Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-05 14:14
Hallo Allemaal,

Ik heb een vervelend voorval met HP.

Ik heb een hp pavillion power 15-cb-61nd gekocht bijna een jaar geleden.

Voorval: laptop kreeg een error over storage, startte zichzelf opnieuw op en had ineens geen windows meer geinstalleerd stond er.
Heb met een usb windows geprobeerd te installeren maar toen zag ik mijn ssd schijf er niet meer in staan.

Ik heb toen samen met een medewerker van HP service de laptop instructies opgevolgd om te kijken of het daadwerkelijk een defecte ssd is. Toen kwam er uit dat de laptop inderdaad de ssd schijf niet meer ziet staan. In principe zit er 2 jaar garantie op dus heb ik recht op een reparatie.

Na het testen heb ik een afspraak gemaakt met de HP medewerker zodat een pakketdienst de laptop komt ophalen en naar HP reparatiecentrum in Duitsland brengt.
Ik ben nu een week verder dat mijn laptop in het reparatiecentrum aankwam en dacht ik zal even met ze bellen om te vragen hoever ze zijn met de laptop.

Kreeg ik te horen: "ooh hadden ze u nog niet gebeld?" ik: "ik ben nog niet gebeld hoezo?"

Toen kreeg ik doodleuk te horen dat gebruikersschade is geconstateerd, de achterkant is gesmolten.

Ik weet zeker dat als de achterkant gesmolten was ik het zelf gezien zou hebben het dan zeker niet naar HP had gestuurd, dan is er natuurlijk geen recht op garantie.

Ik was echt stomverbaasd, heb mijn laptop altijd netjes gehouden en veilig opgeborgen er was geen een beschadiging aan te zien en ineens dit. Ik heb gezegd dat ik foto's gemaakt heb van de voorkant van de laptop en de deksel, ze bellen mij morgen terug en sturen foto's op waarop mijn laptop te zien is. Hierna kunnen zij kijken of het daadwerkelijk klopt dat het door mij komt of niet.

Nou is mijn vraag dus: kan dat zomaar? een gesmolten achterkant? Ik heb het nog nooit gezien of meegemaakt!
Probleem is nu ook dat ik geen foto gemaakt heb van de onderkant van mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:13
Wat geven ze als reden voor de gebruikers schade? Uiteraard voor een volgende keer altijd foto's maken. Al was het maar voor krasjes etc.
Smelten moet een fout in de adapter zijn geweest. Wellicht is daardoor de ssd ook stuk gegaan, maar dat is een gok van mij.

Lijkt me dat als ze vinden dat het aan jou ligt, ze ook met een reden kunnen komen om dit aan te geven. Heb je kans om de adapter door te meten om te kijken of deze wel de juiste waarde door geeft.

Nee, lijkt me sterk dat dit zomaar kan. Vraag me ook af hoe de .... Je zoiets als gebruiker voor elkaar krijg buiten en niet originele slechte kwaliteit adapter.

[ Voor 15% gewijzigd door Arunia op 05-06-2018 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:03
Heb je hem bij HP zelf gekocht? Want dat maakt namelijk nogal uit voor het garantie verhaal. Voor garantie zul je eigenlijk naar de winkelier toe moeten en niet naar de fabrikant. Je hebt niks met de fabrikant te maken. Het is een gunst van de fabrikant. Geen verplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Arunia schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:20:
Wat geven ze als reden voor de gebruikers schade? Uiteraard voor een volgende keer altijd foto's maken. Al was het maar voor krasjes etc.
Smelten moet een fout in de adapter zijn geweest. Wellicht is daardoor de ssd ook stuk gegaan, maar dat is een gok van mij.

Lijkt me dat als ze vinden dat het aan jou ligt, ze ook met een reden kunnen komen om dit aan te geven. Heb je kans om de adapter door te meten om te kijken of deze wel de juiste waarde door geeft.

