Wazig beeldscherm via docking station

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky_cobra
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 20-04-2020
Ik heb op het werk net een laptop gekregen en een docking station waar een monitor op aangesloten is.
Het beeld van de monitor is niet echt scherp en begint na enige tijd te irriteren aan de ogen.

Is er ergens een instelling die ik kan wijzigen om het scherm helder te krijgen?

Ik ken zelf niets van soft- en hardware.

Het is een Dell laptop (windows 10) en een Dell scherm.
Het scherm komt van mijn vorige vaste PC (Dell) en daar was geen probleem mee.

De kwaliteit van het laptopscherm is wel dik in orde.

Misschien ook belangrijk: Ik heb geen administrator rechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quas
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-06 07:15
Ik vermoed dat je resolutie niet goed is.
Welke resolutie heb je ingesteld en wat is de resolutie van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diigii
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-06 09:49
Vraagje: Gebruik je tegelijkertijd zowel je externe monitor als het beeldscherm van je laptop? Als dit wel het geval is zou je dan kunnen proberen om alleen het beeld te tonen op je externe monitor?

Bende van Ellende | Gezelligste NL-talige WoW Guild | Guild Discord | twitch.tv/diigii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Veel Dell machines hebben "eigen drivers" om te communiceren met de docking stations en (eventuele) GPU/instellingen. Het vervelende is dat hier soms een BIOS update voor nodig is en hiervoor zal je mogelijk je lokale ICT moeten raadplegen.

Hebben meer mensen last van een onscherp scherm? Al kruisbestuiving geprobeerd met laptops en dockings?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Draait de boel wel op de native resolutie?
Wellicht dat scaling over de zeik is (gebeurt hier ook regelmatig). Even "op een andere waarde zetten, apply, terugzetten, apply" lost dat hier meestal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky_cobra
Quas schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:25:
Ik vermoed dat je resolutie niet goed is.
Welke resolutie heb je ingesteld en wat is de resolutie van het scherm?
Geen idee om eerlijk te zijn.
Ik zal dit morgen op het werk nakijken en laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:47
Ik had hetzelfde probleem met mijn nieuw aangeschafte HP Spectre X360. Na de W10 update [naar 1803] wist ik niet wat ik zag, een uiterst scherp beeld. Ik had eerder van alles geprobeerd maar niets hielp en ik ging er maar van uit dat ik er mee moest leren leven. Ik heb trouwens een zeer eenvoudig dockingstation van Trust

https://www.trust.com/nl/...0-usb-c-multiport-adapter

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky_cobra
Diigii schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:26:
Vraagje: Gebruik je tegelijkertijd zowel je externe monitor als het beeldscherm van je laptop? Als dit wel het geval is zou je dan kunnen proberen om alleen het beeld te tonen op je externe monitor?
Ja, ik gebruik ze alle twee, in afwachting van de 2de monitor die ik zou krijgen.
Ik zal dit morgen eens proberen en dan laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky_cobra
MAX3400 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:27:
Veel Dell machines hebben "eigen drivers" om te communiceren met de docking stations en (eventuele) GPU/instellingen. Het vervelende is dat hier soms een BIOS update voor nodig is en hiervoor zal je mogelijk je lokale ICT moeten raadplegen.

Hebben meer mensen last van een onscherp scherm? Al kruisbestuiving geprobeerd met laptops en dockings?
Ik denk het niet. Op mijn vaste pc had ik ook geen probleen (W7), alles wat nieuw besteld wordt, is W10.
Ik zal eerst de dingen die men hier vraagt bekijken en dan naar de ICT gaan bij ons (zelf proberen is meestal sneller en beter) ...

Het probleem met updates is dat dit automatisch gebeurd via de hoofdserver in Zweden. Wij kunnen handmatig niets meer forceren wegens de zware beveiligingen.
Ik heb geen administrator rechten (niemand trouwens bij ons).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky_cobra
TommyboyNL schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:12:
Draait de boel wel op de native resolutie?
Wellicht dat scaling over de zeik is (gebeurt hier ook regelmatig). Even "op een andere waarde zetten, apply, terugzetten, apply" lost dat hier meestal op.
Ik zal morgen eens proberen de resolutie aan te passen.
Ik laat het resultaat weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky_cobra
Meubelmaker schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:13:
Ik had hetzelfde probleem met mijn nieuw aangeschafte HP Spectre X360. Na de W10 update [naar 1803] wist ik niet wat ik zag, een uiterst scherp beeld. Ik had eerder van alles geprobeerd maar niets hielp en ik ging er maar van uit dat ik er mee moest leren leven. Ik heb trouwens een zeer eenvoudig dockingstation van Trust

https://www.trust.com/nl/...0-usb-c-multiport-adapter
Helaas kunnen wij niets handmatig forceren.
Alle updates gebeuren automatisch via de server in Zweden.
Modbreak:Aub niet meerdere keren achter elkaar posten. Heb je iets toe te voegen voor een ander reageert, gebruik dan de 'wijzig'-knop.

Je kunt prima meerdere berichten van anderen in een enkele reply quoten.

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 06-06-2018 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-06 17:51
Misschien een beetje lullig, maar hebben jullie geen IT afdeling waar je dit aan kan vragen? Afhankelijk van hoe groot het bedrijf is waar je voor werkt nemen ze remote je pc over en zetten alles naar jouw wens. Verder inderdaad eens met bovenstaande reacties, controleer de resolutie even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-06 13:24
laat je IT afdeling de firmware van het Dock upgraden. Gaat denk ik om de wd15? Dat is de meest voorkomende, het wordt aangeraden de bijbehorende windows drivers te installeren, de thunderbolt firwmare van de laptop en de firmware van het dock te upgraden en een bios update te doen op je laptop. De usb-c thunderbolt docking stations van Dell krijgen relatief vaak updates dus goeie kans dat het problemen verhelpt.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterdutch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-10-2024
Hoi, ik had hetzelfde probleem en toen kwam ik er achter dat ik de VGA uitgang van de docking station gebruikte. Dit geeft een slechtere kwaliteit dan de DP/DVI/HDMI opties. Misschien kan je even kijken welke kabel je gebruikt met je monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:39
Heb een soortgelijk iets. Als ik een van mijn schermen via dock aansluit EN 90 graden draai, dan is het beeld wazig. Duw ik diezelfde kabel (met een minidp/dp converter) direct in mijn laptop dan is het kraakhelder.

VGA via dock is sowieso van mindere kwaliteit dan direct of met een converter op een andere poort.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sneaky_cobra
Probleem is opgelost

Deze morgend waren er verschillende updates en beide beeldschermen waren ok.
Enkel als ik de laptop uit de docking haal, kan hij niet goed volgen en wordt het laptop scherm wat blurry, maar als ik hem er dan terug insteek ist weer in orde.

Als ik de laptop opstart zonder de docking is het ook in orde.
Pagina: 1