Toon posts:

Beheersoftware Windows PC's en Android tablets voor MKB

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben binnen onze MKB verantwoordelijk voor het beheer van de IT, uiteraard op een vrij bescheiden niveau. Het netwerk bestaat uit een 20-tal laptops en PC's en 5-tal tablets.

Ik maak geen gebruik van een domein, dus alles staat in een workgroup. Ik begrijp dat er discussie kan zijn over de vraag of dat wel een goede strategie is. Ik sta echter wat weigerachtig tegenover de overgang naar een domein (server met CAL's nodig, geen ervaring met domein, ...)

Toch ben ik op zoek naar een manier om de PC's centraal te beheren op security-vlak. Dus een soort cloud-applicatie met een 'agent' op iedere client waardoor ik dan op een eenvoudige manier kan zien hoe het gesteld is met de patches van Windows, Office, Acrobat Reader, Flash, Java, Antivirus, ... en eventueel ook bv SMART-meldingen van HD's. Dit alles overzichtelijk gemaakt en eventueel met alerts. Helemaal mooi zou zijn dat je van daaruit met eenvoudige klik een RDP sessie kan opzetten om een en ander recht te zetten.

Bestaat dergelijk software, eventueel gecombineerd met een bv antivirus en antimalware, aangezien ik daarvoor opzoek ben naar een nieuwe leverancier.

Alvast dank voor jullie input.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ja, dat bestaat wel. Maar wat is er gebeurd met het formulier dat er stond toen je het topic startte? Die stelde namelijk nog wel wat relevante vragen die je nu niet beantwoord hebt.

De eerste is nu beantwoord, maar de laatste twee vragen nog niet:
Mijn vraag
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Laat even van je horen, want dit is namelijk nodig om te bepalen wat voor jou zou kunnen werken. Denk bijvoorbeeld aan de Windows- en Android-versie(s). Wat voor koppeling hebben de devices met het netwerk? VPN? En wat je al gevonden had, dan hoeven we dat in ieder geval niet te opperen ;)

[ Voor 28% gewijzigd door Room42 op 04-06-2018 23:46 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Ik zou zeggen samba4 addc + ansible core + chocolatey + RES one core ;)

Alleen je tablets mis je dan, daar zoek ik ook nog iets voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aanvulling:
Het gaat om PC's met Windows 7&10 en Android 7.0/7.1 in een eenvoudig LAN, zonder VPN's.

Ik heb inderdaad al wel een beetje rondgekeken en aantal dingen getest, maar nog niet iets gevonden wat precies doet wat ik zoek.

Reeds geprobeerd: Nanoheal, Spiceworks en dan de centrale management console van mijn huidig antivirus programma (Avira.de)
Bovenstaande voldeden niet aan mijn verwachtingen wegens te ingewikkeld of te uitgebreid. Ofwel omdat ze bv. de Java-updates niet konden weergeven

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2018 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Op GNU/Linux doe ik dat gewoon via SSH.
Heb ik binnen no-time een status van het hele netwerk.
Er is vast ook wel zoiets voor Windows OS al dan niet in PowerShell.

Anderen zullen vast een keer zeggen "stop alles in de cloud" :+
Leuk, maar hoe kom je bij de cloud zonder lokale PC's :D

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
"Stop alles in de cloud"

Dat is inderdaad erg leuk en je kunt gebruikmaken van de diensten via elk geschikt device (bijvoorbeeld een thin client, tablet, Phone) met een internet aansluiting (4G/Wifi,etc)

Stop eventueel met lokaal kloten en besteed het uit, al was het maar voor de initiële inrichting en expert support. Standaard dingen als reports ontvangen en

Als je alles in één wilt op de manier zoals jij het exact wilt, zul je er tijd en moeite in moeten stoppen om zo te krijgen en dingen uit te zoeken. Tijdje geleden dat ik wat heb gedaan met Spiceworks maar binnen korte tijd had ik inventory scan echt wel aan de gang en dat geeft je dus inzicht in welke software EN welke versies op werkstations zijn geïnstalleerd (weet je dus ook welke Java versie draait, dat zijn geen patches, dat zijn gewoon nieuwe versies)
  • Als je eenvoudig centraal beheer wilt kunnen uitvoeren op Windows kan een AD je daarbij helpen. Dat hoeft geen "lokale" AD controller te zijn, dat kan ook Azure AD zijn.
  • Toch een lokaal domein? Windows Server Essentials komt met 25 user cals en ondersteuning tot 50 apparaten
  • Geen verstand van? Stop er dan tijd in of besteed het uit.
  • Laat je een keer goed voorlichten, bespreek het eens met een IT partij of iemand in je directe omgeving met wat ICT kennis/ervaring in zakelijke omgevingen
  • Office 365 (icm Exchange Online)+Azure AD+Intune en je hebt centraal gebruikers en device beheer met Intune (device management)
  • Voeg apps toe die je centraal wilt uitrollen, centraal beheer van je device policies, inventory en reporting, anti-virus met Microsoft Anti-malware kan gewoon met Intune
  • Ben je al het lokale beheer gedoe met al die verschillende devices zat? Schaal op naar virtuele werkplekken. Benader je werkplek van een cloud device met toegang tot je benodigde applicaties en data./li]
Het is allemaal mogelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door akimosan op 05-06-2018 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

DJMaze schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 00:04:
Op GNU/Linux doe ik dat gewoon via SSH.
Heb ik binnen no-time een status van het hele netwerk.
Er is vast ook wel zoiets voor Windows OS al dan niet in PowerShell.

Anderen zullen vast een keer zeggen "stop alles in de cloud" :+
Leuk, maar hoe kom je bij de cloud zonder lokale PC's :D
Thin Clients.
Die hebben nauwelijks beheer nodig.

Zoiets:
https://www.igel.com/products-hardware/thin-client/

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royalt123
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:56
Manageengine desktop central is misschien wel iets voor u, tot 25 computers is het gratis. Ik gebruik dat thuis vooral voor patches uitrollen en Ik ben best wel tevreden van.

https://www.manageengine.com/desktop-management-msp/ of https://www.manageengine.com/mobile/desktop-central/

[ Voor 10% gewijzigd door royalt123 op 05-06-2018 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-10 17:28
Mijn werk gebruikt Connectwise (vormalige Labtech).

Hiermee wordt een agent geinstalleerd op de device die alles uit leest.
Tevens zit er een remote control functie in.

Let op: Het is wel erg uitgebreid en niet een simpel klik klik klaar installatie.

https://www.connectwise.com/software/automate

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Pagina: 1