Nee, lijkt me sterk dat dit zomaar kan. Vraag me ook af hoe de .... Je zoiets als gebruiker voor elkaar krijg buiten en niet originele slechte kwaliteit adapter.
Tot nu toe heb ik alleen gehoord van gebruikersschade gesmolten achterkant.
Ze zeiden dat de foto's van reparatieafdeling moeten komen. Daar wacht ik op.

Ik vind het ook vrij raar! Ik heb altijd de originele adapter gebruikt, die moest ik meegeven met de laptop.
.Maarten schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:28:
Heb je hem bij HP zelf gekocht? Want dat maakt namelijk nogal uit voor het garantie verhaal. Voor garantie zul je eigenlijk naar de winkelier toe moeten en niet naar de fabrikant. Je hebt niks met de fabrikant te maken. Het is een gunst van de fabrikant. Geen verplichting.
Heb hem bij een webshop gekocht, maar omdat het onder garantie valt word het via HP geregeld.

Dat is geen gunst van de fabrikant, de webshop gaf zelf aan dat ik het ook naar hun kan sturen maar hun kijken er alleen naar en sturen het dan naar HP door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:25
Leuk dat ze het op gebruikersschade gooien, maar kunststof kan al vervormen bij 90 graden. Een SSD kan flink warm worden, zeker zo'n M2 kaartje. Ik denk eerder dat je SSD defect is geraakt en daarbij je onderplaat heeft meegenomen dan andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
_JGC_ schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 23:34:
Leuk dat ze het op gebruikersschade gooien, maar kunststof kan al vervormen bij 90 graden. Een SSD kan flink warm worden, zeker zo'n M2 kaartje. Ik denk eerder dat je SSD defect is geraakt en daarbij je onderplaat heeft meegenomen dan andersom.
Heb ze net weer aan de telefoon gehad, zeggen dat customer service vandaag mij moet bellen anders word het via een andere procedure gedaan...
Ze zeiden ook dat ik vooral om foto's moest vragen en mijn foto's kan laten zien voor het tegendeel.
Komt wel vaker voor dat zoiets gebeurt.

Kwam ineens ook bij dat er spottie LCD was, vlekken op het LCD scherm. Ook nog nooit last van gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
inmiddels een week weer verder, nog steeds heeft customer service mij niet gebeld. Beetje hopeloos dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Tussen woensdag en maandag zitten maar 3 werkdagen...

Maar als zij jou niet bellen dan bel je hen toch weer? Jij hebt er belang bij dat de zaak een beetje vlot verloopt, zij niet. Dus, pak die telefoon en gebruik 'm maar weer waar die voor gemaakt is. Hier klagen dat zij niet gebeld hebben lost in ieder geval niks op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@timetje100 Jij hebt gekocht bij een winkel/webshop, en went je daar voor garantie. Hoe hun dat trachten op te lossen heb jij niets mee te maken. Het moet binnen acceptabele tijd verholpen worden.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
sypie schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:49:
Tussen woensdag en maandag zitten maar 3 werkdagen...

Maar als zij jou niet bellen dan bel je hen toch weer? Jij hebt er belang bij dat de zaak een beetje vlot verloopt, zij niet. Dus, pak die telefoon en gebruik 'm maar weer waar die voor gemaakt is. Hier klagen dat zij niet gebeld hebben lost in ieder geval niks op.
Deze post is idd vanaf woensdag, maar ben al vanaf vorige week maandag aan het bellen naar hun.
Hackus schreef op maandag 11 juni 2018 @ 09:58:
@timetje100 Jij hebt gekocht bij een winkel/webshop, en went je daar voor garantie. Hoe hun dat trachten op te lossen heb jij niets mee te maken. Het moet binnen acceptabele tijd verholpen worden.
Is nu niet echt het geval, al 2 weken geleden dat mijn laptop bij hun HP center binnen kwam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@timetje100 Het zou helpen je TS duidelijk te vermelden met deze info. Het lijkt nu net of jijzelf HP hebt benadert, en zelf met hun contact houd. (ik vind zelf 10 werkdagen acceptabel)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Gebeld door customer service, hebben mij foto's opgestuurd waarbij te zien is dat de behuizing beschadigt is met deuken, gaven mij de schuld omdat ik de adapter op de laptop had gelegd... Kortom ik mag zelf de reparatiekosten gaan betalen van 400 euro voor een nieuw scherm en behuizing.
Ssd word wel kosteloos gerepareerd door hun.

