Vervanging TV 'gameroom' gezocht.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreflar
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17-09 18:10
Hallo allemaal,

Ik heb mezelf weer een uitdaging op de hals gehaald. Voor mijn 2 kids een kleine 'game room' opstelling gemaakt en helaas hebben de HDMI poorten op de TV het begeven. Nu wil ik de TV gaan vervangen, alleen heb ik nog niet iets kunnen vinden met de nodige instellingen en aansluitingen

Current set-up.
Current Set-up

De TV moet voldoen aan de volgende eisen:
2x Scart 1X tulp of 2x Tulp 1x Scart
Minimaal 2 HDMI (liefst 3)
Full HD Resolutie
Minimaal 32" en maximaal 40"
Voorkeur van merk is Samsung aangezien die in de Woonkamer en slaapkamer prima bevallen.
Budget tot 500 euro, mag ook een tweedehandsje zijn, mocht iemand wat hebben staan :)

HDMI is nodig voor de PS3 and soon to arrive Xbox360
Xbox en PS2 gebruiken tulp of Scart
Nintendo en Super Nintendo zijn via RF aan elkaar verbonden en vervolgens op de Antenne poort aangesloten. Dit geeft niet al te mooi beeld dus vandaar de behoefte aan meer Scart of Tulp mogelijkheden zodat ik deze beide op een eigen input kan hangen.

Misschien heeft iemand hier wel een heel ander idee bij wat misschien veel beter bij mijn situatie zou passen dan hoor ik dat ook graag. Bedoel dan in de vorm van switchboxen / AV receiver spul <- I'm no expert on this.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Is een 3 way scart selector niet handiger, zoals zoiets :

https://www.amazon.co.uk/...fRID=C8Z0H4Q892145W6N6YCJ

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/81nuG26K8rL._SL1500_.jpg

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-09 11:01
Ik zou 100% zeker voor een 2hands TV gaan. Marktplaats staat er letterlijk vol mee, soms al voor een kratje bier. HDMI poorten gaan meestal kapot omdat kabels losgetrokken en aangesloten worden wanneer de TV en/of randapparatuur aanstaat. Doe dit NIET. Op een HDMI signaal kan een (relatief) hoge spanning staan en door de soms priegelige manier van kabels inpluggen kan het achterliggende HDMI-board 'gefrituurd' worden.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 12:22

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies: TB > CEA.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreflar
Breezers schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:46:
Is een 3 way scart selector niet handiger

[afbeelding]
Dit is zeker handig, beperkt de benodigde aansluitingen direct. Thanks!
Major_ton schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:26:
Ik zou 100% zeker voor een 2hands TV gaan. Marktplaats staat er letterlijk vol mee, soms al voor een kratje bier. HDMI poorten gaan meestal kapot omdat kabels losgetrokken en aangesloten worden wanneer de TV en/of randapparatuur aanstaat. Doe dit NIET. Op een HDMI signaal kan een (relatief) hoge spanning staan en door de soms priegelige manier van kabels inpluggen kan het achterliggende HDMI-board 'gefrituurd' worden.
Heb ik serieus nooit bij stil gestaan, de simpele gedachte is hij stuurt beeld en geluid nothing else. Bedankt voor die extra info.
Marktplaats it is. Helaas zijn er bar weinig die een typenummer of redelijke omschrijving hanteren:
" TV te koop, altijd op slaapkamer gestaan.. " Wow wat een diepgaande advertentie! :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• monster944
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-10-2023

monster944

Forza 5 : DucatiFool

Live your life to the Max 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreflar
Die is inderdaad wel erg mooi en voldoet in principe aan al mijn voorwaarde +4K
Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junneh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-09 07:43
Let er op dat bij de meer budget 4k modellen de 1080p scaling wat minder is... Vaak ziet 1080p op een "oude" ful hd set er beter uit.

Heb dit helaas zelf mogen ervaren. (niet met bovenstaande Samsung tho)

Wil je 4k met fatsoenlijke upscaling, raad ik je Sony aan, de kd xe 7000 serie heeft voor de prijzen erg goede upscaling. (smart tv os/apps wat minder, beeld wat beter in vergelijking met Samsung, verder nog het verschil VA paneel voor sammie, en IPS voor Sony)

[ Voor 42% gewijzigd door junneh op 07-06-2018 20:56 ]

Pagina: 1