Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headhunter123
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-08-2023
Hallo Tweakers,

Ik had vandaag het idee om een netwerk share op te zetten zodaft ik de content van mijn PC kan delen met andere PC'S en mijn TV.

Eerst kon ik überhaupt mijn PC niet zien in het netwerk tabje maar nu wel. Dit kwam omdat Function Discovery Resource Publication blijkbaar niet draaide. De service aangezet en m'n PC werd zichtbaar.

Wat ik al gedaan heb

In de "Advanced Sharing settings staat alles op allow. En bij het tabje "All networks" staat 128-bit encryptie aan en password protected sharing staat uit.

Het probleem

Ik probeer de map "NHL" te delen. (Rechtermuisknop>Properties>Sharing en klik ik vervolgens op share. Daar voeg ik de user "Everyone toe om te zorgen dat iedereen toegang heeft. (En heeft Read/Write acces.

Daarna ga ik naar de advanced sharing tab en geef "Everyone" full control. Daarna heb ik ook nog in de "Security" tab everyone full control gegeven.

Op de host pc krijg ik de error "Windows cannot acces \\Desktop-q53uocf/nhl"

Als ik op mijn andere PC naar deze pc blader in het tabje netwerk, kan ik de gedeelde folder helemaal niet zien en krijg ik de error al als ik de share probeer te benaderen.

Op mijn TV heb ik het nog niet geprobeerd. Omdat ik het eerst werkend op de PC'S wil hebben.

Als het niet helemaal duidelijk is stel gerust een vraag.

Hier nog een screenshot van de permissions:
https://ibb.co/jtfnOT

Edit: De firwalls staan uit. (Windows en Comodo). Met de andere pc kan ik de server pc wel gewoon pingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Headhunter123 op 05-06-2018 12:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Headhunter123 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:15:
…Op de host pc krijg ik de error "Windows cannot acces \\Desktop-q53uocf/nhl"...
Wat doe je op de "host-PC"? Welk programma start je op waar die error verschijnt?

Overigens gaat het in deze situatie nooit werken. Jij kunt geen member zijn van \\Desktop-q53uocf\Everyone, want dat is een group die alleen op \\Desktop-q53uocf bestaat en alleen members heeft die op \\Desktop-q53uocf resideren. Je hebt een aantal mogelijkheden:
  • Schaf een windows server aan en installeer AD
  • Maak op alle PC's dezelfde users aan met hetzelfde password
  • Accepteer dat je éénmalig een userid/password moet invullen en het vinkje "Remember me" moet zetten
In alle drie de gevallen moet je ervoor zorgen dat de user waarmee je aanlogt, ook op NTFS-niveau voldoende rechten bezit

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean luc Picard
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 14-09 08:49
Een AD is niet noodzakelijk, maak een specifieke gebruiker aan bijvoorbeeld NHL. Geef deze gebruiker lees rechten en log via je andere pc in als gebruiker. \\pcnaam\NHL met je ingestelde ww. Let op dat je op beide systemen Windows netwerk sharing hebt aan staan en dat ze in hetzelfde subnet zitten. Succes.

EDIT:TYPO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Staat standaard het Guest account niet gedeactiveerd op Windows 10?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headhunter123
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 24-08-2023
Hallo allemaal.

Excuses voor de late update. Had het een beetje druk. Ik heb het opgelost door Plex Media Server te installeren. Hierdoor heb ik op alle PC'S en m'n tv toegang tot mijn media.

Bedankt allemaal,

Mochten jullie nog andere ideen hebben, dan hoor ik het graag.