Eerste tweedehands auto kopen - 100.000 km goed of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 21.312 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Nadat ik een aantal jaar een leasewagen heb gereden (beiden uit de pool), ben ik aanbeland op het punt dat ik geen leasewagen krijg bij mijn huidige werkgever. Nu heb ik een aantal maandjes gespaard en een leuk bedrag opzij gezet voor een tweedehands auto.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Mijn voorkeur gaat uit naar een Volkswagen Polo, maar nu komt het punt waarop ik totaal geen ervaring heb; de kilometerstand. Er zijn een hoop Polo's te vinden in de prijsklasse die ik aangeef, maar die hebben vaak wel, naar mijn idee, een hoop kilometers gereden. Vaak zitten ze rond de 100.000 kilometers, zowel bij ex-privatelease als 'normale' occassions. Nu is mijn vraag eigenlijk of het voor mij rendabel zou zijn om een Polo te kopen van rond de 100.000 kilometer? Ik weet dat het nogal wat verschillende reacties teweeg kan brengen, maar zou dit verstandig zijn of niet?

Ik heb al verscheidene topics bekeken alsmede andere fora en websites, maar een eenduidig antwoord kan er niet echt gegeven worden. Dat zal waarschijnlijk de reden zijn dat de reacties hier ook uiteen zullen lopen, maar ik ben toch benieuwd naar jullie mening.

per aspera ad astra

Beste antwoord (via LAD93 op 04-06-2018 20:52)

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:32
LAD93 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:16:
[...]

De berekening diesel/benzine heb ik al gemaakt en het is voor mij niet rendabel om diesel te rijden (Ik moet 3 a 4 x per week vanuit Rotterdam naar Amsterdam). Ik ga nog eens verder wat onderzoek doen. In ieder geval bedankt voor je hulp! :D
Duidelijk :) dat is nog wel een stukkie opzich. Zelf zou ik de A-segmenters overslaan (Toyota Aygo, Peugeot 106, Kia Picanto, VW Up) ivm het lage gewicht en de niet heel bijzondere motorisering. Het kan wel hoor, genoeg mensen die het doen, maar ik zou iets meer uitzoeken. Je hebt er ook budget voor.

Om je zoektocht wat meer richting te geven, wat puntjes en tips:

Een B-segmenter (VW Polo, Seat Ibiza, Skoda Fabia, Fiat Punto, Peugeot 208, Toyota Yaris, Ford Fiësta) is al een stuk beter geschikt voor dat stuk, heb je net iets meer comfort en ook zijn deze auto's over het algemeen niet duur in onderhoud. Een auto van een paar jaartjes oud met weinig kilometers (tot 60k) is dan best mogelijk.

Binnen jouw budget kan je ook prima een C-segmenter kopen (Golf, Seat Leon, Toyota Auris, Ford Focus, Peugeot 308), ook nog best met minder dan 100.000 op de teller, van nog geen 6 jaar oud.
Zo'n zwaardere auto is vaak prettiger rijden en er zit vaak een leukere motorisering in. Daar staat tegenover dat ze vaak zwaarder zijn (dus meer wegenbelasting) en natuurlijk ook weer een beetje duurder in onderhoud.
Er zullen ook mensen van mening zijn dat je het beste een Audi A3 of BMW 1/3 serie kan kopen met iets meer levenservaring.

Let goed op reviews van garages, er zitten echt een paar oplichters tussen. Een goede band met een garage in de buurt kan je heel veel ellende besparen. Een adresje in de buurt die snel iets kan fixen is alleen maar makkelijk. Het kost misschien wat meer dan die stereotype autohandelaar, maar ik zou zeggen dat het 't waard is, zeker als niet helemaal thuis bent in de autowereld. Juist dan is (merk)garantie erg waardevol.
Ook de aankoopkeuring is al genoemd.

Je zei dat je wel een beetje vlot wil kunnen rijden: je kan dan alles onder de 100pk naar mijn mening wel wegfilteren. Is een beetje een weinigzeggende eis (een auto van 1400kg natuurlijk meer power nodig dan een auto van 1100kg) maar daarmee filter je wel gelijk alle echt trage auto's en A-segmenters weg.
Een hybride auto kan je best wat besparen op brandstofkosten en is z'n geld vaak waard. Schakelen kan dan echter niet meer en heel vlotte auto's heb je dan ook niet.

Ik zou op gaspedaal.nl een filter op 120.000km zetten en de prijs 1000-2000 euro onder je budget leggen zodat er ruimte is voor reparaties (al ga je in je proefrit natuurlijk voor een probleemloze auto en onderhandel je er al het nodige onderhoud + een grote beurt + BOVAG-garantie bij).
En maak vooral lekker veel proefritjes! Succes ;)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnieo
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-04 15:05
Persoonlijk heb ik altijd in auto's gereden met meer dan 3 ton op de teller. Dat is wel het moment dat de grotere uitgaven er aan zitten te komen. Denk hierbij vooral aan een distributie riem.

Wanneer die vervangen moet worden verschilt per auto. Bij mijn huidige is het om de 1,2 ton ongeveer. Maar er zijn ook wagens waar het elke 80 duizend kilometer moet.

Maar ook een koppelingsplaat etc kan gaan slijten.

Het heeft niet zoveel met de kilometer stand te maken maar ook met het gepleegde onderhoud. Als de auto goed onderhouden is, is 1 ton geen enkel probleem.

Alles staat of valt met het onderhoud van de auto.
tip: voer een koop keuring uit. verschillende autogarages bieden die service voor niet te veel geld, het is eigenlijk een APK maar dan zonder de APK

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

100dkm is meestal dat je groot onderhoud moet uitvoeren zoals een distributieriem (volgens mij hebben de nieuwere Polo's allemaal een ketting, houdt dan ook rekening met kettingspanners bij VAG), houd bij je aankoop rekening hiermee. Lees je in in je model en controleer of vraag onderhoudsboekjes op. Met jouw budget en deze stand zouden die netjes gevuld moeten zijn, zo niet zou ik direct weglopen (bonnen maar geen ingevuld boekje uitgesloten).

Als het een ex-lease is houdt er rekening mee dat de leaserijder wellicht een beetje schijt heeft gehad aan de auto en er flink in getrapt heeft. Normaliter zou je totaal geen problemen moeten hebben met bijvoorbeeld de koppeling met deze km-stand.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Bezorgder dan een postbezorger

Tja, wat zoek je in een auto? Zelf ben ik eigenlijk van mening dat er altijd wel wat beters dan een VAG te vinden is, maar dat komt vooral door mijn ervaringen met die auto's en wat ik zelf prettig en niet prettig vind :)

Er zijn wat motorseries van VAG die je ook liever niet in het vooronder wilt hebben, maar, gezien mijn totale desinteresse in VAG kan ik die niet zo uit mijn hoofd opnoemen :P Meen dat het de "sjoemeldiesels" waren die na de ontsjoemeling veel minder lekker zouden lopen, en dan heb je nog wat series met idioot olieverbruik, en gedoe met distributiekettingen.

De enige auto die ik ken waarbij 1 ton al een probleem is, is de Smart met dat blok wat gewoon waardeloos ontworpen is, voor alle andere auto's is 100k peanuts, pas rond de 3 ton begint het voor sommigen moeilijker te worden.

En bij 10k voor een auto moet je natuurlijk een aankoopkeuring doen, die paar honderd euro zijn dat echt wel waard imho :)

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
LAD93 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:28:
Nu is mijn vraag eigenlijk of het voor mij rendabel zou zijn om een Polo te kopen van rond de 100.000 kilometer?
Auto's zijn nooit rendabel en kosten je eigenlijk altijd bakken met geld :+

Je kan er inderdaad hele boekdelen over schrijven. Ik zou zeggen dat de kilometerstand één van de factoren is waar je op moet letten. Sowieso: klopt de kilometerstand wel; NAP?
Minstens zo belangrijk:
  • Onderhoudshistorie: heeft 'ie netjes z'n beurten gehad? En krijg je er eentje bij aflevering bij? Let op dat de 100.000 een grens is waarop vaak veel onderhoud plaats moet vinden. Wat dat betreft kan je er misschien wel beter eentje van 110.000 halen waar dat al wel is gedaan, maargoed: dan kan je je weer afvragen waarom iemand dan zo'n auto verkoopt.
  • Leeftijd van de auto (slechts 40.000 kilometer in een auto van 15 jaar oud, dat is ook gek immers. Daarbij: als je een diesel gaat kopen kan een lage kilometerstand wel eens een slechte aankoop zijn, zoek maar eens naar EGR-kleppen)
  • Staat van de auto (zegt ook veel over hoe de eigenaar/eigenaren er mee om zijn gegaan). Afgeleefd interieur en goedkope bandjes betekent waarschijnlijk dat de vorige eigenaar er niet veel geld aan uit heeft gegeven, en die onderhoudskosten komen vaak terug.
  • Slijtageonderdelen: distributieriem of ketting, en aan vervanging toe of altijd netjes op tijd? Staat van de banden, staat van de remmen...
  • Bekende problemen van het specifieke model. Elke auto heeft zo'n eigen trekjes en aandachtspunten. Autoblog heeft veel aankoopadviezen op z'n site, ook in videovorm.
Ik ken genoeg mensen die geen problemen hebben met de aankoop van benzineauto's die >250.000km hebben gereden en daar vervolgens ook jaren plezier van hebben. Misschien heb je wat eerder onderhoud, maar de aankoopprijs is ook prima.
Persoonlijk zou ik 100.000 een redelijk lage kilometerstand vinden. Puur op die kilometerstand bekeken kan je er dan nog jaren mee vooruit (maar er is natuurlijk meer dan dat ;) ). Gebaseerd op onderbuikgevoelens moet een benzineauto motorisch de 300k wel aan kunnen tikken en een diesel de 400k. Maar motorisch is natuurlijk niet het hele verhaal.

