IP- Camera beveiliging voor handelszaak

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-07 21:23
Dag iedereen,

Ik heb reeds enkele IP camera beveiligingsinstallaties gedaan (allemaal Hikvision ip camera's met hikvision NVR)

nu vroeg mijn neef, die zijn handelszaak aan het vernieuwen is, ook om camera's

Ik vroeg mij af welk systeem best gebruikt wordt bij dit soort doeleinden.

in mijn ogen is Hikvision te veel voor residentieel gebruik.
(firmware updates en dergelijke zijn moeilijk te doen door gedoe met Chinese software)

dus welk professioneel camera beveiligingssysteem zouden jullie aanraden?

groeten,
Thomas

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:14

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou de vraag ook even neerleggrn bij de verzekeraar; mogelijk dat een bepaald systeem is "goedgekeurd" waardoor er op de premie bespaard kan worden.

Ook rekening houden natuurlijk met resolutie vs. afstanden alsmede de mogelijkheid tot opslag van beelden (on premises of in de cloud).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05:49
Als je zelf al bekend bent met hikvision, zou ik lekker bij hikvision blijven (ik heb zelf ook een 4 kanaals hikvision systeem draaien)

Alleen wel de echte hikvision spullen kopen en geen ali express (chinese) camera's, dan is updaten enzo geen probleem

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Staar je niet blind op IP Je netwerk is ook een zwakke schakel zeker als je medewerkers hebt rondlopen. Er zijn ook Digitale camera's over coax meer kwaliteit voor minder geld. Waarbij de de DVR wel op het netwerk zit. (lees verder maakt het niet zoveel uit) Wat handig is ligt zo ontzettend aan de situatie. Bedenk dat aanleg vaak het duurste is (kabeltrekken is manuren). Bedenk verder dat veel uit dezelfde fabrieken komt dus kijk naar de specs voor wat je nodig hebt merk zegt niet zoveel, er worden veel stickertjes geplakt in deze markt.
Kortom maak eerst een camera plan (lees plattegrond met welke camera waar en waarom). Ga daarna kijken naar de oplossing.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmaster93
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-07 23:13
Ubiquiti Unifi brengt sinds kort ook camera's uit met NVRs. Deze zijn zeer stabiel en relatief goedkoop in aanschaf. De producten zijn iets minder uitgebreid maar voldoen aan opnemen, terugkijken, live kijken en mobiel bekijken. Hikvision kan natuurlijk ook! Of Dahua!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0okiejar
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19-07 13:30

C0okiejar

Ik weet dat ik niks weet.

Dahua systeem, werkt ideaal en als je het midden segment pakt heb je ook IVS erbij(gezichtsherkenning,heatmapping etc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-07 21:23
voor gewoon residentieel gebruik zou ik inderdaad wel weer opteren voor hikvision
(alhoewel ik dezer dagen eerder naar dahua zou overschakelen)

ik vind het zeer ambetant dat de hikvision plugin niet meer werkt voor chrome

maar nu zoek ik dus een systeem voor zakelijk gebruik,
dus 'budget' is hier geen vereiste, belangrijkste hier is dat het goed en stabiel is, en liefst ook een merk dat naar security updates en dergelijke veel inspanning doet.

de bedoeling zou zijn om 6 camera's en een 16 camera nvr (voor later eventuele uitbreiding voor meer camera's), en dit voor een budget van rond de 4000 euro
(ik weet dat een hikvision systeem dit zou kunnen voor rond de 2000-2500 eur)
maar zoals ik dus zei, zoek ik iets profesionelers dus mag het wat meer gaan kosten

[ Voor 26% gewijzigd door thomke op 16-06-2018 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 11:03
Hikvision of Dahua zijn idd de opties die het prima betaalbaar maken.

Chinese zooi: Dat ligt eraan waar je het koopt. Ga je voor importspul: Ja, dan heb je die kans. Maar je kan het ook bij de normale distri's kopen (PG Security) en dan kun je prima updaten.

Voordeel van IP is natuurlijk dat je 't gewoon via POE kan voeden, eventueel met een UPS. Verder is het wel raadzaam om een apart netwerkje te maken, dan kun je de handel ook prima dichtzetten in de firewall.

Als er al coax ligt kun je dat ook gewoon hergebruiken. Het hoeft natuurlijk niet per-se over IP.

Naast Dahua en Hikvision kun je natuurlijk ook kijken bij merken als Axis, Honeywell en Bosch. Maar dan betaal je wel een enorme klap meer. Als je die 2 naast elkaar zet heeft Dahua/Hikvision gewoon een veel betere prijs/prestatieverhouding.
Nu kun je op bv een Axis wel veel meer, maar of je dat nodig hebt?
Misschien is Mobotix ook nog een optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-07 19:20

painkill

Pain(k)(ill)

Hikvision is ook zeker wel geschikt voor de wat veeleisendere klanten. Heb net net een project gedaan waar een industrieterrein bewaakt wordt met Hikvision camera's. Dit in samenwerking met de bewakingsdienst en gemeente. Je moet alleen wel heel goed kijken wat de risico's zijn, wat je wilt zien en waar je dan de camera's moet hebben hangen.

In een handelszaak wil je sowieso alle gezichten (bijvoorbeeld bij de ingang) duidelijk op beeld hebben.
Daarnaast moet je elk hoekje zowat afgedekt hebben en kun je misschien denken aan 360 graden camera's.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@thomke Zorg wel voor een (eigen) netwerk bij gebruikt van een IP-systeem

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1