Trackpad Macbook is opengebarsten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn werk stond vandaag ineens de trackpad van een Macbook bol. Het is heel hard, je kunt het niet met de hand indrukken. Ik vermoed dat het een accuprobleem is. Het trackpad werkt nog wel, alleen de klikfunctie doet het niet meer.
Het betreft hier een oude "dikke" Macbook die al behoorlijk op leeftijd is.

Graag advies in deze:
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Bestaat de kans dat hij gaat ontploffen?
Repareren of wegdoen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 16:07

OgWok

U.N.C.L.E.

Een foto zou wel handig zijn. Is de accu bereikbaar?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:08
Batterij zal bol staan en de trackpad naar buiten drukken.
Je zou de batterij er uit kunnen halen en de trackpad weer er op nieuw inzetten.
Je zult dan alleen wel verder moeten leven zonder batterij. Als de Macbook ouder is dan model mid 2012, dan zal er geen officiële batterij meer leverbaar zijn. Imitatie batterijen raad ik af, zie geregeld dat deze het logicboard, Magsafeboard of de adapter "opblazen".

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 18-09 22:12
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Waarschijnlijk de accu die bol is gaan staan. Gezien 'ie op je werk staat, vermoed ik dat de laptop vrijwel non-stop aan de stroom hangt? Daar knappen de accu's op de lange termijn niet van op...

Bestaat de kans dat hij gaat ontploffen?
Ja, al is die kans niet heeel groot. Zeker niet als je het nu pas net ziet.

Repareren of wegdoen?
Accu eruit halen en gebruiken aan de stroom kan nog prima (vermoedelijk gebeurde dat toch al meestal).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

De accu is geklapt. Je hebt nodig: kleine kruiskopschroevendraaier en een tri-wing schroevendraaier.

Trek de achterplaat er af (let op welk schroefje uit welk gaatje komt). Daarna kun je direct bij de accu. Kabeltje loshalen, 3 schroefjes loshalen en de accu er uit schuiven. Accu veilig afvoeren als chemisch afval. Nieuwe accu aanschaffen en klaar.

Accu MOET er uit. En snel. Niet nog heel lang mee wachten. Ontploffing zal niet snel gebeuren maar dit is geen ideale situatie.

Hierna is de Mac weer prima te gebruiken en is dus de investering van 50 euro vaak wel waard.

Belangrijkste: Hoe verleidelijk het ook is: NIET LEK PRIKKEN. Als het wel lek is: NIET MET WATER IN CONTACT LATEN KOMEN.

[ Voor 18% gewijzigd door sebastius op 06-06-2018 23:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

woutertjuh88 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:16:
Imitatie batterijen raad ik af, zie geregeld dat deze het logicboard, Magsafeboard of de adapter "opblazen".
Ik neig naar fake news. Heb je hier wat voorbeelden van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard1989
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-09 14:47
Zelfde gehad pasgeleden (mbp 13” 2011), was idd de batterij die bol ging staan. Naar de winkel terug (amac) en is onder garantie nieuwe officiële batterij in gegaan. Hoefde niets te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvdgraaff
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18-09 20:54
sebastius schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 23:34:
Belangrijkste: Hoe verleidelijk het ook is: NIET LEK PRIKKEN. Als het wel lek is: NIET MET WATER IN CONTACT LATEN KOMEN.
Want dan vliegt die in brand. Kans is niet zo groot, maar lijkt me goed de werkplek daarop in te richten. Met dit weer: bijvoorbeeld buiten doen. Met name de rook schijnt gevaarlijk te zijn.

Hoop dat de trackpad het dan nog doet, geen ervaring mee.

Ik heb zelf een paar maanden geleden mijn accu (MBP 13'' late 2011) vervangen door een van Yanec. Heel tevreden over. De schroevendraaiers worden meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10:08
rvanpruissen schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 08:47:
Ik neig naar fake news. Heb je hier wat voorbeelden van?
Regelmatig maak ik dit mee op mijn werk.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

woutertjuh88 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 13:08:
[...]

Regelmatig maak ik dit mee op mijn werk.
Hmm, ik heb aanzienlijk andere ervaringen. Zo heb ik bijvoorbeeld nog nooit een DC-in board defect gezien gaan door iets anders dan water/cola/koffie/wijn/etc. of lomp geweld.

Mag ik vragen hoe je constateert dat een defect wordt veroorzaakt door een aftermarket accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:56
rvanpruissen schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:55:
[...]

Hmm, ik heb aanzienlijk andere ervaringen. Zo heb ik bijvoorbeeld nog nooit een DC-in board defect gezien gaan door iets anders dan water/cola/koffie/wijn/etc. of lomp geweld.

Mag ik vragen hoe je constateert dat een defect wordt veroorzaakt door een aftermarket accu?
Ik weet niet hoe het zit met namaak accu's, maar met met bijvoorbeeld namaak adapters is er welgelijk een zeer groot verschil met het origineel, en zijn ze zelfs brandgevaarlijk. Er zitten goedkopere componenten in, bepaalde beveiligingen zijn totaal weggelaten, e.d. Als zoiets met adapters al gebeurd, kan ik mij voorstellen dat het met accu's niet anders gaat.

Of ze een logicboard e.d. opblazen weet ik niet. Maar ze kunnen zeker schade doen als ze "goedkoop" zijn uitgevoerd.
Pagina: 1