kan ik het .c bestand dat op deze site staat: http://3c5x9setup.mini.dhs.org/ compileren naar een dos programma of moet het perse onder linux gecompileerd worden. Het is namelijk een bestandje waarmee je je mac adres van je nic aan kan passen. Dit wil ik gaan gebruiken voor een nic in mijn freesco routertje(freesco heeft geen compiler ingebouwd heb ik me laten vertellen) mocht er iets misgaan met deze 486 dan kan ik toch nog op m'n pc waar ik nu op internet verder blijven internetten.
Staat onderaan file:
Dit gaat volgens mij alleen onder linux werken. Maar zeker weet ik het niet.cc -O -Wall -o 3c5x9setup 3c5x9setup.c
Some people like cupcakes better, I for one care less for them.
Heb de zooi ff gecompiled volgens voorschrift.
Zal het naar je mailen (email uit profiel).
Edit: is onderweg.
Trouwens waarschijnlijk heeft Freesco inderdaad geen compiler => hackers kunnen dan geen rommel (rootkits) compileren op je bak mochten ze toch binnen weten te komen.
Zal het naar je mailen (email uit profiel).
Edit: is onderweg.
Trouwens waarschijnlijk heeft Freesco inderdaad geen compiler => hackers kunnen dan geen rommel (rootkits) compileren op je bak mochten ze toch binnen weten te komen.
FreeSCO was toch die 1-floppy router?Op maandag 16 juli 2001 22:44 schreef NiPeng het volgende:
Als je dingen als een compiler erbij gaat zetten, kom je natuurlijk nooit onder de 2 meg uit
Wist niet dat het een 1 floppy distro was...Op maandag 16 juli 2001 23:40 schreef deadinspace het volgende:
[..]
FreeSCO was toch die 1-floppy router?
Als je dingen als een compiler erbij gaat zetten, kom je natuurlijk nooit onder de 2 meg uit
Ik hoop dat het werkt saitanic.
met arp onder windows kan je ook je max adress veranderen
If it ain't broken it doesn't have enough features
Waarom heb ik moeite met dit te gelovenOp dinsdag 17 juli 2001 08:32 schreef Apache het volgende:
met arp onder windows kan je ook je max adress veranderen
omdat het niet kanOp dinsdag 17 juli 2001 09:27 schreef NiPeng het volgende:
[..]
Waarom heb ik moeite met dit te geloven
dus
Ik frut, dus ik epibreer
die fuck-upc was toch niet meer dan een gui voor arp, en die veranderde het mac adress d8 ik, maar ik zou me altijd eens kunnen vergissenOp dinsdag 17 juli 2001 09:35 schreef pistole het volgende:
[..]
omdat het niet kan
dus
btw typ eens in een dos box arp staat best leuke info
[update]
eth_addr Specificeert een fysiek adres.
&
Fysiek adres
00-50-fc-20-e4-b5
...
If it ain't broken it doesn't have enough features
arp adressen onder windows veranderen gaat via de driver van je nic. MAarrreuh... dit forum is NOS.
Dus dan praten we over ifconfig
Dus dan praten we over ifconfig
Ik frut, dus ik epibreer
Weet ik (dacht breng het maar even subtiel).Op dinsdag 17 juli 2001 09:35 schreef pistole het volgende:
[..]
omdat het niet kan
dus
Ontopic:
Werkt het proggie al?
Zag trouwens dat het door David Becker is gemaakt. Die naam zie ik al jaren langskomen iedere keer dat ik mijn systeem start.
Verwijderd
Nou das een goeie ik kan het niet benaderen lijkt het wel
Ik probeer eerst onder /dev en dan load /fd0/3c5x9setup -d dan geeft hij file not found. Doe ik fd0 dan geeft hij permission denied. Zet ik het bestandje onder dos in een dir bij freesco dan hernoemd hij het bestand in 3c5x9set#1.$00
heel vreemd misschien moet ik een ander commando gebruiken?
*saitanic was trouwens een account van een vriend van mij
heel vreemd misschien moet ik een ander commando gebruiken?
*saitanic was trouwens een account van een vriend van mij
Een floppy moet je eerst mounten:
dan is de floppy te bereiken onder
(Ik weet echter niet of FreeSCO het msdos bestandssysteem ondersteunt. )
code:
1
| mount -t msdos /dev/fd0 /mnt/floppy |
dan is de floppy te bereiken onder
code:
1
| /mnt/floppy |
(Ik weet echter niet of FreeSCO het msdos bestandssysteem ondersteunt. )
Verwijderd
oke ik heb hem nu gemount die floppy en dat gaat, weliswaar niet onder floppy want dan geeft hij aan dat die map niet bestaat. Ik zag router wel staan dus heb ik die even tijdelijk gebruikt en dat gaat goed ik kan het bestandje zien als ik <cd router> en dan <dir> typ. Maar als ik nu <load 3c5x9setup.dat> typ geeft hij file not found en als ik <3c5x9setup> typ geeft hij ook file not found.
Zorg dat dat bestand executable is (chmod u+x bestandsnaam) en voer het dan uit door in te typen:
./bestandsnaam
Als je gewoon 'bestandsnaam' intypt zal hij gaan zoeken in je $PATH naar uitvoerbare bestanden van die naam, maar die vindt hij dus niet, vandaar de melding.
./bestandsnaam
Als je gewoon 'bestandsnaam' intypt zal hij gaan zoeken in je $PATH naar uitvoerbare bestanden van die naam, maar die vindt hij dus niet, vandaar de melding.
Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.
Verwijderd
is dat ./bestandsnaam? of /bestandsnaam het werkt trouwens allebei niet volgens mij. Moet ik misschien in een bepaalde directory gaan staan als ik dat chmod(chmod u+x 3c5x9s~1.dat pakt hij wel lijkt het) commando uitgevoerd heb om dat bestand te runnen.Ik ben nu alle directorys aan het langsgaan om dat bestandje misschien ergens terug te vinden? Op die floppy zie ik nog steeds de oude bestandsnaam 3c5x9s~1.dat en er staat een sterretje achter(stond er eerst ook)
Verwijderd
Ik wou nog even iedereen bedanken voor de hulp. Het is me dan toch gelukt niet via dat proggie weliswaar maar met ifconfig heb ik m'n mac adres aan kunnen passen. mag nu alleen niet rebooten want dan moet het dus weer opnieuw!
Scriptje bouwen die bij booten runt.Op donderdag 19 juli 2001 19:46 schreef shawnee het volgende:
Ik wou nog even iedereen bedanken voor de hulp. Het is me dan toch gelukt niet via dat proggie weliswaar maar met ifconfig heb ik m'n mac adres aan kunnen passen. mag nu alleen niet rebooten want dan moet het dus weer opnieuw!
En zie daarvoor http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/24#24Op donderdag 19 juli 2001 22:35 schreef NiPeng het volgende:
[..]
Scriptje bouwen die bij booten runt.
Pagina: 1