Vraag

• FLOiAM
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-10 17:53
Ik zoek een?
Android.

Wat is je budget?
Geen beperking, alles naar waarde natuurlijk

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik ben een gemiddelde gebruiker schat ik zelf in en heb liever kracht teveel dan te weinig beschikbaar. Ik vind een toestel als de oneplus 6 erg aantrekkelijk, behalve zijn afmetingen. Wat ik graag wil zijn afmetingen die niet (veel) groter zijn dan mijn huidige iphone 6 (H:138,1mm x B:67,0mm x D:6,9mm), en een zo goed mogelijke camera als ze maar komen in de betreffende klasse. Voorkeur gaat uit naar Android omdat deze prijstechnisch beter ligt, ik ben niet merk of OS gebonden.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ben onbekend wat de mogelijkheden zijn in voor mijn formaat wensen. Alle flagship killers lijken grotere afmetingen te hebben dan wat mijn voorkeur geniet. Onbekendere merken sta ik ook voor open, 4G ondersteuning is uiteraard wel vereist.

Welke vragen heb je hier nog over?
Alle suggesties zijn welkom en ga ik me graag verder in verdiepen. Binnen nu en max 3 maanden ben ik van plan de aanschaf te doen.

Alvast bedankt voor ieder die me op weg helpt in deze zoektocht, word erg gewaardeerd. _/-\o_

Alle reacties

• esazs
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 11-11 20:02
De enige kleine, maar krachtige androids die bij me opkomen zijn de Compacts van Sony.

Sony Compact Smartphones

Daarvan is de Sony Xperia XZ2 Compact het nieuwst, maar die is wel alweer 5". Als je dat te groot vind kan je een beetje performance inleveren voor een van de voorgangers (bijv XZ1), die zullen zeker voor gemiddeld gebruik ook prima zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door esazs op 05-06-2018 16:41 ]

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06:43
@esazs Dat is voor high end de enige optie inderdaad.

Oh, de Nokia 8 Sirocco is misschien nog een optie. Iets groter. Ook een groter scherm en erg duur.

[ Voor 63% gewijzigd door AMD1800 op 05-06-2018 19:28 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Met die afmetingen zou je ook nog kunnen kijken naar een Samsung Galaxy S8 of S9. Die zijn niet veel groter. Voor het vergelijk heb ik de XZ2 er ook bij gezet. De S9 is iets hoger dan de iPhone 6/7/8, maar ongeveer net zo breed. Omdat de randen afgerond zijn, voelt hij bijna net zo aan als een iPhone
De Sony XZ2 compact is qua hoogte en breedte wel meer in de buurt van de iPhone 6, maar omdat hij veel dikker en hoekiger is, voelt hij heel anders aan.

Grootte vergeleken

[ Voor 23% gewijzigd door gwystyl op 05-06-2018 19:30 ]

• FLOiAM
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-10 17:53
Dank julie, ik ga me in deze modellen verdiepen. Fijn dat er iig wat te kiezen is.