Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjitter
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-10 09:09
Beste Tweakers,

Ik zou graag een vakantiecamera aanschaffen. Ik had zelf ongeveer een budget van 250 euro in gedachten en het mag ook een 2e hands camera zijn. Ik heb mezelf al redelijk ingelezen over de verschillende soorten camera`s en de sensors. Ik zou graag een compactcamera willen of een kleine systeemcamera die ik ook nog enigzins makkelijk mee kan nemen.

Zoals ik al eerder zei ga ik de camera vooral gebruiken om foto`s mee te maken op vakantie. Ik heb zelf al rondgekeken hier op de pricewatch en het V&A maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Vandaar mijn vraag : welke camera moet ik hebben.

Ik heb op mp een Nikon 1 J3 gezien met een standaard kitje voor 200 euro.
Op de pricewatch staat bijvoorbeeld een Sony Cyber-shot DSC-HX60 Zwart voor 217 euro.
Op de V&A staat een Sony Cyber-shot RX100 II Zwart voor 295 euro. < kon nog wel zakken in de prijs.

Graag zou ik wat advies willen van de iets meer doorgewinterde fotoschieters onder ons.

[ Voor 2% gewijzigd door Daan_ op 04-06-2018 22:11 . Reden: Groeten doen is niet nodig ;-) ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan_
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:36

Daan_

Alles op zijn tijd !!

Dit topic al eens doorgenomen ? [Aankoopadvies] Premium compactcamera's

Waarom twijfel je tussen deze camera's?

MTB24.nl plekje op het web voor filmpjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:18

Garyu

WW

De RX100 serie is geliefd vanwege zijn goede compromis tussen beeldkwaliteit (vanwege de relatief grote 1" sensor) i.c.m. een relatief goede lens, stabilisatie, en natuurlijk het formaat van de camera. Voor mij zou de keus eenvoudig zijn en ik zou direct voor de Sony RX100 ii gaan.

Zie ook hier overigens:
http://cameradecision.com...y-Cyber-shot-DSC-RX100-II

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjitter
Superdaantje schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:16:
Dit topic al eens doorgenomen ? [Aankoopadvies] Premium compactcamera's

Waarom twijfel je tussen deze camera's?
nou de 1 kan verder zoomen, de ander heeft een grotere sensor. De ander is weer nieuw maar net iets minder dan de 2e handse..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:18

Garyu

WW

En wat vind je belangrijker? Zoombereik, megapixels of sensorgrootte? Wij kennen jouw eisenpakket niet exact, het ligt er aan wat je met de camera wilt gaan doen.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjitter
Ik denk dat zoombereik wel belangrijk is voor mij. Maar grootte ook. Hij moet in mijn zak passen ongeveer. Ik ga de foto`s later laten printen om ze vervolgens in een fotoboek te plakken.
Pagina: 1