pakket niet ontvangen, DHL zegt wel te hebben bezorgd

Pagina: 1
Acties:
  • 93.282 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:28
Ongeveer een maand geleden heeft mijn vrouw kleren besteld bij g-star outlet. De dag erna heeft ze nog een pakket kleren besteld bij de gewone g-star. Beiden zijn met DHL verstuurd. Toen het 2e pakketje (g-star) bezorgt is waren wij niet thuis, en vonden een briefje dat het pakketje bij een ander huisnummer afgegeven was. Het eerste pakket (g-star outlet) is echter nooit aangekomen en ook daar hebben wij geen briefje voor afgave ander huisnummer oid van gekregen. Na meerderen malen contact gehad met g-star outlet, geven zij aan dat DHL aangeeft het pakketje wel te hebben bezorgt en hierbij noemen ze het nummer waarop pakketje 2 is bezorgt.. Ook bij nog 2x navraag blijft DHL volhouden dat het pakket is bezorgt. Inmiddels zijn we bijna heel de straat afgegaan en niemand geeft aan een pakket te hebben ontvangen.
Wat zou een volgende stap kunnen zijn? Ik krijg de indruk dat we niet echt verder gaan komen zo. Totale kosten pakket 1 is +-350-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Ze kunnen wel mooi zeggen dat ie bezorgd is, maar hebben ze er bewijs van? Is er een handtekening gezet?

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
Volgens mij niet. Enige wat ze (gstar outlet) aangeeft is dat de dhl chauffeur zeker weet dat het op dat huisnummer bezorgt is..

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:39
De (web)winkel is verantwoordelijk voor de levering van de bestelde goederen, zij zullen deze alsnog moeten leveren of het geld terug geven.
Dat de tracking zegt dat het pakket is '' afgeleverd '' met een handtekening of niet is niet een rechtsgeldig bewijs voor dat de spullen ook daadwerkelijk zijn afgeleverd.
Het is natuurlijk makkelijk voor g-star outlet om de bal terug te kaatsen naar jou om het maar met DHL op te lossen, maar daar heb jij als koper echt helemaal niks mee te maken.
Je had de bal gelijk terug moeten kaatsen naar g-star, laten zij maar een onderzoek instellen en het pakket met de bestelde goederen alsnog bij jou afleveren of eventueel een nieuw pakket opsturen ( welke dan hopelijk wel aan komt )

Vervolgstappen...

Neem weer contact op met g-star outlet en geef aan dat je de bestelde goederen alsnog niet hebt ontvangen en je daarom graag wilt dat ze alsnog worden geleverd.
Geef ze hiervoor nog een redelijke termijn van 14 dagen, leveren ze dan alsnog niet kun je de koop schriftelijk of via email ontbinden en dienen ze je het geld terug te betalen.
Doen ze dat niet en blijven ze er dus bij dat ze hebben geleverd zijn er nog andere ( gerechtelijke ) maatregelen die je kunt nemen, maar zie eerst maar of het zo lukt ;)

Probeer eventueel ook, mochten ze je verzoek weigeren het alsnog te leveren via andere contactmogelijkheden contact op te nemen zoals social media.
Eventueel kun je ook gelijk vragen om het geld terug te krijgen mocht je dat prefereren, kan me ook voorstellen bij een outlet dat ze bepaalde goederen niet meer hebben.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:47
Dit is misschien niet de plek voor persoonlijke ervaringen maar ik ga hem toch hier neer zetten.

Ik heb pas geleden een aanvaring met een DHL bezorger gehad. Ik was thuis en verwachte een pakketje. Op een gegeven moment zag ik in de app dat het pakketje afgeleverd was en er ook voor getekend was, niet mijn handtekening. Ik meteen DHL gebeld voor uitleg. Op dat zelfde moment zie ik de DHL bezorger mijn straat in rijden, hij leverd een aantal pakketten af en wil weer weg gaan (DHL was nog aan de telefoon). Ik vraag hem of er nog een pakketje bij zit voor mijn adres bestemd, hij zegt nee niks meer. Ik leg hem uit dat ik iets verwacht en dat het lijkt alsof het afgeleverd is en getekend. Ik laat het hem zien en vertel dat ik DHL op speaker had staan (mevr van DHL wilde graag mee luisteren) . Toen vond hij toch nog onderin het pakketje wat voor mij bestemd was en hij was er van overtuigd dat hij die later op de dag zou gaan bezorgen, lulkoek natuurlijk. De mevr van DHL had genoeg gehoord en zou er werk van maken (veel klachten uit mijn wijk over DHL namelijk). En nu zou je denken dat het exit was voor meneer de bezorger maar niks is minder waar, de volgende dag zag ik dezelfde bezorger en tot op de dag van vandaag werkt hij er nog steeds. Voor mij een reden om een webshop te mijden als ze gebruik maken van DHL.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Laatst online: 05:34

