het gaat om een cyrix 150 mhz
oude zooi dus maar het is voor mijn audio zodat ik geen cd-speler meer nodig heb (mp3 systeem dus)
oude zooi dus maar het is voor mijn audio zodat ik geen cd-speler meer nodig heb (mp3 systeem dus)
Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
is dus AT....Op maandag 16 juli 2001 22:39 schreef WuKen het volgende:
vanaf startknop is 1 kabel (iets dikker als handrem van fiets) naar de voeding waar 4 kabeltjes inzitten en die splitsen bij de startknop
webOS all the way!
Verwijderd
Hmmm, dan kun je nog ff naar de toetsenbordaansluiting kijken zoals Bigs ook al zei.Op maandag 16 juli 2001 22:41 schreef WuKen het volgende:
als ik de startknop indruk dan veert ie terug (ATX??)
de turbo knop blijft wel instaan als de turbo aanstaat (kan kiezen tussen 150 en 25 mhz)
Verwijderd
Bij de FSBOp maandag 16 juli 2001 22:48 schreef WuKen het volgende:
hoe kan ik bij de FSB?? (weet alleen dat het front side bus betekent)
Verwijderd
Hmmm, toch vind ik het vreemd!Op maandag 16 juli 2001 22:50 schreef WuKen het volgende:
toetsenbord aansluiting is net zoals mijn miditower die ATX is
PS/2 dus
Verwijderd
Verwijderd
niet dusOp maandag 16 juli 2001 23:00 schreef AMADEUZ het volgende:
WuKen geloof ons nou je hebt een [b][u]AT[/b][/u]
Verwijderd
PS/2 komt ook voor op de laatste computers met AT-voedingen. En een terugverende knopOp maandag 16 juli 2001 23:04 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
niet dus![]()
Ik had er al m'n twijfels over...
Vooral die terugverende knop en PS/2 aansluiting vond ik toch wel erg vreemd voor een AT
Verwijderd
Daar heb je geen nieuwe voeding voor nodig alleen een nieuwe CPU. Hopelijk kan je daar nog aan komen. Effen op beurzen struinenOp maandag 16 juli 2001 23:06 schreef WuKen het volgende:
moederbord kan tot 233 mhz en doet het op pentium p55c, cyrix 6x86 (heb ik dus) , M2, en amd K5/K6
Verwijderd
PS/2 zou kunnen op nieuwere AT mobo's, maar terugverende knoppen heb ik nog nooit gezien op een AT! En het zijn in elk geval twee dingen waaraan je een ATX meestal kunt herkennen...Op maandag 16 juli 2001 23:07 schreef AMADEUZ het volgende:
[..]
PS/2 komt ook voor op de laatste computers met AT-voedingen. En een terugverende knopstelt nog niks voor. Ik zie vaak genoeg AT kasten + voeding waarvan de knop terugveert.
Klopt, maar hij zei net dat hij verkeerd gelezen had en dat die draadjes naar de voeding gewoon los hingen! LEZEN! dan pas blaten!Als er van je Powerknop een dikke draad rechtstreeks naar je voeding loopt is het zowieso een AT voeding. ATX-voedingen worden allemaal via het mobo aangezet.
Verwijderd
Verwijderd
Dan heeft hij dus ATXOp maandag 16 juli 2001 23:13 schreef AMADEUZ het volgende:
Dit is AT:
Je voedingskabel van je voeding naar je mobo bestaat uit 2 stekker-gedeelten. Vanuit je aan/uit knop loopt 1 dikke kabel naar je voeding ipv naar je mobo. Als je je aan/uit knop indrukt hoor je klik. Dit alles wijst erop dat je een AT hebt.
Dit is ATX:
Je voedingskabel van je voeding naar je mobo bestaat uit 1 grote stekker. Vanuit je aan/uit knop lopen 2 draadjes (meestal zwart en rood) naar je moederbord. Het in drukken van je aan/uit knop gaat ligt. Dit alles wijst er op dat je een ATX hebt.
Verwijderd
Ik werk nog dagelijks met AT-computers en allemaal hebben een terugverende knopOp maandag 16 juli 2001 23:10 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
PS/2 zou kunnen op nieuwere AT mobo's, maar terugverende knoppen heb ik nog nooit gezien op een AT! En het zijn in elk geval twee dingen waaraan je een ATX meestal kunt herkennen...
[..]
Klopt, maar hij zei net dat hij verkeerd gelezen had en dat die draadjes naar de voeding gewoon los hingen! LEZEN! dan pas blaten!
En bovendien: als die stekker op het mobo gewoon 1 dikke is, is er geen twijfel meer mogelijk!
Verwijderd
Eindelijk duidelijkheid. Je hebt een ATX pffff. Begon de draad zelf ook al kwijt te rakenOp maandag 16 juli 2001 23:17 schreef WuKen het volgende:
ik snap het nu nie egt meer
mijn startknop zitten heel veel draden
een heleboel die naar het moederbord gaan (o.a. zwart-rood) die zitten allemaal per 2 a 3 in elkaar gedraaid en dan een soort plug waar 4 kabels naar het moederbord gaan
rare kast
Verwijderd
yep, dit zijn de kabeltjes van je aan/uitknop, resetknop, hd led, powerled, enz.Op maandag 16 juli 2001 23:17 schreef WuKen het volgende:
mijn startknop zitten heel veel draden
een heleboel die naar het moederbord gaan (o.a. zwart-rood) die zitten allemaal per 2 a 3 in elkaar gedraaid en dan een soort plug waar 4 kabels naar het moederbord gaan
Verwijderd
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
FOUT, FOUT, FOUT!!!Op maandag 16 juli 2001 23:22 schreef thedolf het volgende:
Dat zie je het makkelijkste aan de voeding. Blaast ie naar buiten dan is het ATX. Zuigt ie lugt aan dan is het AT.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Misschien een AT compatible?Op dinsdag 17 juli 2001 00:00 schreef dion_b het volgende:
Het kan nog ingewikkelder. Ik zit nu een Acer mobo in een casemod te verwerken.
Erg vaag ding:
- externe plaat is duidelijk ATX (2x PS/2 aansluitingen, LPT & MIDI boven; USB, VGA, COM & SND onder)
- schroeven zitten grotendeels op ATX plaatsen
maaaar.....
Power connector is M8+M9, oftewel duidelijk AT. Komt mij erg goed uit, want ik heb een miniskuul kleine AOPEN AT PSU, past hopelijk net in de bak waar hij in moet.
Goed, is dit nu een AT of een ATX mobo?
Nope, precies het omgekeerde van een AT compatible- ik zit nu op zo een te typen- DFI geval met beide soorten aansluiting, extern AT, maar met beide typen aansluiting- draaide tot kort op die AOPEN microAT-voeding, maar heb'm nu verruild voor een ATX uit de tower waar ik die vage Acer in testte (is overigens een OEM Acer uit een IBM; retail Acer heet gewoon AOPEN, dus toch wel toepasselijke voedingOp dinsdag 17 juli 2001 00:15 schreef PsyFlux het volgende:
Misschien een AT compatible?
Oftewel: een mobo dat zowel in een AT als in een ATX kast kan (bijvoorbeeld de P5a-b die een vriend van mij had). Maar dan zou hij wel ook een aansluiting voor een ATX voedingsstekker moeten hebben...
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb hier een pI166MMX als backupserver in een AT minitower, waarvan de powerknop terugveert als je hem aan/uit zet.Op maandag 16 juli 2001 23:10 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
PS/2 zou kunnen op nieuwere AT mobo's, maar terugverende knoppen heb ik nog nooit gezien op een AT!
Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.
Verwijderd
okay, dat neem ik dan ook terug.Op dinsdag 17 juli 2001 14:03 schreef pier het volgende:
[..]
Ik heb hier een pI166MMX als backupserver in een AT minitower, waarvan de powerknop terugveert als je hem aan/uit zet.
Het is dus wel degelijk mogelijk.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
hehe, ja dit verhaal doet me een beetje denken, aan dat verhaaltje van die vrachtewagen die in Oostenrijk reed.van windows is wel geniaal gevonden
Verwijderd
Dat is dus juist een antwoord wat ik niet zo slim vind. Stel dat het niet werkt, dan denk jij dat je een AT hebt, terwijl het misschien wel een ATX is!Op dinsdag 17 juli 2001 19:19 schreef HermeS het volgende:
Sluit gewoon je windows af,
DONE
en je hebt het antwoord..
mmwa dat ben ik niet met je eens, cpu is een 150mhz daar kun je echt geen windows 2k opdraaien (cyrix cpu nogwel) jij mag mij de eerste configuratie aanwijzen/noemen die tezien geeft:" het is nu veilig om u pc uittezeten", en dat het dan een atx is bij win9x (win2k kan trickie zijn met acpi), ik heb met tientallen gewerkt en nog nooit problemen gehad, + dat het een 150 mhz cpu is , 9/10 dat het dan om een at gaat, maar daar zal echt geen windows dus dan heb je een kans van 0,1x01= maximaal 1% dat het niet klopt.Op dinsdag 17 juli 2001 20:21 schreef PsyFlux het volgende:
[..]
Dat is dus juist een antwoord wat ik niet zo slim vind. Stel dat het niet werkt, dan denk jij dat je een AT hebt, terwijl het misschien wel een ATX is!
En, het werkt dus nog lang niet allemaal even flex onder windoze... zo wil mijn ATX kast & mobo (ACPI 1.2 gecertificeerd) onder win98se wel goed uit, maar onder win2k lukt het op geen enkele manier!
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq