Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:17
Medetweakers,

Ik ben bijna klaar met mijn Hbo studie. Hierdoor wordt tijd om aan de slag te gaan op de arbeidsmarkt. Vanuit mijn afstudeerbedrijf is meerdere malen de vraag gesteld of ik bij hen aan de slag wil en wat ik precies wil gaan doen. Hierdoor zit ik met de volgende vraag, ik mag zelf "mijn" werk invulling geven mits ik aangeef op welke ik manier zorg dat de business beter wordt. Hoe doe ik dit?

Kleine uitleg over mijzelf:
*25 jaar en rond Hbo-IT infrastructure design & security af.
*Heb hiervoor al 4 jaar Mbo gedaan.
*Heb buitenlandse studie ervaring.
*Sterke punten, communicatief vaardig, sociaal en kan presenteren.

Ik ambieer een functie in security van IT. Hier heb ik tijdens mijn studie ook de focus opgelegd.
Vanuit bedrijf dus vraag aan mij gesteld:
Hoe geef ik aan dat ik geld ga verdienen voor het bedrijf?

Hebben jullie tips voor mij?

Edit: Wat informatie over het bedrijf:
Middelgroot bedrijf, die fungeert als outsourcepartner voor zo'n 120 klanten. Deze hebben een grote t/m 1000 medewerkers.

PS: ik weet niet of dit de juiste plek is voor dit topic.

[ Voor 10% gewijzigd door Rendiertje op 05-06-2018 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:42

Qwerty-273

Meukposter

Het meest in de IT kant, levert niet direct geld op. Je bespaart voornamelijk kosten in de (andere) processen.
Minimaliseren van risico en de bijbehorende kosten / boetes etc. bijvoorbeeld. Voldoen aan richtlijnen en wetten met betrekking op security vlak.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 13:44
Rendiertje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:07:
Medetweakers,

Ik ben bijna klaar met mijn Hbo studie. Hierdoor wordt tijd om aan de slag te gaan op de arbeidsmarkt. Vanuit mijn afstudeerbedrijf is meerdere malen de vraag gesteld of ik bij hen aan de slag wil en wat ik precies wil gaan doen. Hierdoor zit ik met de volgende vraag, ik mag zelf "mijn" werk invulling geven mits ik aangeef op welke ik manier zorg dat de business beter wordt. Hoe doe ik dit?

Kleine uitleg over mijzelf:
*25 jaar en rond Hbo-IT infrastructure design & security af.
*Heb hiervoor al 4 jaar Mbo gedaan.
*Heb buitenlandse studie ervaring.
*Sterke punten, communicatief vaardig, sociaal en kan presenteren.

Ik ambieer een functie in security van IT. Hier heb ik tijdens mijn studie ook de focus opgelegd.

Hoe geef ik aan dat ik geld ga verdienen voor het bedrijf?

Hebben jullie tips voor mij?

PS: ik weet niet of dit de juiste plek is voor dit topic.
Zullen wij anders de gehele case voor je uitschrijven hier? 8)7

Je hebt vast en zeker in de tijd van je afstuderen een aantal pijnpunten gezien binnen het bedrijf? Ga eens na wat voor potentieel risico deze vormen binnen de organisatie, hoe je dit kan oplossen en wat de mogelijke kosten zouden zijn om dit op te lossen. Aan de hand hiervan kan je één of meerdere businesscases op gaan stellen en deze voorleggen.

Ze leggen op dit moment een erg grote verantwoordelijkheid bij jou; het is immers vrij lastig in het begin van je carrière om zelf dit soort dingen uit te werken. Maar als je dit goed aan pakt kan je er een erg leuke baan van maken.

[ Voor 7% gewijzigd door Panini op 05-06-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Zonder concrete informatie over de (basis)werkzaamheden van je afstudeerbedrijf zal dit lastig te beantwoorden zijn. Ik ben het tot zo ver wel met @Qwerty-273 eens. Zeker in de security maak je short-term vaak alleen maar kosten omdat je alleen maar restricties en extra taken creëert. Dat gezegd hebbende, bespaar je een hoop hoofdpijn *als* er iets mis gat, en kan je werkgever op langere termijn een sterkere marktpositie krijgen door veiligheid te kunnen garanderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
Waarde toevoegen is natuurlijk ook niet direct gelijk aan geld verdienen.

En inderdaad, kijk wat jij zou willen verbeteren in het bedrijf, en richt je daar op.
Mischien moet er nog wat gebeuren relateerd aan GPDR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendiertje
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:17
Panini schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:13:
[...]

Zullen wij anders de gehele case voor je uitschrijven hier? 8)7

Je hebt vast en zeker in de tijd van je afstuderen een aantal pijnpunten gezien binnen het bedrijf? Ga eens na wat voor potentieel risico deze vormen binnen de organisatie, hoe je dit kan oplossen en wat de mogelijke kosten zouden zijn om dit op te lossen. Aan de hand hiervan kan je één of meerdere businesscases op gaan stellen en deze voorleggen.
Ik vraag zeker niet of jullie iets voor mij uitschrijven. Ik vraag voor tips vanuit het werkveld.