Voor jouw budget is er zoveel leuks te krijgen, weet je echt zeker dat je zo'n standaard Polo wil? :+

[ Voor 13% gewijzigd door Richh op 04-06-2018 18:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wickedm3n
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-03 21:06

wickedm3n

Always having fun!

RobinHood schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:35:

De enige auto die ik ken waarbij 1 ton al een probleem is, is de Smart met dat blok wat gewoon waardeloos ontworpen is, voor alle andere auto's is 100k peanuts, pas rond de 3 ton begint het voor sommigen moeilijker te worden.
Eens. Het motorblok was niet goed van de eerste smarts. Dit had niet alleen met de blokken te maken. Onderhoud en rijstijl waren erg bepalend.

Ik ben het ook met je eens over de VAG motoren. Ik zou er niet snel 1 aanschaffen..
Geef mij maar een 4 cilinder zonder turbo :)

In progress: VW kever

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:11

Vos

AFCA

Ja, goed. Antwoord op je vraag ;).

Maar waarom maar één optie?

[ Voor 40% gewijzigd door Vos op 04-06-2018 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Vos schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:49:
Ja, goed. Antwoord op je vraag ;).

Maar waarom maar één optie?
Om heel eerlijk te zijn - geen idee. Ik heb altijd een goed gevoel gehad bij Volkswagen, maar om eerlijk te zijn zou een andere (vergelijkbare) auto ook prima zijn. Ik weet dat dit de zoektocht niet gemakkelijker maakt, maar ik ben echt een leek op dit gebied. Toen ik de auto's voorgeschoteld kreeg vanuit mijn werkgever had ik het er maar mee te doen :+

Overigens bedenk ik me ook net dat ik een aantal jaar een Fiat Punto heb gereden en daar eigenlijk altijd plezier van heb gehad...

[ Voor 10% gewijzigd door LAD93 op 04-06-2018 17:55 ]

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
@LAD93 hoeveel kilometers ga je maken per jaar, woon/werkverkeer enkel? Ga je er alleen in rijden, of moet het hele gezin plus de labrador er in mee? Of parkeer je regelmatig in een iets te drukke straat en zoek je een kleine stadsauto? Vervoer je regelmatig Ikea-spul of hang je er een paardentrailer achter? Wil je sportief rijden of zo zuinig mogelijk? Wil je een automaat of juist schakelen?

Voor jouw budget is de keuze reuze. Van een nagelnieuwe Toyota Aygo tot een dikke Audi of BMW 5-serie met flinke motorisering maar wellicht wat gebruikerssporen, beide is mogelijk en voor beide auto's valt wat te zeggen, afhankelijk van bovenstaande voorkeuren.

Met wat meer filters kunnen we misschien iets leukers uitzoeken ;)
Overigens bedenk ik me ook net dat ik een aantal jaar een Fiat Punto heb gereden en daar eigenlijk altijd plezier van heb gehad...
Ondergetekende heeft een paar maanden geleden een Fiat Bravo gekocht (aankoopadvies) en is daar heel erg blij mee <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Richh schreef op maandag 4 juni 2018 @ 18:16:
@LAD93 hoeveel kilometers ga je maken per jaar, woon/werkverkeer enkel? Ga je er alleen in rijden, of moet het hele gezin plus de labrador er in mee? Of parkeer je regelmatig in een iets te drukke straat en zoek je een kleine stadsauto? Vervoer je regelmatig Ikea-spul of hang je er een paardentrailer achter? Wil je sportief rijden of zo zuinig mogelijk? Wil je een automaat of juist schakelen?

Voor jouw budget is de keuze reuze. Van een nagelnieuwe Toyota Aygo tot een dikke Audi of BMW 5-serie met flinke motorisering maar wellicht wat gebruikerssporen, beide is mogelijk en voor beide auto's valt wat te zeggen, afhankelijk van bovenstaande voorkeuren.

Met wat meer filters kunnen we misschien iets leukers uitzoeken ;)

[...]

Ondergetekende heeft een paar maanden geleden een Fiat Bravo gekocht (aankoopadvies) en is daar heel erg blij mee <3
Om eerlijk te zijn begon ik dit topic alleen maar om wat meer info te krijgen over de kilometerstand, maar omdat ik dus nog nooit een auto zelf gekocht heb, is alle informatie welkom O-)

De auto zal eigenlijk alleen maar voor woon-werkverkeer gebruikt worden, met de incidentele vakanties en weekendjes weg erbij. Het zal voornamelijk voor mij en mijn vriendin zijn, ik vervoer nooit echt grote dingen. Ik vind het overigens wel fijn om wat meer vermogen te hebben. Schakel heeft daarbij ook mijn voorkeur. Iets ter grootte van een Fiat Punto (de Bravo ziet er ook wel aantrekkelijk uit moet ik zeggen) zou ideaal zijn..

Zoals gezegd, ik ben echt een leek op dit gebied, vandaar dat alle hulp welkom is _/-\o_

per aspera ad astra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:35
100.000km is echt peanuts voor een moderne auto. Mits goed onderhouden en goed ontworpen gaat elke auto dat met gemakt halen.

En dat brengt mij bij de naar mijn mening belangrijkste punten bij het aanschaffen van een auto in dit prijssegment:
1. Zorg dat de auto geen bekende dure euvels heeft.
Neem nou bijvoorbeeld die Polo. Bekende euvels daarvan zijn onder andere (https://www.autoblog.nl/n...ideo-aankoopadvies-101988) :
- Roetfilter
- EGR-klep
- Uitvallen cilinders
- Uitvallen bobines
- Uitvallen bougies
- Hoog olieverbruik
- Doorslijten bougiekabels
- Kettingspanners
- DSG problemen
- Dieselgate
- Koolstofafzetting in inlaat
- Snel slijtende remmen
- Regelunits navigatie die stuk gaan
- Touchscreens die stuk gaan
(daarnaast zijn slechte koelvloeistofpompen en coatings op cilinderwanden ook nog problemen met deze auto's, maar dat weet ik niet zeker.)
Niet alles uit dit lijstje kost veel geld (en sommige punten horen bij verschillende motoren), maar als je pech hebt kun je totaal op zo'n auto leeglopen, en deze aandachtspunten zijn nog naast de gebruikelijke pech die je met een auto kunt hebben.
Had ik een Renault Clio IV gekocht dan waren de enige aandachtspunten geweest dat de ruitenwissers kunnen uitvallen of een sensor op de accu die stuk kan...

2. Zorg dat het onderhoud netjes en op orde is, volgens het boekje en liefst met zo min mogelijk "long-life" producten. "Long-life" blijkt in praktijk vaak niet voldoende "long-life" te zijn...

Als je in combinatie met de bovenste twee punten een aankoopkeuring doet kan er denk ik niet zoveel mis gaan.
Hou zoals anderen al aangaven inderdaad wel rekening met de onderhoudsintervallen van bijvoorbeeld een distributieriem/ketting, die zijn duur en komen vaak rond de 100.000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
@LAD93 en hoeveel kilometer is het van woon naar werk? Aan de hand daarvan kan je uitrekenen of benzine of diesel voordeliger is. Diesel is per liter goedkoper, maar een stuk duurder qua wegenbelasting, benzine net andersom.
En is dat woon-werkverkeer trouwens 130+ linkerbaan of door het centrum van de stad? Dat geeft ook meer aan wat je nodig hebt.

Voor je eigen kostenplaatje en eigen onderzoek nog een paar dingen:
Heb je schadevrije jaren door je leasejaren? De verzekering gaat je ook geld kosten, ook iets waar je je in zal moeten verdiepen. Geen enkele auto is jarenlang onderhoudsvrij, houd je daar rekening mee met je budget?
Lees je ook eens in over auto's kopen in het algemeen, zoek op waar je op moet letten, afdingen is ook een vak apart...
En misschien is private lease ook nog een optie, afhankelijk van hoe belangrijk het spaargeld voor je is en/of een BKR-registratie. Zou je in ieder geval eens naar kunnen kijken.