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Hier ook de afgelopen tijd tweemaal een pakketje dat via DHL in de status op bezorgd staat, maar dat wij nooit hebben gehad. Een van die twee is een week later door iemand die een paar straten verder woont bij ons gebracht. De andere nooit meer gezien. Beide malen overigens door de verkoper netjes geregeld, waarbij ik het pakketje dat we alsnog ontvingen geretourneerd heb.

Ik heb al talloze malen met DHL's klantenservice aan de lijn gezeten. Ze weten daar simpelweg dat veel bezorgers gewoon in een keer de hele rits pakketten in hun auto op bezorgd scannen aan het begin van hun route. Daar doen ze verder niets aan/mee. Gevolg is wel dat pakketten heel makkelijk kwijt kunnen raken.

Ontopic:
Zoals eerder al aangegeven is, zal de verkoper moeten zorgen dat jij jouw bestelling alsnog geleverd krijgt. Of middels een nieuwe levering, of door alsnog de initiele levering te verzorgen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@koendio Webshop heeft gewoon een afleverplicht. Bij je order krijg je een pakketnummer en dat hoort bij elkaar. een volgende order heeft weer een eigen pakketnummer wat daarbij hoort. Dit is de scheiding van 2 orders, en het lijkt mij dat ze de boel door elkaar halen.

Communiceer duidelijk om welke order met betreffende pakketnummer het gaat.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zokiz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 09:42
Heb zulke slechte ervaringen met DHL. Ik moet altijd achter mijn pakketje aan. Het is zo erg geworden dat ik de webshops vermijd zodra ik zie dat ze met DHL samenwerken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Mijden doe ik nog niet, maar ik laat het wel standaard op een parcel shop afleveren, al was het maar omdat we overdag amper thuis zijn. Misschien is dat een optie voor toekomstige pakketjes?

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XyritZz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-04 23:18
Is al veel gezegd hier boven wat zeker logisch klinkt; webshop moet leveren en dat hebben ze tot op heden niet gedaan.

Blijft wel dat de webshop natuurlijk erg moeilijk kan gaan doen, en wat dan? Ik zou zeggen; neem contact op met rechtsbijstand als je dat hebt. Ik weet dat die van mij in actie komt zodra er een bedrag van 100 euro of meer mee gemoeid is.

Zelf probeer ik steeds minder gebruik te maken van iDeal zodra het een webshop betreft waar ik nog geen eerdere ervaringen mee heb en probeer ik in die gevallen bijv. Paypal.

DHL heb ik zelf geen negatieve ervaringen mee; ze verzorgen de bezorgingen van Nespresso bij mij in de buurt en dat is altijd supersnelle levering en 0 problemen. Maar goed, het kan natuurlijk van wijk tot wijk verschillend zijn afhankelijk van de koerier in dienst.

I think there is a world market for maybe five computers. - Thomas Watson (1874-1956), Directeur van IBM (1943)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e.looijenga
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-05 19:52
Vervolgstappen...

Neem weer contact op met g-star outlet en geef aan dat je de bestelde goederen alsnog niet hebt ontvangen en je daarom graag wilt dat ze alsnog worden geleverd.
Geef ze hiervoor nog een redelijke termijn van 14 dagen, leveren ze dan alsnog niet kun je de koop schriftelijk of via email ontbinden en dienen ze je het geld terug te betalen.
Doen ze dat niet en blijven ze er dus bij dat ze hebben geleverd zijn er nog andere ( gerechtelijke ) maatregelen die je kunt nemen, maar zie eerst maar of het zo lukt ;)

