Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Open Air werkstation tot ongeveer € 3000,-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben van plan een open air systeem in elkaar te zetten met de openbenchtable als basis (atx formaat). Deze komt prominent op mijn tafel te staan naast m'n monitor dus het mag er wel een beetje strak uitzien zonder al die belachelijke kermis verlichting.

Het doel van het systeem is een werkstation voor Cinema 4D & Corona renderer, daar naast werk ik ook met andere CAD systemen en de Adobe suite deze hebben echter minder prioriteit.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 2000 en 3000 piek.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
  • Dell U2518D 1440p monitor
  • Vortex Vibe keyboard O-)
  • Logitech Ergo MX muis 8)7
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen Threadripper 1950X€ 876,50€ 876,50
1ASRock X399 Taichi€ 331,-€ 331,-
1AMD Radeon Pro WX 4100 4GB€ 289,-€ 289,-
1Streacom BC1 Open BenchTable€ 111,01€ 111,01
1Noctua NH-U14S TR4-SP3€ 76,-€ 76,-
1G.Skill Sniper X F4-3000C16D-32GSXWB€ 335,50€ 335,50
1be quiet! Dark Power Pro 11 850W€ 196,50€ 196,50
1Samsung 970 Evo 500GB€ 175,40€ 175,40
1Thermal Grizzly Kryonaut (11 gram)€ 22,95€ 22,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.413,86

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil een AMD systeem op zetten met de nieuwe 2950x die later dit jaar waarschijnlijk uit zal komen (of moet ik niet wachten?). Intel i9 vind ik de prijs niet waard aangezien ik toch niet zal gamen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
  • Lucht gekoeld systeem met een Noctua CPU koeler. Waterkoeling of radiatoren daar begin ik niet aan.
  • 32GB ram is voor mij voldoende, heb ik nu ook en ben nog niet aan mijn limiet gekomen, ik kan het er altijd bij prikken.
  • De videokaart moet makkelijk met 3D CAD overweg kunnen, Hij hoeft echter niet overkill te zijn aangezien ik interieur renders maak. Dus geen complexe 3D modellen met 5.000.000.000 polygons etc.
  • Moerderboard met M.2 slots, Bluetooth, degelijk Ethernet en veel USB 3 en C poorten.
  • Strakke voeding met voldoende capaciteit voor overclocken en nette bekabeling.
Ga je overklokken?
Jazeker.

Wat verwacht je van ons?
Advies over wat ik wel / niet moet doen, andere ideeen? Ik zit niet op een schopstoel, er moet gewoon een degelijk systeem in huis komen.

Alle reacties

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:46
Of moet ik niet wachten?
Hoeveel haast heeft het? Kan je 2+ maanden wachten? Zo ja wacht want het is geen goedkoop systeem, zo nee lekker nu kopen want zoveel verschil maakt het niet, hoogstens wat zuiniger of/en hoger geclockt.

Is de P4? Van thermaltake niks? Dat is een soort van benchmark maar wel met glas ervoor wat wel zo mooi is.

[ Voor 18% gewijzigd door Horatius op 04-06-2018 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je advies,

Ik heb uiteraard gekeken naar de Thermatake P4 en andere cases die erop lijken. Het probleem wat ik ermee heb is dat ze direct zo mega groot zijn. Wat ik het liefst zie is een case niet veel groter dan het moederboard zelf waar ik de voeding onderkan zetten.

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:46
Verwijderd schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 06:18:
Bedankt voor je advies,

Ik heb uiteraard gekeken naar de Thermatake P4 en andere cases die erop lijken. Het probleem wat ik ermee heb is dat ze direct zo mega groot zijn. Wat ik het liefst zie is een case niet veel groter dan het moederboard zelf waar ik de voeding onderkan zetten.
Ding is, het trekt stof aan en is niet geheel veilig. Waar ga je de kast opzetten? Want op je bureau is zo een bechtable ook echt niet handiger dan andere cases want hij is heel breed en ook niet geheel ruimte effectief. Je kan hem ook aan de muur zetten zoals een P4 als je kasten en benctabes vergelijkt dan nemen ze niet heel veel meer ruimte in en zijn wel minder breed en zien er mooier uit want dan kan je de kabel rommel nog enigszins verbergen.
Maar je moet kiezen wat jou het beste lijkt.

Edit:
Ook even over je scherm keuze, is meer scherm ruimte niet handiger voor jouw taken? Zoals een 34" ultrawide of 42" 4K scherm? Of überhaupt al een 27 inch? Ik vind 25 persoonlijk veel minder fijn werken want ik kan maar 1 scherm tegelijk hebben openstaan.

[ Voor 12% gewijzigd door Horatius op 05-06-2018 08:02 ]