Volume uit het niets verwijderd

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarnovdBerg
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07-08 19:18
Hallo,

Vorige week was ik bezig op mijn computer in mijn netwerkshare's vanaf mijn NAS.

opeens kreeg ik de melding dat hij het ip adres van de NAS niet meer kon bereiken.

Toen heb ik via internet ingelogd op mijn NAS en dat deed hij wel gewoon, wel kreeg ik meteen de melding dat mijn volume's gedeactiveerd waren, en kon dus niet meer mijn bestanden.

"Abnormality detected on (nasnaam). All volumes have been unmounted"

Even later ( ong. 3 minuten ) wou ik weer inloggen maar toen kwam ik er ook niet meer in.

Nu sluit ik hem vandaag weer aan en is er niks meer aan de hand. ook heb ik al gekeken of mijn schijven defect waren, maar die waren nog in goed staat.

Weet iemand wat dit geweest zou kunnen zijn, of dat ik dit ergens kan uitlezen?

Graag hoor ik van jullie?

Alvast bedankt voor de moeite!

Gr. Jarno

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Over wat voor volumes en protocol hebben we het?

De exacte melding breng ik niet direct thuis maar als een iSCSI-volume vol is, wordt deze ook (vaak) automatisch offline gezet.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Wat voor NAS gaat het om?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarnovdBerg
Synology DS3615xs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 09:03
Onlangs nog een update uitgevoerd? Wat is de exacte foutmelding? Kijk eens in de log rondom het tijdstip dat deze melding gegenereerd is, wellicht vind je daar nog interessante / handige / relevante informatie.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarnovdBerg
@MAX3400
bedankt voor je antwoord. Om eerlijk te zijn weet ik niet precies wat je daar mee bedoeld, kunt U misschien iets anders omschrijven, dan kijk ik er graag even naar.

@TRON
bedankt voor je antwoord.
Nee, ik heb geen update uitgevoerd. het enige wat ik kan zien is dat ik de melding "Abnormality detected on (nasnaam). All volumes have been unmounted" heb gehad, meer heb ik er niet uit kunnen halen.\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@JarnovdBerg elke volume of share heb je geconfigureerd met een protocol; voor shares kan je dat navinden in DSM op share-niveau. Voor volumes (dus hele disks / groups) staat dat in Storage Manager.

Ik gok dat je standaard SMB praat; lees even goed (ook op GoT) want recentelijk heeft Microsoft sowieso een aantal aanpassingen doorgevoerd waardoor SMB1 niet standaard meer werkt.

Neemt niet weg dat de melding van je dismount van je NAS komt dus dat is de eerste/enige aanwijzing waar je zou moeten beginnen met troubleshooten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1