Probeer eventueel ook, mochten ze je verzoek weigeren het alsnog te leveren via andere contactmogelijkheden contact op te nemen zoals social media.
Eventueel kun je ook gelijk vragen om het geld terug te krijgen mocht je dat prefereren, kan me ook voorstellen bij een outlet dat ze bepaalde goederen niet meer hebben.
En mocht dit allemaal niet werken en je hebt de nota met Paypal voldaan een dispuut opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Paul schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:49:
Mijden doe ik nog niet, maar ik laat het wel standaard op een parcel shop afleveren, al was het maar omdat we overdag amper thuis zijn. Misschien is dat een optie voor toekomstige pakketjes?
offtopic: Ik was laats mijn pakket afhalen bij een Primera shop. Als je zag wat daar lag aan pakketten. ik denk dat ze meer werk hebben met pakketservice, dan met hun eigen Primera winkel.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoenvZuijlen
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-03-2024
Mijn ervaringen met pakketdiensten zijn (bijna) allemaal negatief, vaak genoeg voor een bezorging van PostNL, DHL of UPS thuisgebleven waarna ik de melding kreeg dat ze mij niet thuis hadden aangetroffen, zonder briefje in de bus. Bellen met de klantenservice van deze baggerbedrijven zorgt er alleen maar voor dat je volgende keer een boze bezorger hebt die vol blijft houden dat hij echt heeft aangebeld. Probeer tegenwoordig dus maar op elke mogelijke manier mijn pakket af te laten leveren bij een pakketpunt. Zou mooi zijn als deze bedrijven toch een keer het idee krijgen dat het misschien toch wel goed is om pakketjes ook daadwerkelijk af te leveren als ze een bezorgdienst runnen. Verder inderdaad zoals boven aangeven bij de webshop dat je de pakketjes graag alsnog ontvangt, soms helpt het om een negatieve review te plaatsen op social media die je verwijderd zodra je klacht (goed) is afgehandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-05 04:03

WhiteDog

met zwarte hond

Ik snap nog altijd niet dat je bij zo weinig koeriers en shops de bezorging mee kan regelen en sturen. Dat bespaart toch ook veel nutteloze ritten, wachten aan de deur en briefjes schrijven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 13:48
Zit hier mijn inziens ook nog een enorm gat in de markt. Thuiswinkelen en betalen werkt uitstekend, maar je spullen daadwerkelijk thuis krijgen blijft een ramp.

Ik heb stille hoop dat een grote franchise keten (Albert Heijn, Shell, ed.) zelf een pickup service begint.
Volgens mij is daar prima geld te verdienen, veel mensen zullen best een iets langere levertijd accepteren als dat zekerheid geeft.

DHL op mijn oude adres was om te huilen, evenals PostNL
Op nieuw adres gaat het vaker goed, maar ook hier al meermaals DHL-pakketjes uit de kliko moeten vissen.
PostNL bezorger in deze wijk is fantastisch.

[ Voor 20% gewijzigd door frickY op 05-06-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-05 16:12
Hackus schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:53:
[...]

offtopic: Ik was laats mijn pakket afhalen bij een Primera shop. Als je zag wat daar lag aan pakketten. ik denk dat ze meer werk hebben met pakketservice, dan met hun eigen Primera winkel.
Ik ook laatst bij een vrij kleine bloemenwinkel, stonden 3 pallets vol met pakketten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-05 20:36
frickY schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:09:
Zit hier mijn inziens ook nog een enorm gat in de markt. Thuiswinkelen en betalen werkt uitstekend, maar je spullen daadwerkelijk thuis krijgen blijft een ramp.
Ik denk dat veel mensen dit niet zullen accepteren. Verder moet ik zeggen dat ik in alle jaren online shoppen nog nooit problemen heb ervaren.

Ik denk als je procentueel zou gaan kijken, dit ook behoorlijk zou meevallen.

Even OT

TS, laat hun maar bewijzen dat het pakket is afgeleverd. Kunnen of willen ze dit niet en nemen ze geen gepaste actie, schakel dan je rechtbijstand in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:33

paQ

Ik heb stille hoop dat een grote franchise keten (Albert Heijn, Shell, ed.) zelf een pickup service begint.
Volgens mij is daar prima geld te verdienen, veel mensen zullen best een iets langere levertijd accepteren als dat zekerheid geeft.

Op nieuw adres gaat het vaker goed, maar ook hier al meermaals pakketjes uit de kliko moeten vissen.
Er is hier onlangs een soort van 'postwinkel' geopend.
ze hebben postbussen, PostNL pakketpunt, maar volgens mij ook DPD en Kiala... en copyshop.

Geen idee of het levensvatbaar is, maar het zou een mooi zijn :)

edit: nee inmiddels weer alleen PostNL, 'op last van' PostNL :N

/best wel off-topic verder

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 05-06-2018 09:28 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Laatst online: 00:05

Op nieuw adres gaat het vaker goed, maar ook hier al meermaals pakketjes uit de kliko moeten vissen.
AH heeft met Bol op zich al een ophaalpunt natuurlijk. En PostNL kan ook prima met ophaalpunten zoals bij ons de Primera.

Maar een groter probleem lijkt een deel van het personeel te zijn. Zo heb ik eigenlijk nooit problemen met pakketjes. Niet met PostNL, DHL of DPD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bol kan ik alles 's avonds laten bezorgen. Dat is iets dat de meeste aanbieders nog altijd niet _of niet gratis_ doen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrRonnie
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-03 12:16

Als hij zo goed is moet je een keer een bos bloemen voor hem in de kliko leggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

celshof schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:26:
[...]
AH heeft met Bol op zich al een ophaalpunt natuurlijk. En PostNL kan ook prima met ophaalpunten zoals bij ons de Primera.
Je bent alleen overgeleverd aan de willekeur van de keuzes voor een pakketpunt. In mijn oude dorp kwamen alle pakketten aan bij een winkel die tussen 12:00 en 13:30 nog dicht is (echt, dan verdien je het ook om failliet te gaan 8)7 ) en waarbij het pakketpunt om 17:30 sloot terwijl de winkel zelf wel tot 18:00 open was. Op zaterdag was deze vervolgens ook maar open tot 16:00. En heb je geluk, dan heb je een pakketpunt dat 7 dagen in de week open is tot minimaal 20:00. Die willekeur is verschrikkelijk, het serviceniveau is dan niet overal hetzelfde.

Met mijn PostNL bezorger ben ik overigens heel blij, altijd vrolijk en levert alles altijd netjes af. DHL daarentegen, ik weiger nog iets te bestellen bij een webshop die levert met DHL. UPS hetzelfde trouwens, dan moet ik naar de andere kant van de stad om mijn pakketje op te kunnen halen.

[ Voor 15% gewijzigd door Metalfreak op 05-06-2018 09:44 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:50

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:@all, het topic verzaakt nu in een ''dump uw ervaring'' topic rondom bezorgdiensten/webshops. Dat is niet de bedoeling. Graag dus ontopic

@koendio graag wat meer eigen inzet dan krijg het topic ook meer body/waarde en kan men ook gemakkelijker inhoudelijker discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-05 07:43
Ik zie vaak dezelfde dingen terugkomen in dit soort topics:

a) Ga de discussie aan met de webshop en niet met de vervoerder
b) Schakel rechtsbijstand in als je er niet uitkomt.

Terechte punten, maar daar heb ik wel de volgende opmerking bij:

Als de webshop niet wil mee wil werken dan houdt het al snel op, ja, de meeste rechtsbijstand verzekeringen werken met een eigen risico (die van mij 100,-). Daarboven werken ze nog met een marge waarbij ze inschatten wanneer de 'proceskosten' hoger zijn dan de kosten van het oplossen van het probleem (vervangen artikel bijv) dan zal je rechtsbijstandverzekering de kosten dekken en niet proberen te verhalen op de webwinkel. Het nadeel hier is dat de winkel niet word aangesproken en gecorrigeerd...

Hoe ga je om met artikelen onder je eigen risico en een niet-meewerkende webshop ? Mijn ervaring leert me dat je je verlies moet lijden, maar principieel gezien doet het wel pijn...

Just a simple thought....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-05 15:14
Ik hou van dit soort vraagstukken :)

Dus, wettelijk gezien, is de webshop verantwoordelijk voor de goederen, totdat jij de goederen in ontvangst hebt genomen. De bewijslast voor het overdragen van de goederen ligt bij de verzender.

