Toon posts:

Groen/roze pixels bij bewegende beelden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn beeld en ik ben compleet ten einde raad. Zoals jullie kunnen zien in de bijbehorende afbeelding heb ik last van groene/roze artefacten bij bewegende beelden. Bizar genoeg gebeurd dit alleen op 1 van mijn beide beeldschermen, en alleen bij video/gif playback (chrome, firefox, standaard windows player) of als ik de gepauzeerde video of andere afbeeldingen heen en weer sleep over mijn scherm. Bij games op mijn PC of games dan wel videobeelden op de Nintendo Switch die ook aan het scherm vast zit heb ik er nog nooit last van gehad. Het probleem verschijnt soms en kan dan later weer weg gaan.

Apparatuur:
Benq GW2270 met HDMI aansluiting (beeldscherm met de problemen)
Benq GW2270 met DVI aansluiting
GeForce GTX 1060 6GB (nieuwste drivers)
AMD Ryzen 5 1600
16 GB RAM

Wat ik al geprobeerd heb:
-HDMI kabel vervangen
-Andere HDMI aansluiting op mijn beeldscherm gebruiken
-Drivers updaten
-Hardware versnelling uitzetten in chrome

Is het mijn videokaart? Is het mijn scherm? Verschillende van de feiten die ik hierboven heb genoemd wijzen verschillende kanten op. Hulp wordt ontzettend gewaardeerd.

Afbeelding:
https://imgur.com/h30BL94

Edit: Temperatuur van mijn videokaart is onder de 60 graden.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-10 22:58

Zorian

What the fox?

Als het enkel met de pc gebeurt en niet met een ander apparaat is de kans vrij groot dat je videokaart overleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat was eerst ook mijn vermoeden. Maar daarom vind ik het zo opvallend dat de problemen niet optreden bij gamen, wanneer de videokaart echt aan het werk gezet wordt, en maar bij één van mijn twee schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09 03:33
Wat doen de clocksnelheden van je videokaart als je dit krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien het probleem weer (tijdelijk) is opgehouden is dat voor mij nu niet te controleren helaas. De temperatuur was in ieder geval op orde.