Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

hoe kan ik zien of een kast AT of ATX is?

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om een cyrix 150 mhz
oude zooi dus maar het is voor mijn audio zodat ik geen cd-speler meer nodig heb (mp3 systeem dus)

Verwijderd

kijk je naar de aansluiting op het mobo, 2 losse stekkertjes is AT een grote in 2 rijen is een ATX verder kan je aan de powerknop zien, losse kabel vanaf de voeding = at klein dun kabeltje naar mobo = atx

Verwijderd

Het gaat denk ik om het mobo?
Doe dan ff de kast open en kijk naar de voedingsstekker.
Zijn het twee losse stekkers met de zwarte draden tegen elkaar aan? dan: AT
Is het 1 grote stekker? dan: ATX

Wil je het van de kast weten, dan kun je het makkelijkst naar de powerknop kijken: als die in de "aan" stand ingedrukt blijft is het een AT kast. Maar als hij bij het aanzetten na de klik weer teruggaat naar voren is het een ATX kast.

Maar reken maar derop dat dit oude beestje nog AT is....

Verwijderd

Topicstarter
vanaf startknop is 1 kabel (iets dikker als handrem van fiets) naar de voeding waar 4 kabeltjes inzitten en die splitsen bij de startknop

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 22:39 schreef WuKen het volgende:
vanaf startknop is 1 kabel (iets dikker als handrem van fiets) naar de voeding waar 4 kabeltjes inzitten en die splitsen bij de startknop
is dus AT....
wees blij ook geen crashes met al dat standby geklooi tegenwoordig... :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dan is het AT. Zoals hierboven al gezegd kun je het ook gewoon aan de knop zien. Als ie klikt net als je resetknop en knoppen op je toetsenbord is het ATX, als ie in de aan stand blijft staan dan schakelt ie gewoon echt de spanning en is het dus AT.

Je kunt het trouwens ook aan de achterkant zien, als er zo'n double-deck zit met PS2 en andere poorten is het ATX, als ie alleen een grote DIN keyboardpoort heeft is het AT.

Ach, als je het verschil 1x ziet weet je het voortaan wel :)

Verwijderd

Topicstarter
als ik de startknop indruk dan veert ie terug (ATX??)
de turbo knop blijft wel instaan als de turbo aanstaat (kan kiezen tussen 150 en 25 mhz)

Verwijderd

Topicstarter
is het nou AT of ATX??
ik weet het niet meer

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:44

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Het is AT, 100% zeker, de power-knop van ATX zit nl. op je moederboard aangesloten, niet op je voeding :) Dat is nl. alleen bij AT

webOS all the way!

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 22:41 schreef WuKen het volgende:
als ik de startknop indruk dan veert ie terug (ATX??)
de turbo knop blijft wel instaan als de turbo aanstaat (kan kiezen tussen 150 en 25 mhz)
Hmmm, dan kun je nog ff naar de toetsenbordaansluiting kijken zoals Bigs ook al zei.
Of ff je kast openschroeven.

Het verbaast me wel als het nog ATX is ook, maar het is wel mogelijk... Een asus P5A bijvoorbeeld met een cyrix processortje kan prima! Als het inderdaad een ATX mobo blijkt te zijn is het nog wel relatief nieuw en moet je eens kijken naar hoeveel Mhz de FSB kan en tot hoever de multiplier gaat! Waarschijnlijk kun je dan nog mooi een goedkope k6-2 400-500 derop kwijt! Is echt voor een klein bedragje een mooie upgrade!

edit: na het typen van deze reply zie ik dat het idd een AT is. Jammer!

Verwijderd

Topicstarter
damn
ik dacht fijn verder te kunnen bouwen in een bigtower aangezien mijn miditower vol zit en ik een waterkoeling wil aanleggen binnenkort
dan maar een systeempje voor mijn muziek
thnz allemaal

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik bij de FSB?? (weet alleen dat het front side bus betekent)

Verwijderd

Topicstarter
toetsenbord aansluiting is net zoals mijn miditower die ATX is
PS/2 dus

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 22:48 schreef WuKen het volgende:
hoe kan ik bij de FSB?? (weet alleen dat het front side bus betekent)
Bij de FSB :?
De FSB is de snelheid in Mhz waarop het geheugen, mobo en de PCI sloten (1/2e van de FSB in dit systeem) werken. Bij zo'n oud bordje moet je dat instellen met jumpertjes op het moederbord. Meestal staat er op het moederbord wel een klein tabelletje met de juiste jumperinstellingen voor de FSB. Maar dit is behoorlijk cryptisch, en als je de betekenis van FSB al niet helemaal goed begrijpt kun je daar beter vanaf blijven :)

Verwijderd

Topicstarter
denk het ook dus
kan ik verder nog ergens aan zien of het AT of ATX is?

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 22:50 schreef WuKen het volgende:
toetsenbord aansluiting is net zoals mijn miditower die ATX is
PS/2 dus
Hmmm, toch vind ik het vreemd!

De startknop (veert terug) lijkt te wijzen op ATX.
De draadjes die van de startknop naar de voeding gaan wijzen echter weer op AT...
En de PS/2 aansluiting wijst weer op ATX!

Kijk nog eens naar de kabelbundel die van de voeding naar het moederbord gaat!
Komt deze uit op twee stekkers die op het moederbord zitten, of 1 dikke?

Verwijderd

WuKen geloof ons nou je hebt een [b][u]AT[/b][/u]

Je voedingskabel van je voeding naar je mobo bestaat uit 2 stekker-gedeelten. Vanuit je aan/uit knop loopt 1 dikke kabel naar je voeding ipv naar je mobo. Dit alles wijst erop dat je een [b][u]AT[/b][/u] hebt.

Verwijderd

Topicstarter
1 brede
dat is dus atx
yes ik is happy

Verwijderd

Topicstarter
had niet goed gekeke
die 2 kabeltjes van voeding hangen los
die in mobo zit is 1 brede (sorry)

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 23:00 schreef AMADEUZ het volgende:
WuKen geloof ons nou je hebt een [b][u]AT[/b][/u]
niet dus >:) ;)
Ik had er al m'n twijfels over...
Vooral die terugverende knop en PS/2 aansluiting vond ik toch wel erg vreemd voor een AT :)

Verwijderd

Maar waarom moet het een ATX zijn

Verwijderd

Topicstarter
moederbord kan tot 233 mhz en doet het op pentium p55c, cyrix 6x86 (heb ik dus) , M2, en amd K5/K6

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 23:04 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

niet dus >:) ;)
Ik had er al m'n twijfels over...
Vooral die terugverende knop en PS/2 aansluiting vond ik toch wel erg vreemd voor een AT :)
PS/2 komt ook voor op de laatste computers met AT-voedingen. En een terugverende knop |:( stelt nog niks voor. Ik zie vaak genoeg AT kasten + voeding waarvan de knop terugveert. Als er van je Powerknop een dikke draad rechtstreeks naar je voeding loopt is het zowieso een AT voeding. ATX-voedingen worden allemaal via het mobo aangezet.

Verwijderd

Topicstarter
ik vindt hier net het boekje van moederbord tussen een hoop stof en spinnenwebben
cpu speed jumpers :) (dat is tog de multiplier he??)

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 23:06 schreef WuKen het volgende:
moederbord kan tot 233 mhz en doet het op pentium p55c, cyrix 6x86 (heb ik dus) , M2, en amd K5/K6
Daar heb je geen nieuwe voeding voor nodig alleen een nieuwe CPU. Hopelijk kan je daar nog aan komen. Effen op beurzen struinen

Verwijderd

Topicstarter
dus het is ATX??
ikkan gratis nog wel een paar systemen aankomen als ik wil
allemaal van bedrijven die aan het vernieuwe zijn

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 23:07 schreef AMADEUZ het volgende:

[..]

PS/2 komt ook voor op de laatste computers met AT-voedingen. En een terugverende knop |:( stelt nog niks voor. Ik zie vaak genoeg AT kasten + voeding waarvan de knop terugveert.
PS/2 zou kunnen op nieuwere AT mobo's, maar terugverende knoppen heb ik nog nooit gezien op een AT! En het zijn in elk geval twee dingen waaraan je een ATX meestal kunt herkennen...
Als er van je Powerknop een dikke draad rechtstreeks naar je voeding loopt is het zowieso een AT voeding. ATX-voedingen worden allemaal via het mobo aangezet.
Klopt, maar hij zei net dat hij verkeerd gelezen had en dat die draadjes naar de voeding gewoon los hingen! LEZEN! dan pas blaten!

En bovendien: als die stekker op het mobo gewoon 1 dikke is, is er geen twijfel meer mogelijk! Maak die jongen nu niet nog meer in de war! :)

Verwijderd

Topicstarter
YES
nu nog nieuwe zooi kopen (grotere harddisk als 1e want 6 gig is niks)

Verwijderd

Dit is AT:

Je voedingskabel van je voeding naar je mobo bestaat uit 2 stekker-gedeelten. Vanuit je aan/uit knop loopt 1 dikke kabel naar je voeding ipv naar je mobo. Als je je aan/uit knop indrukt hoor je klik. Dit alles wijst erop dat je een AT hebt.

Dit is ATX:

Je voedingskabel van je voeding naar je mobo bestaat uit 1 grote stekker. Vanuit je aan/uit knop lopen 2 draadjes (meestal zwart en rood) naar je moederbord. Het in drukken van je aan/uit knop gaat ligt. Dit alles wijst er op dat je een ATX hebt.

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 23:13 schreef AMADEUZ het volgende:
Dit is AT:

Je voedingskabel van je voeding naar je mobo bestaat uit 2 stekker-gedeelten. Vanuit je aan/uit knop loopt 1 dikke kabel naar je voeding ipv naar je mobo. Als je je aan/uit knop indrukt hoor je klik. Dit alles wijst erop dat je een AT hebt.

Dit is ATX:

Je voedingskabel van je voeding naar je mobo bestaat uit 1 grote stekker. Vanuit je aan/uit knop lopen 2 draadjes (meestal zwart en rood) naar je moederbord. Het in drukken van je aan/uit knop gaat ligt. Dit alles wijst er op dat je een ATX hebt.
Dan heeft hij dus ATX :)
Wat is het probleem nou?

Verwijderd

Topicstarter
ik snap het nu nie egt meer
mijn startknop zitten heel veel draden
een heleboel die naar het moederbord gaan (o.a. zwart-rood) die zitten allemaal per 2 a 3 in elkaar gedraaid en dan een soort plug waar 4 kabels naar het moederbord gaan

rare kast

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 23:10 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

PS/2 zou kunnen op nieuwere AT mobo's, maar terugverende knoppen heb ik nog nooit gezien op een AT! En het zijn in elk geval twee dingen waaraan je een ATX meestal kunt herkennen...
[..]

Klopt, maar hij zei net dat hij verkeerd gelezen had en dat die draadjes naar de voeding gewoon los hingen! LEZEN! dan pas blaten!

En bovendien: als die stekker op het mobo gewoon 1 dikke is, is er geen twijfel meer mogelijk!
Ik werk nog dagelijks met AT-computers en allemaal hebben een terugverende knop >:)

Stuur voortaan gewoon foto's :+ stukken makkelijker.

Verwijderd

Topicstarter
heb geen digi camera en heb geen zin om paar dagen op ontwikkeling van foto's te wachten

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 23:17 schreef WuKen het volgende:
ik snap het nu nie egt meer
een heleboel die naar het moederbord gaan (o.a. zwart-rood) die zitten allemaal per 2 a 3 in elkaar gedraaid en dan een soort plug waar 4 kabels naar het moederbord gaan

rare kast
Eindelijk duidelijkheid. Je hebt een ATX pffff. Begon de draad zelf ook al kwijt te raken :+

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 23:17 schreef WuKen het volgende:
yep, dit zijn de kabeltjes van je aan/uitknop, resetknop, hd led, powerled, enz.

En aangezien het kabeltje van je aan/uitknop naar het moederbord gaat, de voedingskabels van de voeding uitkomen op 1 dikke stekker op het moederbord, de aan/uitknop terugveert en hij een PS/2 aansluiting heeft is het 100% zeker een ATX!

edit:
[quote]
Op maandag 16 juli 2001 23:20 schreef AMADEUZ het volgende:

[..]

Eindelijk duidelijkheid. Je hebt een ATX pffff. Begon de draad zelf ook al kwijt te raken :+
[/quote]

okay, blij dat we het eens zijn![quote]
Op maandag 16 juli 2001 23:19 schreef AMADEUZ het volgende:

[..]

Ik werk nog dagelijks met AT-computers en allemaal hebben een terugverende knop >:)
[/quote]

Hmmm, weer wat geleerd dan!

Verwijderd

Topicstarter
ja en anders ik wel
hartstikke bedankt
ik ga me systeempje verder aansluiten en dan win 2k erop zetten (draait niet slecht)

Verwijderd

Schaam je ICT niveau 2 op het ROC AT/ATX wordt in het 1ste jaar behandeld. Dit had je zelf kunnen weten.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat zie je het makkelijkste aan de voeding. Blaast ie naar buiten dan is het ATX. Zuigt ie lugt aan dan is het AT.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 23:22 schreef thedolf het volgende:
Dat zie je het makkelijkste aan de voeding. Blaast ie naar buiten dan is het ATX. Zuigt ie lugt aan dan is het AT.
FOUT, FOUT, FOUT!!!
sorry, maar dit moet ik ff schreeuwen!
De eerste ATX kasten bliezen ook naar binnen!

Bij de ATX (2.0) standaard hoort een ATX kast zelfs naar binnen te blazen! Maar de fabrikanten hielden zich gewoon massaal niet meer aan die specificatie omdat gewoon bleek dat naarbuiten blazen veel beter is... Het idee erachter was dat de fan in de voeding koele lucht over de processor kon blazen, zodat een extra fan voor de processor uitgespaard kon worden. Maar met de hedendaagse hitteproducerende processors kun je veel beter de warme lucht afvoeren ipv de warme lucht van de voeding er nog eens overheen te blazen. En een fan voor de processor is tegenwoordig toch al nodig. Bij revisie 2.01 is dit dan ook verandert naar de ATX standaard zoals de meeste mensen 'm kennen!

Breng WuKen pleaze niet nog meer in de war, we zijn er al uit :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10 13:54

dreeke

outdated icon

Vaag gedoe hierzo :)
Kan wel ff vertellen hoe IK in elk geval een kast herken,

bij een AT kast, gaat er een draad (vrij dik) van je powerknop DIREKT naar je voeding.
Van de voeding naar het moederbord gaan een aantal draden, die op het moederbord zitten vastgeprikt d.m.v. 2 connectors. Als ze erop zitten,lijkt het net 1 connector.

bij een ATX kast, zit de powerknop op je moederboard aangesloten, en niet op de voeding. Op deze manier kan namelijk zonder je powerknop worden geregeld dat de pc aan- of uitgeschakeld wordt.
Verder gaat er van voeding naar moederbord een connector die veel lijkt op het geval bij een AT kast, alleen hier is het 1 grote connector in plaats van 2 halve.

PS2 poorten maakt niks uit, dat kan een AT moederbord ook hebben. Waarom bestaan er anders al zo lang PS2 muizen en keyboards...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het kan nog ingewikkelder. Ik zit nu een Acer mobo in een casemod te verwerken.

Erg vaag ding:
- externe plaat is duidelijk ATX (2x PS/2 aansluitingen, LPT & MIDI boven; USB, VGA, COM & SND onder)
- schroeven zitten grotendeels op ATX plaatsen

maaaar.....

Power connector is M8+M9, oftewel duidelijk AT :? . Komt mij erg goed uit, want ik heb een miniskuul kleine AOPEN AT PSU, past hopelijk net in de bak waar hij in moet.

Goed, is dit nu een AT of een ATX mobo? |:(

Tussengeval, dat is het enige wat je het noemen kunt (die VRMs op de mobo zijn ENORM :( - ATX power was niet zo'n gek idee geweest)

Naast deze wonder/misbaksel heb je natuurlijk nog al de varianten op LPX (AT met riser card) en NLX (ATX met riser) en god weet hoeveel proprietary dingen.

Enfin, als we het over de kast hebben, spreekt de achterkant boekdelen:

AT:
1 'gat', nl voor een DIN keyboard aansluiting, verder alleen verticale sloten

LPX:
één rij aansluitingen (VGA, com, PS/2, LPT, soms ook USB, SND en MIDI), verder alleen horizontale sloten. Meestal (erg) platte kast.

ATX:
2 rijtjes aansluitingen (2xPS/2, boven LPT, evt MIDI; onder USB, COM, evt VGA en SND). verder verticale sloten.

NLX:
2 rijtjes aansluitingen- configuratie wisselt, soms zelfs de helft voor, de helft achterin de kast, verder horiontale sloten (indien überhaupt aanwezig). Kast is meestal erg compact, maar hoeft niet per sé plat te zijn.

Voldoet de kast aan geen van deze beschrijvingen, dan heb je een custom bak (Compaq, IBM, andere grote namen maken zich er vaak schuldig aan).

edit:
die 'horizontale' en 'verticale' sloten gaan dus over desktop systemen (dat is de aloude conventie)- heb je een towersysteem, moet je ze uiteraard precies andersom zien

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 00:00 schreef dion_b het volgende:
Het kan nog ingewikkelder. Ik zit nu een Acer mobo in een casemod te verwerken.

Erg vaag ding:
- externe plaat is duidelijk ATX (2x PS/2 aansluitingen, LPT & MIDI boven; USB, VGA, COM & SND onder)
- schroeven zitten grotendeels op ATX plaatsen

maaaar.....

Power connector is M8+M9, oftewel duidelijk AT :? . Komt mij erg goed uit, want ik heb een miniskuul kleine AOPEN AT PSU, past hopelijk net in de bak waar hij in moet.

Goed, is dit nu een AT of een ATX mobo? |:(
Misschien een AT compatible?
Oftewel: een mobo dat zowel in een AT als in een ATX kast kan (bijvoorbeeld de P5a-b die een vriend van mij had). Maar dan zou hij wel ook een aansluiting voor een ATX voedingsstekker moeten hebben...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:36

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 17 juli 2001 00:15 schreef PsyFlux het volgende:
Misschien een AT compatible?
Oftewel: een mobo dat zowel in een AT als in een ATX kast kan (bijvoorbeeld de P5a-b die een vriend van mij had). Maar dan zou hij wel ook een aansluiting voor een ATX voedingsstekker moeten hebben...
Nope, precies het omgekeerde van een AT compatible- ik zit nu op zo een te typen- DFI geval met beide soorten aansluiting, extern AT, maar met beide typen aansluiting- draaide tot kort op die AOPEN microAT-voeding, maar heb'm nu verruild voor een ATX uit de tower waar ik die vage Acer in testte (is overigens een OEM Acer uit een IBM; retail Acer heet gewoon AOPEN, dus toch wel toepasselijke voeding :+ )

Nee, deze Acer valt gewoon onder 'vage custom', maar dan extern ATX en intern AT.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil nu waterkoeling erop gaan zetten
heb al een hoop jumpertjes verzet (core gedoe enzo)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:46

Destruction

(ex-)Automonteur

Op maandag 16 juli 2001 23:10 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

PS/2 zou kunnen op nieuwere AT mobo's, maar terugverende knoppen heb ik nog nooit gezien op een AT!
Ik heb hier een pI166MMX als backupserver in een AT minitower, waarvan de powerknop terugveert als je hem aan/uit zet.

Het is dus wel degelijk mogelijk.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 14:03 schreef pier het volgende:

[..]

Ik heb hier een pI166MMX als backupserver in een AT minitower, waarvan de powerknop terugveert als je hem aan/uit zet.

Het is dus wel degelijk mogelijk.
okay, dat neem ik dan ook terug.
Maar je moet toegeven dat het uitzonderingen zijn, en dat je in het algemeen makkelijk aan de powerknop kunt zien wat voor kast het is!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

uhhm,zou het niet handig zijn effe wat pics te posten :)
kan iedereen zien wat je bedoelt en komt er vast een duidelijk antwoord uit...
succes :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Verwijderd

Check je voeding..en P 150 is denk ik wel AT

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-11 21:19
Sluit gewoon je windows af,
DONE
en je hebt het antwoord.. :z

Verwijderd

Ik heb zelf een cyrix 150 MHz en die zit in een at kast.
Dat wil niks zeggen maar misschien... je weet het niet.. is het een at kast..

ps. Dat van windows is wel geniaal gevonden :D

• HermeS
van windows is wel geniaal gevonden :D
hehe, ja dit verhaal doet me een beetje denken, aan dat verhaaltje van die vrachtewagen die in Oostenrijk reed.
Die moest op een gegeven moment dus door een bergtunnel van 50 meter lengte. Dus hij rijdt er door heen, maar die tunnel was in het midden niet hoog genoeg dus hij reed zichzelf muur en muur vast. Die chaufeer kon zichzelf maar niet vrij rijden.

Dus politie erbij, etc. die lieten weer een paar specialisten komen, die kwamen met het idee om hem lost tetreken en bonden een ijzerenstaalkabel achter de vrachtwagen en proberden zo hem met 2 andere vrachtwagens erachter los te trekken. Na een uurtje (was inmiddels al een gigantische file onstaan) hadden die specialisten allemaal ontuivoerbare plannen bedacht tot dat er een klein meisje was, en die vroeg aan haar pappa (die stonden in de file) wat er aan de hand was. die vader vertelt wat er aan de hand is. en dat kind zegt na 10 seconden, is het niet handig als ze dan een beetje lucht uit de banden laten lopen?

heheh.
clue: begin niet meteen temoeilijk tedenken.

ps: mijn at bordje draaid trouw op 600Mhz, :)

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 19:19 schreef HermeS het volgende:
Sluit gewoon je windows af,
DONE
en je hebt het antwoord.. :z
Dat is dus juist een antwoord wat ik niet zo slim vind. Stel dat het niet werkt, dan denk jij dat je een AT hebt, terwijl het misschien wel een ATX is!

En, het werkt dus nog lang niet allemaal even flex onder windoze... zo wil mijn ATX kast & mobo (ACPI 1.2 gecertificeerd) onder win98se wel goed uit, maar onder win2k lukt het op geen enkele manier!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kom op zeg, 3 pagina's over zo'n simpel onderwerp. Wat een hoog niveau heeft ons forum toch weer.

• HermeS
Op dinsdag 17 juli 2001 20:21 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Dat is dus juist een antwoord wat ik niet zo slim vind. Stel dat het niet werkt, dan denk jij dat je een AT hebt, terwijl het misschien wel een ATX is!

En, het werkt dus nog lang niet allemaal even flex onder windoze... zo wil mijn ATX kast & mobo (ACPI 1.2 gecertificeerd) onder win98se wel goed uit, maar onder win2k lukt het op geen enkele manier!
mmwa dat ben ik niet met je eens, cpu is een 150mhz daar kun je echt geen windows 2k opdraaien (cyrix cpu nogwel) jij mag mij de eerste configuratie aanwijzen/noemen die tezien geeft:" het is nu veilig om u pc uittezeten", en dat het dan een atx is bij win9x (win2k kan trickie zijn met acpi), ik heb met tientallen gewerkt en nog nooit problemen gehad, + dat het een 150 mhz cpu is , 9/10 dat het dan om een at gaat, maar daar zal echt geen windows dus dan heb je een kans van 0,1x01= maximaal 1% dat het niet klopt.

dus het is wel degelijk het eerste punt waar je op af zou kunnen gaan.

BIGS; bewijst toch alleen maar dat het niveau zo hoog ligt omdat we te ingewikkeld denken :)
Pagina: 1