Juridisch gezien is de verklaring van de bezorger zwak. Hij had inmmers voor de bewijstlast moeten zorgen, bij voorbeeld in de vorm van een handtekening. A propos, als de bezorger besluit de goederen af te geven bij de buren, dan is de webshop nog steeds verantwoordelijk voor het afleveren van de goederen. In het normale verkeer komt dit wel goed, maar als één van je buren met de goederen aan de haal is, dan is G-star verantwoordelijk.

Als G-Star kiest voor verzending zonder tekenen, dan is het risico dat de verzending kwijtraakt in een situatie als deze voor G-Star. Blijkbaar is dan hun afweging dat de besparing op de verzendkosten opweegt tegen eventuele schadevergoedingen (en fraude).

In dit soort situaties denk ik dat het het beste is even te bellen. Noteer netjes de naam van de medewerker die je spreekt, en geef aan dat je een pakket niet hebt ontvangen. Waarschijnlijk geeft de medewerker je dan het zelfde verhaal als je eerder hebt gehoord. Vraag vervolgens, in het kader van dossieropbouw oid om bewijs dat de goederen idd zijn afgeleverd. Als men dat niet kan, is het een goed idee de medewerker er op te wijzen dat zij nog steeds verantwoordelijk zijn, zolang de goederen niet zijn afgeleverd, en bewijs voor aflevering ontbreekt. Indien noodzakelijk kun je vragen om schriftelijke bevestiging van de verklaring van de medewerker.

Met die verklaring kun je twee dingen doen: ga naar je rechtsbijstandverzekering (als je die hebt)...

... of open een klacht op een website als klacht.nl en/of contacteer G-star via Twitter of Facebook. Doe rustig, maar bondig je verhaal. Mijn inschatting is dat G-Star een net bedrijf is die, in het geval van dit soort klachten, wel tot een redelijke oplossing zal komen.

Als G-Star bij haar standpunt blijft, verneem ik dat graag. Dit soort zaken zijn best wel een sterke indicatie van met wat voor bedrijf je te maken hebt. Als ze hier geen nette oplossing kunnen bieden, is dat reden genoeg om nooit meer iets van ze te kopen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Helixes op 05-06-2018 11:25 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
MrRonnie schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:34:
[...]

Als hij zo goed is moet je een keer een bos bloemen voor hem in de kliko leggen :P
Wij hebben voor onze PostNL bezorger al eens een doosje pralines gehaald. Was hij heel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 457607

Ik merk dat bezorgers tegenwoordig zo gehaast zijn, dat ze allerlei shortcuts nemen om maar sneller door te kunnen. Zelfs wanneer ik thuis ben en de deur beantwoord, zit de bezorger soms al met een been in de bus. Wel of niet tekenen lijkt volstrekte willekeur. Bijna direct liggen pakketjes bij de buren en toen we wat rommel buiten hadden staan vanwege een verbouwing, propte ze daar gewoon het pakket tussen, met een briefje in de bus.

Mogen ze allemaal zelf weten, zolang ze maar beseffen dat het risico aan hun kant ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koendio
Dat van de rechtbijstandverzekering was een goede.
Vandaag contact met hen gehad. Zij geven aan dat het risico voor aflevering bij de verzender ligt en dat het dus in principe niet mijn probleem is dat het pakket niet aangekomen is.
Zij hebben voorgesteld om mij nu schadeloos te stellen door het totaalbedrag aan mij over te maken en dat zij de zaak verder overnemen.
Hier ben ik mee accoord gegaan. Ik ben wel benieuwd hoe dit verder voor de rechtbijstand gaat aflopen. Als ik op de hoogte wordt gehouden, dan zal ik dit hier posten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 14:26
koendio schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:14:
Vandaag contact met hen gehad. Zij geven aan dat het risico voor aflevering bij de verzender ligt en dat het dus in principe niet mijn probleem is dat het pakket niet aangekomen is.
Zij hebben voorgesteld om mij nu schadeloos te stellen door het totaalbedrag aan mij over te maken en dat zij de zaak verder overnemen.
Hier ben ik mee accoord gegaan. Ik ben wel benieuwd hoe dit verder voor de rechtbijstand gaat aflopen. Als ik op de hoogte wordt gehouden, dan zal ik dit hier posten.
Top dat het voor jou zo is opgelost en dat de RB jou schadeloos stelt.

