MEDION LIFE® X15505 (MD31385)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-04 09:44
Beste mensen,

Morgen 06/06/18 is deze Medion TV te koop in Aldi België. https://nl.aldi.be/aldi_s...m_55_48_5_3111_33644.html

Iemand ervaring met de specificaties van deze TV?

Iemand die een recente Medion TV heeft aangekocht en eventueel zijn/haar ervaring wil delen hierover?

Ik ben wel een tech-freak, maar geen HiTec gebruiker, ttz het hoeft voor mij niet allemaal het duurste en het beste te zijn, als het maar meer comfort heeft, maar vraag me af, of je waar voor je geld krijgt bij deze aankoop.

Mijn vorige (LCD) TV was ook een Medion die nu intussen 11 jaar oud is, dus nog met HD Ready technologie/resolutie en was ik zeer tevreden over, maar de technologie veranderd zooo snel, en dacht mss eens tijd om toch een (4K?) TV te kopen :)

Maar vraag me af hoe deze TV scoort qua prijs/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cedrique
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01-06 17:01
Hallo,

Ik ben ook geïntereseerd in deze televisie. Mijn huidige (Samsung full hd) is na 9 jaar gesneuveld.
De manual heb ik reeds gelezen :
http://download2.medion.c...da_md31385_be_(fr_nl).pdf

Wat ik echter nergens kan vinden, is of de HDMI 2.0 ingangen effectief 4K60 aankunnen.
Sommige merken durven wel eens te stoppen bij 4K30.
Ik vind dit belangrijk aangezien ik er ook mijn PC ga op aansluiten (GTX970 met HDMI 2.0 4K60).

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-06 22:57
Ik ben heel erg benieuwd of deze tv met Ziggo, de grote Nederlandse kabelaanbieder, gaat samenwerken. Vanaf zaterdag in Nederland in de winkels. Ik heb wat dit betreft geen goede ervaringen met de vorige 49 inch tv's van Medion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1081567

Waarom is de prijs in BE/LU 499,00 en in NL 449,00?
Dacht dat het om hetzelfde toestel gaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Herman456
Ze denken dat de Nederlander zuinig is. De Belg is goedmoedig en lief. Die dekselse Duitsers weten dat. Tja. Hadden jullie iets minder zuinige Nederlander grappen moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36
Volgens mij was hier laatste een topic over een Medion tv van iemand die hem niet aan de praat kreeg op Ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
418O2 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 20:18:
Volgens mij was hier laatste een topic over een Medion tv van iemand die hem niet aan de praat kreeg op Ziggo
Dat was ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:17
Ik heb het 49" HD model. Prima voor dat geld. Rebranded Vestel, maar ik kan me er totaal niet druk over maken. Moet me inhouden om deze niet te halen en de mijne te verkopen.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Husker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-01 17:14
Doane schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 16:58:
Ik heb het 49" HD model. Prima voor dat geld. Rebranded Vestel, maar ik kan me er totaal niet druk over maken. Moet me inhouden om deze niet te halen en de mijne te verkopen.
Is deze 55" ook rebranded Vestel?

Is echt geen geld eigenlijk. Maaja, als die er na 4 jaar mee ophoud is toch wel zonde. En veel nieuwe toestellen gaan toch wel snel stuk. Ervaring hier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Nou...wie gaat er zaterdag als eerste? De vorige keren was ik het. Als je Nederland 1,2 en 3 ontvangt via de kabel en wel digitaal ga ik er ook een pijlsnel haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ceesje13
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-08-2024
En iemand al gekocht ???
Doet ziggo het erop ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Ik ben ook benieuwd. Vorige 2 keren was ik de goedzak, ik hoop nu te kunnen rekenen op mijn mede tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1082803

Vandaag de tv gekocht. Als ik mijn telfort modem aansluit geeft de tv geen scherp beeld. Wanneer ik youtube of netflix kijk dan is het beeld wel scherp. Geen idee hoe ik dit mogelijk kan oplossen. Alles wel geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Als dit het geval blijf breng ik hem weer terug.

