Beste overleg/samenwerk software (zakelijk)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev000
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-09 23:35
Beste mensen,

Ik heb een vraagje naar goede suggesties naar goede vergader/-samenwerksoftware als alternatief voor Teamviewer/Skype/Google Meet, enz. enz.

Wat is het probleem? Het hoofdprobleem is dat ik vaak 's ochtends een uur lang onderweg ben naar mijn werk, vanwege files :( Dan denk ik ieder dag: dat is toch echt niet meer van deze tijd met alle moderne videoconference mogelijkheden?
Nu ken ik natuurlijk Skype ook wel en dat gebruik ik ook veel, maar het probleem is gewoon: er is niks zo makkelijk dan gewoon werken in kantoor omgeving, dat een collega vraagt: "kun je heel even meekijken op mijn scherm?" Terwijl als ik thuiswerk met Teamviewer, zit je met dat gehannes met die pincodes (ik weet dat je in Teamviewers computers kunt toevoegen, maar ik wil ook weer niet dat collega's zomaar ongevraagd mijn scherm kunnen overnemen).

Ik ben op zoek naar Skype-achtig alternatief waarbij de real-life kantoor beleving echt zo goed mogelijk wordt geëvenaard:
- met 1 druk scherm overnemen (wat wel altijd bevestigd moet worden door de ander), maar dan ook echt kunnen overnemen, dus niet alleen kijken.
- evt. chatfunctie

Is hier goede software voor die voldoet aan deze vraag? Of wie heeft ervaringen om bovenstaande probleem te kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:26
Skype for Business is toch exact wat je zoekt? Je deelt je scherm met contactpersonen, kan het scherm laten overnemen, ondersteunt ook meerdere schermen.

Uit je post wordt (voor mij) niet duidelijk waarom je op zoek bent naar een alternatief tov deze mogelijkheden.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev000
De business variant kende ik eigenlijk niet. Volgens mij biedt deze inderdaad de mogelijkheid om een scherm echt over te nemen (ipv van alleen kijken).
Maar... ik heb geen office 365 (want ik zie dat een vereiste is). Is die ook te gebruiken ZONDER office 365?

[ Voor 71% gewijzigd door dev000 op 04-06-2018 21:25 . Reden: Update: toevoeging 365 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Gewoon een abo nemen? Of moet het 100% gratis? De kosten zijn er met twee tankbeurten per jaar al uit, me dunkt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Microsoft Teams, opvolger van Skype for Business!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev000
Microsoft Teams bevat voorzover ik kan zien geen mogelijkheid om schermen te kunnen overnemen.

Eigenlijk als ik het samenvat heb ik Skype Zakelijk nodig (@F_J_K ik ben er zeker ook wel bereid voor te betalen dus het hoeft niet gratis), maar om nu Skype Zakelijk te nemen terwijl ze overstappen naar Teams, is ook weer een beetje raar.

Kortom? Wat is nu handig...? :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Op pagina 5 van de PDF van Teams staat wel ''give and take controle in sharing''

https://skypeandteams.blo...apabilities%20Roadmap.pdf

Geen idee hoe vaak jij een scherm overneemt, maar voor de enkele keer dat het bij mij voorkomt gebruik ik teamviewer. De beveiliging via pincode vind ik eigenlijk wel fijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Ernemmer op 05-06-2018 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Skype for Business / Microsoft Teams... uiteindelijk zijn het grotendeels cloud-diensten, en aangezien je met een abonement iedere keer up-to-date gehouden wordt (al kan het zijn dat daar een beheerder een plas over mag doen) lijkt de naamgeving niet het grootste issue ;)

offtopic:
Microsoft heeft er een handje van om allerlei diensten om de twee jaar (ofzo) van een nieuwe naam te voorzien, lijkt het

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:44
Teams en SkypeFB zijn clients die over hetzelfde protocol babbelen. Dus Skype for Business en teams kunnen gewoon met elkaar chatted videobellen enz. Met uitzondering van de features die ze nog niet delen. Teams is nog niet zover als Skype maar is druk bezig met een inhaalslag. MS heeft ook al toegezegd dat teams de toekomst is.

That being said. Het financiële plaatje is niet mijn ding maar volgens mij heb je een abbo of beide. Je neemt een office365 variant af en als de ene erin zit heb je ook de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Je kunt ook naar Slack kijken. Het is meer gebaseerd op het textbased communiceren, maar remote assistance zit hier ook in

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Jitsi zou ook wat kunnen zijn https://jitsi.org/

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-10 11:54
dev000 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:04:
" Terwijl als ik thuiswerk met Teamviewer, zit je met dat gehannes met die pincodes (ik weet dat je in Teamviewers computers kunt toevoegen, maar ik wil ook weer niet dat collega's zomaar ongevraagd mijn scherm kunnen overnemen).

Ik ben op zoek naar Skype-achtig alternatief waarbij de real-life kantoor beleving echt zo goed mogelijk wordt geëvenaard:
- met 1 druk scherm overnemen (wat wel altijd bevestigd moet worden door de ander), maar dan ook echt kunnen overnemen, dus niet alleen kijken.
- evt. chatfunctie

Is hier goede software voor die voldoet aan deze vraag? Of wie heeft ervaringen om bovenstaande probleem te kunnen oplossen?
Dit is dus wel mogelijk met de zakelijke variant van Teamviewer. De andere zijde moet dan inderdaad nog bevestigen dat iemand de pc over mag nemen.

Maar voor wat voor werkzaamheden zou je een scherm over willen nemen? Wat is je functie? Neem jij voornamelijk de pc's over of is dat juist andersom?

Andere optie die wij hier gebruiker: Kaseya. Maar dat is denk ik onderdeel van een breder pakket, of ze het 'teamviewer' gedeelte ook los leveren weet ik niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Panini op 05-06-2018 11:08 ]

Pagina: 1