Computer updaten met nieuwe onderdelen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Elvir90
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:54
Dag Allemaal,

Onlangs kocht ik een nieuwe monitor, het is een 1080P 144Hz-monitor van Samsung (Edit, monitor heeft Freesync). Met mijn huidige systeem speel ik voornamelijk Counter-Strike GO op deze snelheden en voor nieuwere online games verlaag ik de grafische instellingen zodat de benodigde FPS behaald worden. Voor singleplayer spellen verlaag ik de refreshrate van de monitor. Je raadt het al; Ik zou graag mijn systeem willen verbeteren om meer games op het 144 fps-niveau te kunnen spelen, ik speel online vooral CS:GO en BF1, waarschijnlijk in de toekomst BF5. Hebben jullie goede tips welke componenten ik moet upgraden? Ik was zelf aan het denken om nu mijn CPU een upgrade te geven en wanneer er een nieuwe grafische kaart generatie gelanceerd wordt mijn grafische kaart vaneen upgrade te voorzien.

Ik zoek een?
CPU/ Moederbord of grafische kaart, een zo efficiënt mogelijke upgrade :)

Wat is je budget?
Ongeveer €500 daar ik mijn huidige onderdelen kan verkopen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik neig naar Intel CPU daar ik heb gelezen dat AMD CPU's sneller geheugen nodig hebben. Indien ik voor AMD kies houdt dat in dat ik ook mijn geheugen moet upgraden. Echter hoeft de CPU niet meer een K versie te zijn daar ik heb gemerkt heb dat het overklokken niet interessant vindt, afgelopen 2 jaar nooit overklokt.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Mijn rig:

Processor: I5 6600K
Processor Koeler Gelid Tranquillo v2
Moederbord Asus Z170 Pro Gaming
Grafische kaart: Asus Strix GTX 970 OC
RAM 2x 8 GB 2666 MHZ
HDD 1x 265 SSD, 1 TB HDDCase
Voeding 550Watt
NZXT S340

Alle reacties

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Nvidia heeft laten waten dat het nog 2 jaar duurt voordat er een nieuwe generatie videokaarten komt.
Verder zou ik eens beginnen met het overklokken van dit systeem. Die I5 zit vast wel een GHZ rek in onder lucht. Desnoods investeer je 100 euro in een goede luchtkoeler (Iets als de dark rock 3). Dat levert je vast fps winst op. Maar voor extra FPS is een nieuw mobo / processor niet echt een update.
Voor echt FPS winst zit er maar 1 ding op, je videokaart updaten. En aangezien je een Freesync monitor gekocht heb, is een AMD kaart het meest logische. Want Nvidia ondersteund alleen Gsync.
Eigenlijk heb je een verkeerde monitor gekocht bij je systeem.

Persoonlijk zou ik zeggen, probeer een FuryX op de kop te tikken. Grofweg GTX1070 prestaties, Freesync ondersteuning en gaan al voor ongeveer 300 euro 2e hands.

V&A aangeboden: Sapphire Radeon NITRO R9 FURY 4G HBM with Back Plate (1050Mhz)
Niet de X, maar als je kunt ruilen zou ik het zeker doen.

[ Voor 49% gewijzigd door arbraxas op 04-06-2018 20:32 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Elvir90
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08:54
arbraxas schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:22:
Nvidia heeft laten waten dat het nog 2 jaar duurt voordat er een nieuwe generatie videokaarten komt.
Verder zou ik eens beginnen met het overklokken van dit systeem. Die I5 zit vast wel een GHZ rek in onder lucht. Desnoods investeer je 100 euro in een goede luchtkoeler (Iets als de dark rock 3). Dat levert je vast fps winst op. Maar voor extra FPS is een nieuw mobo / processor niet echt een update.
Voor echt FPS winst zit er maar 1 ding op, je videokaart updaten. En aangezien je een Freesync monitor gekocht heb, is een AMD kaart het meest logische. Want Nvidia ondersteund alleen Gsync.
Eigenlijk heb je een verkeerde monitor gekocht bij je systeem.

Persoonlijk zou ik zeggen, probeer een FuryX op de kop te tikken. Grofweg GTX1070 prestaties, Freesync ondersteuning en gaan al voor ongeveer 300 euro 2e hands.

V&A aangeboden: Sapphire Radeon NITRO R9 FURY 4G HBM with Back Plate (1050Mhz)
Niet de X, maar als je kunt ruilen zou ik het zeker doen.
Thanks voor de tips! Ik zal in ieder geval mijn CPU / MOBO niet upgraden en naar een nieuwe grafische kaart kijken. Kijkend naar de naar de GTX 1070(TI) en de FuryX valt het mij op dat de AMD kaart een veel hoger verbruik heeft. Kan ik dan niet beter een NVIDIA kaart kopen?

Max Power GTX1070TI 150 Watts vs FURY X 500 Watts
Bron: http://www.game-debate.co...n-r9-fury-x-4gb-crossfire

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-01 02:31
Elvir90 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:17:
[...]

Thanks voor de tips! Ik zal in ieder geval mijn CPU / MOBO niet upgraden en naar een nieuwe grafische kaart kijken. Kijkend naar de naar de GTX 1070(TI) en de FuryX valt het mij op dat de AMD kaart een veel hoger verbruik heeft. Kan ik dan niet beter een NVIDIA kaart kopen?

Max Power GTX1070TI 150 Watts vs FURY X 500 Watts
Bron: http://www.game-debate.co...n-r9-fury-x-4gb-crossfire
Je vergelijkt crossfire met een enkele Nvidia kaart maar de fury verbruikt zo een 20 tot 30% meer.

Heb je freesync is amd een leuke optie ikzelf heb geen gesync of freesync en draai een gtx1080 op 1440p 144hz en heb eigenlijk niet echt last van tearing of andere zaken doordat de gpu nooit onder de 100fps uitkomt met de games die ik speel.

Als je het budget hebt voor een 1070ti zou ik daarvoor gaan sneller dan wat amd kan leveren en zuiniger.
Daarnaast als je cpu het bijbeent kan je in bf bvb makkelijk 120+ fps houden op ultra 1080p.

Eventueel kan je nog de 6600k verkopen en naar een 6700k overstappen die is net weer een hapje sneller dan de i5

[ Voor 13% gewijzigd door TRAXION op 05-06-2018 10:16 ]

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 23-01 17:27
Deze PC is gewoon niks mis mee. Stop die 500e in een 1070ti of een 2e hands 1080 en overclock zoals @arbraxas al zei die 6600K een Ghz.

Met idd een goede luchkoeler kom je een eind en hoeft niet veel te kosten als je niet allerlei RGB onzin er op wil hebben.

Kan je weer een jaar of 2 vooruit.