Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal
Ik heb mijn SSD mijn Windows 10 er op met een Samsung app gecloned naar een nieuwe grotere HDD. Wel wat problemen gehad om een en ander werkend te krijgen (aanpassingen in de bios), maar het werkt............bijna

Ik heb echter een aantal hele irritante problemen en ik kom er zelf niet uit (Uiteraard ook via google geprobeerd). Ik geef even twee voorbeelden.

- Mijn Adobe Creative Cloud inlogschermpje werkt niet meer. Het schermpje verschijnt wel, maar ik kan niet invoeren. opnieuw installeren kan niet want ik kan CC niet verwijderen.

- sommige pagina's in Chrome werken niet meer. Bijvoorbeeld de abonnemetentab van Youtube. Ik krijg meteen een foutmelding. Chrome opnieuw geinstalleerd, maar dat biedt geen permanente oplossing (werkte even) Natuurlijk cashe gewist etc. opmerkelijk was dat ik chrome heb verwijderd (via "apps" maar dat er om de een of andere reden nog een versie van Chrome aanwezig leek te zijn, handmatig verwijderen van alle bestanden gaat niet, zelfs niet met admin rechten)

Ik heb een beetje de indruk dat er iets mis is met de communicatie met/via internet. Maar dat is maar gissen. Ik weet er weinig van.
Natuurlijk zou ik Windows helemaal opnieuw kunnen installeren, maar dat doe ik liever niet temeer daar ik mijn laptop heb gekocht met de originele software op een partitie van mijn oude harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Het helpt als je zou kunnen aangeven wat de melding is die Adobe CC geeft (bij inloggen en (willen) verwijderen. En de foutmelding in Chrome.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ha Jester
ik krijg geen foutmelding in het inlogscherm van CC. Ik kom alleen niet in het veld om mijn gegevens in te vullen. soms net genoeg om 1 letter in te tikken maar dan verdwijnt de cursor weer en even later gaat het hele schermpje dicht.
Bij Chrome: "Helaas er is iets misgegaan met het weergeven van deze webpagina".
Dank voor je reactie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zoeken in google lukt ook niet altijd trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie je relevante foutmeldingen in de eventviewer (WIN+R "eventvwr.msc")?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Cupii
Ik heb de viewer geopend, na een beetje zoeken vod ik een hele lijst foutmeldingen. Ik heb er 1 gekopieerd. Weet niet of dit is wat je bedoeld? (logboeken, beheergebeurtenissen)

Logboeknaam: System
Bron: Microsoft-Windows-DistributedCOM
Datum: 5-6-2018 12:50:48
Gebeurtenis-id:10016
Taakcategorie: Geen
Niveau: Fout
Trefwoorden: Klassiek
Gebruiker: LOCAL SERVICE
Computer: StevenLaptop
Beschrijving:
In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{D63B10C5-BB46-4990-A94F-E40B9D520160}
en APPID
{9CA88EE3-ACB7-47C8-AFC4-AB702511C276}
aan de gebruiker NT AUTHORITY\LOCAL SERVICE SID (S-1-5-19) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
<System>
<Provider Name="Microsoft-Windows-DistributedCOM" Guid="{1B562E86-B7AA-4131-BADC-B6F3A001407E}" EventSourceName="DCOM" />
<EventID Qualifiers="0">10016</EventID>
<Version>0</Version>
<Level>2</Level>
<Task>0</Task>
<Opcode>0</Opcode>
<Keywords>0x8080000000000000</Keywords>
<TimeCreated SystemTime="2018-06-05T10:50:48.283780200Z" />
<EventRecordID>2637</EventRecordID>
<Correlation />
<Execution ProcessID="700" ThreadID="5048" />
<Channel>System</Channel>
<Computer>StevenLaptop</Computer>