De Bravo is een slagje groter dan de Punto, net als de Golf een slagje groter is dan een Polo. Voor beide valt wat te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Richh schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:12:
@LAD93 en hoeveel kilometer is het van woon naar werk? Aan de hand daarvan kan je uitrekenen of benzine of diesel voordeliger is. Diesel is per liter goedkoper, maar een stuk duurder qua wegenbelasting, benzine net andersom.
En is dat woon-werkverkeer trouwens 130+ linkerbaan of door het centrum van de stad? Dat geeft ook meer aan wat je nodig hebt.

Voor je eigen kostenplaatje en eigen onderzoek nog een paar dingen:
Heb je schadevrije jaren door je leasejaren? De verzekering gaat je ook geld kosten, ook iets waar je je in zal moeten verdiepen. Geen enkele auto is jarenlang onderhoudsvrij, houd je daar rekening mee met je budget?
Lees je ook eens in over auto's kopen in het algemeen, zoek op waar je op moet letten, afdingen is ook een vak apart...
En misschien is private lease ook nog een optie, afhankelijk van hoe belangrijk het spaargeld voor je is en/of een BKR-registratie. Zou je in ieder geval eens naar kunnen kijken.

De Bravo is een slagje groter dan de Punto, net als de Golf een slagje groter is dan een Polo. Voor beide valt wat te zeggen ;)
De berekening diesel/benzine heb ik al gemaakt en het is voor mij niet rendabel om diesel te rijden (Ik moet 3 a 4 x per week vanuit Rotterdam naar Amsterdam). Ik ga nog eens verder wat onderzoek doen. In ieder geval bedankt voor je hulp! :D

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 06:44

NeHoX

Gamer + PV

100dkm met een 1 liter geblazen (turbo) auto is al half op. Heb je 1.4 of hoger zit je pas op 33% of minder als je het mij vraagt. Tevens zorgt wat meer vermogen voor meer rijcomfort maar wel wat meer kosten.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-04 15:09
NeHoX schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:23:
100dkm met een 1 liter geblazen (turbo) auto is al half op. Heb je 1.4 of hoger zit je pas op 33% of minder als je het mij vraagt. Tevens zorgt wat meer vermogen voor meer rijcomfort maar wel wat meer kosten.
Totaal nietszeggende informatie, een 1.0 turbo kan makkelijk hogere kilomterstanden draaien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pyramiden
Wat een onzin, bijvoorbeeld een 1.0 Ecoboost is betrouwbaar gebleken, zelfs bij hogere kilometerstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeHoX
  • Laatst online: 17-04 06:44

NeHoX

Gamer + PV

Met het juiste onderhoud ben ik het er mee eens dat hogere staande mogelijk zijn. Wat is een hogere kilometerstand volgens jou dan? En wat is betrouwbaar?

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
RobinHood schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:35:
En bij 10k voor een auto moet je natuurlijk een aankoopkeuring doen, die paar honderd euro zijn dat echt wel waard imho :)
Hoeft niet: als het een jonge auto is en er toch BOVAG garantie op zit. Zelf zou ik trouwens een auto kopen die niet ouder dan 5 jaar is, maar bij voorkeur rond de 3 jaar oud en minder dan 35k km..

Dan is de kop er net af en hoef je geen zorgen te maken om het onderhoud: gewoon netjes om de 15 a 20k een onderhoudsbeurt laten uitvoeren. Veel mensen, die willen wel in een grotere auto rijden.

Maar waar dan ook bespaart word is juist het onderhoud: want ja dat is bij zo'n grote auto nou eenmaal duurder, dan bij een kleinere auto.

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Richh
[...]

Duidelijk :) dat is nog wel een stukkie opzich. Zelf zou ik de A-segmenters overslaan (Toyota Aygo, Peugeot 106, Kia Picanto, VW Up) ivm het lage gewicht en de niet heel bijzondere motorisering. Het kan wel hoor, genoeg mensen die het doen, maar ik zou iets meer uitzoeken. Je hebt er ook budget voor.

Om je zoektocht wat meer richting te geven, wat puntjes en tips:

Een B-segmenter (VW Polo, Seat Ibiza, Skoda Fabia, Fiat Punto, Peugeot 208, Toyota Yaris, Ford Fiësta) is al een stuk beter geschikt voor dat stuk, heb je net iets meer comfort en ook zijn deze auto's over het algemeen niet duur in onderhoud. Een auto van een paar jaartjes oud met weinig kilometers (tot 60k) is dan best mogelijk.

Binnen jouw budget kan je ook prima een C-segmenter kopen (Golf, Seat Leon, Toyota Auris, Ford Focus, Peugeot 308), ook nog best met minder dan 100.000 op de teller, van nog geen 6 jaar oud.
Zo'n zwaardere auto is vaak prettiger rijden en er zit vaak een leukere motorisering in. Daar staat tegenover dat ze vaak zwaarder zijn (dus meer wegenbelasting) en natuurlijk ook weer een beetje duurder in onderhoud.
Er zullen ook mensen van mening zijn dat je het beste een Audi A3 of BMW 1/3 serie kan kopen met iets meer levenservaring.

Let goed op reviews van garages, er zitten echt een paar oplichters tussen. Een goede band met een garage in de buurt kan je heel veel ellende besparen. Een adresje in de buurt die snel iets kan fixen is alleen maar makkelijk. Het kost misschien wat meer dan die stereotype autohandelaar, maar ik zou zeggen dat het 't waard is, zeker als niet helemaal thuis bent in de autowereld. Juist dan is (merk)garantie erg waardevol.
Ook de aankoopkeuring is al genoemd.

Je zei dat je wel een beetje vlot wil kunnen rijden: je kan dan alles onder de 100pk naar mijn mening wel wegfilteren. Is een beetje een weinigzeggende eis (een auto van 1400kg natuurlijk meer power nodig dan een auto van 1100kg) maar daarmee filter je wel gelijk alle echt trage auto's en A-segmenters weg.
Een hybride auto kan je best wat besparen op brandstofkosten en is z'n geld vaak waard. Schakelen kan dan echter niet meer en heel vlotte auto's heb je dan ook niet.

Ik zou op gaspedaal.nl een filter op 120.000km zetten en de prijs 1000-2000 euro onder je budget leggen zodat er ruimte is voor reparaties (al ga je in je proefrit natuurlijk voor een probleemloze auto en onderhandel je er al het nodige onderhoud + een grote beurt + BOVAG-garantie bij).
En maak vooral lekker veel proefritjes! Succes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

Vroeger had je minimaal een 2 liter nodig om 3 ton te kunnen rijden en was kleiner dan een 1.6 ondenkbaar. Zelfs ouderwetse mensen gaan mee met hun tijd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
XiaomiGlobal schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:15:
[...]

Hoeft niet: als het een jonge auto is en er toch BOVAG garantie op zit.
Ook dan zou ik het toch overwegen. BOVAG-garantie omvat niet alles, en bovenal zit er jammer genoeg een verschil tussen recht hebben en recht krijgen. Met zo'n aankoopgarantie dek je best wel wat risico af. Sowieso is het rond het aflopen van de BOVAG-garantie niet gek om 'm extra te laten controleren zodat je risico's voor bent.
Zelf zou ik trouwens een auto kopen die niet ouder dan 5 jaar is, maar bij voorkeur rond de 3 jaar oud en minder dan 35k km..
Daarmee zit je eigenlijk altijd wel safe, dat ben ik wel met je eens. Maar je beperkt je autokeuze ook enorm. Heel veel mensen kopen 5 jaar oude auto's met ongeveer 100.000 op de teller. Zolang je dan geen ex-schadebak koopt moet het echt wel raar lopen wil je dan een kat in de zak halen, zeker rond deze prijsklasse.
Maar waar dan ook bespaart word is juist het onderhoud: want ja dat is bij zo'n grote auto nou eenmaal duurder, dan bij een kleinere auto.
Daarom: onderhoudshistorie is belangrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Richh schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:17:
[...]

Met name de Aygo inderdaad: daar hebben ze vooral geprobeerd een hip autootje mee neer te zetten. Maar het is zo'n beetje de kleinste in zijn klasse.

Zelf rij ik de ruimste en zuinigste auto uit het a-segment: de Suzuki Celerio. Maja dat is niet zo hip als een Peugeot 108 natuurlijk, alleen wel veel ruimer en een stukje zuinigere.

Dus de ene A-segmenter is de andere nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:12
XiaomiGlobal schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:15:
[...]

