Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalking1
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-05 15:49
Hallo allen,

Toevallig iemand in bezit van een samenvatting/ oefenvragen voor de tmap foundation examen? Ik zie van alles op internet maar ik vraag mij de compleetheid af. Vandaar dat ik graag jullie ervaringen hoor.

Ik ben net begonnen om het boek door te lezen (zelfstudie)

Tips zijn altijd welkom!

Alvast bedankt mede tweakers :) Mocht je er ook mee bezig zijn, er staat een proefexamen op de website van Exin.

Gr
Elco

[ Voor 10% gewijzigd door finalking1 op 05-06-2018 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05 23:23
@finalking1 wat heb je zelf verder nog gedaan? Al eens op een zoekfunctie op het tweakersforum (of google op het web) geprobeerd?

Welke organisatie gaat je examen afnemen? Exin? ik zou zeggen: print de examen-informatie uit, daar zie je (vroeger althans) welke hoofdstukken/paragrafen getoetst worden. Richt daar je studie aanpak op in.

Welk boek benut je?

Succes, van deze test consultant

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalking1
Hallo Niels,

Heb van een mede tweakers een handige samenvatting gekregen. Daarnaast had ik via exin gelezen welke hoofdstukken je moest leren en de proeftentamen doorgenomen op hun website.

Ik heb het boek Tmap Next voor resultaatgericht testen. Normaliter gesproken heb ik totaal geen issue met het leren van de stof maar deze stof is zo droog. Wil ook totaal niet richting testen gaan maar moet toch het certificaat behalen.

Maar hoe meer oefententamens etc hoe beter.. Dus mocht iemand nog iets hebben dan hoor ik dit graag.

Gr
Elco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrnn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-08-2023
Snap wel wat je bedoelt, is ook relatief weinig over te vinden vergeleken met itil/prince/etc.

Ik zie nu in de preparation guide dat ze het boek weer gebruiken. Ik had enige tijd geleden het boek gekocht en kort daarna stapten ze over op een "workbook tmap suite" die je gratis kon downloaden. Die heb ik toen nog even bestudeerd maar ging met de hoofdstukken die getoetst worden zo erg van de hak op de tak dat ik mij er nog niet toe gezet heb.

Topic bookmark ik even, aangezien ik het boek al heb kan ik deze mooi weer oppakken. Zou je mij een PB kunnen sturen van de samenvatting(en) die je inmiddels hebt?

@NielsTn inderdaad gewoon de stof bestuderen. Maar persoonlijk helpt het mij heel erg als ik eerst een samenvatting doorneem. Dit heeft een goede overview waar ik dan de rest aan kan 'ophangen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieter.a
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14-05 17:43
finalking1 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:24:

Ik heb het boek Tmap Next voor resultaatgericht testen. Normaliter gesproken heb ik totaal geen issue met het leren van de stof maar deze stof is zo droog. Wil ook totaal niet richting testen gaan maar moet toch het certificaat behalen.
Hoezo 'moet' je dat?
Misschien is ISTQB een alternatief, dat zou iets kunnen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-05 23:23
sinds 1-2 weken is op http://www.istqb.org de Foundation Syllabus geupdate naar 2018 specs.
Qua 'moeten'... ik ben van mening dat ISTQB beter heeft nagedacht om e.e.a. in een carriere pad uit te werken: een foundation (basis) voor elke ITer die werkzaam is /te maken heeft met software ontwikkeling, en Advanced levels voor o.a. testcoordinatie/management, test analist en technisch tester (zeg: stress/load/performance tester).

probeer zeker te achterhalen waar je organisatie naar toe wil.. Simpelweg 'omdat het moet' vind ik een zwakke motivatie van een bedrijf. Staat er meer beschreven in een kwaliteitsdocument (strategie, missie/visie), dan zou je daar op in kunnen hak(k)en ;)

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:53
finalking1 schreef op maandag 11 juni 2018 @ 16:24:
Heb van een mede tweakers een handige samenvatting gekregen. Daarnaast had ik via exin gelezen welke hoofdstukken je moest leren en de proeftentamen doorgenomen op hun website.
Dit moet voldoende zijn. Tmap Foundation is goed te doen, zeker met deze voorbereiding. Oefenexamen, oefenexamen, oefenexamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finalking1
Piet_Piraat7 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:41:
[...]

Dit moet voldoende zijn. Tmap Foundation is goed te doen, zeker met deze voorbereiding. Oefenexamen, oefenexamen, oefenexamen.
Mooi om te horen! toevallig niet meer proefexamens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:53
finalking1 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 09:45:
[...]
Mooi om te horen! toevallig niet meer proefexamens?
Weet ik eerlijk gezegd niet meer, het is inmiddels 5 jaar geleden dat ik hem deed. De trainer had toen aardig wat oefenvragen, online stonden er wat en als die goed in je hoofd zitten is het examen erg goed te doen.
Pagina: 1