Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yogo92
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06-05 13:17
Hoi, ik wil na vele jaren weer gaan pc gamen. Nu heb ik er echt 0 verstand van, vandaar dat ik hier om advies vraag.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Voor nu vooral Destiny 2 en Overwatch, met wat Guild Wars 2. Ik hoef niet alles op ultra te kunnen runnen, maar wil wel redelijk goede graphics hebben met goede FPS.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil het het liefst rond de 1000 euro houden, zonder assemblagekosten en dergelijke. Ik ga hem niet zelf in elkaar zetten, maar laat dit doen door de winkel. Waarschijnlijk ga ik het bij Azerty of Alternate kopen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een muis en toetsenbord en kan voorlopig een oude monitor gebruiken (https://tweakers.net/pric...ssional-p2311h-zwart.html). Deze is 1080p, 60Hz. Weet niet zeker of het deze is, maar iets vergelijkbaars als die in ieder geval.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart, goede processor, liefst een groot geheugen. En goede koeling, want dit was bij mijn oude pc (jaren geleden) het grootste probleem waar ik tegenaan liep.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet echt een voorkeur voor een merk, al ben ik wel lichtelijk bevooroordeeld tegen Radeon omdat die in mijn oude pc snel oververhit raakte.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De grootte maakt me in principe niet veel uit. Qua geluidsniveau wil ik niet iets hebben wat veel lawaai maakt maar wel gewoon redelijk stil is.

Ga je overklokken?
Nee, in principe niet.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik wil graag advies of het door mij gekozen systeem goed is. Ik wil het liefst even vooruit kunnen met mijn systeem, zonder er ál te veel voor te betalen. Misschien dat er goedkopere alternatieven zijn die (ongeveer) even goed zijn, of dat er onderdelen zijn die ik heb uitgekozen die niet goed met elkaar overweg kunnen of iets dergelijks, dit hoor ik graag.

Dit is wat ik op het moment heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 179,-€ 179,-
1Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)€ 84,69€ 84,69
1MSI GeForce GTX 1060 6GT OC€ 319,-€ 319,-
1Phanteks Eclipse P400S Zwart€ 74,-€ 74,-
1G.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 167,-€ 167,-
1Seasonic Focus Gold 450W€ 65,-€ 65,-
1Samsung 860 EVO 500GB€ 117,-€ 117,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.005,69

Ik heb dit eigenlijk van de Desktop Best Buy Guide - Mei 2018 (de mainstream pc) met een andere kast en grafische kaart. De grafische kaart heb ik gekozen omdat ik verwacht dat ik hier voorlopig mee vooruit kan en deze goed past bij de games die ik ga spelen. Ik heb voor een andere kast gekozen omdat ik met mijn odue pc problemen had met de koeling, luchstroom en stof die er in kwam en deze kast positieve reviews hierover krijgt. Een vriend van me raadde de Corsair Carbide Clear 400C Zwart aan, welke me ook erg goed lijkt. Hier twijfel ik dus nog over. De rest van de onderdelen heb ik hetzelfde gelaten als in de best buy guide. Wel zat ik er nog aan te denken om een kleinere SSD te nemen (250GB) en er dan een 1TB HDD bij te doen.

Ik hoor graag jullie meningen en advies!

Beste antwoord (via yogo92 op 08-06-2018 19:42)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:16
Je stopt nu een mATX bord in een ATX behuizing met raam. Dat ziet er niet mooi uit. Neem een mATX kast of een ATX moederbord.
Bitfenix Formula Gold 450w is een betere voeding voor ~ dezelfde prijs.
SSD kan iets goedkoper met een Crucial MX500 500GB. Presteert hetzelfde als de 860 EVO.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-06 19:11
Zet er even bij dat je monitor 1080p heeft, de fps staat er niet bij, maar dat zal 60 zijn.
Het moederbord support max 2666 MHz RAM.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yogo92
Gedaan!
Dus het moederbord en het geheugen kunnen niet met elkaar?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 01-06 19:11
Kan wel, maar het RAM zal dan op 2666 MHz lopen, omdat het moederbord niet hoger kan. Aangezien 2666 MHz RAM iets goedkoper is, kan je dat beter nemen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-05 14:06
SpeedQber schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:47:
Zet er even bij dat je monitor 1080p heeft, de fps staat er niet bij, maar dat zal 60 zijn.
Het moederbord support max 2666 MHz RAM.
Denk dat je Hz bedoelt ipv FPS.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• yogo92
SpeedQber schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:08:
Kan wel, maar het RAM zal dan op 2666 MHz lopen, omdat het moederbord niet hoger kan. Aangezien 2666 MHz RAM iets goedkoper is, kan je dat beter nemen.
Oke, thanks voor de tip!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:16
Je stopt nu een mATX bord in een ATX behuizing met raam. Dat ziet er niet mooi uit. Neem een mATX kast of een ATX moederbord.
Bitfenix Formula Gold 450w is een betere voeding voor ~ dezelfde prijs.
SSD kan iets goedkoper met een Crucial MX500 500GB. Presteert hetzelfde als de 860 EVO.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee