Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:54

zekerpixels

Victory Loves Preparation

Topicstarter
Hey Tweakers,

Inmiddels hebben we een aantal Xiaomi smartphones, welke geen van allen NL-Alert meldingen ontvangen.

Voor veel smartphones is hier te vinden je NL-Allert in kan stellen, Xiaomi staat er niet tussen maar bij het doorlopen van veel opties ben ik nog niet verder gekomen.
https://crisis.nl/nl-alert/instelhulp/

Ik heb de volgende devices, waar ik op dit moment NL-Alert niet op ontvang of nog nooit op heb ontvangen.
- Xiaomi Redmi Note 2, MUI Global 9.6.3.0
- Xiaomi Redmi Note 4, MUI Global 10.1.1.0
- Xiaomi Mi Mix 2S, MUI Global 10.0.6.0
Als het iets uit maakt, ik heb de taal op Engels staan en de regio op Nederland.

Veelal komt ik tegen dat het via onderstaande opties NL-Alert in te stellen is;
- Settings, More, Emergency broadcasts
Echter deze optie bestaat niet, ook het zoeken in de instellingen naar emergency of broadcast levert niks op.
-You should be able to enable NL Alert in Settings (Instellingen) -> Systemapps (Systeemapps) -> Messages (Berichten) -> Mobile broadcasting (Mobiele uitzending).
Als ik deze route volg ontbreekt de laatste stap naar "Mobile broadcasting" in het menu.

Ik ben op Tweakers en het MI forum al veel berichten tegen gekomen van mensen die hier ook tegenaan lopen, maar echt een oplossing heb een ik nog niet kunnen vinden.

Hebben julie nog goede ideeen of informatie hoe ik NL-Alert werkend kan krijgen?

ZPx

Probleem:
Voor veel smartphones is te vinden je NL-Allert in kunt stellen, https://crisis.nl/nl-alert/instelhulp/, echter voor Xiaomi smartphones werkt dit toch iets anders.
nieuws: Een derde van de Nederlanders kreeg controlebericht NL-Alert niet

Algemene oplossingen:
LET OP: deze oplossingen hebben in nog geen enkel geval voor mij gewerkt, maar misschien wel bij jou.
  1. Settings
  2. More
  3. Emergency broadcast
  1. Settings (Instellingen)
  2. Systemapps (Systeemapps)
  3. Messages (Berichten)
  4. Mobile broadcasting (Mobiele uitzending)
Oplossingen:
Hieronder de oplossingen dit voor mij werken om NL-Alert in te stellen.
LET OP: Ik denk dat ik het op deze manier heb ingesteld, ik heb nog geen bewijs dat NL-Alert ook daadwerkelijk werkt.

Xiaomi Redmi Note-2 MUI Global 9.6.3.0
bron: http://en.miui.com/thread-1560822-1-1.html, met dank aan jobr
  1. Download "Activity Launcher" van "Adam Szalkowski" uit de Play Store.
    https://play.google.com/s...wski.activitylauncher/li]
  2. Selecteer bovenin "All services"./li]
  3. Ga naar "Phone Services"./li]
  4. Vink "Cell Broadcast SMS" aan./li]
  5. Vink "Emergency Broadcast", "Administrative" en "Maintenance" aan./li]
    LET OP: het schijnt zo te zijn dat bij een reboot de aangevinkt punten verloren gaan, waardoor het zeer waarschijnlijk niet meer werkt. Deze stappen zouden theoretische gezien bij elke reboot opnieuw gedaan te worden.
Xiaomi Redmi Note 3 MUI Global 10.1.1.0
bron: http://en.miui.com/thread-1560822-1-1.html, met dank aan jobr
Zie omschrijving bij de Xiaomi Redmi Note 2

Xiaomi Mi Mix 2S MUI Global 10.0.6.0
Nog geen oplossing, "Activity laucher" loopt vast bij het selecteren van "all services" v9.5.4.0 Activity laucher opend nu wel, alleen Cell Broadcast SMS is niet te vinden.

