Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 10:28
Hoi allemaal,

Mijn Samsung Galaxy A3 (2017) start sinds een paar dagen op willekeurige momenten opnieuw op. Ik kan er geen patroon in ontdekken, maar het herstarten gebeurd minimaal eens keer per vijf minuten. Na het opstarten kan ik de telefoon gewoon gebruiken. Een boot loop wil ik het dus niet noemen. Wel heb ik het idee dat het toestel wat warmer wordt dan normaal, maar dit kan ook aan het weer liggen...

De eerste keer dat ik het opnieuw opstarten opmerkte had ik de Spotify app geopend en luisterde ik muziek.

Ik heb het toestel in safe mode opgestart, zonder resultaat. Ook in safe mode blijft het toestel zich herstarten. Daarna heb ik een factory reset gedaan. Ook na de factory reset bleef het apparaat herstarten. Dit gebeurt ook wanneer ik de SD kaart er uit haal.

Ik heb het toestel toen uitgezet en 's avonds weer aan gezet. Het toestel werkte ineens weer zonder te herstarten en heeft dit enkele dagen volgehouden, totdat ik de Spotify app weer installeerde en muziek begon te streamen... Spotify verwijderd, geen resultaat. Safe mode, geen resultaat. Factory reset, geen resultaat.

Vandaag het toestel weer uit gehad en nu, een paar uur later lijkt deze het weer te doen...

Het viel me op dat ik in beide gevallen Spotify open had toen het probleem begon. Toeval? Geen idee... Het had ook zomaar Google Maps kunnen zijn.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen of suggesties wat ik nog kan proberen?

Behoorlijk vervelend aangezien ik binnenkort op vakantie ga en toch wel graag muziek luister en mijn vliegtickets/reisdocumenten wil gebruiken. :)

Beste antwoord (via Nielster op 05-06-2018 18:24)

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zoek nu eens naar een update indien dat mogelijk is. Samsung heeft als het goed is een update uitgebracht voor de problemen die jij beschrijft:

https://www.galaxyclub.nl...uni-bugfixes-wifi-reboot/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielster
Excuus, dit topic moet uiteraard in Android-smartphones staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-08 05:06
Probeer de firmware is opnieuw te flashen. Waarschijnlijk helpt dat wel. Mocht dat niet zo zijn dan zou ik zo snel mogelijk garantie claimen(mits deze nog geldig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Schopje van ATB naar TGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:37
Probeer het toestel eens zonder simkaart. Soms wil het daar aan liggen, zeker als het een geknipte simkaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:43
Heb je toevallig de android 8 update onlangs geïnstalleerd? Ik heb sinds vrijdag zakelijk een A3 2017, en na de update naar android 8 heb ik exact hetzelfde probleem. Ik heb gevonden dat het niet voorkomt als ik geen wifi-verbinding aan heb staan, of als ik met bepaalde wifi-netwerken geen verbinding maak. Met andere wifi-netwerken werkt het wel goed.

Kun je eens proberen of het ook voor komt als je wifi uit hebt staan?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Gismo1979
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Zoek nu eens naar een update indien dat mogelijk is. Samsung heeft als het goed is een update uitgebracht voor de problemen die jij beschrijft:

https://www.galaxyclub.nl...uni-bugfixes-wifi-reboot/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielster
PatrickPR schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 07:47:
Heb je toevallig de android 8 update onlangs geïnstalleerd? Ik heb sinds vrijdag zakelijk een A3 2017, en na de update naar android 8 heb ik exact hetzelfde probleem. Ik heb gevonden dat het niet voorkomt als ik geen wifi-verbinding aan heb staan, of als ik met bepaalde wifi-netwerken geen verbinding maak. Met andere wifi-netwerken werkt het wel goed.

Kun je eens proberen of het ook voor komt als je wifi uit hebt staan?
Ik had het probleem inderdaad op het netwerk van mijn werk, thuis leek het toestel wel te werken. Blijkbaar was ik niet de enige met het probleem. Zoals Gismo1979 is er vandaag een update uitgekomen. Deze heb ik vanmorgen geïnstalleerd en sinds dien werkt het toestel weer als vanouds!

Dank allen voor het mee denken! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:43
Ik kan ook bevestigen dat de update het reboot probleem heeft opgelost. Ik kan weer verbinding maken met het betreffende wifi-netwerk waarmee het eerder fout ging.
Pagina: 1