[ Voor 7% gewijzigd door timetje100 op 12-06-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:50

KDL

timetje100 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 16:59:
Gebeld door customer service, hebben mij foto's opgestuurd waarbij te zien is dat de behuizing beschadigt is met deuken, gaven mij de schuld omdat ik de adapter op de laptop had gelegd... Kortom ik mag zelf de reparatiekosten gaan betalen van 400 euro voor een nieuw scherm en behuizing.
Die deuken kunnen bij transport zijn ontstaan, maar eerste defect, ssd, heb je nog wel recht op een fix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
KDL schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:04:
[...]

Die deuken kunnen bij transport zijn ontstaan, maar eerste defect, ssd, heb je nog wel recht op een fix
Ik heb het aangepast, ssd word idd door hun gerepareerd kosteloos.
Kan ik mij beroepen bij de transporteur met een schadeclaim? Of is dat niet iets wat zal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:50

KDL

timetje100 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:08:
[...]

Ik heb het aangepast, ssd word idd door hun gerepareerd kosteloos.
Kan ik mij beroepen bij de transporteur met een schadeclaim? Of is dat niet iets wat zal werken?
Ja als je foto's hebt en verhaal van hp wel, maar hoe was het ingepakt? Daar zullen zij het op 'gooien'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Het klinkt misschien raar, maar maak een video-opname van inpakken etc. maak ook foto's vooraf van je in te leveren apparaat. Zo heb je altijd bewijs van wat je hebt ingeleverd, de staat en hoe het verpakt is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Hackus schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:15:
Het klinkt misschien raar, maar maak een video-opname van inpakken etc. maak ook foto's vooraf van je in te leveren apparaat. Zo heb je altijd bewijs van wat je hebt ingeleverd, de staat en hoe het verpakt is etc.
KDL schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:11:
[...]

Ja als je foto's hebt en verhaal van hp wel, maar hoe was het ingepakt? Daar zullen zij het op 'gooien'
Ik heb deze foto's gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/jqg576.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/29px8ah.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/2v3hbwl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
foto van HP: Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/oq974j.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 23:03
Euhhh dat is de bovenkant, dat kan dus niet door de temperatuur van je kapotte SSD komen....
Transportschade lijkt dit ook helemaal niet, dat ziet er wel anders uit.

Je moet al redelijk wat hitte genereren om dit zo te laten vervormen / smelten.
Dit komt eerder door bv. een bureaulamp / werklamp of zo.

Het is toch wel zeker jouw laptop waar ze het over hebben? vraag het serienummer op het toestel zelf eens op, en vergelijk dat eens met je eigen gegevens / (factuur).

Vraag ook eens een foto van de kleurvlek op. Misschien is daar iets wijzer van te worden. Zit die op dezelfde plaats ? ergens anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
floorcleaner schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 17:36:
Euhhh dat is de bovenkant, dat kan dus niet door de temperatuur van je kapotte SSD komen....
Transportschade lijkt dit ook helemaal niet, dat ziet er wel anders uit.

Je moet al redelijk wat hitte genereren om dit zo te laten vervormen / smelten.
Dit komt eerder door bv. een bureaulamp / werklamp of zo.

Het is toch wel zeker jouw laptop waar ze het over hebben? vraag het serienummer op het toestel zelf eens op, en vergelijk dat eens met je eigen gegevens / (factuur).

Vraag ook eens een foto van de kleurvlek op. Misschien is daar iets wijzer van te worden. Zit die op dezelfde plaats ? ergens anders ?
ze hadden het over deuken in deksel, onderkant klein beetje gesmolten( heel klein plekje) gaan ze nog verder onderzoeken waar het door komt.

