Toon posts:

HELP !! Floppy drive benaderen

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een beetje domme vraag maar als leek met linux !! ik heb een bestandje van internet gedownload en op flop gezet nu wil ik het bestandje openen op mijn linux bak maar hoe benader ik mijn floppy disk :? ik kan wel mijn cdrom benaderen(mount e.d)en hoe kannik mijn ip adres wijzigen in linux ik gebruik linux redhat 7.1
alvast bedankt

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

<tegen mezelf>Nee, rustig blijven, nee, niet gaan schelden!</tegen mezlef>

NOU!!! Ow nee, rustig... Ehm, met
mount /dev/fd0 /mnt
kun je je a:\ op /mnt mounten en dus accessen.

Je ip adres wijzigen kan met ifconfig, doe maar eens man ifconfig en lees daar alles erover...

Ooit van howto's gehoord overigens?

Verwijderd

Topicstarter
dan ga ik dat ff proberen ik wil namelijk via telnet ofzo toegang tot mijn server maar ik heb bij de instalatie een verkeerd ip adres ingevuld volgens mij ik heb een boek gekocht en daar stondf in dat ik het ip adres op 192.168.1.1 moest zetten maar ik heb mijn netwerk thuis op 192.168.0.1 2 3 enz. staan. ik ben namelijk aan het experimenteren met linux ik heb een nt servertje draaien maar linux schijnt veel beter te zijn dus ga ik het ff proberen :?

Verwijderd

Topicstarter
nu krijg ik de fout mount: special device /dev/fdo does not exist :(

• Paradise
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op maandag 16 juli 2001 22:43 schreef rhalkes het volgende:
nu krijg ik de fout mount: special device /dev/fdo does not exist :(
fd0 ?

Verwijderd

Topicstarter
hoe kannik nu mijn ip adres veranderen want dat man ipconfig werkt niet. hoe kan ik ipconfig uitvoeren en veranderen ????

Verwijderd

Dit is gruwelijk.. maargoed..
Als je ff ls /dev/fd* had gedaan, had je gezien dat het een nul (0) is en geen o..

• Paradise
  • Niet online
Let nou eens goed op de letters.

Het is dus fd0 en niet fdo.

En het is ifconfig, en niet ipconfig.

Verwijderd

[/flamemode]
Hmm... als je bijvoorbeeld dit topic nog één keertje goed doorleest, één keertje maar, zie je dat het ifconfig en niet ipconfig is..

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik ifconfig zo intyp dan krijg ik een menutje ofzo ???

• Paradise
  • Niet online
Op maandag 16 juli 2001 23:02 schreef rhalkes het volgende:
dus als ik ifconfig zo intyp dan krijg ik een menutje ofzo ???
Je zou 't natuurlijk voor de gein eens kunnen proberen, om daarna als je vastloopt naar hulp te vragen.

Zie ook je 'man ifconfig'
SYNOPSIS
ifconfig [interface]
ifconfig interface [aftype] options | address ...
Zo moeilijk is 't echt niet.

Verwijderd

Linux heeft te maken met uitproberen, veel lezen en nog meer uitproberen.. Dus een precieze manual over hoe ifconfig te gebruiken zal je op GoT niet voorgeschoteld krijgen.. Lees de FAQ eens door en surf eens (want zo noem je het vast nog) naar www.linuxdoc.org.. Een fijn leven verder...
[/aardig-doen-mode]

edit:
ps. Koen, volgens mij hebben wij beide een zelfde denklijn o.i.d. ;)

[edit2] waarom, oh, waarom wil je trouwens telnet toegang tot je pc als je nog "niet eens" een flop kan mounten [/edit2]

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

*diepe zucht*
* Jordi stays calm :)

Ik raad je vriendelijk doch uiterst dringend aan om eerst wat handleidingen en manpages door te lezen, dit eh... is niet handig :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 23:06 schreef Jotti het volgende:
*diepe zucht*
(..)
Ik raad je vriendelijk doch uiterst dringend aan om eerst wat handleidingen en manpages door te lezen, dit eh... is niet handig :)
:*

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gekeken in mijn man ifconfig maar wordt daar niet echt wijzer van hoe ik het commando in moet voeren kan ik niet beter gewoon ff linux opnieuw instaleren ik snap echt nog heeeeel weinig van linux daarom bennik ook met dat boek bezig maar ik krijg nog geen eens rpm programmatjes geinstaleerd... ik wil namelijk icq er ook op hebben draaien en een dns client...

Verwijderd

[nog-één-keer-aardig-doen-mode]
Je kan misschien voordat je GoT volgooit met posts die ook voorkomen hadden kunnen worden zou je misschien eerst eens op www.redhat.com kunnen kijken voor een manual o.i.d voor beginners. Wil het dan niet lukken, surf door naar www.linuxdoc.org waar je van bijna alle programma's wel een HOWTO'tje hebt o.i.d, wil het dan NOG niet lukken, stap dan in de stoute schoenen en surf naar linux.pagina.nl en zoen naar een Nederlandse linux-beginners site. Als ik je nog kan helpen.. probeer (je gebruikt RedHat zag ik staan) linuxconf in te typen (als je ingelogt bent als "root") en een wereld zal voor je opengaan.
Suc6!
[/nog-één-keer-aardig-doen-mode]

ps. oh ja, internetten zonder DNS client gaat vrij moeilijk en aangezien Linux sinds enige jaren vooral voor internet applicaties gebruikt wordt, zal er vast wel een DNS client bij RedHat zitten.....