In hoeverre zij nu daadwerkelijk achter DHL aan gaan, betwijfel ik. Het gaat om een -relatief- laag bedrag, waarvoor verzekeraars nu niet zo snel (heel) veel moeite gaan doen. Er moet ook voor hun wel een balans blijven tussen baten en lasten.

Het zal mij daarom niks verbazen, als de RB hiermee de zaak afsluit en in de kast legt. Toch best jammer eigenlijk......

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcoww
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-05 16:12
koendio schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:14:
Ben wel benieuwd welke verzekering je hebt. Goede service dat ze meteen uitbetalen en het daarna zelf wel regelen, beter dan ik had verwacht!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik heb best wel moeite met dergelijke 'oplossingen'. Het is een mooie uitweg voor TS, begrijp me niet verkeerd, maar zo blijven dit soort bermuda-driehoek-pakketjes gewoon bestaan. Er is 0 consequentie voor de bezorgende partij of verzender op deze manier. (laatstgenoemde is verantwoordelijk, en die moet de bezorger dan maar aansprakelijk stellen)
De premie voor RB-verzekeringen stijgt weer iets en de wereld draait verder.

[ Voor 30% gewijzigd door paQ op 05-06-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@koendio mooi dat het zo opgelost is. Zo houden de juristen elkaar aan het werk, van je rechtsbijstand, DHL en welk groot concern er achter G-Star zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-05 15:39

SeatRider

Hips don't lie

paQ schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:28:
Ik heb best wel moeite met dergelijke 'oplossingen'. Het is een mooie uitweg voor TS, begrijp me niet verkeerd, maar zo blijven dit soort bermuda-driehoek-pakketjes gewoon bestaan. Er is 0 consequentie voor de bezorgende partij of verzender op deze manier. (laatstgenoemde is verantwoordelijk, en die moet de bezorger dan maar aansprakelijk stellen)
De premie voor RB-verzekeringen stijgt weer iets en de wereld draait verder.
Daar hebben de mensen zonder RBV dan in elk geval geen last van. Als DHL of de webwinkel de tarieven zou verhogen, wel ;-) </omdenken>

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

SeatRider schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:45:
[...]

Daar hebben de mensen zonder RBV dan in elk geval geen last van. Als DHL of de webwinkel de tarieven zou verhogen, wel ;-) </omdenken>
jawel, maar nu is het voor G-star: "oh pfff naja... ze hebben het zelf al opgelost" en halen hun schouders op
DHL: "welk pakketje" en halen hun schouders op
En de kans is groot dat er nu iemand 350 euro aan gstar kleding 'gratis' heeft. (DHL bezorger of aan de gene waaraan het overhandigd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

paQ schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:55:
[...]

jawel, maar nu is het voor G-star: "oh pfff naja... ze hebben het zelf al opgelost" en halen hun schouders op
En de kans is groot dat er nu iemand 350 euro aan gstar kleding 'gratis' heeft. (DHL bezorger of aan de gene waaraan het overhandigd is)
dat zou dan wel op MP verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
Wacht even, wie zegt dat de rechtsbijstand niks gaat doen?
Zoals ik het heb begrepen van TS nemen die de vordering over en hebben ze TS nu al schadeloos gesteld.
Je zou kunnen zeggen dat ze heel coulant zijn tegen TS ( en dat zijn ze ook, daar niet van ) maar ik denk dat ze weten dat ze in deze zaak gewoon erg sterk staan.
Wie weet lukt het hun om met een gepaste brief naar Gstar om het geld gewoon terug te eisen, tenslotte heeft Gstar onvoldoende bewijs zoals het er nu naar uit ziet dat de goederen zijn afgeleverd.
Mocht Gstar geen gehoor geven kan de RB incassokosten opleggen + rente, eventueel daarna dagvaarden.
Als het goed is heeft de RB al het personeel in dienst en is de drempel bij zaken als deze helemaal niet zo hoog om tot dagvaarden over te gaan.