Die deuken zaten er iniedergeval nog niet op toen ik de laptop opstuurde.
Serieunummer zal ik nog opvragen, heb zelf een foto van het serienummer gemaakt:)

Bij het scherm zeiden ze er bij: gevlekte scherm bij externe hitte.
foto scherm:
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2a3fnm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@timetje100 Lijkt mij dat je het zelf goed hebt verpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Hackus schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:40:
@timetje100 Lijkt mij dat je het zelf goed hebt verpakt.
Vond ik zelf ook haha, maarja bij vervoerder verhaal gaan halen zal waarschijnlijk ook niet makkelijk zijn.
Ik ga kijken of ik wat met de verzekering kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

timetje100 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:43:
[...]

Vond ik zelf ook haha, maarja bij vervoerder verhaal gaan halen zal waarschijnlijk ook niet makkelijk zijn.
Ik ga kijken of ik wat met de verzekering kan regelen.
De schade die jij aangeeft, zou ook aan je verpakking te zien zijn. anders lijkt me eerder na ontvangst te zijn gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Hackus schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:46:
[...]
De schade die jij aangeeft, zou ook aan je verpakking te zien zijn. anders lijkt me eerder na ontvangst te zijn gebeurt.
Hp zegt zelf dat ze bij elke aankomst een video maken waarin ze het uitpakken dus dan zal dat niet zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 09-05 19:15
timetje100 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:47:
[...]

Hp zegt zelf dat ze bij elke aankomst een video maken waarin ze het uitpakken dus dan zal dat niet zijn.
Nou, dan laten ze die video toch aan je zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

timetje100 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:47:
[...]

Dan weet je gelijk of de verpakking beschadigd was...

update: ik vind het wel een rare wending krijgen dit

[ Voor 9% gewijzigd door Hackus op 13-06-2018 11:11 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
celshof schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:48:
[...]
Nou, dan laten ze die video toch aan je zien?
Kan niet i.v.m privacy omdat daar een medewerker opstaat..
Kortom ik kan het eigenlijk nooit echt weten of het heel aangekomen is. Foto's kunnen ze ook achteraf gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jummy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-05 02:34
timetje100 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:51:
[...]

Kan niet i.v.m privacy omdat daar een medewerker opstaat..
Kortom ik kan het eigenlijk nooit echt weten of het heel aangekomen is. Foto's kunnen ze ook achteraf gemaakt hebben.
Ik snap niet in hoe een medewerker er op komt te staan als ze een pakketje open maken?

iPhone 12 | iPad (2021) | MacBook Pro 16" (2023) | PSP, PS3, PS4, PS5, Nintendo Gamecube, Wii & Switch | LG OLED 55" B9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:33
Dan blurren ze de medewerker toch in de video. Is iets meer werk, maar dan ben jij en zijn hun van het gezeik af. Nu roepen ze dat ze bewijs hebben, maar je mag het niet zien. De bewijslast ligt voor transportschade ook bij hun op dit moment, jij hebt jou kant laten zien.

Ik weet dat HP moeilijk kan doen, maar dit is gewoon vervelen om te vervelen.
Mr. Jummy schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 10:59:
[...]

Ik snap niet in hoe een medewerker er op komt te staan als ze een pakketje open maken 8)7
Ik vermoed dat het een ruimte is die gefilmd wordt i.p.v. puur een tafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Ben helemaal klaar met HP wat ze nu klaarspelen.

Woensdag mailtje gestuurd of ze een schadeformulier willen opsturen en hoeveel reparatie zou kosten als blijkt dat ssd oorzaak is van gesmolten onderkant (zou technische dienst nog uitzoeken)
Kreeg ik vandaag dit mailtje:

Good morning Mr. Lammers,

My Colleague Sonja is out of the office and I'll be providing assistance with your computer case.

The total repair quote was €399.00 (Euros) as stated previously.

Unfortunately we have a very limited time frame to provide a reply to the repair line.
We have now reached said time frame and the computer was shipped back unrepaired automatically.

In any case, you will still be able to arrange another repair through our support services while paying the quote at a later time and at your convenience.