Iemand anders die deze tv heeft aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Netflix is 4K en youtube ook soms.Dus misschien verwacht je te veel. Zit uitzending gemist er ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee uitzending gemist is geen app die er op
zit. Tja misschien had ik hogere verwachtingen maar als er ultra HD op de advertentie staat en dat de tv super scherp beeld heeft dan valt dit wel erg tegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Domme vraag...excuses.

[ Voor 88% gewijzigd door Herman456 op 09-06-2018 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-06 23:17
Anoniem: 1082803 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 18:57:
Vandaag de tv gekocht. Als ik mijn telfort modem aansluit geeft de tv geen scherp beeld. Wanneer ik youtube of netflix kijk dan is het beeld wel scherp. Geen idee hoe ik dit mogelijk kan oplossen. Alles wel geprobeerd, maar ik krijg het niet voor elkaar. Als dit het geval blijf breng ik hem weer terug.

Iemand anders die deze tv heeft aangeschaft?
Telfort modem er op aansluiten?
Bedoel je misschien je tv-kastje van Telfort?

Misschien moet je in de instellingen van dat tv-kastje wel even de resolutie aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@zetje01 ja ik bedoel het tv kastje van Telfort. Volgens mij heb ik de resolutie ook al aangepast, maar misschien verkeerd. Zou je kunnen uitleggen hoe je dat kan doen... dan kan ik kijken of ik het wel goed heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 25-06 23:17
Anoniem: 1082803 schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 22:45:
@zetje01 ja ik bedoel het tv kastje van Telfort. Volgens mij heb ik de resolutie ook al aangepast, maar misschien verkeerd. Zou je kunnen uitleggen hoe je dat kan doen... dan kan ik kijken of ik het wel goed heb gedaan.
Gewoon in de instellingen.
Daar mag je gewoon in komen en kijken, hoor. Gaat 'ie niet stuk van.
Menu-instellingen-beeldscherminstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
Flexxi, is het een goed idee dat iemand van ons je belt, om te kijken of je de instellingen goed gedaan hebt? Ik zal het niet zijn want ik heb geen Telfort kastje, maar hier is vast iemand die het wel heeft. Ik wil ook wel naar je toekomen maar ik woon in de regio Amsterdam.
En zou je, voordat je terugrijdt naar de Aldi, even langs een Tweaker willen rijden die Ziggo heeft, zodat wij kunnen weten of de tv met Ziggo werkt?
We kunnen ook aan de hand van foto's kijken wat je instellingen zijn... Volgend mij als je kiest voor 1080 in plaats van 720 beeldlijnen zit je aan je maximum.
Je kan ook wat foto's schieten van je beeld.. kunnen we hier kijken.

[ Voor 31% gewijzigd door Herman456 op 10-06-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazzycow1
  • Laatst online: 23-06 18:26
Heeft de TV een ethernet aansluiting? zie wel wifi bij de specificaties staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
crazzycow1 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 15:06:
Heeft de TV een ethernet aansluiting? zie wel wifi bij de specificaties staan...
Ja. Zie de gebruiksaanwijzing.
Niemsnd behalve Flexxii heeft de tv gekocht? Is iemand nog van plan hem te kopen?

[ Voor 15% gewijzigd door Herman456 op 11-06-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcyone
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-10-2024
Hallo allemaal,
heb hem zaterdag gehaald bij de Aldi. Heb helaas geen Ziggo, maar internet-TV van Xs4all, en stop dus gewoon de HDMI-kabel van mijn tuner er rechtstreeks achterin. Wat de internet-functies betreft: WiFi aansluiting werkt zeer gebrekkig (aan-uit-aan-uit verbinding) maar LAN-kabel (ethernet) werkt goed. Youtube app werkte eerst niet, maar als je hem reserveert in Mijn Apps werkt-ie wel. Beeld, geluid en HD-opnames gemaakt op HD-kanalen van Xs4All-Tv zien er prima uit, ben tot nu toe zeer tevreden. Heb geen Netflix abo, dus nog niet gecheckt. Was vnl. geinteresseerd in een upgrade van mijn oude plasma-TV, en dit is, voor dat geld, héél véél TV ! Een aanrader dus als beeld-upgrade voor TV-kijkers, het smart-TV aspect is minder, wsch. wegens goedkope chip die er ingebouwd zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aangezien dit topic aankoopadvies betreft, verplaatst naar CEA. En het geruzie naar de prullenbak verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keesklaveren
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-10-2024
Heb zojuist de tv met Ziggo Ci+ werkend gekregen.
Woon in Regio (upc) Rotterdam

Letop begin zonder de Ci+ module. In de tv met zoeken.
Start met 164 einde 800 en stapjes van 1000.
Als hij volledig klaar is en beeld op NL1 geeft pas de ci+ module plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcyone
Nog 1 issue: KPN afstandsbediening (ruwido, geleverd door xs4all) heeft geen unieke 3-cijferige code voor Medion. Xs4all heeft ook geen info over Medion. Proberen dus met een lijst van hier: https://www.kpn.com/telev...dsbediening/instellen.htm
Op gegeven moment lukt het (grotendeels) met 1 van die codes hopelijk. Bij mij werkt de afstandbediening (van Xs4all) nu grotendeels, behalve voor TV-aan en -uit. Ik weet echter niet meer welke ik 't laatst ingetypt heb. Iemand meer geluk ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schuit53
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-04 13:45
Heb hem ook gekocht, vorige week maandag, als vervanging van een 'oude' Samsung 43'' plasma HD ready... En heb al 5 jaar tot tevredenheid een medion HD md 30486 tv 32'' op mn slaapkamer, dus durfde het wel aan.... Energie verbruik scheelt al 100 watt, (niet dat je daar rijk van wordt, maar alle beetjes,, etc etc) tot nu toe één nadeeltje ondekt ,ik gebruik de koptelefoon uitgang, helaas laat die zich niet rechtstreeks bedienen op de AB,, wat wel goed ging met de Samsung.. Moet op deze Medion elke keer het menu in.... Ik heb een ziggo media box XL dus ook alleen maar hdmi kabel er in en klaar... Bekabelde internet ,simpel met een mediabox die ook als switch werkt... Werkt allemaal goed, wel even aanmelden (toestemming geven ivm de bekende prive ''bescherming'' voordat je van sommige (oa,youtube)apps gebruik kan maken.... Nog een tip om de AB van de mediabox aan de Medion tv te koppelen , niet de Medion-code gebruiken die Ziggo op zn website geeft , doet alleen de uit functie het, maar de Vestel code , werkt vervolgens probleemloos... Ware potentie van de TV zie je pas met 4K demo-filmpjes op youtube , maar dat is niet anders dan bij de 65'' Sony Oled van mn zoon... Veel tv zenders ,cq films en programmas, heb je (nog) niet veel aan de uhd kwaliteit... Ik heb in het menu de tv modus uitgeschakeld anders blijft hij herinneren dat je nog geen installatie hebt uitgevoerd van de kanalen etc... Wat ook goed werkt is de medion remote app op mn ipad, geen fraaie app maar werkt wel... Merkte ook nog dat via de originele AB mn philips bluray ook bedient kan worden bij gebruik van het hdmi 2 kanaal.... Geluid, zat een resonans in de tv zelf, even een beuk op de achterkant gegeven en het was over :)... Ach, mooie prijs ,drie jaar garantie, kan weer een paar jaar vooruit, en 55'' is voor mijn huiskamertje precies de goede maat, al is de tendens nog steeds naar (nog) groter.... Oh ja , de originele AB vind ik matig , maar kan wel een kwestie van wennen zijn