Tijdens mijn afstuderen zeker pijnpunten geconcludeerd, hierbij zijn niet alle zaken even leuk om op te pakken. (in mijn opinie).

Ik kan wel business risico's opnoemen, de wat-als vraag hierbij uitwerken en uitleggen hoeveel het kost. Maar op welke manier ben ik dan geld waard. Dankzij mij gebeurt dat zogenaamd niet? En ben je dan de helft van dit geld waard?

Het is een uitgekauwde functie, wat leuk is om invulling aan te geven maar ik kraak mijn hersenens al 2-3 week over dit onderwerp.
Huaw schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:16:
Waarde toevoegen is natuurlijk ook niet direct gelijk aan geld verdienen.

En inderdaad, kijk wat jij zou willen verbeteren in het bedrijf, en richt je daar op.
Mischien moet er nog wat gebeuren relateerd aan GPDR?
GPDR hebben ze op orde.
Stoelpoot schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:15:
Zonder concrete informatie over de (basis)werkzaamheden van je afstudeerbedrijf zal dit lastig te beantwoorden zijn. Ik ben het tot zo ver wel met @Qwerty-273 eens. Zeker in de security maak je short-term vaak alleen maar kosten omdat je alleen maar restricties en extra taken creëert. Dat gezegd hebbende, bespaar je een hoop hoofdpijn *als* er iets mis gat, en kan je werkgever op langere termijn een sterkere marktpositie krijgen door veiligheid te kunnen garanderen.
Ze hebben momenteel security op een redelijk niveau zitten. Er is momenteel te weinig FTE beschikbaar om nieuwe services te creeëren voor klanten. Dit is iets wat aan mijn gevraagd om naar te kijken. Short term kosten maken zolang ik maar aan kan tonen dat ik het uiteindelijk oplever. Dit dus volledig op lang termijn gooien?

Bedankt alvast voor het meedenken! :)

[ Voor 44% gewijzigd door Rendiertje op 05-06-2018 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:56

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Kijk maarnaar gevolgen niet voldaan aan AVG/GDPR. Schrijf je casus. ;)

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 13:44
Rendiertje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:17:
[...]

Ik vraag zeker niet of jullie iets voor mij uitschrijven. Ik vraag voor tips vanuit het werkveld.

Tijdens mijn afstuderen zeker pijnpunten geconcludeerd, hierbij zijn niet alle zaken even leuk om op te pakken. (in mijn opinie).

Ik kan wel business risico's opnoemen, de wat-als vraag hierbij uitwerken en uitleggen hoeveel het kost. Maar op welke manier ben ik dan geld waard. Dankzij mij gebeurt dat zogenaamd niet? En ben je dan de helft van dit geld waard?

Het is een uitgekauwde functie, wat leuk is om invulling aan te geven maar ik kraak mijn hersenens al 2-3 week over dit onderwerp.
Ik snap dat sommige zaken niet even leuk zijn om op te pakken. Maar als het niet verschrikkelijk is en het je een baan op zal leveren. ;)

Je moet het sowieso niet uitdrukken in 'hoeveel geld ben ik waard in mijn optiek'. Kijk meer inderdaad in de 'wat-als' vraag, hoe hoog is het risico dat het voorkomt, wat is de mogelijke impact ervan en wat kost het om dit te voorkomen? Soms kan je zelf met meerdere kleine aanpassingen, die relatief goedkoop zijn, een hoop opleveren. Denk dus niet gelijk te groot. Mooi voordeel is ook dat jij relatief nieuw bent in de organisatie en dus nog niet volledig ingesleten bent in de bedrijfsprocessen. Dit geeft als potentieel voordeel dat je op een andere manier tegen de bedrijfsprocessen aan kan kijken. ;)

Je zegt ook dat er geen ruimte is voor nieuwe services. Kijk dus vooral naar de afdeling waar jij werkzaam was, daar heb je namelijk de meeste kennis over op dit moment (denk ik), en de services die zij verleende. Waar kan het beter?

Hier kunnen wij je niet verder in helpen zonder verdere kennis over het bedrijf, zoals @Stoelpoot terecht opmerkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Panini op 05-06-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Het "toevoegen van waarde" is in dit geval geen financiele aangelegenheid. Het is ook bijzonder lastig om een business case op te stellen waarin je gaat berekenen wat IT security opbrengt voor een bedrijf. En dat moet je ook niet willen.

In dit geval is "toegevoegde waarde" wat jij kan doen waar een klant waarde aan hecht. Elke klant zal ongetwijfeld blij zijn met iemand die beveilingszaken onderzoekt en verbeterpunten doorbrengt. Hier in het bedrijf doen security mensen bijvoorbeeld interne compliancy audits omdat we applicaties hebben die onder SOx regelgeving vallen. Dat soort zaken kan je ook als toegevoegde waarde zien, het is een heel breed begrip uit de richting van procesmanagement. Als je meer wil weten zou je bijvoorbeeld "Het BPM boek" kunnen lezen, dat geeft een mooi overzicht van alle aspecten die er bij komen kijken.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Pagina: 1