Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

advies netwerk

Pagina: 1
Acties:

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11 20:30
Ik heb van de week een nieuwe arris modem van ziggo ontvangen. Deze modem wilt niet echt samen werken met onze router (netgear N6400). ook niet na het omzetten van de modem in bridge modus.

qua setup wat is de meerwaarde om de router toch in het netwerk te houden ipv alleen de modem/router(arris) van ziggo

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-11 19:24
Wat mis je, als je je router 'eruit' haalt?

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-11 22:56
je moet wel een router hebben...of het de kabelmodem of je eigen router is maakt niet uit, maar je wil niet alle devices rechtstreeks aan het wereldwijde web hangen
das gewoon niet veilig :-)

• pedra
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11 20:30
de connectbox van ziggo is eigenlijk een modem/router in 1

qua veiligheid weet ik niet of het uitmaakt.
qua settings heeft de connectbox denk ik iets minder maar wat het mist is meer voor de geadvanceerde gebruiker zo op een oogopslag (aka niet voor mij)
de verschillen qua hardware, sterkte signaal etc weet ik niet

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
pedra schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:35:
qua setup wat is de meerwaarde om de router toch in het netwerk te houden ipv alleen de modem/router(arris) van ziggo
Vooral in geavanceerde functionaliteit zul je vanalles missen, maar zoals jezelf al zegt ga je dat niet gebruiken. Wat dat betreft maakt het dus niet uit om het Ziggo router/modem te gebruiken. De meeste modellen hebben ook aardig/goed wifi aan boord dus daarvoor hoef je niet perse een eigen router te hebben. Enige voordeel wat een 'eigen' oplossing/uitbreiding kan hebben is positionering. Als je modem/router nu bv in de meterkast hangt zal je dekking in zeg de woonkamer minder zijn dan dat je je wifi vanuit de woonkamer uitzendt. Maar als wifi bereik een issue is kun je ook zelf alleen een access point plaatsen op een betere plek (bv de Ziggo Wifi Booster, wat ren TP-Link router is met aangepaste firmware om als access point met switch dienst te doen).

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Deze modem wilt niet echt samen werken met onze router (netgear N6400). ook niet na het omzetten van de modem in bridge modus.
kun je het nog vager omschrijven? Wat is het probleem nu eigenlijk?

[ Voor 3% gewijzigd door valkenier op 05-06-2018 16:22 ]

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:01
Het wifi-gedeelte van je netgear is waarschijnlijk een stuk beter dan dat van de connectbox. Ik heb trouwens een netgear R6300 eraan gehad en die deed het prima, lijkt me sterk dat de R6400 het dan niet doet.
Pagina: 1