Hoeft niet: als het een jonge auto is en er toch BOVAG garantie op zit. Zelf zou ik trouwens een auto kopen die niet ouder dan 5 jaar is, maar bij voorkeur rond de 3 jaar oud en minder dan 35k km..
BOVAG garantie stelt niet zoveel voor.. Draaiende delen, en dan ook nog maar een hele korte periode met heel veel uitzonderingen..
NeHoX schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:00:
Met het juiste onderhoud ben ik het er mee eens dat hogere staande mogelijk zijn. Wat is een hogere kilometerstand volgens jou dan? En wat is betrouwbaar?
3,5 ton is gewoon haalbaar. Al is onderhoud natuurlijk altijd van belang. Ook die 660cc Keicars kunnen prima 2,5 ton halen. 900cc Fiat Twinair 80/85 heb ik ook al >2ton gezien

Dan terug naar de vraag van TS, 100.000km is voor elke auto tegenwoordig eenvoudig te bereiken zonder grote kosten. Toch zijn er wel een een handvol uitzonderingen die vaker dan gemiddeld daarvóór wel grote kosten hebben. De laatste jaren voornamelijk bij VW icm specifieke motoren en bv de DSG bak.. En laat jij juist die overwegen :P.

Tja, wat zou ik doen met die 11.000? Ik zou een mooie Volvo of Toyota kopen.. Sterker, wellicht nog wat in m'n zak steken en shoppen rond de 150.000 km.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
XiaomiGlobal schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:40:
[...]

Met name de Aygo inderdaad: daar hebben ze vooral geprobeerd een hip autootje mee neer te zetten. Maar het is zo'n beetje de kleinste in zijn klasse.

Zelf rij ik de ruimste en zuinigste auto uit het a-segment: de Suzuki Celerio. Maja dat is niet zo hip als een Peugeot 108 natuurlijk, alleen wel veel ruimer en een stukje zuinigere.

Dus de ene A-segmenter is de andere nog niet.
De Celerio neigt inderdaad bijna naar een B-klasser, hij is niet veel kleiner dan een 2008-Yaris, zeker aan binnenruimte. De Aygo/107/C1 heeft wat meer aankleding aan de binnenkant wat het gewicht omhoog duwt, de Celerio heeft gewoon een grotere carrosserie met minder aankleding en uitrusting :+ dat zie je ook terug in de Ncap-veiligheidsrating trouwens

Maargoed, zo zijn er ook weer B-klassers die naar C neigen enzovoorts. De Renault Clio vanaf modeljaar 2013 is een voorbeeld daarvan. Je hebt gelijk dat die klassenverdeling niet helemaal fair is, maar aan de andere kant geeft het wel een globaal overzicht en houvast in een zoektocht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Pst, de 106 is een heel flink stuk ouder.. Je bedoelt de 107 of 108..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Waarom geen Yaris Hybrid. Een Polo is niet zo spannend, een Yaris net zo goed, maar is wel lekker zuinig en erg betrouwbaar (en ik vind ze er leuker uit zien, maar dat is persoonlijk).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
Maar sowieso gezien je zelf naar Polo neigt heb ik niet het gevoel dat je echt iets 'opvallends' zoekt. Een zgn liefhebbersauto. Maar eigenlijk iets betrouwbaars.

En als je dan zelf het formaat Polo noemt kom ik ook bij een Toyota Yaris, Ford Fiesta oid uit. Ook de Fiat Punto kwam laatst erg goed uit 'klokje rond' bij de Autoweek, na 3,5 ton.

Hieronder staat iets wat op sommige mensen nogal triggerend werkt, mar het is mijn gevoel, en ik ben niet de enige.. Daarom in spoiler..
spoiler:
Polo's/Ibiza's/Fabia's van de bouwjaren 2010-2015 zou ik laten staan..

Qua A-segmenters.. tja, ik zou er niet veel kms mee willen rijden.. Maar als.. Dan een Fiat Panda of een Lancia Ypsilon vanaf 2011.. Cult, best wat ruimte, mag nog een behoorlijke aanhanger achter.
Dit itt een VW Up, Fiat 500, Ford Ka , Peugeot 108 etc..
Een Celerio heeft het uiterlijk gewoon niet mee.. Net zoals de oude Micra.. ;(
En ja, de Ypsilon staat hier ook op de oprit..

[ Voor 41% gewijzigd door GAIAjohan op 04-06-2018 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
GAIAjohan schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:23:
Hieronder staat iets wat op sommige mensen nogal triggerend werkt, mar het is mijn gevoel, en ik ben niet de enige.. Daarom in spoiler..
spoiler:
Niet dat het op mij triggerend werkt (ik heb zelf een Bravo, geen saaie VAG-auto :+) - maar vanaf de motorgeneratie die in 2012 is geleverd, zijn de TSI-problemen wel opgelost. Als je je zoekfilter op 2013 zet bij bovenstaande modellen dan zit het vaak wel goed.

Niet dat het relevant is voor de TS, maar ik zou ook VAG-auto's vanaf 2007 laten staan (of je moet een auto zonder turbo kopen, maar dat wil je ook niet omdat je toch wat vermogen zoekt).

Kortom: van 2010-2015 zou ik 2007-2013 maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:23:
Maar sowieso gezien je zelf naar Polo neigt heb ik niet het gevoel dat je echt iets 'opvallends' zoekt. Een zgn liefhebbersauto. Maar eigenlijk iets betrouwbaars.

En als je dan zelf het formaat Polo noemt kom ik ook bij een Toyota Yaris, Ford Fiesta oid uit. Ook de Fiat Punto kwam laatst erg goed uit 'klokje rond' bij de Autoweek, na 3,5 ton.

spoiler:

Qua A-segmenters.. tja, ik zou er niet veel kms mee willen rijden.. Maar als.. Dan een Fiat Panda of een Lancia Ypsilon vanaf 2011.. Cult, best wat ruimte, mag nog een behoorlijke aanhanger achter.
Dit itt een VW Up, Fiat 500, Ford Ka , Peugeot 108 etc..
Een Celerio heeft het uiterlijk gewoon niet mee.. Net zoals de oude Micra.. ;(
En ja, de Ypsilon staat hier ook op de oprit..
Dat ik iets betrouwbaars zoek en niet zo zeer opvallends, heb je volledig juist geconcludeerd. Na alle reacties (waarvoor nogmaals dank!) heb ik besloten mijn zoekgebied te verbreden met (voor nu) de Ford Fiesta en Fiat Punto, kijken of ik daarmee wat leuks kan vinden.

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:16
[...]

Imho komen de meeste hybrides prima mee, tuurlijk zijn het geen racewagens, maar voor dat vlotte gevoel bij het stoplicht en het soepele rijden geven (voor mij tenminste) altijd een prima vlot en comfortabel gevoel :).

Als je er daarnaast nog een beetje rustig mee rijdt kun je er een goedkope zuinige auto aan hebben, met weinig onderhoud.

Maargoed, hetzelfde is te zeggen voor een (tweedehands) Aygo oid. Als je daar zuinig op bent kun je incl alles voor €0,12 / 0,13 per kilometer rijden, (aftermarket) cruisecontrol erop en je kunt aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
[...]

Ik weet niet hoe snel TS is in schakelen, waarschijnlijk net als 90% van Nederland bovengemiddeld :+, maar volgens mij in de praktijk trekt de gemiddelde Nederlander veel sneller op in een hybride, of een willekeurige andere auto met automaat, dan in een handgeschakelde auto. Nu ben ik een groot voorstander van automaten, en weet ik dat er een hoop geen voorstander van zijn, maar imo is het wel een relevant iets voor degene die zich zorgen maken of je op een korte invoegstrook het haalt bijvoorbeeld.

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 05-06-2018 09:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:57
[...]

Ik denk dat het niet veel scheelt hoor. Rotterdam - Amsterdam is toch al snel 70km lijkt mij? (70*3,5*2*52) is toch al snel 25.000km in het jaar. Dat scheelt een diesel niet veel meer denk ik. Vooral in het B segment scheelt de extra MRB nog niet zo heel veel.

Overigens zou ik eens naar een Toyota Yaris Hybrid gaan kijken. Deze rijden lekker rustig (want soepele automaat), zijn lekker zuinig (want hybride) en zijn ook goed betrouwbaar. Zoiets als dit: https://www.autowereld.nl...era-23312915/details.html

Overigens wat specs van de yaris (/ handige websites)
- 43 EUR MRB per maand (https://www.belastingdien...tuigenbelasting-berekenen)
- Zeer goede "reliability index"(https://www.reliabilityindex.com/reliability/search/207)
- Gemiddeld verbruik van 1:20.7 (gemeten over 880 auto's: https://www.spritmonitor....styear_e=2015&powerunit=2)

Ik zou zelf gewoon wat verschillende auto's naast elkaar zetten om te kijken wat de beste keus is.

don't mind me

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-05 13:28

snmght

imho dan he

Mocht je inderdaad niet per se een Polo willen (maar wel A segment); volgens mij is de Fiat Panda nog niet genoemd terwijl dat een puike wagen is. Het aanbod is ook ruim en je kunt voor jouw budget jonge exemplaren krijgen die erg laag in de kilometers zitten.

