Mijn vraag
Ik heb een Debian 9 server die nu tweemaal bash input/output errors aangaf uit het niks.
Volgens google wijst dit op RAM/HD issues maar na een reboot werkt alles weer normaal. Wanneer deze errors optreden kan ik vrijwel niks meer:
-SSH geeft pubkey error vanaf machines die voorheen en na reboot gewoon konden SSH'en naar de server
-ls=input/output error
-pwd=input output error
-su=input output error
-(sudo) reboot now
-(sudo) shutdown -r now
Kortom de machine wordt zo goed als onbruikbaar. Apps als Sonarr/Radarr etc stoppen ook allemaal met werken
Relevante software en hardware die ik gebruik
Debian 9
4.9.0-6-amd64 #1 SMP Debian 4.9.88-+1deb9u1 (2018-05-07
Intel i3 quad core
8 GB RAm
1x 32 GB SSD voor /home en root filesystem
1x 1TB HDD voor de rest
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
vanaf gparted live geboot en Memtest uitgevoerd --->geen errors gevonden
vanaf gparted geboot en checks gedaan op zowel home als root file system en ook geen gekke dingen gevonden
Ik zit een beetje met m'n handen in het haar en buiten proberen zoveel mogelijk data te redden en een nieuwe SSD te kopen (wat volgens google de meest logische oorzaak is) weet ik niet wat ik hiermee aan moet.
Ik hoop dat iemand een suggestie heeft om me op weg te helpen naar een oplossing.
Kasper
Ik heb een Debian 9 server die nu tweemaal bash input/output errors aangaf uit het niks.
Volgens google wijst dit op RAM/HD issues maar na een reboot werkt alles weer normaal. Wanneer deze errors optreden kan ik vrijwel niks meer:
-SSH geeft pubkey error vanaf machines die voorheen en na reboot gewoon konden SSH'en naar de server
-ls=input/output error
-pwd=input output error
-su=input output error
-(sudo) reboot now
-(sudo) shutdown -r now
Kortom de machine wordt zo goed als onbruikbaar. Apps als Sonarr/Radarr etc stoppen ook allemaal met werken
Relevante software en hardware die ik gebruik
Debian 9
4.9.0-6-amd64 #1 SMP Debian 4.9.88-+1deb9u1 (2018-05-07
Intel i3 quad core
8 GB RAm
1x 32 GB SSD voor /home en root filesystem
1x 1TB HDD voor de rest
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
vanaf gparted live geboot en Memtest uitgevoerd --->geen errors gevonden
vanaf gparted geboot en checks gedaan op zowel home als root file system en ook geen gekke dingen gevonden
Ik zit een beetje met m'n handen in het haar en buiten proberen zoveel mogelijk data te redden en een nieuwe SSD te kopen (wat volgens google de meest logische oorzaak is) weet ik niet wat ik hiermee aan moet.
Ik hoop dat iemand een suggestie heeft om me op weg te helpen naar een oplossing.
Kasper