Het is dan natuurlijk wel de vraag waar de spullen zijn gebleven.
Waarschijnlijk heeft een andere " gelukkige " deze " gevonden " en ga je daar sowieso niet achter komen.
Mocht het toch aan DHL liggen is het voor de verzender om in de toekomst een andere vervoerder te kiezen, maar als je ervaringen op internet leest is eigenlijk elk postbedrijf slecht. :P

[ Voor 18% gewijzigd door JohanNL op 05-06-2018 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

JohanNL schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:17:
Zoals ik het heb begrepen van TS nemen die de vordering over en hebben ze TS nu al schadeloos gesteld.
Je zou kunnen zeggen dat ze heel coulant zijn tegen TS ( en dat zijn ze ook, daar niet van ) maar ik denk dat ze weten dat ze in deze zaak gewoon erg sterk staan.
Wie weet lukt het hun om met een gepaste brief naar Gstar om het geld gewoon terug te eisen, tenslotte heeft Gstar onvoldoende bewijs zoals het er nu naar uit ziet dat de goederen zijn afgeleverd.
Mocht Gstar geen gehoor geven kan de RB incassokosten opleggen + rente, eventueel daarna dagvaarden.
Als het goed is heeft de RB al het personeel in dienst en is de drempel bij zaken als deze helemaal niet zo hoog om tot dagvaarden over te gaan.
Dat hoop ik wel, maar ik vraag het me echt af.
9 jaar geleden heeft mijn RBV me eens schadeloos gesteld voor 480 euro, en daarmee was de kous af. Zit me nog dwars! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 14:26
JohanNL schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:17:
Ik vermoed dat er niks meer gaat gebeuren; een simpele kosten/baten analyse.

De verzekering heeft nu 350 euro betaald. Als zij dit bedrag willen verhalen op DHL/ G-Star, en het uurloon van een gemiddelde medewerker zit bijvoorbeeld op 50 euro, dan hebben ze 'slechts' 7 uur om dit geschil op te lossen. Dat gaat nooit lukken. Ze gaan namelijk nooit 1000 euro kosten maken, als de maximale opbrengst maar een fractie is.

Daarom vermoed ik dat dit simpelweg valt het mom van snel afwikkelen richting onze klant, dossier asap sluiten en nooit meer naar omkijken. Er valt simpelweg geen eer aan te behalen. Hoe sneu dat voor ons ook is, want wij (lees: de klanten) vinden het echt wel de effort waard....

Het neveneffect is dan inderdaad, zoals reeds gezegd, een onnodige stijging van kosten voor de RB (immers, zij keren wel uit, maar er volgt geen vergoeding) en daarmee gaan ongetwijfeld de premies weer stijgen, waarmee wij (lees: nog steeds dezelfde klanten) gedupeerd zijn...

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Leut schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 14:23:
[...]

Ik vermoed dat er niks meer gaat gebeuren; een simpele kosten/baten analyse.

De verzekering heeft nu 350 euro betaald. Als zij dit bedrag willen verhalen op DHL/ G-Star, en het uurloon van een gemiddelde medewerker zit bijvoorbeeld op 50 euro, dan hebben ze 'slechts' 7 uur om dit geschil op te lossen. Dat gaat nooit lukken. Ze gaan namelijk nooit 1000 euro kosten maken, als de maximale opbrengst maar een fractie is.
Soms waar, vaak niet. Ik werk in de dienstverlenende sector voor (grotendeels) verzekeraars. En regelmatig zie ik hier opdrachten langskomen waarbij onze onderzoekskosten de schadeclaim ruimschoots overschrijden. Ook als dat vooraf al duidelijk is. Verzekeraars betalen liever een veelvoud aan een dienstverlener dan een cent teveel aan een claimende partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

AllSeeyinEye schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 15:10:
[...]

Soms waar, vaak niet. Ik werk in de dienstverlenende sector voor (grotendeels) verzekeraars. En regelmatig zie ik hier opdrachten langskomen waarbij onze onderzoekskosten de schadeclaim ruimschoots overschrijden. Ook als dat vooraf al duidelijk is. Verzekeraars betalen liever een veelvoud aan een dienstverlener dan een cent teveel aan een claimende partij.
Maar als daarbij eventueel fraude van de claimer aan het licht komt heb je natuurlijk als RBV een behoorlijke bijvangst. Alleen nu ligt de aansprakelijkheid elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
nog een update. Gisteren G-star outlet gemaild dat ik contact heb gehad met mijn rbv, dat zij mij schadeloos stellen en zij het verder oppakken. (had gevraagd of ik dit kon melden, was volgens de persoon van de rbv geen probleem).
Krijg ik net van g-star outlet een (automatische) email dat ze een retour hebben verwerkt met daarin precies de producten die we destijds hebben besteld. En daarna nog een mail van een individueel persoon van g-star outlet waarin aangegeven wordt dat ze overgaan tot restitutie.
Case is dus voor mij opgelost, dankzij??? rbv. (zal dit waarschijnlijk nooit weten)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
@koendio Waarschijnlijk wel doordat je hebt aangegeven dat je contact hebt opgenomen met je rbv.
Het is een beetje jammer dat ze de klant vaak in situaties als deze in eerste instantie in de kou laten staan en pas hun verantwoordelijkheid nemen zodra de klant andere acties wil/gaat ondernemen.
De mails van g-star doen wel vermoeden dat ze op een of andere manier het pakket met de spullen terug hebben ontvangen en jou daarvoor terug betalen, hier @tweakers weten we natuurlijk wel beter, maar helemaal zeker zullen we het inderdaad niet weten.

