Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1080721

Topicstarter
Wellicht hebben jullie verhelderende gedachten :) Ik verneem ze graag.

Mijn MacBook Air 2011 is aan vervanging toe. De batterij is opperdepop, bovenste rij letters werkt 50% van de tijd niet en het scherm valt soms uit. Dat is alleen al wat er mis is met de hardware. Na wat zoeken en spelen kom ik bij de iPad Pro 12.9 uit. Deze kan wat ik nodig heb. Ik hoopte dat gister op de WWDC dat de nieuwe iPad Pro 12.9 aangekondigd zou worden maar deze was ouderwets op software gericht.

Maar nu is de vraag of ik zal gaan wachten op de iPad Pro 12.9 die misschien in september komt. Wat zouden redenen zijn om te wachten? Ik vind de vormgeving van de iPhone X mooi maar welke specs kan je eigenlijk nog meer verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Wat bedoel je? Verwacht je de notch op de Ipad pro?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kevinl schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:48:
Wat bedoel je? Verwacht je de notch op de Ipad pro?
Ja eigenlijk wel met een dunne notch. Dat het de iPad X wordt (ipv iPad Pro 2018) met het uiterlijk van de iPhone x.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 23:49
Een website die je redelijk kan aanhouden qua Apple producten is deze: https://buyersguide.macrumors.com/#12-9-iPad-Pro. Biedt natuurlijk geen garantie, maar is wel een houvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:53
Op Mac rumours werd aangegeven dat IOS12 al ruimte heeft voor een notch op de iPad,
Dat zou kunnen betekenen dat de vorm factor ook kleiner zou kunnen worden,

Als je het nieuwste van het nieuwste wilt hebben zou ik even volhouden met de Macbook air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sinus_rhythm schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:02:
Een website die je redelijk kan aanhouden qua Apple producten is deze: https://buyersguide.macrumors.com/#12-9-iPad-Pro. Biedt natuurlijk geen garantie, maar is wel een houvast.
Thanks, ik had die website al geraadpleegd. Maar MacRumors geeft niet echt een mening wat betreft de iPad Pro 12.9, meer een *mhleh we weten het ook niet-neutral* :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:51
Anoniem: 1080721 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:37:

maar welke specs kan je eigenlijk nog meer verwachten?
Tja, dat is altijd de vraag. Als we dat toch eens wisten ;)
Maar goed, mijn verwachtingen:

- Dunnere randen
- Face ID
- Sneller

Of je daarop moet/kunt wachten is je eigen keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hmm.. ik blijf twijfelen. Aan de ene kant was ik ooit een nieuw-is-beter-beestje. Ik had bijvoorbeeld als een van de eerste de iPad in Nederland. Maar tegenwoordig wil ik graag dat dingen gewoon werken. En dat doet mijn MacBook Air niet meer goed.

Bedankt voor de reacties tot zover :) Als iemand zijn gedachten hier nog over wil delen dan lees ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Yucko

One clown to rule them all !

Anoniem: 1080721 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 10:08:
[...]

Thanks, ik had die website al geraadpleegd. Maar MacRumors geeft niet echt een mening wat betreft de iPad Pro 12.9, meer een *mhleh we weten het ook niet-neutral* :/
sowieso vaag dat men bij de Pro 10.5 zegt niet kopen, maar bij de Pro 12.9 neutral, dit terwijl ze tegelijkertijd zijn uitgekomen 8)7 Of is soms al bevestigd dat een eventuele nieuwe ipad met notch de 10.5" variant betreft :?

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Anoniem: 1080721 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:10:
Hmm.. ik blijf twijfelen. Aan de ene kant was ik ooit een nieuw-is-beter-beestje. Ik had bijvoorbeeld als een van de eerste de iPad in Nederland. Maar tegenwoordig wil ik graag dat dingen gewoon werken. En dat doet mijn MacBook Air niet meer goed.

Bedankt voor de reacties tot zover :) Als iemand zijn gedachten hier nog over wil delen dan lees ik het graag.
Snap ook niet waarom je naar een ipad pro gaat kijken. Puur omdat die goedkoper is? Je moet niet vergeten dat het twee verschillende OS'en zijn.
Als het je om de mail gaat. Dan kan je ook net zo goed een ipad 2017 halen met een toetsenbord.
De ipad pro heeft een totaal andere functie dan de macbook air. Ik zou als het aan de prijs betreft een tweedehands air halen. Of niet zeuren en dan een macbook 12 halen.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Yucko schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:16:
[...]

sowieso vaag dat men bij de Pro 10.5 zegt niet kopen, maar bij de Pro 12.9 neutral, dit terwijl ze tegelijkertijd zijn uitgekomen 8)7 Of is soms al bevestigd dat een eventuele nieuwe ipad met notch de 10.5" variant betreft :?
Ja dat vind ik ook raar. Misschien gaat de 10.5 er uit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kevinl schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:19:
[...]

Snap ook niet waarom je naar een ipad pro gaat kijken. Puur omdat die goedkoper is? Je moet niet vergeten dat het twee verschillende OS'en zijn.
Als het je om de mail gaat. Dan kan je ook net zo goed een ipad 2017 halen met een toetsenbord.
De ipad pro heeft een totaal andere functie dan de macbook air. Ik zou als het aan de prijs betreft een tweedehands air halen. Of niet zeuren en dan een macbook 12 halen.
De prijs maakt mij niets uit. Het gaat mij om de grootte, pencil, fotobewerking, etc. De creatieve kant. Ik wil voor mijn werk (reclame, presentatie & communicatie) overal en nergens visueel kunnen communiceren. De MacBook Air is een overblijvertje van eerdere behoeften :) Ik ben er te lang op door blijven werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:58
De nieuwe iPad-modellen komen volgens Bloomberg in het vierde kwartaal. Wanneer precies dat weet alleen Apple. Ik heb zelf de iPad Pro 10.5 en die is nog altijd razendsnel, hoewel de nieuwe modellen ongetwijfeld sneller zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou de kogel is door de kerk. Het is de Apple iPad Pro 12,9 inch (2017) 256GB Wifi + 4G geworden. De doorslag was dat manlief aangaf dat als ik tzt de nieuwe iPad Pro wilde, hij deze wilde gaan gebruiken.

De hoes uitzoeken vond ik trouwens best een bevalling. Ik ben bij deze uitgekomen: https://www.kloegcom.nl/s...cht-leren-case-leer-leder

Bedankt voor jullie input :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 989849

Ik heb tijdens de release de iPad 10.5 gekocht. Ik ben super tevreden en gebruik het dagelijks.

Echter ben ik wel een beetje jaloers op de iPads die eind dit jaar uitkomen zonder homeknop en dunne randen. Zelfs ik wil dan upgraden :) waarschijnlijk ga ik mijn iPad dan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Op het Apple Event in sept, wordt de nieuwe Gear bekend gemaakt.
Heb je ook een Smart Keyboard gekocht ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 989849 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 11:59:
Ik heb tijdens de release de iPad 10.5 gekocht. Ik ben super tevreden en gebruik het dagelijks.

Echter ben ik wel een beetje jaloers op de iPads die eind dit jaar uitkomen zonder homeknop en dunne randen. Zelfs ik wil dan upgraden :) waarschijnlijk ga ik mijn iPad dan verkopen.
Ja die lijkt mij ook mooier. Ik ben er nieuwsgierig naar en ws zal ik dan ook upgraden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 12:45:
Op het Apple Event in sept, wordt de nieuwe Gear bekend gemaakt.
Heb je ook een Smart Keyboard gekocht ?
Nee ik heb er geen keyboard bij gekocht. Ik vind die van Apple zelf te slechte reviews hebben en de overige te dik/zwaar. Ik werk inmiddels een kleine week op de iPad Pro 12.9 en ik mis het keyboard niet. Ik tik alles soepeltjes weg en mis ook nog geen trackpad.

Mocht ik het toetsenbord nog echt gaan missen dan heb ik nog zo’n los Apple bordje en magische muis in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het voelt voor mij als beelddenker echt heel fijn aan om alles met mijn vingers 1-op-1 te besturen. Een muis/trackpad heeft voor mij sinds mijn 1ste iPad altijd een beetje onwennig gevoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-04 09:08
Mijn verwachting is dat er dit jaar iPad aangekondigd gaat worden maar of dat in de Pro lijn zal zijn betwijfel is. Het zijn nu namelijk echt al -beesten-. Ik heb laatst een iPad 10.5 inch gekocht en ben er zeer tevreden over. Alles gaat snel, soepel en de 120hertz is om af te likken.

Daarnaast is het ook super dat je er gewoon een toetsenbord (Apple Toetsenbord) mee kan verbinden (en natuurlijk andere bluetooth toetsenborden) en lekker tikken in Pages. Echt een heerlijk apparaat en voor mij echt een vervanging van mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de 12.9 inmiddels een week of wat in mijn bezit en het is een verademing. Mijn werk gaat veel sneller en ik mis het toetsenbord helemaal niet. De dingen waar ik tegenaan liep waren dezelfde als bij mijn iPhones. De e-mail van mijn hoster is lelijk en ik had het printen nog niet uitgevogeld. Maar dat was zo opgelost toen ik er echt even naar keek.

De pencil is lekker en ik gebruik hem voor notities en schetsen. Wat ik nog lastig vind is dat ik niet met mijn hand op het scherm leun zoals bij een echt potlood op papier. Hierdoor schrijf ik slordiger.

Al met al is het een krachtpatser met machtig mooi scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Yucko schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:16:
[...]

sowieso vaag dat men bij de Pro 10.5 zegt niet kopen, maar bij de Pro 12.9 neutral, dit terwijl ze tegelijkertijd zijn uitgekomen 8)7
Dat is helemaal niet vaag. Er wordt gewoon gekeken naar hoeveel dagen het gemiddeld duurt tot een nieuwe versie verschijnt.

Voor de iPad Pro 10.5 duurt het gemiddeld 439 dagen (en hij zit nu op dag: 379 sinds de laatste)
Voor de iPad Pro 12.9 duurt het gemiddeld 572 dagen (en hij zit nu op dag: 379 sinds de laatste).

Vandaar dat er bij de 10.5 wordt gezegd "Don't buy" omdat hij al bijna op de gemiddelde levensduur zit, terwijl de 12.9 nog niet zo ver zit ("Dus die kan nog wel ff mee"). Het is gewoon een simpel scriptje.

[ Voor 9% gewijzigd door CyberMania op 20-06-2018 08:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:06
Anoniem: 1080721 schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 07:43:
Wat ik nog lastig vind is dat ik niet met mijn hand op het scherm leun zoals bij een echt potlood op papier. Hierdoor schrijf ik slordiger.
Omdat je bang bent om schade aan te richten? Ik leun altijd met mijn hand op het scherm, nog geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Nu online

Yucko

CyberMania schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 07:58:
[...]

Dat is helemaal niet vaag. Er wordt gewoon gekeken naar hoeveel dagen het gemiddeld duurt tot een nieuwe versie verschijnt.

Voor de iPad Pro 10.5 duurt het gemiddeld 439 dagen (en hij zit nu op dag: 379 sinds de laatste)
Voor de iPad Pro 12.9 duurt het gemiddeld 572 dagen (en hij zit nu op dag: 379 sinds de laatste).

Vandaar dat er bij de 10.5 wordt gezegd "Don't buy" omdat hij al bijna op de gemiddelde levensduur zit, terwijl de 12.9 nog niet zo ver zit ("Dus die kan nog wel ff mee"). Het is gewoon een simpel scriptje.
huh?

hoe kom je aan die 572 dagen gemiddeld voor de 12.9" aangezien er pas 1x een model met die maat is uitgebracht. Idem voor de 439 dagen van de 10.5". Ook daar is pas 1 model van uitgebracht (de eerste pro was 9.7")

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Yucko schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 10:41:
[...]

huh?

hoe kom je aan die 572 dagen gemiddeld voor de 12.9" aangezien er pas 1x een model met die maat is uitgebracht. (...)

(de eerste pro was 9.7")
1e editie: november 2015 ( The first iPad Pro, the 12.9-inch version, was announced on September 9, 2015, and released on November 11)
2e editie: juni 2017 ( On June 5, 2017, a second generation of iPad Pro was announced [..] while the 12.9-inch version was refreshed ).

Maar ja, jij weet het vast allemaal beter dan de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Nu online

Yucko

excuus, ik dacht oprecht dat de 12.9" pas 1 iteratie gehad had :')

dan nog blijf ik het raar vinden dat men (omdat de 10.5" en 9.7" korter na elkaar zijn uitgekomen dan de 1e en 2e versie van de grotere 12.9 pro) zegt dat je de 10.5" niet moet kopen en de 12.9" wel.

je laatste opmerking laat ik even voor wat het is :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Crawl NL schreef op woensdag 20 juni 2018 @ 09:13:
[...]

Omdat je bang bent om schade aan te richten? Ik leun altijd met mijn hand op het scherm, nog geen problemen mee gehad.
Nee ik heb het idee dat ik dan met mijn hand een tekening maak. Het voelt nog gek om het te zien als een vel papier :)
Pagina: 1