Ziggo/UPC horizon box problemen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Smit
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-09 11:35
Omdat ik een discussie heb met Ziggo en er niet meer uitkom zou ik graag raad ontvangen wat nu te doen.

Het probleem is het volgende:

Nu al 3 keer gehad met onweer in de buurt dat de horizonbox HDMI port kapot gaat en tevens de HDMI poort van onze TV waar de horizonbox op aangesloten staat. De box is dus al 3 keer vervangen en 3 keer een HDMI poort naar de klote :(

We hebben een elektricien laten komen en alles laten nameten met een rapport dat alles in huis in orde is. Met de rest van de apparatuur is niks aan de hand en tevens een pc die met een hdmi kabel aangesloten staat op de tv.

Nu de laatste keer dus weer de hdmi poort kapot is op onze nieuwe tv van 3 weken oud hebben wij gevraagd of er een controle gedaan kan worden op onze coaxkabel die van buiten (kastje op straat) via de zijkant van het flat naar binnen komt bij ons. Dit ook mede omdat een hele poos geleden heel de straat is open geweest voor een nieuwe riolering en wij misschien het vermoeden hebben dat de mantel van een kabel beschadigd is.

Dit is ook aangegeven door de desbetreffende elektricien die dat als enige mogelijkheid nog zag waardoor het probleem kan ontstaan.

Nu wil de Ziggo hier dus niet aan en wuiven ze alles af en moeten we maar een klacht indienen. Ik kan onderhand mensen wel door de telefoon trekken omdat ze elke keer van alles dus schuld proberen te geven maar er verder niks aan de hand is met de rest van het huis/apparatuur behalve de zigoo horizon box en de hdmi poort waar de box mee in verbinding staat.

Wie weet wat ik hier nog mee kan of heeft tips o.i.d? ;(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Zeker geen glasvezel naar je huis? Anders zou ik het wel weten :(

Je zou voor de zekerheid een draadloze HDMI transmitter kunnen aanschaffen.Maar dat is alleen een oplossing voor FullHD. Als je draadloos UHD wil, dan is het apparaat dat je riskeert net zo duur als een TV :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Smit
Verwijderd schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:14:
Zeker geen glasvezel naar je huis? Anders zou ik het wel weten :(

Je zou voor de zekerheid een draadloze HDMI transmitter kunnen aanschaffen.Maar dat is alleen een oplossing voor FullHD. Als je draadloos UHD wil, dan is het apparaat dat je riskeert net zo duur als een TV :X
Klopt anders was ik allang weg bij ze. Ze hebben helaas een monopolie hier omdat ze de enige zijn met een goede internet snelheid/kabel.

Tjah heb nu een UHD tv dus wil er wel gebruik van kunnen maken natuurlijk. Voor nu is het elke keer als het weer vooruitzicht niet goed is de hdmi kabel van de box naar de tv eruit halen. Laat die horizonbox hdmi poort maar lekker naar de klote gaan elke keer.

Wel bedankt voor het meedenken en het is nog en eens een gek idee van je!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou ook kunnen kijken voor een optische HDMI kabel. Normaal zou ik zeggen dat dat onzin is tenzij je een hele lange kabel wil gebruiken. Kabels zijn dan uiteraard actief (electrisch->optisch->electrisch) en kunnen kapot gaan. Maar in ieder geval zou dan de ca 150 euro dure kabel ipv de TV defect zijn als je hem er een keer vergeet uit te trekken bij onweer.

Overigens is KPN net zo erg als Ziggo. Ze willen bij ons geen glas aanleggen en liegen de hele boel bij elkaar waarom het niet zou kunnen. En niet subtiel ook, de buren krijgen een ander antwoord als ze vragen waarom het niet kan en ze beweren dat mijn benedenburen geweigerd hebben mee te werken , terwijl die niet eens benaderd zijn (en zelf ook glas willen)!

Misschien moet je er maar op hopen dat je ziggo box vaak gefrituurd wordt, zodat ze zelf de kosten vervelend beginnen te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Smit schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:19:
[...]

Klopt anders was ik allang weg bij ze. Ze hebben helaas een monopolie hier omdat ze de enige zijn met een goede internet snelheid/kabel.
Dat is geen monopolie, dat is gewoon de beste aanbieder in jouw buurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Smit
Verwijderd schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:49:
[...]

Dat is geen monopolie, dat is gewoon de beste aanbieder in jouw buurt.
Ziggo Heeft nu alleenrecht op het kabelnetwerk, er is dus geen concurrentie mogelijk via het kabelnetwerk. Dat is in mijn ogen toch een aardige monopolie positie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Smit
Verwijderd schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:38:
Je zou ook kunnen kijken voor een optische HDMI kabel. Normaal zou ik zeggen dat dat onzin is tenzij je een hele lange kabel wil gebruiken. Kabels zijn dan uiteraard actief (electrisch->optisch->electrisch) en kunnen kapot gaan. Maar in ieder geval zou dan de ca 150 euro dure kabel ipv de TV defect zijn als je hem er een keer vergeet uit te trekken bij onweer.

Overigens is KPN net zo erg als Ziggo. Ze willen bij ons geen glas aanleggen en liegen de hele boel bij elkaar waarom het niet zou kunnen. En niet subtiel ook, de buren krijgen een ander antwoord als ze vragen waarom het niet kan en ze beweren dat mijn benedenburen geweigerd hebben mee te werken , terwijl die niet eens benaderd zijn (en zelf ook glas willen)!

Misschien moet je er maar op hopen dat je ziggo box vaak gefrituurd wordt, zodat ze zelf de kosten vervelend beginnen te vinden.
Lekkere situatie bij jou ook dan.

Zucht... Jammer dat de overheid niet eens aan de slag gaat om overal glasvezel in de grond te krijgen/aansluiting te krijgen en alles open zet voor iedereen. Maarja dat is natuurlijk een hoop geld en alles verkopen aan bedrijven is makkelijker.

Ik hoop het idd geval wel, van mij mogen er 100 boxjes kapot gaan zodat ze het eens een beetje serieus gaan nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LopendeVogel
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08-10 20:54
Michael Smit schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:52:
[...]

Ziggo Heeft nu alleenrecht op het kabelnetwerk, er is dus geen concurrentie mogelijk via het kabelnetwerk. Dat is in mijn ogen toch een aardige monopolie positie?
Het kan natuurlijk voorkomen dat bij blikseminslag, het in jouw horizon terecht komt dankzij de coax (wat je zelf ook al vermoed)..
Mja nu komt het leuke met een flat, wie is verantwoordelijk? Ik heb in mijn studententijd eens in een flat gewoond waarbij de coax kabel niet in het AOP zat, deze bengelde ergens tussen onze muur en die van mijn onderburen.

Ziggo monteur: ja wij doen die helaas niet, dat wordt contact opnemen met de huurvereniging.. Ik dacht nee he daar gaan we..

Binnen 3 dagen had ik een monteur van de huurwoningvereniging samen met een monteur van Ziggo en het werd direct opgelost. De monteur van Ziggo was door hunzelf ingeschakeld om de boel vervolgens goed te testen (Want dat deed de monteur van de huurwoninggebeuren niet).

Hoe is dit bij jou geregeld? Wat zegt de verhuurder van jouw flat over de kabel in/langs hun flat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Smit
Hmmm nu je dit zegt... met vorige week na weer een nieuwe box plaatsen is er ook een nieuwe AOP geplaatst. Hier nog naar gevraagd aan de monteur of deze beter was o.i.d, maar kreeg alleen een antwoord dat ze dit standaard doen bij bv nieuwe installatie omdat deze betere signaal doorgaf?

Het appartement is gekocht en wij hebben een VVE, zou dus daar nog navraag kunnen doen over voor wie die aansluiting is. Het is gewoon jammer dat na 11 jaar klant te zijn van UPC nu Ziggo ze niet na 3 keer een nieuwe box iemand naar de aansluiting in het kastje op straat kunnen laten kijken.

Edit:

Nog even een foto gemaakt van de staat van de kabel hoe hij naar binnenkomt in de woning 4 hoog.

https://imgur.com/a/O1SiqqF

[ Voor 11% gewijzigd door Michael Smit op 05-06-2018 19:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fordrwd4ever
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:14

fordrwd4ever

Idiot Outside, but why?

Met die scheuren in de isolatie ga je geheid een keer problemen krijgen.
Gaat vocht inzitten en je signaal wordt steeds slechter...

Dit moet dus vervangen gaan worden..

Het Ford forum van Europa, www.fordpower.org.uk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Michael Smit schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 18:31:
Hmmm nu je dit zegt... met vorige week na weer een nieuwe box plaatsen is er ook een nieuwe AOP geplaatst. Hier nog naar gevraagd aan de monteur of deze beter was o.i.d, maar kreeg alleen een antwoord dat ze dit standaard doen bij bv nieuwe installatie omdat deze betere signaal doorgaf?

Het appartement is gekocht en wij hebben een VVE, zou dus daar nog navraag kunnen doen over voor wie die aansluiting is. Het is gewoon jammer dat na 11 jaar klant te zijn van UPC nu Ziggo ze niet na 3 keer een nieuwe box iemand naar de aansluiting in het kastje op straat kunnen laten kijken.

Edit:

Nog even een foto gemaakt van de staat van de kabel hoe hij naar binnenkomt in de woning 4 hoog.

https://imgur.com/a/O1SiqqF
Klopt niet alleen zijn de nieuwe aop's beter, het is gewoon de standaard (qua design en qua mogelijkheden mbt aansluitingen).