NL-Alert controlebericht:
Er worden twee controlleberichten per jaar verstuurd, zodat je kan nagaan of alles goed is ingesteld.
https://crisis.nl/nl-alert/nl-alert-controlebericht/ , met dank aan rens-br
In 2019 zendt de overheid twee controleberichten uit zodat je kan nagaan of jouw mobiel juist is ingesteld, op 3 juni en op 2 december.

[ Voor 114% gewijzigd door zekerpixels op 08-12-2018 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

En dit stukje dan? Berichten > Optieknop > Instellingen > Cell Broadcast’ moest ook even zoeken in mijn Chinees, maar uiteindelijk werkte het dus wel met cell broadcast, ik word met mijn duo sim weer doorgelinkt naar een ander vaag menu, maar het werkt ;)

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-04 18:40
zekerpixels schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:44:
Hey Tweakers,

Inmiddels hebben we een aantal Xiaomi smartphones, welke geen van allen NL-Alert meldingen ontvangen.

Voor veel smartphones is hier te vinden je NL-Allert in kan stellen, Xiaomi staat er niet tussen maar bij het doorlopen van veel opties ben ik nog niet verder gekomen.
https://crisis.nl/nl-alert/instelhulp/

Ik heb de volgende devices, waar ik op dit moment NL-Alert niet op ontvang of nog nooit op heb ontvangen.
- Xiaomi Redmi Note 2, MUI Global 9.5.4.0
- Xiaomi Redmi Note 3, MUI Global 9.5.9.0
- Xiaomi Mi Mix 2S, MUI Global 9.5.4.0
Als het iets uit maakt, ik heb de taal op Engels staan en de regio op Nederland.

Veelal komt ik tegen dat het via onderstaande opties NL-Alert in te stellen is;
- Settings, More, Emergency broadcasts
Echter deze optie bestaat niet, ook het zoeken in de instellingen naar emergency of broadcast levert niks op.
-You should be able to enable NL Alert in Settings (Instellingen) -> Systemapps (Systeemapps) -> Messages (Berichten) -> Mobile broadcasting (Mobiele uitzending).
Als ik deze route volg ontbreekt de laatste stap naar "Mobile broadcasting" in het menu.

Ik ben op Tweakers en het MI forum al veel berichten tegen gekomen van mensen die hier ook tegenaan lopen, maar echt een oplossing heb een ik nog niet kunnen vinden.

Hebben julie nog goede ideeen of informatie hoe ik NL-Alert werkend kan krijgen?

ZPx
Zie hier (zelf niet getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
jobr schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:07:
[...]
Zie hier (zelf niet getest).
Zodra "all activities" wordt geselecteerd, loopt deze direct vast op de MI MIX 2S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
zekerpixels schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:14:
[...]

Zodra "all activities" wordt geselecteerd, loopt deze direct vast.
Bij mij niet (Redmi Note 4 Global edition).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huaw
  • Registratie: Oktober 2014
  • Niet online
De oplossing gelinkt door @jobr werkt voor mij hier ook. (Redmi Note 4 Global, MIUI 9.5.9.0)

@zekerpixels Licht dat aan de app waarmee je het menu aanroept, of aan het menu zelf?
Anders zou je kunnen proberen om het menu op een ander manier te openen.

Bijvoorbeeld: Installeer SSLauncher, maak een shortcut op je homescreen, kies bij type 'activity', en bij target 'Mobile Broadcast SMS'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Huaw schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:34:
De oplossing gelinkt door @jobr werkt voor mij hier ook. (Redmi Note 4 Global, MIUI 9.5.9.0)

@zekerpixels Licht dat aan de app waarmee je het menu aanroept, of aan het menu zelf?
Anders zou je kunnen proberen om het menu op een ander manier te openen.

Bijvoorbeeld: Installeer SSLauncher, maak een shortcut op je homescreen, kies bij type 'activity', en bij target 'Mobile Broadcast SMS'
Ik heb het nu geprobeerd op de Redmi Note 2 en 4, daar schijnt het wel te werken.
- Download Activity Launcher can Adam Szalkowski uit de play store
- Bovenin All services selecteren
- Phone Services
- Cell Broadcast SMS
- Emergency Broadcast, Administrative en Maintenance aangevinkt.

