Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan een open air systeem in elkaar te zetten met de openbenchtable als basis (atx formaat). Deze komt prominent op mijn tafel te staan naast m'n monitor dus het mag er wel een beetje strak uitzien zonder al die belachelijke kermis verlichting.
Het doel van het systeem is een werkstation voor Cinema 4D & Corona renderer, daar naast werk ik ook met andere CAD systemen en de Adobe suite deze hebben echter minder prioriteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 2000 en 3000 piek.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil een AMD systeem op zetten met de nieuwe 2950x die later dit jaar waarschijnlijk uit zal komen (of moet ik niet wachten?). Intel i9 vind ik de prijs niet waard aangezien ik toch niet zal gamen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Jazeker.
Wat verwacht je van ons?
Advies over wat ik wel / niet moet doen, andere ideeen? Ik zit niet op een schopstoel, er moet gewoon een degelijk systeem in huis komen.
Ik ben van plan een open air systeem in elkaar te zetten met de openbenchtable als basis (atx formaat). Deze komt prominent op mijn tafel te staan naast m'n monitor dus het mag er wel een beetje strak uitzien zonder al die belachelijke kermis verlichting.
Het doel van het systeem is een werkstation voor Cinema 4D & Corona renderer, daar naast werk ik ook met andere CAD systemen en de Adobe suite deze hebben echter minder prioriteit.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 2000 en 3000 piek.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
- Dell U2518D 1440p monitor
- Vortex Vibe keyboard

- Logitech Ergo MX muis

| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen Threadripper 1950X | € 876,50 | € 876,50 |
| 1 | ASRock X399 Taichi | € 331,- | € 331,- |
| 1 | AMD Radeon Pro WX 4100 4GB | € 289,- | € 289,- |
| 1 | Streacom BC1 Open BenchTable | € 111,01 | € 111,01 |
| 1 | Noctua NH-U14S TR4-SP3 | € 76,- | € 76,- |
| 1 | G.Skill Sniper X F4-3000C16D-32GSXWB | € 335,50 | € 335,50 |
| 1 | be quiet! Dark Power Pro 11 850W | € 196,50 | € 196,50 |
| 1 | Samsung 970 Evo 500GB | € 175,40 | € 175,40 |
| 1 | Thermal Grizzly Kryonaut (11 gram) | € 22,95 | € 22,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.413,86 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil een AMD systeem op zetten met de nieuwe 2950x die later dit jaar waarschijnlijk uit zal komen (of moet ik niet wachten?). Intel i9 vind ik de prijs niet waard aangezien ik toch niet zal gamen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Lucht gekoeld systeem met een Noctua CPU koeler. Waterkoeling of radiatoren daar begin ik niet aan.
- 32GB ram is voor mij voldoende, heb ik nu ook en ben nog niet aan mijn limiet gekomen, ik kan het er altijd bij prikken.
- De videokaart moet makkelijk met 3D CAD overweg kunnen, Hij hoeft echter niet overkill te zijn aangezien ik interieur renders maak. Dus geen complexe 3D modellen met 5.000.000.000 polygons etc.
- Moerderboard met M.2 slots, Bluetooth, degelijk Ethernet en veel USB 3 en C poorten.
- Strakke voeding met voldoende capaciteit voor overclocken en nette bekabeling.
Jazeker.
Wat verwacht je van ons?
Advies over wat ik wel / niet moet doen, andere ideeen? Ik zit niet op een schopstoel, er moet gewoon een degelijk systeem in huis komen.