Edit 2: Korte samenvatting: 1 laptop heeft op enkel 1 wifi-netwerk langzaam internet. Alle andere configuraties werken snel.
Edit: Laptop doet het wel normaal-snel op een ander netwerk, dus ik vermoed een probleem tussen de router en de laptop. Heb al geprobeerd instellingen te veranderen, maar nog niks werkt. Iemand nog ideeën?
Hallo allemaal,
Ik heb iets waar ik niet uit kom: mijn vriendin heeft een nieuwe laptop, maar haar internet is ca. 10x langzamer.
Het gaat om een Acer Aspire A515-51G met een Qualcomm Atheros QCA9377 wireless network adapter.
De driver versie is 12.0.0.448, naar mijn weten de nieuwste versie.
Windows 10 heeft de build 1803.
Snelheden zijn rond de 10-15 Mbps download en < 3 Mbps upload.
Wifi-protocol is 108.11n met 150 Mbps verbinding.
Alleen Windows Defender als afweer.
Mijn eigen laptop, een oudere HP, heeft eenzelfde verbinding met een Intel adapter en haalt snelheden van >100 Mbps upload en download.
Mijn smartphone, een Oneplus 5, haalt diezelfde snelheden.
Snelheidstests zijn gedaan via speedtest.net van Ookla via dezelfde server.
Ik heb de laptop in kwestie getest op malware, bloatware, oude drivers, rare instellingen van adapters, etc. Maar helaas niks kunnen vinden.
Een bijkomende merkwaardigheid is dat de laptop wel een ping kan versturen naar andere laptops in hetzelfde netwerk (en deze ook ontvangen). Als een ping echter geïnitieerd wordt naar deze laptop zorgt dit voor een timeout.
Ook snelheden getest met firewall uit, maar dit veranderde niks.
De router is een Genesis HRG1000, die helaas geen updates meer lijkt te krijgen, maar deze lijkt ook geen rare instellingen te hebben.
Heeft iemand van jullie een gouden idee?
Groetjes, TheMuffinDoctor
Edit: Laptop doet het wel normaal-snel op een ander netwerk, dus ik vermoed een probleem tussen de router en de laptop. Heb al geprobeerd instellingen te veranderen, maar nog niks werkt. Iemand nog ideeën?
Hallo allemaal,
Ik heb iets waar ik niet uit kom: mijn vriendin heeft een nieuwe laptop, maar haar internet is ca. 10x langzamer.
Het gaat om een Acer Aspire A515-51G met een Qualcomm Atheros QCA9377 wireless network adapter.
De driver versie is 12.0.0.448, naar mijn weten de nieuwste versie.
Windows 10 heeft de build 1803.
Snelheden zijn rond de 10-15 Mbps download en < 3 Mbps upload.
Wifi-protocol is 108.11n met 150 Mbps verbinding.
Alleen Windows Defender als afweer.
Mijn eigen laptop, een oudere HP, heeft eenzelfde verbinding met een Intel adapter en haalt snelheden van >100 Mbps upload en download.
Mijn smartphone, een Oneplus 5, haalt diezelfde snelheden.
Snelheidstests zijn gedaan via speedtest.net van Ookla via dezelfde server.
Ik heb de laptop in kwestie getest op malware, bloatware, oude drivers, rare instellingen van adapters, etc. Maar helaas niks kunnen vinden.
Een bijkomende merkwaardigheid is dat de laptop wel een ping kan versturen naar andere laptops in hetzelfde netwerk (en deze ook ontvangen). Als een ping echter geïnitieerd wordt naar deze laptop zorgt dit voor een timeout.
Ook snelheden getest met firewall uit, maar dit veranderde niks.
De router is een Genesis HRG1000, die helaas geen updates meer lijkt te krijgen, maar deze lijkt ook geen rare instellingen te hebben.
Heeft iemand van jullie een gouden idee?
Groetjes, TheMuffinDoctor
[ Voor 9% gewijzigd door TheMuffinDoctor op 08-06-2018 10:02 ]