Mijn vraag
Ik heb een script geschreven waarbij XMLStarlet informatie oproept vanuit een XML file.
Dit zelfde script gebruik ik al voor een ander XML bestand en daar werkt alles prima. Echter voor dit nieuwe script krijg ik alleen informatie zodra ik met de hand de regel uitvoer. Zodra het in het bash script staat werkt het niet.
De XML file is als volgt:
Zoals gezegd, als ik dit met de hand uitvoer werkt het prima echter in het script werkt het niet terwijl in een ander script hetzelfde wel gewoon werkt.
Ik heb al vanalles geprobeerd om bijv alleen 1 waarde terug te halen maar ook dit werkt allemaal niet. Heeft iemand een idee wat er fout kan zijn?
Ik heb een script geschreven waarbij XMLStarlet informatie oproept vanuit een XML file.
Dit zelfde script gebruik ik al voor een ander XML bestand en daar werkt alles prima. Echter voor dit nieuwe script krijg ik alleen informatie zodra ik met de hand de regel uitvoer. Zodra het in het bash script staat werkt het niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| #!/bin/bash PAD='/srv/prijslijst/lightspeed' TIJDDATUM=$(date +"%Y%m%d%H%M%S") DATUM=$(date +"%Y%m%d") xmlstarlet sel -t -m /products/product -v "concat(id,';', \ title,';', \ deliverydate/resource/id,';', \ variants/resource/url )" -n /srv/prijslijst/lightspeed/producten/products.xml > /srv/prijslijst/lightspeed/producten/products.csv |
De XML file is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| <?xml version="1.0" encoding="UTF-8" standalone="yes"?> <products> <product> <id>72601415</id> <createdAt>2018-05-30T15:31:17+02:00</createdAt> <updatedAt>2018-05-31T12:40:20+02:00</updatedAt> <isVisible>true</isVisible> <visibility>auto</visibility> <hasMatrix>false</hasMatrix> <data01/> <data02>1</data02> <data03/> <url>statafel-wit-60cm</url> <title>Statafel wit 60cm</title> <deliverydate>false</deliverydate> <variants> <resource> <id>false</id> <url>variants?product=72601415</url> <link>https://api.webshopapp.com/nl/variants.xml?product=72601415</link> </resource> </variants> </product> |
Zoals gezegd, als ik dit met de hand uitvoer werkt het prima echter in het script werkt het niet terwijl in een ander script hetzelfde wel gewoon werkt.
Ik heb al vanalles geprobeerd om bijv alleen 1 waarde terug te halen maar ook dit werkt allemaal niet. Heeft iemand een idee wat er fout kan zijn?
[ Voor 26% gewijzigd door Yagermeister op 05-06-2018 17:12 . Reden: Toevoeging XML file ]
-Te huur