Bijvoorbeeld dit exemplaar uit 2016 met 18.914 km voor € 9.251,-
https://www.autoscout24.n...45-46d6-ae31-66364d12a9de

Edit: andere overweging: met jouw budget zit je dicht tegen de aanschafprijs van een niet-premium A-segmenter aan. Je zou kunnen overwegen om je gespaarde bedrag als aanbetaling te gebruiken en dan het restant te financieren. Gezien het relatief lage te financieren deel zou dat met lage maandlasten / korte looptijd kunnen. Vaak zijn er ook aanbiedingen met 0% financieringskosten te vinden. Dan heb je gewoon volledig garantie, zeker het overwegen waard imho. :)

[ Voor 38% gewijzigd door snmght op 05-06-2018 10:15 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StarZ
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-05 13:31
Ik zal zelf gaan kijken naar de vorige generatie Fiesta. (2008-2017)
Leuk sturende auto's met veel opties/luxe voor een normale prijs, zeker als je de titanium versie neemt.
De ecoboost motoren zijn ook goede motoren.

Een autoweek filmpje van de Fiesta
YouTube: Ford Fiesta - Occasion Aankoopadvies

En een Autoblog: YouTube: Ford Fiesta review -my2008-2014-

Success!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Sissors schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 09:08:
[...]
Ik weet niet hoe snel TS is in schakelen, waarschijnlijk net als 90% van Nederland bovengemiddeld :+, maar volgens mij in de praktijk trekt de gemiddelde Nederlander veel sneller op in een hybride, of een willekeurige andere auto met automaat, dan in een handgeschakelde auto. Nu ben ik een groot voorstander van automaten, en weet ik dat er een hoop geen voorstander van zijn, maar imo is het wel een relevant iets voor degene die zich zorgen maken of je op een korte invoegstrook het haalt bijvoorbeeld.
Het schakelen is in Europa de norm hè en dat alleen al maakt dat anders kiezen wel lastiger. In de veel kleine auto's is een automaat ook niet zo prettig omdat het dan vaak een gerobotiseerde versnellingsbak is.

Zelf wil ik na ervaring met toyota hsd en een elektrische auto in dagelijks verkeer echt niet terug naar een handgeschakeld model. Denk bijvoorbeeld aan rotondes buiten de bewoude kom; is met een automaat of elektrische auto gewoon wat afremmen, rotonde over, pedaal intrappen en rijd zo weer 80 of 100 in plaats van remmen, terugschakelen en weer opschakelen om die motor in z'n powerband te houden.
Dan stop start verkeer zoals in de file, is toch prettiger met alleen je rem en gas/stroom-pedaal.

De eerste keer dat ik eens een proefritje maakte met een prius en daarmee een constante acceleratie ervoer van 0 naar 100+ en het ook in stad en file erg prettig vond was ik wel om (het is geen sportwagen die dat binnen 6 seconden doet maar zeker niet traag). Ik moest echter diesel auto's leasen, daarbij was automaat vaak duurder en hogere bijtelling categorie, dus pas toen ik geen lease meer had kwam er een Toyota Auris en later als tweede auto een Renault Zoe die ik met mijn gezin nu het meest gebruik.

Met een Toyota hybride moet je er wellicht wat aan wennen dat het toerental van de motor heel anders is dan handgeschakeld want als je snel accerereert houd het systeem de motor op het toerental waar die veel vermogen levert of anders juist heel rustig. Dat kun je een nadeel vinden maar zo is elke auto toch ergens een compromis en moet je gewoon kijken wat je het belangrijkste vind.
Tenzij je echt per se een koppeling en pook wilt is het in ieder geval een proefritje waard.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-05 13:28

snmght

imho dan he

YOLO advies, een Passat voor € 8.750 met 64.000 km op de teller, cruise control, automatische airco, lederen bekleding, complete historie, van eerste eigenaar: http://autohan.nl/aanbod/...--Passat-Variant-18T.html

Betrouwbare aanbieder. Alleen niet helemaal in lijn met je zoekopdracht. ;)

[ Voor 43% gewijzigd door snmght op 05-06-2018 12:34 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:36

ScreamGT

joejoe

Ga eens kijken buiten het bekende Golf/Seat/Audi segment, dat heb ik ook gedaan.

Rij nu met veel plezier sinds november vorig jaar een Full options Citroën DS3 in diep donker metallic rood en zwart dak. De 17" Bellone velgen maken het plaatje wel af.

Staan er heel wat te koop met een fijne 1.6 motor (geen turbo) onder de ton. Die van mij was van de eerste eigenaresse, net onder de 10k.

EDIT. Je krijgt overigens bar weinig bij een Polo voor die prijsklasse, ook bij Seat is dit het geval. Standaard velgen, weinig interieur opties en een standaard audio systeem. Moet je nog hopen er een middenconsole bij zit!

[ Voor 22% gewijzigd door ScreamGT op 05-06-2018 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:01
Kilometerstand is niet zo belangrijk.
Kijk vooral naar de staat van de auto, en naar het onderhoudsboekje. Als dat verwaarloosd is, dan is de auto ook verwaarloosd.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Ik heb zojuist een proefrit aangevraagd voor een leuke Ford Fiesta hier in de buurt. Ik houd jullie op de hoogte :)

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
LAD93 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:56:
Ik heb zojuist een proefrit aangevraagd voor een leuke Ford Fiesta hier in de buurt. Ik houd jullie op de hoogte :)
Wat leuk! Wat voor Fiesta is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunta
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-04 09:25
Die Ford Fiesta's zijn naar mijn mening toch wel mooie auto's, persoonlijk vind ik de middenconsole alleen een te spaceshuttle look hebben.

Zelf rij ik in een Volkswagen Polo 2017 1.0 TSI, met name door de turbo toch een redelijke vermogen en zeer zuinig (1 op 18 makkelijk, 1 op 20 te doen). Na 35dkm en een beurt van 300 nog geen enkel probleem gehad (even afkloppen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Eerlijkheidshalve:
Dat is best een kale uitvoering. Bv geen cruise control, geen climate control.

Maar ik zie ook dat die dealer nog een andere heeft staan. Wel iets ouder, maar wel met deze opties. Is ook beter voor de restwaarde en je eigen plezier op de weg.

https://www.ardeaauto.nl/...iesta-10-80pk-titanium-5d

Daarnaast heb je zonder inruil een hele goede onderhandelingspositie om wat van de prijs af te krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Pyramiden schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:10:
100.000km is echt peanuts voor een moderne auto. Mits goed onderhouden en goed ontworpen gaat elke auto dat met gemakt halen.
Waar baseer je op dat 100k km peanuts is voor auto's van tegenwoordig?
Motorblokken hebben tegenwoordig vaker problemen dan vroeger. Kijk alleen al hoeveel auto's er vroeger waren met meer dan 500k.
Meer draaiende delen zoals turbo's en lichter engineren daar wordt de betrouwbaarheid niet beter van hoor. Een klein motortje heel hard laten werken in een grote auto helpt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Misschien ook kijken naar andere VAG merken zoals Skoda?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
wickedm3n schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:02:
[...]

Motorblokken hebben tegenwoordig vaker problemen dan vroeger. Kijk alleen al hoeveel auto's er vroeger waren met meer dan 500k.
Meer draaiende delen zoals turbo's en lichter engineren daar wordt de betrouwbaarheid niet beter van hoor. Een klein motortje heel hard laten werken in een grote auto helpt ook niet.
Behalve de eerder genoemde VAG machines, hoeveel auto's in je directe omgeving lopen er stuk met minder dan 100.000 op de klok? En hoeveel mensen zie je tegenwoordig nog op de vluchtstrook staan?

TNO concludeerd dat:
Deze getallen worden gedomineerd door de benzinevoertuigen waar de meeste voertuigen door sloop van de weg verdwijnen.
De gemiddelde leeftijd bij sloop neemt geleidelijk toe en was in 2015 hoger dan 15 jaar.
Auto's worden dus steeds ouder voordat ze gesloopt worden.

Gemiddeld gereden afstand per gewichtsklasse per jaar (2010)
Afbeeldingslocatie: https://www.cbs.nl/-/media/imported/images/2012/09/3579g2.gif?la=nl-nl&hash=80A1E5A8FE5C91200F59344F8147484F623C15DA

En zelfs voertuigen in een categorie die zeer lage kilometrages draaien, wat funest is voor het blok en veel andere onderdelen gaan gemiddeld behoorlijk boven de 100.000 eindigen.

Daarnaast blijkt uit onderzoek van TNO dat voertuigen per 5 jaar steeds flink verder komen dan de afgelopen jaren. Van de meest recente jaren is hier natuurlijk nog geen data voor, en TNO heeft geen poging gedaan deze te voorspellen, dus 100% zeker kunnen we daar nog niet over zijn.
Afbeeldingslocatie: https://images2.imgbox.com/c3/d0/mm6W3hwp_o.jpg

En dan is al deze data ook nog redelijk "vervuild" door mensen die geen onderhoud doen en hun auto aftrappen, waardoor het nog wat gunstiger voor je uit zal vallen als je wel alles netjes volgens het boekje doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAIAjohan
wickedm3n schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:02:
[...]

Vroeger was er geen egr. Vroeger reden mensen niet volgens het 'nieuwe' rijden.

Verder waren er vroeger wel degelijk minder auto's die zulke kmstanden haalden. Voornamelijk omdat de carrosserie al eerder was doorgerot. De Fiesta's en Focussen met 1.0 ecoboost rijden alweer 5 jaar rond. Enkelen daarvan zitten al boven de 2 ton zonder grote problemen. Ik heb al Fiat Twinairs gezien met 2ton+. Renaults met de 0.9 tce's doen het prima.. heb zelf naast de Volvo een twinair 85 (met turbo dus) op de oprit staan met 1,5 ton. Geen probleem hoor.
Turbo's die kapot gaan vóór de ton verstreken is, is user error... Heeft niks met de motor op zich te maken.

En dat huidige Volvo's wellicht minder ver komen: er zit óók een verschil in rijgedrag tussen de huidige leaserijder, en de wiskundeleraar van 1991.. ;)

Alleen dat ene merk.... Dat heeft problemen gehad rondom downsizing..

[ Voor 15% gewijzigd door GAIAjohan op 05-06-2018 19:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

wickedm3n schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:43:
[...]

Eens. Het motorblok was niet goed van de eerste smarts. Dit had niet alleen met de blokken te maken. Onderhoud en rijstijl waren erg bepalend.

Ik ben het ook met je eens over de VAG motoren. Ik zou er niet snel 1 aanschaffen..
Geef mij maar een 4 cilinder zonder turbo :)
Niet mee eens, al jaren verschillende TSI voor de deur gehad geen problemen :)

Waar jij op doelt heeft Vw gewoon keurig opgelost en recente TSI motoren zijn gewoon probleemloos,

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

VW misschien wel. Pon daarintegen, waar je in Nederland mee te maken hebt als je ook maar iets van VAG koopt, absoluut niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wickedm3n

wickedm3n

Always having fun!

Gelukkig zijn er ook mensen met positieve ervaringen met nieuwe kleine motoren. :)
Ik heb ook genoeg problemen gehoord met de 1.0 ecoboost van Ford. Met minder dan een ton op de teller. Ieder zijn ding voor mij geen kleine blokken met turbo in te zware auto's. Helaas zal ik er in de toekomst niet aan ontkomen:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
wickedm3n schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:53:
Gelukkig zijn er ook mensen met positieve ervaringen met nieuwe kleine motoren. :)
Ik heb ook genoeg problemen gehoord met de 1.0 ecoboost van Ford. Met minder dan een ton op de teller. Ieder zijn ding voor mij geen kleine blokken met turbo in te zware auto's. Helaas zal ik er in de toekomst niet aan ontkomen:(
Subaru of Mazda zijn dan nog opties. Volgens mij hebben die niks onder 1.6 in het gamma :) En vast nog wel wat andere merken die graag een leukere motorisering leveren? ;)
En als ze het probleem met energieopslag gefixed hebben lekker elektrisch.
Slasher schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:43:

Niet mee eens, al jaren verschillende TSI voor de deur gehad geen problemen :)

Waar jij op doelt heeft Vw gewoon keurig opgelost en recente TSI motoren zijn gewoon probleemloos,
Maar de versnellingsbakken lopen dan weer wel stuk...
De matige VAG kwaliteit in combinatie met PON die nooit zijn verantwoordelijkheid neemt is gewoon een giftige cocktail.
Ik ken een aantal mensen met Q7's, en hoe vaak die al terug zijn geweest bij de garage met problemen van kapotte stekkerklepjes tot motoren die in de noodloop schieten of hele auto's die onder stroom komen te staan kun je niet meer op twee handen tellen. Wel mooie auto's, dat wel.

Qua betrouwbaarheid zijn Audi, Seat en Volkswagen gewoon verschrikkelijk afgegleden. Ze staan tegenwoordig niet voor niets onderaan de betrouwbaarheidslijstjes van de Consumentenbond en Routemobiel. Behalve bij de ADAC... Daar staan ze op een of andere manier wel vaak bovenaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Pyramiden schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:09:
[...]

Subaru of Mazda zijn dan nog opties. Volgens mij hebben die niks onder 1.6 in het gamma :) En vast nog wel wat andere merken die graag een leukere motorisering leveren? ;)
Huidige Volvo's zijn allemaal 2 liters, muv de benzine automaten. Dat zijn 1,5L. T2 benzine is een 2liter, T2 benzine automaat is een 1,5L..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
Lage km stand, maar zoals iemand anders hier ook al zei is dit wel een kale Fiesta. Je moet natuurlijk zelf bepalen of die Cruise Control en andere opties je wat waard is. Anders kun je volgens mij veel plezier beleven aan die auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
StarZ schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:49:
[...]

Lage km stand, maar zoals iemand anders hier ook al zei is dit wel een kale Fiesta. Je moet natuurlijk zelf bepalen of die Cruise Control en andere opties je wat waard is. Anders kun je volgens mij veel plezier beleven aan die auto.
Ik moet zeggen dat het me wel aan het twijfelen brengt. Ik ben ondertussen ook nog een beetje aan het rondkijken voor een Fiat Punto. Toch vaak wat meer vermogen en extra’s.. morgen nog maar eens wat rondbellen.

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

461943

LAD93 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:39:
[...]

Ik moet zeggen dat het me wel aan het twijfelen brengt. Ik ben ondertussen ook nog een beetje aan het rondkijken voor een Fiat Punto. Toch vaak wat meer vermogen en extra’s.. morgen nog maar eens wat rondbellen.
Eerlijk gezegd vind ik persoonlijk een lage KM-stand tot op een bepaalde hoogte een nadeel. Ik heb liever een diesel met 3 ton op de klok in 10 jaar dan een benzine met 80.000KM in tien jaar. Waarom? Omdat zo'n lage KM-stand wijst op veel korte ritjes(=slechter dan veel snelwegkilometers.) Een motor die vaak opwarmt en afkoelt heeft regelmatig meer problemen dan een motor die duizenden KM's achter elkaar rijdt onder de omstandigheden waarbij de motor het meest happy is. Niet alleen dat; iemand die veel rijdt heeft waarschijnlijk ook de auto nodig, en zal dus regelmatig het onderhoud laten plegen, en niet alleen het broodnodige. Als je je auto niet zo vaak gebruikt zal je wat meer geneigd zijn om achterstallig onderhoud te laten liggen.

Let wel, dit is alleen mijn zienswijze- maar het klopt met wat ik in mijn omgeving zie. Er staan hier drie auto's op de oprit, waarvan de jongste tien jaar oud is, en allemaal meer dan drie ton op de klok ( een LPG, een benzine en een diesel.) Dan heb ik nog een oom met een Golf van 15 jaar oud met 877000KM op de klok ( ja echt) waar nog nooit meer dan standaard onderhoud aan gedaan is ( originele schokbrekers, koppeling, versnellingsbak, etc.) Geen enkel probleem; hij rijdt praktisch alleen snelweg. Of een kennis die ongeveer 15000 per maand rijdt; die onderhoudt zijn auto perfect.

Punt is: als je veel rijdt heb je je auto nodig en zal je hem waarschijnlijk goed laten onderhouden, en onderhoud is veruit de meest bepalende factor. Daarom heb ik liever een relatief jonge auto met veel op de klok dan een oudere met weinig. Ook weet je als een auto zo veel gereden heeft dat er geen catastrofaal defect of een kinderziekte in zit- dat had zich dan al veel eerder laten zien.

[ Voor 3% gewijzigd door 461943 op 06-06-2018 00:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
Cruise control is toch wel iets dat je wil hebben imho, al is het voor de restwaarde :P en climate control is toch wel erg fijn, plus dat ik het ook voor de restwaarde zou willen hebben.

Een goed gemotoriseerde Punto is vaak relatief betaalbaar en het zijn betrouwbare auto's. Zien er nog leuk uit ook. Zeker een keertje proefrijden!
En hij is duurder in de wegenbelasting en een slagje groter... maar de Bravo is door zijn onbekendheid vaak niet veel duurder terwijl je minstens dezelfde uitrusting krijgt en een bak ruimte voor maar een klein beetje meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:36

ScreamGT

joejoe

Vind het imho wel verschrikkelijk veel geld voor zo een kale auto. Oké, hij is uit 2015 en heeft maar 45k op de teller.. doe jezelf een plezier en blijf nog even rondkijken. (80 pk is ook niet vooruit te branden... 15 sec naar de 100. Mijn DS3 doet dat in 9 :P )

[ Voor 9% gewijzigd door ScreamGT op 06-06-2018 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
LAD93 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:39:
[...]

Puur als inzicht, deze https://www.autoscout24.n...10-bb6e7690a36e?cldtidx=4 heeft 100pk, 1e eigenaar en nog geen ton gelopen met al die opties wel. Dit zou zelf mijn voorkeur hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
StarZ schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:42:
[...]

Puur als inzicht, deze https://www.autoscout24.n...10-bb6e7690a36e?cldtidx=4 heeft 100pk, 1e eigenaar en nog geen ton gelopen met al die opties wel. Dit zou zelf mijn voorkeur hebben.
Snap ik ook wel, het heeft me ook zeker aan het twijfelen gebracht voor die proefrit van zaterdag. Overigens heb ik morgenmiddag nog een proefrit in deze: https://www.zeeuw.nl/detail/15325316-Fiat-Punto

per aspera ad astra

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pindakaas
Toch zou ik ook nog een proefritje in deze maken bijvoorbeeld: https://www.autoscout24.n...c3-765a33002310?cldtidx=1

Lage Km-stand, Automaat, climate, cruisecontrol, airco, navigatie, achteruitrij camera etc.
Zeer complete auto i.m.h.o. (alleen misschien wel iets lelijker dan een fiesta ;) )

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
Pindakaas schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 10:22:
Toch zou ik ook nog een proefritje in deze maken bijvoorbeeld: https://www.autoscout24.n...c3-765a33002310?cldtidx=1

Lage Km-stand, Automaat, climate, cruisecontrol, airco, navigatie, achteruitrij camera etc.
Zeer complete auto i.m.h.o. (alleen misschien wel iets lelijker dan een fiesta ;) )
Lijkt mij ook een goeie optie. Al is deze al wel >10% meer dan wat TS wilt uitgeven. Maar als dat geld er is, zeker het bekijken waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Richh schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 01:01:
Cruise control is toch wel iets dat je wil hebben imho, al is het voor de restwaarde :P en climate control is toch wel erg fijn, plus dat ik het ook voor de restwaarde zou willen hebben.
Ja alsof je een auto koopt met de gedachten: als er cruisecontrol op zit, dan krijg ik € 50 meer als ik hem ooit doe verkopen of inruilen. Lijkt mij eerlijk gezegd niet zoveel met de restwaarde te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
XiaomiGlobal schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:52:
[...]

Ja alsof je een auto koopt met de gedachten: als er cruisecontrol op zit, dan krijg ik € 50 meer als ik hem ooit doe verkopen of inruilen. Lijkt mij eerlijk gezegd niet zoveel met de restwaarde te doen.
Het maakt de verkoop wel een heel stuk makkelijker en dat is zeker positief voor de vraagprijs. Ik denk wel degelijk dat een auto met cruise meer dan 50 euro extra waard is bij inruil tov hetzelfde model zonder, daar is niks van gelogen.
Tenzij je de auto gaat rijden tot hij op de sloop beland en/of je van plan bent door te rijden tot hij in de 500-euro-koekblik-categorie beland. Maar als je daar op uit bent, moet je geen auto in deze prijsklasse zoeken imho.

Sowieso heeft TS keuze genoeg. Waarom dan kiezen voor een kaal uitgeruste wagen terwijl er mogelijkheden genoeg zijn voor eentje waar dit soort vrij basale opties wel opzitten? We hebben het niet over een panoramadak en parkeersensoren voor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Hoezo zou je niet zolang mogelijk in een auto willen rijden? Je hebt eenmalig de aanschafprijs, deze schrijf je af over een x aantal jaar. En daarna heb je enkel nog reparaties en onderhoud ( en verzekeringen en belasting ).

Je maakt ten alle tijden verlies als je de auto gaat inruilen of verkopen: dus het is niet verstandig een auto van +- € 10.000 te kopen, als je hem over een paar jaar weer in wilt ruilen.

Overigens zou ik ook geen kale auto tweedehands kopen, want dat is juist leuke van een occasion. Dan kun je eentje uitkiezen die beter uitgerust is i.p.v. een kaal model, omdat je de comfort uitvoering niet kunt betalen.

Nieuwprijs is dat bij een A-segmenter vaak al een verschil van € 1000 tot € 3000. Terwijl van die waarde in de occasion prijs weinig van overblijft.

Die kale uitvoering zal hoogstwaarschijnlijk wat goedkoper verkocht worden, maar grote kans dat je voor paar tientjes meer een betere uitvoering vind. Maja soms is het te goed om waar te zijn....

[ Voor 45% gewijzigd door XiaomiGlobal op 06-06-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaas
StarZ schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:27:
[...]

Lijkt mij ook een goeie optie. Al is deze al wel >10% meer dan wat TS wilt uitgeven. Maar als dat geld er is, zeker het bekijken waard!
Klopt, maar met een beetje onderhandelen komt ie wel binnen budget denk ik. Daarnaast zijn er ook goedkopere modellen te koop maar dan moet de TS wat verder van zijn woonplaats rijden...

don't mind me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 23:09
Mooi topic! Ook in de markt voor een auto zoals TS, alleen is het budget +/- 8K.
Al diverse Punto Evo, Fiesta en Bravo's gezien die wel in de smaak vallen. Wel duidelijk dat ik perse een middenarm steun wil. Helaas kan je niet altijd een filter zo instellen. Sommige uitvoeringen hebben dat, en wil echt nooit meer zonder. Fiesta's vanaf 2012 en Punto, bravo vanaf 2010. Max 100K op de teller, maar het liefst wel minder.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 18:08
Een armsteun kan naderhand zonder problemen worden ingebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Deze Bravo bijvoorbeeld. Ziet er toch wel netjes uit voor die prijs. Maar moet zeggen dat een Punto of Fiesta in gebruik toch wel een stuk voordeliger is. Verzekering waarschijnlijk ook.

https://www.autowereld.nl...uto-27422622/details.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
XiaomiGlobal schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 12:04:
Hoezo zou je niet zolang mogelijk in een auto willen rijden? Je hebt eenmalig de aanschafprijs, deze schrijf je af over een x aantal jaar. En daarna heb je enkel nog reparaties en onderhoud ( en verzekeringen en belasting ).
Omdat auto's (net als alle andere producten) niet lineair afschrijven.

Nu gaan de meeste mensen uit van een kleine kromming in de afschrijving (in het begin schrijf je veel af, aan het einde bijna niks), maar zo simpel is het niet. Het kan maar zo zijn dat een auto die mogelijk 20 jaar mee gaat (die je hebt gekocht op 5-jarige leeftijd voor 70% van de nieuwwaarde) na 10 jaar sinds z'n geboorte nog meer dan 50% van de nieuwwaarde waard is. Het kan interessanter zijn om een auto dan in te ruilen, dan 'm af te rijden.
Het probleem is dat je geen van de relevante getallen van tevoren zal weten :)

En dan reken ik nog niet eens de reparaties mee. Als een auto, 15k in aanschaf, verwachte leeftijd 14 jaar, na 7 jaar nog een inruilwaarde heeft van 7k, maar wel 1000 euro aan reparaties vereist... wat is dan verstandig om te doen?
En ja, een auto schrijft in z'n laatste levensjaren bijna niks meer af. Maar de reparatiekosten nemen wel toe. Sowieso: je kan je barrel altijd nog beter rijdend en APK-gekeurd verkopen voor 500 euro, dan dat je nét te laat bent en 'm naar de sloop moet laten slepen.

Laat staan nog het verschil in luxe en de waarde van zekerheid aan net uitgevoerde reparaties. Soms kan het best zo zijn dat je met een klein beetje bijleggen een heel stuk meer auto kan krijgen. Daar heeft iedereen zijn eigen kijk op natuurlijk... maar ik hoop daarom van mijn eigen auto niet de laatste eigenaar te worden. Als over 5 jaar de auto's met adaptieve cruise control en actieve veiligheidssystemen in mijn budget gaan vallen, dan ruil ik 'm weer in. Ik verwacht niet meer dan 70 euro per maand af te schrijven op m'n auto.

Ander voorbeeld: ik schrijf per jaar niet meer dan 100 euro af op smartphones, en heb de afgelopen 3 jaar een flagship gehad. Goedkoop inkopen, netjes mee omgaan en voor een goede prijs doorverkopen. Zet dat eens tegenover familie die na 2 jaar z'n telefoon van 250 euro vervloekt.
Overigens zou ik ook geen kale auto tweedehands kopen, want dat is juist leuke van een occasion. Dan kun je eentje uitkiezen die beter uitgerust is i.p.v. een kaal model, omdat je de comfort uitvoering niet kunt betalen.

Nieuwprijs is dat bij een A-segmenter vaak al een verschil van € 1000 tot € 3000. Terwijl van die waarde in de occasion prijs weinig van overblijft.

