Mijn vraag
Binnen mijn werkgever krijgen we steeds meer last van mensen die ons proberen op te lichten dmv het registreren van domeinnamen om intformatie los te peuteren / valse facturen / declaratie formulieren in te sturen. Voor zover wij weten is het op dit moment nog niet gelukt door een goed oplettende finance afdeling, alleen willen wij ze natuurlijk voor zijn. Aangezien het een globaal beursgenoteerd bedrijf is, groeit het probleem steeds sneller. Nu hebben wij 2 mogelijke "oplossingen" die we aan het onderzoeken zijn:
Binnen mijn werkgever krijgen we steeds meer last van mensen die ons proberen op te lichten dmv het registreren van domeinnamen om intformatie los te peuteren / valse facturen / declaratie formulieren in te sturen. Voor zover wij weten is het op dit moment nog niet gelukt door een goed oplettende finance afdeling, alleen willen wij ze natuurlijk voor zijn. Aangezien het een globaal beursgenoteerd bedrijf is, groeit het probleem steeds sneller. Nu hebben wij 2 mogelijke "oplossingen" die we aan het onderzoeken zijn:
- Ik ben een lijst aan het maken met alle mogelijke domeinnamen waar ons bedrijfsnaam instaat, en deze wordt van te voren aan onze spamfilter toegevoegd. Dit is elk domeinnaam waar de volledige naam instaat met enige toevoeging, maar ook namen waar bijvoorbeeld de o voor een 0 veranderd wordt, of zoals de efteling "hoax" die nu gaande is waar ze een . punt onder de t van efteling hebben gezet. Nu vroeg ik mij af of er een tool is om een soort van autmagisch een hele lijst te genereren met alle domeinnamen die mogelijk zijn bij een woord die ik invul. Met de subdomeinen zal het wat moeilijker gaan, dus dit zal wat handmatig werk worden, maar volgens mij zou dit moeten bestaan voor normale namen.
- Als tweede mogelijkheid willen we graag actief deze domeinnamen monitoren. Dat wil zeggen dat ik op hetzelfde moment een domein notificatie service zoek die exact andersom werkt als degene die ik vind. Ik vind op het moment alleen notificatie services waar je een melding krijgt als een domeinnaam vrij komt. Wij willen dus een notificatie krijgen als een bepaalde domeinnaam geregistreerd wordt, zodat we snel (binnen 24 uur) een melding kunnen sturen naar betrokken afdelingen.