Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Buitenlandse Nest v3 wil niet updaten voor sensoren

Pagina: 1
Acties:

• JeroenV
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-01 22:20
Hoi, ik was in het buitenland en heb daar een set van 3 Nest Sensoren gekocht. Ik heb een Nederlandse Nest Thermostat v3 alleen kan ik de sensoren niet toevoegen omdat de app zegt dat ik moet updaten (zie foto).
Ik ben inmiddels al 2 weken verbonden maar de update komt niet. Het kan zijn dat Nest deze niet uitrolt naar NL thermostats omdat het product hier nog niet te koop is. Ik heb mijn adres aangepast naar een US adres in de hoop het systeem voor de gek te kunnen houden maar dat lijkt niet te helpen.

Is het iemand wel gelukt? Misschien een handmatige firmware update? Ik kan echter online geen jongere versies vinden dan 5.6.6-14 die ik nu ook heb maar er schijnt een versie 5.8 te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://pic100.picturetrail.com/VOL473/10806159/24809766/413916888.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenV op 05-06-2018 09:00 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11 10:57
WVB >>> DED

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Mogelijk dat geo-locatie wordt gebruikt om de update uit te rollen.
Als dat op basis van IP is ou je het via een VPN kunnen proberen. Die zou je dan op een router moeten configureren waar de Nest achter hangt, maar volgens mij kent de Nest ook de locatie van je telefoon ivm auto-away?
Sowieso installeert hij niets als hij bezig is met verwarmen (of koelen).

Of misschien is het voldoende de thermostaat een restart te geven?

Je kan ook contact opnemen met support. Misschien staat de update pas voor later gepland in Europa, maar kunnen ze je handmatig helpen aangezien je de sensors al aangeschaft hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door frickY op 05-06-2018 09:19 ]

• JeroenV
Hi FrickY,

Bedankt voor je tips! Ik heb Nest gebeld en ze adviseren het product terug te brengen omdat de Sensoren voorlopig niet naar NL komen. Ik kan mijn modem eens achter een US VPN knallen en dan kijken. Als mijn telefoon met wifi verbonden is zou het misschien lukken als ik GEO uit kan zetten. Nest geeft echter aan dat een update wel een maand kan duren.

Ik kan ook proberen de thermostaat mee te geven aan een collega die in de US werkt maar dat is allemaal omslachtig. Het zou mooi zijn als iemand een firmware linkje zou willen delen. Dat scheelt een hoop ellende.

• JeroenV
Versie 5.8-8 zou de sensoren moeten toestaan als dit klopt:
https://www.reddit.com/r/...st_thermostat_updated_to/

• St3phane
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 26-08-2022
Hallo,
Ik heb contact gehad met de nest helpdesk en ze hebben me de link gegeven voor de update naar 5.8.8. Spijtig genoeg, eens geupdate rolt de thermostaat de volgende dag automatisch terug naar 5.6.
Misschien heb jij meer geluk. Hieronder de stappen + link.
Succes!

U kunt de volgende stappen volgen om deze up to date te brengen.
• Als u de thermostaat van de muur af neemt dan kunt u deze verbinden met uw pc via een usb.
• U drukt op de thermostaat tot dat deze zwart is en dan verbind u het met uw pc.
• u ziet nu een map tevoorschijn komen met de naam 'Nest'
• U doznload het volgende bestand en kopieert deze zonder het bestand te openen naar de map van 'Nest' https://goo.gl/qW5Ehc
• Nadat dat compleet is dan kunt u de thermostaat weer vast maken aan de basis.
Pagina: 1