Toon posts:

Nieuw sd kaart met foto's en de helft niet zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb foto' s getrokken met een nieuw SD kaart SanDisk. De helft van mijn foto's kan ik zien en de andere helft niet. Daar krijg ik de melding: Deze bestandindeling wordt niet ondersteund. Neemt wel de nodige ruimte in op het kaartje. Wie kan mij helpen aub? Zijn familiefoto's van op de communiet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Foto's getrokken met een canon 600d en SD kaart nieuw.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Kan wel met computer overweg, maar deze problemen ken ik echt niet. Weet niet hoe te beginnen :'(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je niet toevallig in RAW geschoten? .CR2 extentie?
Dat kan het verklaren.
Je zal ze dan o.a. met Adobe Photoshop Lightroom kunnen openen / converteren (trial versie bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
in jpeg en raw zoals ik altijd doe. de helft te lezen en de andere helft niet. ik zou toch de jpeg moeten kunnen zien. ik trek al een paar jaar met dit toestel en op deze manier.
Ik heb photoshop waarmee ik altijd mijn raw foto's open en bewerk als het nodig is.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2018 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere tool geprobeerd?
Wat als je nu een foto maakt? Gebeurd dan hetzelfde?
Kaartje al gecontroleerd op fouten?

Beetje meer info over wat je al wel / niet gedaan hebt is wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geprobeerd te openen met irfan view en wil ook niet openen. Ik heb een vermoeden dat er een fout in zit.
Nu kan ik weer gewoon trekken en openen. Is maar op een deel van de foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Derice, hoe kan ik een kaartje controleren op fouten?
Gr
Julie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:06
Is het wel een echte kaart? Dus niet een van Groupon of iets anders wat te goedkoop was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 18:53

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Verwijderd schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:14:
in jpeg en raw zoals ik altijd doe. de helft te lezen en de andere helft niet. ik zou toch de jpeg moeten kunnen zien. ik trek al een paar jaar met dit toestel en op deze manier.
Ik heb photoshop waarmee ik altijd mijn raw foto's open en bewerk als het nodig is.
En de helft die je niet kunt openen is niet toevallig de CR2-versie van de JPGs? Klinkt voor mij alsof je CR2-bestanden probeert te openen in een viewer die dat niet ondersteunt.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Snoeikoei,

neen, daar ben ik zeker van, ik kan beiden niet openen. zowel de CR2-versies als de jpeg. Ik trek nu toch al jaren foto's en werk al lange tijd met photoshop. Daar kan ik wel wat van meepraten.

Pendora,

is een kaartje dat ik heb geleend van een vriendin, zo stond direct alles op de kaart van hun.
Ik vrees daar ook een beetje voor. Is er volgens jullie nog iets aan te doen?

[ Voor 30% gewijzigd door Daan_ op 05-06-2018 14:36 . Reden: Even je reacties samengevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
recuva en consoorten proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Verwijderd schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 12:32:
Beste Snoeikoei,

neen, daar ben ik zeker van, ik kan beiden niet openen. zowel de CR2-versies als de jpeg. Ik trek nu toch al jaren foto's en werk al lange tijd met photoshop. Daar kan ik wel wat van meepraten.

Pendora,

is een kaartje dat ik heb geleend van een vriendin, zo stond direct alles op de kaart van hun.
Ik vrees daar ook een beetje voor. Is er volgens jullie nog iets aan te doen?
Wat is het nu? Het was een nieuw kaartje en nu is het een geleend kaartje.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 18:53

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Sowieso een nieuwe kaartje in je camera altijd eerst formatteren (via het menu in de camera). Daarmee voorkom je een heleboel problemen.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Pagina: 1