Mijn vraag
Beste mensen;
(Ik ben nieuw op dit forum dus vergeef me eventuele foutjes aub.)
Ik ben in het bezit van een MSI gaming laptop. Dit beestje heb ik nu ongeveer een jaar in gebruik en deed het prima. Spellen speelde ik op volledige resolutie van 1920x1080 met alles boven de 40 fps.
- O.A. Titanfall 2; GTAV; Rocket League; Warframe; WorldofTanks; NFS Payback; Assetto Corsa.
Nu merkte ik al wel dat hij de laatste tijd wat langzamer is gaan doen. Recentelijk heeft mijn pc zichzelf geupdate met windows update (1803). Na deze update was ieder spel onspeelbaar (20 - fps). Zelfs free2play spel Warframe draaide op dezelfde settings als voorheen 23 fps. Alleen Rocket League is nog goed te doen met 40 fps.
MSI afterburner geinstalleerd om de prestaties van mijn pc te kunnen monitoren tijdens het gamen en zelfs wanneer ik enkel google of word open is mijn GPU +-70 graden. Ik weet dat een laptop vrij warm word maar zelfs op idle?
Mijn computerkennis gaat niet al te ver; al begrijp ik natuurlijk wel de dingen die ik post. Dit is geen gekopieerde data van Google oid. Na gezocht te hebben en tot de conclusie gekomen te zijn dat mijn laptop wel degelijk beter moet kunnen leveren dan wat hij nu doet; ben ik mezelf tot GoT gaan wenden.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- MSI GL626QDi581 (Non-SSD)
- Intel Core i5-6300HQ @2.3Ghz
- Nvidia GTX950M
- HDD D: 93/558 GB over
- HDD C: 260/354 GB over
- 64 bit Windows 10 Home
- Coolerpad (external powered)
Games gerund via Origin/Steam/Desktop(standalone)
Overlay MSI afterburner/ RivaTuner
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ccleaner gerund (cleaning & registry fix)
- Defragmenteren HDD's
- Eventuele programmas/bestanden/tempfiles/prefetch verwijderd
- Re-installatie spellen/Steam/Origin
- Drivers rollbacked/ geupdate
- Apparaat schoongemaakt (stof/fan)
- Coolerpad aangeschaft voor de laptop
- Windows update rollback
- Settings in spellen naar minimaal verlaagd/ resolutie verlaagd
- Virusscan (Malwarebytes)
Nu weet ik dat ik nog de optie om Windows-Clean install te doen; maar aangezien ik deze laptop ook nodig heb voor school wil ik dat laten wachten tot ik er niet meer van afhankelijk ben (vakantie).
Wat kan ik doen tot deze tijd?
Hulp wordt zeer gewaardeerd!
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet;
Kjell
...
Beste mensen;
(Ik ben nieuw op dit forum dus vergeef me eventuele foutjes aub.)
Ik ben in het bezit van een MSI gaming laptop. Dit beestje heb ik nu ongeveer een jaar in gebruik en deed het prima. Spellen speelde ik op volledige resolutie van 1920x1080 met alles boven de 40 fps.
- O.A. Titanfall 2; GTAV; Rocket League; Warframe; WorldofTanks; NFS Payback; Assetto Corsa.
Nu merkte ik al wel dat hij de laatste tijd wat langzamer is gaan doen. Recentelijk heeft mijn pc zichzelf geupdate met windows update (1803). Na deze update was ieder spel onspeelbaar (20 - fps). Zelfs free2play spel Warframe draaide op dezelfde settings als voorheen 23 fps. Alleen Rocket League is nog goed te doen met 40 fps.
MSI afterburner geinstalleerd om de prestaties van mijn pc te kunnen monitoren tijdens het gamen en zelfs wanneer ik enkel google of word open is mijn GPU +-70 graden. Ik weet dat een laptop vrij warm word maar zelfs op idle?
Mijn computerkennis gaat niet al te ver; al begrijp ik natuurlijk wel de dingen die ik post. Dit is geen gekopieerde data van Google oid. Na gezocht te hebben en tot de conclusie gekomen te zijn dat mijn laptop wel degelijk beter moet kunnen leveren dan wat hij nu doet; ben ik mezelf tot GoT gaan wenden.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- MSI GL626QDi581 (Non-SSD)
- Intel Core i5-6300HQ @2.3Ghz
- Nvidia GTX950M
- HDD D: 93/558 GB over
- HDD C: 260/354 GB over
- 64 bit Windows 10 Home
- Coolerpad (external powered)
Games gerund via Origin/Steam/Desktop(standalone)
Overlay MSI afterburner/ RivaTuner
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Ccleaner gerund (cleaning & registry fix)
- Defragmenteren HDD's
- Eventuele programmas/bestanden/tempfiles/prefetch verwijderd
- Re-installatie spellen/Steam/Origin
- Drivers rollbacked/ geupdate
- Apparaat schoongemaakt (stof/fan)
- Coolerpad aangeschaft voor de laptop
- Windows update rollback
- Settings in spellen naar minimaal verlaagd/ resolutie verlaagd
- Virusscan (Malwarebytes)
Nu weet ik dat ik nog de optie om Windows-Clean install te doen; maar aangezien ik deze laptop ook nodig heb voor school wil ik dat laten wachten tot ik er niet meer van afhankelijk ben (vakantie).
Wat kan ik doen tot deze tijd?
Hulp wordt zeer gewaardeerd!
Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet;
Kjell
...