijf) per fase / afdeling te regelen.
Nu willen we graag dit centraal houden (dus geen knip en plak meer) maar dmv status vlaggen (oid) aan bepaalde windows mappen willen toekennen/wijzigen per fase.

We hebben al gekeken naar DMS maar deze lossen veel meer dan alleen dit probleem op (je krijgt te veel) en zijn daardoor vrij duur in aanschaf / implementatie.
Volgens mij heb je geen DMS nodig maar een VCS, een Version Control System.
De bekendste voorbeelden zijn Git en SVN waarbij die eerste vooral voor techneuten is en de tweede wat toegankelijker is voor gewone mensen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
@CAPSLOCK2000 aangezien het hier om Windows OS omgevingen gaat, kan je beter kiezen voor Mercurial.
TortoiseHg blijft bij uitstek nog de makkelijkste tool op Windows OS

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1