[ Voor 0% gewijzigd door schuit53 op 17-06-2018 21:27 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schuit53
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-04 13:45
Alcyone schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:03:
Nog 1 issue: KPN afstandsbediening (ruwido, geleverd door xs4all) heeft geen unieke 3-cijferige code voor Medion. Xs4all heeft ook geen info over Medion. Proberen dus met een lijst van hier: https://www.kpn.com/telev...dsbediening/instellen.htm
Op gegeven moment lukt het (grotendeels) met 1 van die codes hopelijk. Bij mij werkt de afstandbediening (van Xs4all) nu grotendeels, behalve voor TV-aan en -uit. Ik weet echter niet meer welke ik 't laatst ingetypt heb. Iemand meer geluk ?
Vestel proberen... Weet niet of je hier wat aan hebt.. https://cdn.xs4all.nl/media/televisie/TV-codelijst.pdf

[ Voor 7% gewijzigd door schuit53 op 17-06-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcyone
Ga ik doen - bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Misschien wil ik er ook 1 kopen. Heb een chromecast dus de smart tv en wifi boeit me niet. Wel een leuke prijs trouwens. Als iemand nog meer ervsring heeft met deze tv dan hoor ik dat graag. Heb nu nog een oude 37inch lcd van sharp.

Wat voor ingangen heeft deze tv nog meer? Ik zie alleen 3x hdmi en 3x usb staan.

[ Voor 15% gewijzigd door IUser op 08-07-2018 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcyone
Nog 1 Update: heb vandaag de AV-ingang geprobeerd, via een 3-voudige jack, en verbonden met mijn Sony Handicam zijn composiet video-uitgang. Het signaal wordt echter niet door de TV herkend, nadat de juiste bron is gekozen in het MENU met de afstandbediening. Mijn electronica-handelaar vertelt dat fabrikanten deze AV-jacks heel verschillend bedraden, waardoor een merk als Medion volgs. verwachting niet functioneert.
Iemand betere ervaringen met deze AV-ingang op deze Smart TV ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcyone
En maar weer eens een Update, na 6 jaar:
Vandaag de Amazon Prime Video uitgeprobeerd op deze Medion Smart TV
Uitkomst: nada, noppes. Films van Prime TV laten zich netjes uitzoeken en klaarzetten, maar dat werkt als het boodschappenmandje bij ALDI.nl: afspelen lukt niet, er is geen startknop beschikbaar in de film-pag.
Downloaden van een app lukt ook niet, kan hem niet vinden in de browser (die overigens ZEER moeilijk bedienbaar is met de medion-afstandsbediening toetsjes!) en het schijnt ergens in de Handleiding te staan dat downloaden niet mogelijk is (pag.55) zie pictureAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Tia9HWgkSrrPrTkicfnwRMN8Ku8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lv60zLmUxWu0A6HtbEHGLsE8.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand meer succes gehad dan ik ?
Dank voor reakties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 13:46
@Alcyone, met een dergelijke tv zou ik naar een externe oplossing gaan als een Google chromecast met google tv of Google TV streamer. Dan ben je van deze problematiek af en kun je onbezorgd via apps streamen. Grote kans dat andere apps zich ook niet laten installeren, werken of dat die problemen alleen maar groter worden in de toekomst.

Andere optie is een nieuwe tv met betere smart functies en langere ondersteuning. Maar als je het alleen om het smart gedeelte van de TV te doen is, is dat nogal een dure oplossing.

[ Voor 45% gewijzigd door Hulleman op 09-10-2024 11:14 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alcyone
Dank voor uw snelle reaktie. Ja het casten vanaf laptop had ik ook als alternatief, de dongle is al aanwezig en dat biedt goede kansen, om de films toch mooi op 4HD te bekijken.
Helaas voor de Medion, maar waar vind je ook zo'n prijs: 450 € voor 55# in 2018 en nog steeds prima functionerend
Pagina: 1