Ik houd jullie op de hoogte of het werkt. Ook zal ik de TS updaten met de oplossingen voor de Xiaomi smartphones, dan kan dat worden gebruikt als er meer mensen naar zoeken.

[ Voor 3% gewijzigd door zekerpixels op 10-06-2018 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
zekerpixels schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:18:
[...]

Ik heb het nogmaals geprobeerd met de redmi note 3, daar schijnt het wel te werken.
- Download Activity Launcher can Adam Szalkowski uit de play store
- Bovenin All services selecteren
- Phone Services
- Cell Broadcast SMS
- Emergency Broadcast, Administrative en Maintenance aangevinkt.

Zometeen de andere proberen.

Ik houd jullie op de hoogte of het werkt. Ook zal ik de TS updaten met de oplossingen voor de Xiaomi smartphones, dan kan dat worden gebruikt als er meer mensen naar zoeken.
Lijkt er wel op dat je Administrative en Maintenance aangevinkt kwijt bent na een reboot. Dat is wel lastig. Niet dat ik veel reboot maar dan vergeet je dit weer opnieuw te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
jobr schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:33:
[...]
Lijkt er wel op dat je Administrative en Maintenance aangevinkt kwijt bent na een reboot. Dat is wel lastig. Niet dat ik veel reboot maar dan vergeet je dit weer opnieuw te zetten
Gelijk een reboot gedaan, ik had "Cell Broadcast SMS" en daaronder "Emergency Broadcast", "Administrative" en "Maintenance" aangevinkt. Na een reboot is alleen nog "Cell Broadcast SMS" aangevinkt, ik neem aan dat voor NL-Alert "Emergency Broadcast" actief moet zijn. (als dit iedere keer ingesteld moet worden gaat dit hem niet worden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Deze keer heb ik voor het eerst sinds ik de Mi5 heb een test-NLalert gehad :)

Ik gebluik de MicroG fork van LineageOS op het netwerk van Telfort.
Bij de alert settings (in het instellingen menu) alles aangevinkt en niks bijzonders gedaan verder.
Was positief verrast aangezien ik dit alert nog nooit met de rom die ik voorheen gebruikte binnenkreeg, dat was de Xiaomi-eu rom variant van Miui.

Misschien dat het daar inmiddels ook wel werkt maar ik ben tevreden met een Googleloos bestaan en LineageOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mibosa
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Is er inmiddels al een methode bekend om NL-alert werkend te krijgen op de Mi5 met de Xiaomi.eu (MIUI 9.5) ROM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
2 weken geleden kreeg ik op deze telefoons wel een alert binnen voor rook, echter maandag niks van het luchtalarm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
zekerpixels schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 18:39:
2 weken geleden kreeg ik op deze telefoons wel een alert binnen voor rook, echter maandag niks van het luchtalarm.
Dat is ook logisch. Een NL-Alert test wordt maar twee keer per jaar uitgevoerd. Dit jaar op 4 juni en 3 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Update: het controlebericht is op 3 december 2018 geweest.
Vooraf heb ik op alle telefoons nog gecontroleerd of deze instelling nog juist zijn ingesteld zoals in de topic start vermeld, echter rondom 12:00 is er op geen van de telefoons het bericht ontvangen.

Het volgende controlebericht: In 2019 zendt de overheid twee controleberichten uit zodat je kan nagaan of jouw mobiel juist is ingesteld, op 3 juni en op 2 december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-10-2024
Beetje oude draad, maar omdat er vandaag alert was die ik niet heb gekregen maar eens gaan kijken. Rooted Redmi4x met laatste MIUI 10. Nougat. De apk com.android.cellbroadcastreceiver staat standaard vastgezet. Met de LINKSD app opgezocht en vrijgegeven, opnieuw gestart, et voilà, uitgebreid noodoproep menu verschijnt.
Dus dan bij Instellingen > Netwerk > Meer > Nooduitzendingen.
Niet getest nog maar ziet er normaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
Vandaag alert ivm schietpartij, werkte inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shutterspeed
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 22-04 16:24
Update vanuit mijn kant voor Xiaomi Mi 9, met MiUI 10.2:

Settings -> [search] -> 'emergency'

of

Settings --> onder 'Wireless & Networks' --> 'More' --> 'Emergency Alerts'.