Die kale uitvoering zal hoogstwaarschijnlijk wat goedkoper verkocht worden, maar grote kans dat je voor paar tientjes meer een betere uitvoering vind. Maja soms is het te goed om waar te zijn....
Precies :) het is gewoon zonde om het te laten liggen.
Maar ook in de huidige occasionmarkt zie je al een redelijk prijsverschil tussen auto's met en zonder cruisecontrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
StarZ schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 11:27:
[...]

TS ruilt niks in. Dan kun je een behoorlijke korting bedingen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:26:
Mooi topic! Ook in de markt voor een auto zoals TS, alleen is het budget +/- 8K.
Al diverse Punto Evo, Fiesta en Bravo's gezien die wel in de smaak vallen. Wel duidelijk dat ik perse een middenarm steun wil. Helaas kan je niet altijd een filter zo instellen. Sommige uitvoeringen hebben dat, en wil echt nooit meer zonder. Fiesta's vanaf 2012 en Punto, bravo vanaf 2010. Max 100K op de teller, maar het liefst wel minder.
De Bravo <3 Super ondergewaardeerde auto. Lees/kijk vooral deze eens door: https://www.autoblog.nl/n...video-aankoopadvies-92173
Mijn eigen november 2008 Bravo heeft gewoon een middenarmsteun hoor :) ik heb er in meer proefgereden rond dat bouwjaar en dit was niet de enige die er eentje had.
Lekkerboeie86 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 14:38:
Deze Bravo bijvoorbeeld. Ziet er toch wel netjes uit voor die prijs. Maar moet zeggen dat een Punto of Fiesta in gebruik toch wel een stuk voordeliger is. Verzekering waarschijnlijk ook.

https://www.autowereld.nl...uto-27422622/details.html
Het is relatief gezien geen dure auto in aanschaf. Naar wat je er over kan vinden ook niet duur in onderhoud (dat moet nog blijken voor mij :+). Wel is 'ie een klasse groter dan de Punto/Fiesta en daarmee duurder in de wegenbelasting.
Hij lust ook een slokje benzine meer, zeker de 150pk versie (die heb ik). De 140pk werd pas later geleverd (duurder) maar bied de beste sweet spot tussen prestaties en verbruik door nieuwere techniek. 120pk is ook meer dan prima op beide vlakken. De 90pk zonder turbo zou ik overslaan, de turbo is erg fijn om te hebben en (afhankelijk van je rijstijl) zuiniger.
Qua verzekering vond ik het behoorlijk meevallen, geen noemenswaardig verschil met een Fiesta of Punto. Kentekens kan je gewoon al invullen op independer ;)

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Het is een onbekend model, als je de markt langer in de gaten houd zie je dat sommige auto's al maanden stilstaan en de prijs langzaam wordt verlaagd. Non-Fiat merkdealers willen misschien wel graag vanaf. Bied niet te hoog en laat je niet wijsmaken dat er al 3 mensen zijn langsgeweest deze week, sterker nog: sla die toko's over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
Ik heb dus zometeen de eerste proefrit (rond 1 uur). Zijn er nog dingen waar ik echt op moet letten?

per aspera ad astra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:25
Sowieso een stuk snelweg meepakken, even 140 rijden en checken hoe alles klinkt van binnen. Noodstopje, remtest, dat soort dingen.

Overigens wil ik je nog meegeven eens een proefrit te rijden in deze/dit model auto:
https://www.autoscout24.n...45-02a8b3934142?cldtidx=3

Eventueel dan nog met climate control erin.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Je mag niet eens 140KM/u op de Nederlandse snelweg rijden: dus je adviseert nu op Tweakers.net om een overtreding te begaan :( Of rijden jij voor de testrit altijd helemaal naar Duitsland?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
TL;DR - Ik heb een auto gekocht! *O*

Vanmorgen werd ik gebeld door de dealer dat de auto waarvoor ik een proefrit had staan, uitgeleend was vanuit de werkplaats. Nu had hij een andere staan, bijna dezelfde alleen wat andere styling. Dus akkoord gegaan met een proefrit in die andere Fiat Punto.

Daar aangekomen en ingestapt bleek dat de vorige eigenaar een ontzettende kettingroker was en de rooklucht was, zeker na een kwartier de airco aan te hebben gehad, niet te harden (achteraf gaf de verkoper ook al toe dat zij alle mogelijke manieren om de rooklucht eruit te krijgen al benut hadden en zelfs dat had 0,0 effect gehad). Daarom besloot ik, zeker in combinatie met een (naar mijn idee) afgeragd motorblok, om deze maar gauw te laten staan. Bij terugkomst bleek de auto die ik in eerste instantie had besproken weer terug te zijn, zij het niet schoongemaakt. Dus toch maar gevraagd om daar alsnog in te mogen rijden en wat een verademing was dat zeg. Super rustige motor, met het nodige vermogen als ik er om vroeg en 0,0 rooklucht. Ook nog eens minder kilometers op de teller!

Op de terugweg al besloten om deze auto te nemen, mits er nog iets van de prijs af kon. Na overleg met de verkoper toch nog binnen budget gebleven en er nog een 'comfort afleverpakket' bijgepraat. Er moet nog een kleine reparatie plaatsvinden aan een van de schokdempers (niets bijzonders, alleen een beetje krakend geluid bij diep insturen) en dan kan ik hem volgende week zaterdag ophalen!

Allen, bedankt voor de hulp en suggesties. Zo blijkt maar weer dat zelfs een beetje lurkende tweaker ontzettend veel baat heeft bij zo'n grote community :o

Nu maar eens op zoek naar een leuke verzekering. Iemand nog tips 7(8)7 ?

per aspera ad astra

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
LAD93 schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 15:34:
TL;DR - Ik heb een auto gekocht! *O*
Gefeli! ;)
Nu maar eens op zoek naar een leuke verzekering. Iemand nog tips 7(8)7 ?
Daar heb je natuurlijk de vergelijkingssites voor. Wil je voor alles verzekerd zijn moet je de Casco plus nemen uiteraard. Bij sommigen kan je zelfs het ER op 0 zetten als je dat wilt.

[ Voor 6% gewijzigd door ByteMe_ op 07-06-2018 15:48 ]

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Gewoon vergelijken via Independer en dan kiezen hoe je verzekerd wil worden: maar je auto moet verzekerd zijn, nadat hij op naam is overgeschreven.

Dus eigenlijk moet je al een verzekering hebben.... anders zou je nog weleens onverzekerd rond kunnen rijden, als je de verzekering nog niet hebt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarZ
XiaomiGlobal schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 19:20:
Gewoon vergelijken via Independer en dan kiezen hoe je verzekerd wil worden: maar je auto moet verzekerd zijn, nadat hij op naam is overgeschreven.

Dus eigenlijk moet je al een verzekering hebben.... anders zou je nog weleens onverzekerd rond kunnen rijden, als je de verzekering nog niet hebt afgesloten.
Je kunt best een auto kopen zonder hem te verzekeren. Je moet hem verzekerd hebben als je hem in gebruik neemt en hem op je naam zet. Vaak moeten ze hem nog afleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
pst wel ff showen toch?

En je hebt deze nog: https://www.facebook.com/groups/gpc.nl/

Gefeliciteerd met de aankoop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
StarZ schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 20:17:
[...]

Je kunt best een auto kopen zonder hem te verzekeren. Je moet hem verzekerd hebben als je hem in gebruik neemt en hem op je naam zet. Vaak moeten ze hem nog afleveren.
Okay dat klopt: maar zodra TS er de openbare weg mee opgaat dan moet de auto verzekerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Nee, zodra de auto op naam staat moet de auto verzekerd zijn. Of de TS moet hem direct met overschrijven schorsen, maar dat zal wel niet de bedoeling zijn ;)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LAD93
  • Niet online
De auto wordt volgende week zaterdag geleverd, vrijdagmiddag wordt hij overgeschreven dus ik zorg dat ik voor die dag een verzekering geregeld heb. Thanks voor de oplettendheid in ieder geval!

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Iemand een mening over deze Punto? Erg mooie uitvoering op het eerste oog. Hier zou ik best graag is naar gaan kijken.

https://www.autotrack.nl/tweedehands/fiat/punto/40600423

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 21:14:
Iemand een mening over deze Punto? Erg mooie uitvoering op het eerste oog. Hier zou ik best graag is naar gaan kijken.

https://www.autotrack.nl/tweedehands/fiat/punto/40600423
Ik vind hem prijzig gezien de leeftijd. Wel een mooie uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff.vd
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 24-02-2021
Het promoten van een bedrijf waar familie werkt is gewoon spam en niet toegestaan.

[ Voor 89% gewijzigd door deepbass909 op 24-02-2021 20:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21:18
reactie op spam-post

[ Voor 93% gewijzigd door deepbass909 op 24-02-2021 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Na 2,5 jaar is de waarde van dit topic wel verdwenen gaat deze op slot.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.