Toon posts:

extra adsl aansluiting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Op een locatie waar helaas alleen internet via de ouderwetse telefoonlijn is, wil ik graag een extra aansluiting maken voor internet. Een kabel trekken vanaf het huidge modem is onmogelijk omdat ik dan door allerlei ruimtes heen moet en 60 meter moet leggen.

Nu dacht ik een extra aansluiting te maken vanuit de oude PTT kast. Kan dit? Er ligt nog een oude niet aangesloten kabel (zie de kabel op de foto in mijn rechterhand) Die kan ik dan verbinden volgens onderstaand schema.

Werkt dit schema?
Staat er dan ook een signaal op de lijn?
En maakt het uit bij welk getal ik de draden verbind?

Afbeeldingslocatie: https://preview.ibb.co/m5bqSo/idee.jpg

Alvast super bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:39

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Ja
Staat er dan ook een signaal op de lijn?
Nee, tenzij je dat aanvraagt bij je provider
En maakt het uit bij welk getal ik de draden verbind?
Ja, want dat is het aderpaarnummer waarop je verbinding opgeleverd wordt. Verkeerd paar: geen signaal.

Dus wat moet je doen: ADSL internetabonnement afsluiten, vragen op te leveren op het adres waar die aansluiting bij hoort, in overleg met de provider vaststellen op welk aderpaar de verbinding geleverd wordt en je modem aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk om de huidige aansluiting vanaf de aderpaal te splitten? Zodat er van hetzelfde internet abonnement gebruik word gemaakt? Het gaat hier om dezelfde persoon met de wens van 2 aansluitingen op twee verschillende plekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:27
Nee, Pas vanaf het modem kan je gaan splitten met netwerkkabels naar de verschillende locaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan wordt het een extra internet abonnement, of toch een lange kabel trekken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:32
Bedoel je met “extra” 2 internet abonnementen op 1 ADSL aansluiting? Dus een 2e naar de bestaande? Ik denk niet dat zomaar kan.
Dat wordt dus een UTP kabeltje trekken.
Pagina: 1