In ieder geval mooi dat het voor jou nu is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koendio
geheel blijft natuurlijk wel raar omdat de bezorger meerdere keren heeft aangegeven toch echt het pakket te hebben bezorgd... En nu zou dan ineens het pakket retour zijn gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-05 15:39

SeatRider

Hips don't lie

Maar krijg je nu geld terug van G-star EN je rbv? Wat ga je daarmee doen? :Y)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

paQ schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:55:
[...]

En je denkt dat er anders daadwerkelijk iets was veranderd? Nee, als TS eventueel goed door zou zetten zou de toko hem schadeloos stellen, en de goederen herzenden of geld terug. Het is niet dat hele processen gaan veranderen door dit soort incidenten. Het is stukken goedkoper om het een aantal X per dag fout te laten gaan en op deze wijze door te gaan dan om waterdichte bezorging te implementeren.

Mooi dat het is opgelost in ieder geval. Gezien je creditering lijkt te krijgen vanuit G-Star, lijkt het dat er in ieder geval iets is in gaan rollen, anders had je wel enkel gewoon een zak gekregen vanuit je rechtsbijstand. Lijkt me wel zo fatsoenlijk dat bedrag dan ook maar 1 maal te houden, en het voorschot weer in te leveren bij je RBS.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Leut De personeelskosten lopen elke maand door, dus moet er ook geld binnenkomen. Het personeel zit er toch. Vaak hebben ze al een standaardbrief klaar, die alleen een documentnummer en wat andere data krijgt.
zvm zaken binnenhalen blijft de kachel van branden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koendio
Ik ben vandaag nog door de rbv gebeld, of ze mijn iban mochten hebben. Aangegeven dat de zaak al lijkt opgelost en dat de schadeloosstelling niet nodig lijkt.
Ik heb nu de indruk dat doordat ik heb aangegeven dat ik de rbv heb ingeschakeld, g-star heeft besloten dan maar tot restitutie over te gaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanNL
koendio schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 02:30:
(...)
Ik heb nu de indruk dat doordat ik heb aangegeven dat ik de rbv heb ingeschakeld, g-star heeft besloten dan maar tot restitutie over te gaan...
Dat zit er dik in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Laatst online: 07:47
Mooi dat het goed gekomen is. De les die hier uit getrokken kan worden!
Zorg dat je een rvb hebt en schakel deze in bij dit soort situaties, de aanhouder wint. Misschien dat de bedrijven die hier in het verhaal voorkomen dat de processen beter gaan bewaken. Want zoals hierboven terecht genoemd wordt, het is goedkoper om het een paar x fout te laten gaan dan de processen te verbeteren tot het moment komt dat iedereen waarbij het misgaat doorzet en dat teveel gaat kosten voor de bedrijven, zowel verzenders als webwinkels.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PizzaMan79
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-05 16:37
Ik heb ook slechte ervaring met DHL. Ik stuurde een computervoeding terug naar de webshop. Die is nooit aangekomen. Na zo'n tien belletjes en zeker 15 mails geven ze uiteindelijk toe dat het kwijt is. Ik moet een formulier invullen en hoor weer niks. Ook geen bevestiging dat het ontvangen is. Uiteindelijk betalen ze me €3.40 per kilo terug. Dat betekent dus dat ik meer dan 100 euro kwijt ben en de nodige uren aan bellen en mails typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien het probleem van TS is opgelost vorig jaar en dit geen ervaringentopic is/wordt, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.