Kortom ze doen geen flikker en willen dat ik me.laptop opnieuw opstuur voor reparatie. Dat zou betekenen dat ik weer 3 weken me laptop kwijt ben.

Dit slaat letterlijk echt nergens op... weet ook niet meer wat ik er mee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Die zou je ook om advies kunnen vragen. Die kunnen mogelijk nog iets sterker advies geven dan wij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:44
Terug naar de winkel en hun het laten oplossen. Hun product en dus ook hun probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Stoelpoot schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 15:29:
Heb je een rechtsbijstandverzekering? Die zou je ook om advies kunnen vragen. Die kunnen mogelijk nog iets sterker advies geven dan wij.
Niet dat ik weet, laptop is zakelijk gekocht.
loki504 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 07:24:
Terug naar de winkel en hun het laten oplossen. Hun product en dus ook hun probleem.
Gaat lekker makkelijk met een webshop! En ik heb al contact gehad met de webshop vantevoren, die sturen laptop ook gewoon naar de fabrikant, valt gewoon onder fabrieksgarantie.

Maar dat er nu een zootje gemaakt is is wel duidelijk! Falende beleid van HP is maar al te duidelijk geworden.

[ Voor 45% gewijzigd door timetje100 op 16-06-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
timetje100 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:06:
[...]

Niet dat ik weet, laptop is zakelijk gekocht.

[...]

Gaat lekker makkelijk met een webshop! En ik heb al contact gehad met de webshop vantevoren, die sturen laptop ook gewoon naar de fabrikant, valt gewoon onder fabrieksgarantie.

Maar dat er nu een zootje gemaakt is is wel duidelijk! Falende beleid van HP is maar al te duidelijk geworden.
Uiteraard zal hij naar HP gaan. Maar je recht (als consument). Is een stuk groter bij de verkopende partij als bij de fabrikant.

Ik lees alleen dat het zakelijk gekocht is. Dan zijn je rechter wel wat minder.(welke tak van zakelijk doe je). Zolang je er niet dagelijks mee bezig bent kan je mogelijk nog consumenten bescherming genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
loki504 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:25:
[...]

Uiteraard zal hij naar HP gaan. Maar je recht (als consument). Is een stuk groter bij de verkopende partij als bij de fabrikant.

Ik lees alleen dat het zakelijk gekocht is. Dan zijn je rechter wel wat minder.(welke tak van zakelijk doe je). Zolang je er niet dagelijks mee bezig bent kan je mogelijk nog consumenten bescherming genieten.
Transportsector, gebruik hem ook niet dagelijks.
Heb iniedergeval een mailtje gestuurd naar de service afdeling van azerty. Ik hoop dat zij mij kunnen helpen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loki504
timetje100 schreef op zaterdag 16 juni 2018 @ 14:33:
[...]

Transportsector, gebruik hem ook niet dagelijks.
Heb iniedergeval een mailtje gestuurd naar de service afdeling van azerty. Ik hoop dat zij mij kunnen helpen.
Azerty is 9/10 keer niet heel moeilijk. En iemand van de transport sector hoeft in mijn ogen niet veel verstand te hebben van Laptops. Dus mogelijk geldt ook hier de reflex wetgeving.(ik lees nu net dat het om een eenmanszaak stichting of vereniging).

[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 16-06-2018 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetje100
Laptop is inmiddels terug, gesmolten achterkant is er niet. Tenminste ik kan het met het blote oog niks zien, vlekken in het scherm heb ik ook geen last van.
Deuken op de deksel zie ik wel aan de rechterkant, maar als dat alles is.

Heb besloten om er zelf een SSD in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-05 23:03
toevallig het serienummer nog nagekeken of het wel dezelfde is ? Want dit was toch een raar verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetje100
floorcleaner schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 22:00:
toevallig het serienummer nog nagekeken of het wel dezelfde is ? Want dit was toch een raar verhaal.
Is het zelfde, ik weet niet of hun het onder een telescoop gelegd hebben ofzo maarja...
Het is nu iniedergeval opgelost door zelf een ssd te plaatsen.
Pagina: 1