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Wat deed men ookalweer in de tijd 'zonder internet' ? Juist. Men las de handleiding ;)
Is niet vervelend bedoeld, maar wel de waarheid. Linux is gewoon _veel lezen_. Niet alleen Linux trouwens.

Verwijderd

Hmmm probeer bijvoorbeeld eerst eens
ifconfig eth0 192.168.0.x waarbij je x dus kan kiezen...

Enne in RedHat 7.1 kan ook netconf
netconfig..

Maar... probeer eerst eens wat commando's uit... voordat Jotti iets minder kalm wordt >:)

En opnieuw instaleren omdat iets niet werkt ?? Tis geen windows

Verwijderd

Nog een link dan maar voor onze lieve newbie:

http://www.linuxnewbie.org/

Kalm blijven, Jotti, kalm blijven.... Denk aan de dank die die newbie over tien jaar zal uiten als jij in het ouderdandertigjaar-tehuis zit en hij je kan helpen met die moeilijke muisklik-combinaties die windows GHRFTGDHCVWHWJW1000123456 vereist.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

LOL :D
Nee, ik neem wel een pilsje.

Verwijderd

Topicstarter
sorry dat ik het nog niet helemaal snap hoor maar ik ga gewoon nog ff veel lezen .maar bedankt voor jullie hulp ik heb hem ondertussen ff opnieuw geinstaleerd en ga kijken of het nu lukt :?

Verwijderd

|:( = :O = :z

Misschien is 't verstandig als je eerst Windows onder de knie krijgt en daarna pas aan linux begint >:)
(niet als flame bedoelt trouwens)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Zeg, zo kannie wel weer he.

• deadinspace
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 17 juli 2001 01:12 schreef virtual het volgende:
Misschien is 't verstandig als je eerst Windows onder de knie krijgt en daarna pas aan linux begint >:)
hehe, ik ken mensen die kunnen gewoon niet veel met windows, en heel veel met GNU/Linux :P
Ikzelf ga ook redelijk hard die kant op btw :)

Verwijderd

Op dinsdag 17 juli 2001 02:02 schreef deadinspace het volgende:

[..]

hehe, ik ken mensen die kunnen gewoon niet veel met windows, en heel veel met GNU/Linux :P
Ikzelf ga ook redelijk hard die kant op btw :)
Sluit ik me volledig bij aan.. De laatste keer dat ik op windows zat ging ik DOS boxen openen, typte ik 'ls' en krijg ik een foutmelding "command not found" :P

Verwijderd

Inderdaad,
das best wel *D als je constant met meerdere PCs met verschillende OSsen werkt (windows en linux in't speciaal natuurlijk).. In het begin typete ik onder Linux altijd "dir" in en gebruikte ik veel meer \ ipv / maar onder Windows probeer ik nu dirlistings te krijgen met "ls".. :D
edit:
typo

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 22:39

theezeefje

Poehee

Heej halkes !

als je nou in linux gewoon netconf intikt, kun je bij de basic host info je ip aanpassen.

probleem opgelost.
en anders bel je me maar ff :)

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• EXX
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

offtopic:
[quote]
Op dinsdag 17 juli 2001 10:50 schreef rhand0z het volgende:
Inderdaad,
das best wel *D als je constant met meerdere PCs met verschillende OSsen werkt (windows en linux in't speciaal natuurlijk).. In het begin typete ik onder Linux altijd "dir" in en gebruikte ik veel meer \ ipv / maar onder Windows probeer ik nu dirlistings te krijgen met "ls".. :D
[edit]typo[/edit]
[/quote]

Hahaha, dat klinkt me heel bekend in de oren :). Ik heb me al onder Win een batch gemaakt ls.bat:
[code]@echo off
if %1 == -l goto long
if %1 == -x goto wide
if %1 == -R goto subdir
if %1 == -lR goto sublong
if %1 == -xR goto subwide
if %1 == -Rl goto sublong
if %1 == -Rx goto subwide
:normal
dir
goto end
:long
dir /a
goto end
:wide
dir /w
goto end
:sublong
dir /a /s
goto end
:subwide
dir /w /s
goto end
:subdir
dir /s
:end[/code]
Is niet helemaal hetzelfde als onder linux, maar het helpt wel.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Verwijderd

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Vaag???

Verwijderd

Ik vond format c: een stuk beter werken dan mijn eigen ls.bat gaan maken |:(

• kazz1980
  • Laatst online: 25-07 08:41

kazz1980

Goh... Ik hier?

Ik heb nu linux, windows én Mac....
verwarring alom!
En gooi steeds alle diskettes door elkaar....
zou graag wat progjes hebben om op windhoos mac en/of linux - diskettes te kunnen lezen

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

men kope een CDRW en een cd-rewriter en download cdrecord :)

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Okee, dit topic verzandt...
kazz1980: die vraag heb ik al eerder in 2 topics gezien, je hoeft je vraag maar 1x te stellen hoor!
Deze gaat dicht. Als de topicstarter nog concrete problemen tegenkomt, horen we het wel :)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.