Ja ik zou daar eens naar laten kijken en zien wie daar verantwoordelijk voor is. Je zou zeggen Ziggo (tot en met je AOP), in de praktijk kan dat nog weleens verschillend zijn in bepaalde woningtype (zoals de ervaring die ik had).
Het hoeft niet perse die plek te zijn zoals op je afbeelding, kan ook elders ontstaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door LopendeVogel op 05-06-2018 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Smit
Met die scheuren in de isolatie ga je geheid een keer problemen krijgen.
Gaat vocht inzitten en je signaal wordt steeds slechter...

Dit moet dus vervangen gaan worden..
Het ziet er inderdaad niet lekker uit en zal dit ook aangeven. ben benieuwd hoe de rest er uitziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Hoort die kabel niet groen te zijn normaal? deze ziet er uit als die al mooi wat UV gezien heeft?

al gok ik gewoon dat er via de coax kabel gewoon piekstromen binnen gekomen zijn..

Is je AOP geaard?

404 Signature not found

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Smit
[...]

Klopt niet alleen zijn de nieuwe aop's beter, het is gewoon de standaard (qua design en qua mogelijkheden mbt aansluitingen).

Ja ik zou daar eens naar laten kijken en zien wie daar verantwoordelijk voor is. Je zou zeggen Ziggo (tot en met je AOP), in de praktijk kan dat nog weleens verschillend zijn in bepaalde woningtype (zoals de ervaring die ik had).
Het hoeft niet perse die plek te zijn zoals op je afbeelding, kan ook elders ontstaan :)
Klopt maar als ik deze plek zie waar hij precies bij mij naar binnen gaat en in deze toestand zal dat gewoon al sowieso een probleem veroorzaken met de tijd. En als hij toch vervangen moet worden kunnen ze gelijk alles nakijken tot de kast :9

Nu alleen nog uitzoeken wie dit qua kosten op zich krijgt :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LopendeVogel
Michael Smit schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:06:
[...]

Klopt maar als ik deze plek zie waar hij precies bij mij naar binnen gaat en in deze toestand zal dat gewoon al sowieso een probleem veroorzaken met de tijd. En als hij toch vervangen moet worden kunnen ze gelijk alles nakijken tot de kast :9

Nu alleen nog uitzoeken wie dit qua kosten op zich krijgt :|
Daar durf ik helaas niks over te zeggen, bij mij was het toen der tijd de verhuurvereniging en niet ik die diende te betalen.
Of (portaal dacht ik) Portaal alles zelf betaald heeft, niks betaald heeft of iets als 50/50 weet ik niet aangezien hun alles afgehandeld hebben.
Enige wat ik kreeg was een weekje later een telefoontje namens Ziggo of ik tevreden was over het verloop (en uiteraard, dat was ik haha).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Smit
Hoort die kabel niet groen te zijn normaal? deze ziet er uit als die al mooi wat UV gezien heeft?

al gok ik gewoon dat er via de coax kabel gewoon piekstromen binnen gekomen zijn..

Is je AOP geaard?
Klopt, hij is op dat stukje niet beschermd tegen het zonlicht, dus dit gaat steeds erger worden. Wat betreft het geaard zijn, dat is hij niet. Het AOP zit namelijk niet in de meterkast maar in de hoek van mijn woonkamer waar ik geen mogelijkheid zie tot het op aarde aansluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
geen stopcontacten met rand aarde in de buurt?

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Smit
Daar durf ik helaas niks over te zeggen, bij mij was het toen der tijd de verhuurvereniging en niet ik die diende te betalen.
Of (portaal dacht ik) Portaal alles zelf betaald heeft, niks betaald heeft of iets als 50/50 weet ik niet aangezien hun alles afgehandeld hebben.
Enige wat ik kreeg was een weekje later een telefoontje namens Ziggo of ik tevreden was over het verloop (en uiteraard, dat was ik haha).
We gaan het zien, in ieder geval weer wat wijzer en wat positiever naar een oplossing. Gelukkig is het bij jou gratis opgelost toen, zeker voor een student zijn zulke kosten niet echt top ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Smit
geen stopcontacten met rand aarde in de buurt?
Ongeveer 3 meter verder, dat gaat dus weer een hoop werk worden om dat netjes aan te leggen. Eerst maar eens ook naar de kabel laten kijken. het is ook als er onweer is in de buurt dat het beeld vaak even wegvalt. en die kabel ziet er niet lekker uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
van nood kan je hem altijd even "lelijk" aarden.. als het je probleem oplost kan je altijd nog kijken naar een iets nettere oplossing..

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Smit
van nood kan je hem altijd even "lelijk" aarden.. als het je probleem oplost kan je altijd nog kijken naar een iets nettere oplossing..
Denk dat ik het sowieso maar gewoon een keer netjes laat aanleggen, al is het maar voor de zekerheid.
Dan alleen nog even wachten op de volgende onweersbui :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Niet online
onweersbuien staan voor vrij snel al in de planning dacht ik :+

404 Signature not found

Pagina: 1