[GTX 1070] Zwart scherm na installatie drivers

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:21
Hoi allemaal, daar kom ik weer met het zoveelste probleem met mijn nieuwe build (ik ga nooit meer zelf een PC bouwen...), maar de vorige keer hebben jullie me met een simpele tip goed geholpen.

Na een hoop gedoe had ik het zo ver dat ik Windows kon installeren op m'n nieuwe build. Maar als ik de Nvidia-drivers wil installeren komt het volgende probleem:

Tijdens de installatie gaat het scherm op zwart (er blijft wel signaal doorkomen, m'n monitor gaat niet in slaapstand), en komt hier zelfs na een tijdje wachten niet vanaf. Ook als ik reset gaat na het ronddraaiende cirkeltje het scherm weer op zwart.

Als ik opstart in veilige modus gaat het wel en kan ik met DDU de drivers uninstallen. Heb verschillende driverversies geprobeerd, en ook alleen de noodzakelijke driver geprobeerd, maar steeds zwart scherm. Ook de drivers installeren in veilige modus werkt niet.

Uiteraard gekeken of alles goed aangesloten zit, en de lampjes van de videokaart en fan gaan gewoon draaien (en DDU geeft de juiste videokaart aan)(en DVI zit gewoon aangesloten op de videokaart), HDMI werkt ook niet. Heb online gezocht, en zie meerdere mensen met het probleem, maar eigenlijk niemand die het probleem ook echt heeft opgelost...

Misschien iemand nog ideeën? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:09
Vrees dat je er toch niet aan ontkomt om windows nogmaals opnieuw te installeren.
Daarna eerst de chipset drivers installeren.
Vervolgens de grafische kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
D-dark schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:05:
Vrees dat je er toch niet aan ontkomt om windows nogmaals opnieuw te installeren.
Daarna eerst de chipset drivers installeren.
Vervolgens de grafische kaart
Al gedaan, heb alles op een USB-stickje gezet zodat de PC geen verbinding heeft met internet en automatisch drivers binnenhaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snuifplaat
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
kan je de videokaart testen in een ander systeem? of kan je een andere videokaart in je huidige systeem stoppen om te kijken of het moederbord of voeding kapot is? de kunst van troubleshooten is er achter zien te komen wat het probleem precies is. Als je kan concluderen dat de videokaart (of iets anders) kapot is, dan moet je kijken voor garantie of een vervanger.

is de kaart tweedehands of nieuw? ook een factor wat meetelt uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrabpPeople
snuifplaat schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 02:31:
kan je de videokaart testen in een ander systeem? of kan je een andere videokaart in je huidige systeem stoppen om te kijken of het moederbord of voeding kapot is? de kunst van troubleshooten is er achter zien te komen wat het probleem precies is. Als je kan concluderen dat de videokaart (of iets anders) kapot is, dan moet je kijken voor garantie of een vervanger.

is de kaart tweedehands of nieuw? ook een factor wat meetelt uiteraard!
Nee, mijn oude systeem ondersteunt deze kaart sowieso niet. Ik ga even kijken of ik wat kan regelen met de lokale computerzaak anders....

Het is een nieuwe kaart.