Hopelijk is het voor iedereen makkelijk toegankelijk vanaf 10.2. Moet alleen nog even blijken op 3 juni of het ook echt werkt :).

Gr,
N. Tosti.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 17:50
Ik blijf dit probleem houden ondanks nu Miui 10.3 op een redmi 4.

Mijn vrouw heeft zelfde telefoon (lekker unisex!) Zij heeft wel gewoon. Onder netwerken -> nood oproepen . Ik heb deze optie gewoon niet.

Development access geactiveerd , reboot. (Komt van Miui forum) maar geen effect.

Iemand zelfde probleem + oplossing?

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taan
  • Laatst online: 17-03 14:17
Hier Xiaomi.eu op een Mi6

Of het gaat werken weet ik niet, maar m.b.v. de activity launcher heb ik wel een instelling gevonden die eerst verborgen was. Daar kun je een kanaal voor een emergency broadcast toevoegen. Nu staat er alleen brazilië kanaal 50. (waarom dat is snap ik ook niet.)
Ik heb kanaal 919 toegevoegd. dat is het kanaal waarop NL alert wordt uitgezonden.

Hierbij de stappen:
  1. Activity Launcher" van "Adam Szalkowski" installeren
  2. Open activity launcher
  3. Selecteer bovenin "All services"
  4. Ga naar Mobiele uitzending
  5. Selecteer "instellingen mobiele uitzending" (let op uitzending enkelvoud)Bij mij de bovenste optie.
  6. Selecteer "Kanaal toevoegen"
  7. Voeg kanaal 919 toe. En geef hem een naam.
  8. Schakel het kanaal in.
Now we wait....

[ Voor 32% gewijzigd door Taan op 03-06-2019 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-03 23:32

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Op m'n Redmi Note 5 met MIUI 10.3.1.0 netjes de NL-Alert melding gekregen net.
Gewoon standaard firmware, geen extra opties of apps.

[ Voor 7% gewijzigd door hars73 op 03-06-2019 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:48
Standaard Note 5, alles "aan" staan onder Nooduitzendingen...geen Alert ontvangen.

8*400 ZO + 7*400 NW = 6kWp | 40° | Flevoland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBens
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-03 13:25
Geen controlebericht zojuist, ondanks nieuwe instellingen (niet zeker sinds welke update, zie foto). CMAS, de enige uitgevinkte optie, schijnt alleen iets voor in de V.S. te zijn. Ik ga nu even kijken of ik via bovenstaande uitleg iets over de kanalen kan vinden en het daar in zit.

Xiaomi Mi Mix 2 - Miui Global 10.3.5.0

Emergency Broadcast

[edit]

Mijn Activity Launcher heeft niet de juiste opties naar 't schijnt:
- Onder "Phone Services" staat geen Cell Emergency Broadcast (En alle andere opties leiden nergens naartoe).
- Onder "Settings" staat niets wat lijkt op de juiste instelling (niet alles geprobeerd want 100+ opties.. :P )
- Verder in de lijst ook niet echt iets wat lijkt te leiden naar de juiste plek...

[edit2]

Als je googled naar emergency broadcasts en niet specifiek de Nederlandse schijnen meerdere landen er last van te hebben en komt het door de ondersteunde kanalen. Geklaag vanuit Chili bijvoorbeeld, die toevallig ook kanaal 919 gebruiken.

[ Voor 44% gewijzigd door RBens op 03-06-2019 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taan
  • Laatst online: 17-03 14:17
Taan schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:52:

...

Now we wait....
Yesss, dit werkt.

@RBens Kun je in Activity niet direct naar Mobile ... gaan? Bij mij heet dat Mobiele uitzending.
Ik heb ook een "telefoondiensten" en daar staat het idd niet bij.

Het is een rood icoontje,

[ Voor 35% gewijzigd door Taan op 03-06-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiseRRuby
  • Laatst online: 22:42
Ik heb er net 1 gehad op een Mi9 terwijl ik nooit wat heb ingesteld. Kreeg de melding met de vraag of ik deze in de toekomst vaker wil blijven ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:35

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Taan schreef op maandag 3 juni 2019 @ 09:52:

Of het gaat werken weet ik niet, maar m.b.v. de activity launcher heb ik wel een instelling gevonden die eerst verborgen was. Daar kun je een kanaal voor een emergency broadcast toevoegen. Nu staat er alleen brazilië kanaal 50. (waarom dat is snap ik ook niet.)
Ik heb kanaal 919 toegevoegd. dat is het kanaal waarop NL alert wordt uitgezonden.
Kanaal 50 werd toch veel gebruikt voor locatiebepaling? Dat je de plaatsnaam of netnummer op je display zag? Dit werkte vroeger ook bij Libertel en KPN...

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pulp
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-04 14:10
In m'n Mi8 met Chinese ROM is de setting niet terug te vinden. Ook niet met de activity launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashundi
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 16-04 14:47
Op mijn Xiaomi Mi Note 3 vandaag een oproep ontvangen. Had hem al eerder ingesteld aan de hand van de eerdere posts hier. Fijn om nu te zien dat het werkt.
Ik kreeg ook daarna een scherm waarbij gevraagd werd of ik noodberichten wil blijven ontvangen. Benieuwd of dit iedere keer na een alert komt of dat het eenmalig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Mi5 met LineageOS en MicroG kwam vandaag ook weer gewoon binnen dus switchen naar een andere rom kan straffeloos zonder je NLAlert te missen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 08:45
Vandaag op mijn Redmi 5 Plus (MIUI 10.2.1.0) een controle bericht binnen gehad. Ik heb wel via de Activity launcher app > Cell Broadcasts > Cell Broadcast Settings (2e regel) een kanaal toegevoegd voor NL-Alert. Bij de Cell Broadcast Settings (1ste regel) heb ik alles enabled. Dit alles werkte dus.

Deze instellingen kan ik niet via mijn standaard MIUI instellingen overzicht benaderen maar dus wel via Activity Launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RBens
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-03 13:25
@FJP84

Toch nog maar een keer gaan zoeken na jouw bericht. Ik blijk scheel. Niet onder phone services, maar direct onder cell broadcasts 8)7

Xiaomi Mi Mix 2 - Global Miui 10.3 (10.3.5.0)
  2. [url="https://play.google.com/s...wski.activitylauncher"]https://play.google.com/s...wski.activitylauncher[/url]
  3. Selecteer bovenin "All activities".
  4. Ga naar "Cell Broadcasts".
  5. Kies voor "Cell Broadcast settings".
  6. Druk op "Add Channel" en voeg kanaal "919" toe.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yDIvbSiD4GBNVXaCnvv95PlH/thumb.png

En nu maar wachten tot 3 december om 'm nogmaals te testen...

[ Voor 22% gewijzigd door RBens op 04-06-2019 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
RBens schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:22:
@FJP84

Toch nog maar een keer gaan zoeken na jouw bericht. Ik blijk scheel. Niet onder phone services, maar direct onder cell broadcasts 8)7

Xiaomi Mi Mix 2 - Global Miui 10.3 (10.3.5.0)
  2. [url="https://play.google.com/s...wski.activitylauncher"]https://play.google.com/s...wski.activitylauncher[/url]
  3. Selecteer bovenin "All activities".
  4. Ga naar "Cell Broadcasts".
  5. Kies voor "Cell Broadcast settings".
  6. Druk op "Add Channel" en voeg kanaal "919" toe.
[Afbeelding]

@FJP84
Nog een toevoeging:
Bij mij (Redmi Note 4x) was deze niet zichtbaar in activitylauncher.
Ga naar settings/installed apps en zoek naar "cell". Klik op Cell broadcast.
Bij mij was cell broadcast disabled. Enable deze onderaan.
Nu is deze wel zichtbaar in activitylauncher.
Ook is deze nu zichtbaar onder settings en dan onder Wireless & networks "More" en dan Emergency Broadcasts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels

zekerpixels

Topicstarter
Ok heb er sinds de laatste keer niks meer veranderd. De note 2 ontvangt geen bericht, op de note 3 en mix 2s werd het nl-alert ontvangen. Wat op zich raar is omdat ik op de mix niks heb ingesteld, het werkte nu ineens wel.

Verder heb ik even gecontroleerd welke channels er nu aan staan bij cell broadcast settings, dit is echter alleen channel 50.
RBens schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 10:22:
[...]
Correctie 2 december, anders komt deze wel erg laat binnen.
https://crisis.nl/nl-alert/nl-alert-controlebericht/

[ Voor 15% gewijzigd door zekerpixels op 04-06-2019 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJP84
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 08:45
@zekerpixels
zekerpixels schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:35:
Ok heb er sinds de laatste keer niks meer veranderd. De note 2 ontvangt geen bericht, op de note 3 en mix 2s werd het nl-alert ontvangen. Wat op zich raar is omdat ik op de mix niks heb ingesteld, het werkte nu ineens wel.

Verder heb ik even gecontroleerd welke channels er nu aan staan bij cell broadcast settings, dit is echter alleen channel 50.
[...]
Hier dus channel 919 toevoegen. Zoals hierboven vermeld. Dan zou het moeten werken. Mijn vriendin met een Redmi 6A hoefde ook niets in te stellen.

@jobr
Klopt de Cell Broadcast Settings zijn inderdaad beschikbaar bij Settings. Bij mij zijn dit alleen de toggles, maar niet de instellingen om de channels te beheren. Die kan ik alleen via Activity Launcher benaderen. Nadat ik het channel 919 had toegevoegd werkte alles.

[ Voor 19% gewijzigd door FJP84 op 05-06-2019 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-04 17:50
jobr schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 20:09:
[...]

@FJP84
Nog een toevoeging:
Bij mij (Redmi Note 4x) was deze niet zichtbaar in activitylauncher.
Ga naar settings/installed apps en zoek naar "cell". Klik op Cell broadcast.
Bij mij was cell broadcast disabled. Enable deze onderaan.
Nu is deze wel zichtbaar in activitylauncher.
Ook is deze nu zichtbaar onder settings en dan onder Wireless & networks "More" en dan Emergency Broadcasts.
Ik kan je wel zoenen. Ik ben al heel lang opzoek naar een oplossing (o.a. op Reddit)

Probleem is dat ik voor mijn werk ook via het broadcast netwerk word opgeroepen en dit dus niet werkte! (Was ik eigenlijk niet rouwig om maar krijg er wel gezeik mee)

Nu met de KPN storing maar weer eens zoeken naar een oplossing en jij heb hem gewoon!

Thanks man!

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Als je achteraf de berichten nog eens wilt lezen dan kan dat.
Op dezelfde plek in de activity launcher een shortcut aanmaken van de onderste "Cell broadcasts" (dus niet die met settings) en deze starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-04 16:52

IkWilbert

Het is mij!

Werkt perfect hier op mijn mi 9t. Niets hiervoor ingesteld of aangepast qua instellingen.

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sveniboy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-03-2021
IkWilbert schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:03:
Werkt perfect hier op mijn mi 9t. Niets hiervoor ingesteld of aangepast qua instellingen.
Apart, op mijn MI9 nog niets te zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:51

sanook

_/-\o_

mi 9t pro deed niets bij mij. 'meldingen uitschakelen' staat bij mij uitgevinkt (was default al zo), beetje verwarrende instelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04:55
Helaas op mijn MI9 ook niks ontvangen. Ondanks dat alle instellingen wel goed lijken te staan. Ik snap niet waarom het mis gaat.

🔋 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-12-2024
Same here. Niks ontvangen. In de settings staat alles bij "Emergency Alerts" alles aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Ontvang op m'n Global Redmi Note 5 ook niks
Lees net wel op de frontpage dat er een NL Alert app is sinds vandaag...die maar installeren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raph.nl
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-12-2024
Na de NL Alert van vandaag, die ik dus niet ontving, heb ik een tijdje op m'n 9T Pro (met de meest recente ROM, MIUI Global 11.0.3.0 QFKMIXM) zitten prutsen en toen kwam ik terecht bij een diep verborgen instelling die mogelijk het verschil maakt. Het is echter pas op 8 juni om 12 uur te testen, want dan wordt het volgende controlebericht uitgezonden.

Edit: De test op 8 juni is geslaagd! Om 12 uur ging het NL Alert af. :)
De ROM-versie is inmiddels MIUI Global 11.0.4.0 QFKMIXM.

De route:
> Instellingen
__> Apps
____> Toestemmingen
______> Toestemmingen (pagina Rechtenbeheer)
________> Aanvullende rechten (onderaan)

De eerste optie in de lijst op dit scherm is "Access broadcasted content from service provider". Als je die optie selecteert, dan zie je onder "Toegestaan" dat geen apps zijn toegestaan en onder "Geweigerd" dat geen apps worden geweigerd.
Nu komt het: druk op de drie puntjes rechtsboven en selecteer de optie "Systeem weergeven".
Bij mij werd onder "Geweigerd" de app LTE Broadcast Manager zichtbaar. Door op die appnaam te klikken kun je de optie die op "Weigeren" staat omzetten naar "Toestaan".
Als je later terugkomt dan staat de optie nog steeds op "Toestaan".

[ Voor 7% gewijzigd door raph.nl op 16-06-2020 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansie_k
Nee, ook vandaag niks ontvangen.
Alle tips die hier staan toegepast.
De app LTE broadcast manager staat op m’n Note 5 Pro met 11.0.3.0 niet geïnstalleerd, kan die setting ook niet terug vinden.

Vind t eigenlijk wel vervelend dat we geen nood melding krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Het staat bij mij standaard, dus geen apps toegestaan en geen apps geweigerd. Toch kreeg ik vanochtend gewoon het NL-Alert op mijn 9T.

Als je in de instellingen zoekt op 'nood' dan krijg je 'noodmeldingen' als optie. Wellicht staat het daar niet aan?
raph.nl schreef op zondag 22 maart 2020 @ 14:01:
Na de NL Alert van vandaag, die ik dus niet ontving, heb ik een tijdje op m'n 9T Pro (met de meest recente ROM, MIUI Global 11.0.3.0 QFKMIXM) zitten prutsen en toen kwam ik terecht bij een diep verborgen instelling die mogelijk het verschil maakt. Het is echter pas op 8 juni om 12 uur te testen, want dan wordt het volgende controlebericht uitgezonden.

De route:
> Instellingen
> Apps
> Toestemmingen
> Toestemmingen (pagina Rechtenbeheer)
> Aanvullende rechten (onderaan)

De eerste optie in de lijst op dit scherm is "Access broadcasted content from service provider". Als je die optie selecteert, dan zie je onder "Toegestaan" dat geen apps zijn toegestaan en inder "Geweigerd" dat geen apps worden geweigerd.
Nu komt het: druk op de drie puntjes rechtsboven en selecteer de optie "Systeem weergeven".
Bij mij werd onder "Geweigerd" de app LTE Broadcast Manager zichtbaar. Door op die appnaam te klikken kun je de optie die op "Weigeren" staat omzetten naar "Toestaan".
Als je later terugkomt dan staat de optie nig steeds op "Toestaan".

[ Voor 4% gewijzigd door pafdaddy op 22-03-2020 17:03 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Op zowel een Pocophone, Redmi Note 7 en Redmi Note 8 is de NL-Alert binnen gekomen, allemaal met de meest recente EU (stable) rom en standaard instellingen.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

yodeluxe schreef op zondag 22 maart 2020 @ 17:46:
Op zowel een Pocophone, Redmi Note 7 en Redmi Note 8 is de NL-Alert binnen gekomen, allemaal met de meest recente EU (stable) rom en standaard instellingen.
Mijn Pocophone ook. 2x zelfs, want dual-SIM :+

Was overigens wel voor het eerst dat ik NL-Alert ontving, dus ik vraag me af of de laatste update (naar Android 10) er iets mee te maken heeft gehad? :?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete10
Vandaag geen alert ontvangen. Bij de instellingen voor nooduitzendingen gekeken, de 4e is Meldingen uitschakelen. De toggle stond op uit, wat me logisch leek. Maar waarschijnlijk een vertaalfout en moet het Meldingen inschakelen zijn? De andere toggles stonden wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Ik haal hem even uit de kelder.

net in regio brabant NL allert.. vanwege de bosbrand...

mijn MI A3 bleef muisstil...

De instellingen staan goed... alles op aan en de lte broadcast machtiging staat aan...

het rare is mijn vriendin der identieke toestel ( zelfde type en leverancier) doet het wel... zij heeft echter simpel en ik heb Vodafone als provider..

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 14:12

MRic3

Of praat ik weer poep?

*kickje* en ik ben klaar voor de NL-Alert test van 8-6-2020

Ik heb sinds ½ jaar een Xiaomi Mi A3 en nog nooit een NL-alert gehad toen op Android9. Ik heb nu Android 10 en heb deze keer de app "LTE broadcast manager" machtigingen toegestaan voor "Acces broadcasted content from service provider"

PS. ik zit op het T-Mobile netwerk waar Simpel ook gebruik van maakt!

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-03 14:12

MRic3

Of praat ik weer poep?

Na de bovenstaande aanpassingen jammer genoeg weer geen NL-Alert ontvangen op :-(

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Vandaag ging de alert ook: op geen van de aanwezige Xiaomi's iets ontvangen (ook het afgelopen half jaar niet), maar vandaag ook niets ontvangen op de aanwezige Nokia's (allemaal Android One). Is dit een probleem van Xiaomi of Android One. Ik houd me aanbevolen voor een oplossing.

Mijn eigen Mi A3 heeft 2 SIMs en zit op 2 netwerken (Simpel en T-mobile)

[ Voor 11% gewijzigd door kdekker op 07-09-2020 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GtrCraft
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 24-04 09:27
kdekker schreef op maandag 7 september 2020 @ 16:40:
Vandaag ging de alert ook: op geen van de aanwezige Xiaomi's iets ontvangen (ook het afgelopen half jaar niet), maar vandaag ook niets ontvangen op de aanwezige Nokia's (allemaal Android One). Is dit een probleem van Xiaomi of Android One. Ik houd me aanbevolen voor een oplossing.
Nou, er is ook geen nl alert verstuurd vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Er ging hier wel een sirene af om 12 uur. Misschien wat anders, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:30
kdekker schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:05:
Er ging hier wel een sirene af om 12 uur. Misschien wat anders, geen idee.
Sirenes gaan vrijwel elke eerste maandag af, het controlebericht wordt slechts twee maal per jaar, in juni en december, verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
hcQd schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:11:
[...]

Sirenes gaan vrijwel elke eerste maandag af, het controlebericht wordt slechts twee maal per jaar, in juni en december, verstuurd.
Op mijn Mi-A3 heb ik nog nooit wat ontvangen (niet in juni).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:43
Hier krijg ik ze doorgaans wel. Bij de instellingen zag ik nog een nieuwe optie 'vereiste maandelijkse test'. Die nu ook maar aangezet.

Vergeet niet om naast de vinkjes in de Noodmeldingen app ook de toestemmingen van de app juist te zetten, anders kan deze mogelijk geen meldingen versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenmerkend
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Xiaomi Mi A3 sinds begin 2020 en nog nooit een NL-Alert ontvangen. Instellingen staan op het oog goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Kenmerkend op 18-02-2022 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Kenmerkend schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 18:20:
Xiaomi Mi A3 sinds begin 2020 en nog nooit een NL-Alert ontvangen. Instellingen staan op het oog goed.
Poco Miui 12.5 en nlalert werkt bij mij wel. T mobile if it matters.
Pagina: 1