Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Vraag
Beste antwoord (via DirtyBird op 05-06-2018 17:36)
Gewoon niet doen. Zoals gezegd, met de modernere accu's kan dit gewoon gevaarlijk zijn.
Als de binnenkant van de camera verroest is, zal er vast ook wel wat over de accu heen gekomen zijn.
Koop gewoon een extra accu bij, van wat ik zie kosten ze 20 euro. (origineel)
Zou voor mij het risico absoluut niet waard zijn.
Als de binnenkant van de camera verroest is, zal er vast ook wel wat over de accu heen gekomen zijn.
Alle reacties
Als het toestel met batterij compleet onder zoutwater is geweest voor langer dan een paar seconden, die gok gewoon niet nemen. Het is waarschijnlijk dat de accu nu nog wel goed werkt, maar hoe is dat over een paar maanden? En loop je risico met opladen of zelfs gebruik: opgezette, of lekkende of zelfs exploderende accu's is mogelijk met lion/lipo)
[ Voor 46% gewijzigd door ToFast op 05-06-2018 17:26 ]
Lastig te zeggen. De camera zat in een jaszak toen er een flinke golf over haar heen kwam waardoor alles in 1 keer zeiknat was. Genoeg in ieder geval dat de camera van binnen verroest is (onderzoek van de winkel).
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
Accu zou ik weggooien, geen enkele reden lijkt mij om het risico te lopen dat de accu ontploft oid.DirtyBird schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:25:
Lastig te zeggen. De camera zat in een jaszak toen er een flinke golf over haar heen kwam waardoor alles in 1 keer zeiknat was. Genoeg in ieder geval dat de camera van binnen verroest is (onderzoek van de winkel).
Tenzij die dingen zo duur zijn (dan nog zou ik het weggooien..), maar dat lijkt mij wel mee te vallen in verhouding tot zo'n degelijke camera?
Verwijderd
Ik zou je het advies willen geven om de oude accu niet meer te gebruiken. Door oxidatie is er waarschijnlijk al het een en ander (on)-zichtbaar aangetast en meestal merk je zoiets pas na een tijdje.
Gewoon niet doen. Zoals gezegd, met de modernere accu's kan dit gewoon gevaarlijk zijn.
Bedankt allemaal voor de reacties. Jullie bevestigen mijn vermoeden, ik hoopte natuurlijk op iets anders
Niet meer gebruiken die accu; accoord.
Maar zomaar weggooien? Dat zeer zeker niet!
Dit soort kleine chemiefabriekjes behoren wel bij het chemische afval, niet gewoon in de kliko.
ja dat zei ik, weggooien bij het chemische afval!ehtweak schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:07:
[...]
Niet meer gebruiken die accu; accoord.
Maar zomaar weggooien? Dat zeer zeker niet!
Dit soort kleine chemiefabriekjes behoren wel bij het chemische afval, niet gewoon in de kliko.
Pagina: 1