Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Deze pc is echt bedoeld als "huis tuin en keuken surfen en mailen" en hooguit een spelletjes via de internetbrowser moet goed gespeeld kunnen worden. Het betreft en bestaande pc, welke nu zo'n beetje 10 jaar keurig dienst gedaan heeft. Nu heeft het moederbord falen en vind ik het wel eens tijd worden voor een upgrade.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem zet ik zelf in elkaar. Budget vormt niet echt een probleem maar ik zou wel willen proberen om met € 350 max mijn doel te kunnen behalen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De pc bevat allemaal componenten die +/- 10 jaar oud zijn. Ik denk niet dat het veel zin heeft om hier nog iets van te hergebuiken omwille van de betrouwbaarheid.
De volgende PU bevindt zich in de pc:
pricewatch: Cooler Master Real Power M520
Moederbord:
pricewatch: Asus P5Q-E
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De behuizing is in principe nog prima maar zou vervangen kunnen worden door wellicht een kleine kast welke snelle usb poorten biedt. De huidige HDD plaats ik als extra opslag. Graag zou ik in ieder geval de volgende componenten vernieuwen:
Moederbord
SSD
CPU
PU
RAM
Mogelijk de behuizing
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk voorkeur heb ik niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille pc is wel een vereiste, pc bevindt zich in de woonkamer.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de Desktop Best Buy Mei Budget bekeken reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2018
Opzich een prima lijstje denk ik zo alleen kon ik mij niet helemaal vinden in alle componenten van dit systeem. Een iets snellere CPU zou van mij wel mogen. Wellicht is pricewatch: AMD Ryzen 3 2200G Boxed een goede optie. Zou een MoBo met een slot voor de pricewatch: Samsung 970 Evo 250GB een idee zijn?
Is 1x8 gb ram toekomstproof of is 2x4 gb of direct 2x8gb misschien beter?
Ik wil een snelle en toekomstproof pc in elkaar zetten en de componenten moeten van goede kwaliteit zijn.
Graag hulp bij het compleet krijgen van deze lijst!
Deze pc is echt bedoeld als "huis tuin en keuken surfen en mailen" en hooguit een spelletjes via de internetbrowser moet goed gespeeld kunnen worden. Het betreft en bestaande pc, welke nu zo'n beetje 10 jaar keurig dienst gedaan heeft. Nu heeft het moederbord falen en vind ik het wel eens tijd worden voor een upgrade.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem zet ik zelf in elkaar. Budget vormt niet echt een probleem maar ik zou wel willen proberen om met € 350 max mijn doel te kunnen behalen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De pc bevat allemaal componenten die +/- 10 jaar oud zijn. Ik denk niet dat het veel zin heeft om hier nog iets van te hergebuiken omwille van de betrouwbaarheid.
De volgende PU bevindt zich in de pc:
pricewatch: Cooler Master Real Power M520
Moederbord:
pricewatch: Asus P5Q-E
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De behuizing is in principe nog prima maar zou vervangen kunnen worden door wellicht een kleine kast welke snelle usb poorten biedt. De huidige HDD plaats ik als extra opslag. Graag zou ik in ieder geval de volgende componenten vernieuwen:
Moederbord
SSD
CPU
PU
RAM
Mogelijk de behuizing
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Merk voorkeur heb ik niet.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een stille pc is wel een vereiste, pc bevindt zich in de woonkamer.
Ga je overklokken?
Neen
Wat verwacht je van ons?
Ik heb de Desktop Best Buy Mei Budget bekeken reviews: Desktop Best Buy Guide - Mei 2018
Opzich een prima lijstje denk ik zo alleen kon ik mij niet helemaal vinden in alle componenten van dit systeem. Een iets snellere CPU zou van mij wel mogen. Wellicht is pricewatch: AMD Ryzen 3 2200G Boxed een goede optie. Zou een MoBo met een slot voor de pricewatch: Samsung 970 Evo 250GB een idee zijn?
Is 1x8 gb ram toekomstproof of is 2x4 gb of direct 2x8gb misschien beter?
Ik wil een snelle en toekomstproof pc in elkaar zetten en de componenten moeten van goede kwaliteit zijn.
Graag hulp bij het compleet krijgen van deze lijst!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Pentium G5400 Boxed | € 62,95 | € 62,95 |
| 1 | ASRock H310M-HDV | € 59,- | € 59,- |
| 1 | Sharkoon CA-M Zwart | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Crucial CT8G4DFS824A | € 79,75 | € 79,75 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 49,87 | € 49,87 |
| 1 | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 66,- | € 66,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 367,56 | |