Upgrade oude game computer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Koffiemolen
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-01 16:44
Ik zoek een?
Mijn game-pc is inmiddels 4+ jaar oud. Ooit een prachtige computer, inmiddels trekt hij de nieuwe spellen nog maar net met lage instellingen. Ik heb eindelijk een clean windows 10 installatie gedaan. Ik hoop dat hij nu met wat upgrades nog een tijdje mee gaat. Ik moet toegeven dat ik zelf niet zo goed weet wat ik het beste zou kunnen vervangen (al dan niet tweedehands), en of het dat überhaupt waard is met deze computer. Ik heb overwogen om een nieuwe computer aan te schaffen, maar zou het zonde vinden om dat te doen als een deel van deze componenten nog prima werkt. Daarnaast begrijp ik dat de videokaarten ontzettend duur zijn.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-3570K Boxed€ 0,-€ 0,-
1ASRock Z77 Extreme3€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming€ 0,-€ 0,-
1WD Green WD10EZRX€ 0,-€ 0,-
1Sharkoon VS3-S Green Fan€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master Hyper 212 EVO€ 29,95€ 29,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 71,08€ 71,08
1Samsung 840 Pro 128GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 101,03

Wat is je budget?
Ongeveer 500 euro, als dit haalbaar is. Er is ruimte voor meer, maar liever niet.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Neen.

Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Ik ben vooral op zoek naar advies over mogelijke upgrades. Vinden jullie het het waard om te upgraden?

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Voor gaming. Ik zou graag willen dat hij na de upgrade in ieder geval nog twee jaar goed mee gaat.

Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken! ;w

Alle reacties

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:18
Extra 8 gig ram plankje erin (2e hands ddr3 is cheap) en 2e hands of nieuw een videokaart op de kop tikken :) kun je nog wel een tijdje vooruit hoor :)

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:13

HugoBoss1985

Xenotech

i7 3770(k) erin en een snellere videokaart.
Ram zou ik nog even niet doen als ik jou was.

Ik heb eigenlijk voor het eerst echt een cpu bottleneck gemerkt bij het spel "Hunt: Showdown".
Een aanzienlijk verschil in fps en vloeibaarheid tussen een i5 4460 en een i7 2600k met een AMD RX 480 8gb vram.

Zelf ging ik van een i5 4670k en 8gb ram naar het systeem in mijn signature en dat was voor Hunt: Showdown een wereld van verschil.

Maar je videokaart is op dit moment de grootste bottleneck bij moderne games en ik zou beginnen om die te upgraden, als ik jou was.

Of je huidige systeem verkopen en wat bijleggen voor een nieuw systeem.
In dat geval zou ik wél investeren en gelijk 16gb ram aanschaffen.

[ Voor 90% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-06-2018 16:30 ]

• Koffiemolen
spokje schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:20:
Extra 8 gig ram plankje erin (2e hands ddr3 is cheap) en 2e hands of nieuw een videokaart op de kop tikken :) kun je nog wel een tijdje vooruit hoor :)
Ik heb nu 2 x 4gb ram, ik denk dat ik het verkeerd heb ingevoerd. Is het dan alsnog een kwestie van ram vervangen? In ieder geval bedankt voor de reactie.

• Koffiemolen
HugoBoss1985 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:22:
i7 3770(k) erin en een snellere videokaart.
Ram zou ik nog even niet doen als ik jou was.

Ik heb eigenlijk voor het eerst echt een cpu bottleneck gemerkt bij het spel "Hunt: Showdown".
Een aanzienlijk verschil in fps en vloeibaarheid tussen een i5 4460 en een i7 2600k.

Maar je videokaart is op dit moment de grootste bottleneck bij moderne games.

Of je huidige systeem verkopen en wat bijleggen voor een nieuw systeem.
In dit geval zou ik wél investeren en gelijk 16gb ram aanschaffen.
Bedankt voor de reactie! i7 2600k is dus helemaal prima om tweedehands over te kopen? Ik merk inderdaad dat 2gb ruimte op mijn videokaart te weinig is. Ik ben bang dat ik mijn kast zal moeten vervangen als ik naar een nieuwere videokaart overstap, maar wel de moeite waard denk ik.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Koffiemolen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:29:
[...]

Bedankt voor de reactie! i7 2600k is dus helemaal prima om tweedehands over te kopen? Ik merk inderdaad dat 2gb ruimte op mijn videokaart te weinig is. Ik ben bang dat ik mijn kast zal moeten vervangen als ik naar een nieuwere videokaart overstap, maar wel de moeite waard denk ik.
Dat valt, denk ik, wel mee.
Mijn RX480 8gb verbruikt minder stroom (en geeft dus minder warmte af) dan jouw GTX 770.
Volgens mij is dat ook zo met een GTX 1060.
Ik zou in ieder geval wel alle fan mountings van je behuizing benutten en 3 fans monteren als je dat nog niet gedaan had.
Voorkant en zijkant intake en achterkant outtake.

Ik zou je aanraden om minimaal een 4gb kaart te kopen in het geval van AMD of anders een 6gb in het geval van Nvidia.
Er zijn al zat games die op 1080p met hogere instellingen meer dan 5gb vram lusten.
Ik heb zelf een AMD met 8gb gekozen om "futureproof" te zijn w.b.t. vram en daar heb ik nog steeds geen spijt van :)

Doom 2016 heeft settings die je niet eens kan aanzetten met een kaart die 4gb vram heeft.
Squad & Hunt: Showdown gaan ruim over de 5gb vram verbruik heen op 1080p met wat hogere grafische details.
Ik spreek uit ervaring.

Zoals ik al zei, begin met een andere videokaart.
Daar ga je al behoorlijk wat van merken.

De rest upgraden/een nieuw systeem kopen kan dan altijd nog als je niet tevreden bent.

[ Voor 35% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-06-2018 16:47 ]

• Koffiemolen
HugoBoss1985 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:31:
[...]

Dat valt, denk ik, wel mee.
Mijn RX480 8gb verbruikt minder stroom (en geeft dus minder warmte af) dan jouw GTX 770.
Volgens mij is dat ook zo met een GTX 1060.

Ik zou je aanraden om minimaal een 4gb kaart te kopen in het geval van AMD of anders een 6gb in het geval van Nvidia.
Er zijn al zat games die op 1080p met hogere instellingen meer dan 5gb vram lusten.
Ik heb zelf een AMD met 8gb gekozen om "futureproof" te zijn w.b.t. vram en daar heb ik nog steeds geen spijt van :)

Doom 2016 heeft settings die je niet eens kan aanzetten met een kaart die 4gb vram heeft.
Squad & Hunt: Showdown gaan ruim over de 5gb vram verbruik heen op 1080p met wat hogere grafische details.
Ik spreek uit ervaring.

Zoals ik al zei, begin met een andere videokaart.
Daar ga je al behoorlijk wat van merken.

De rest upgraden/een nieuw systeem kopen kan dan altijd nog als je niet tevreden bent.
Klinkt helemaal goed. Een GTX 1060 6gb (zie tabel) zou dus ook goed samenwerken met de andere hardware in mijn computer?

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6G€ 365,-€ 365,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 365,-

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Een ding is nog je voeding.

Qua stroomverbruik ga je er op vooruit, dus je huidige voeding zal voldoende zijn.
Ik wil toch graag even weten welke voeding je precies hebt (kwaliteit?) en hoe oud deze is.

Soms is het verstandig om een oude voeding te vervangen voor "piece of mind".
Een voeding heeft namelijk ook slijtage gevoelige componenten maar deze kan je gehele systeem slopen in het geval van een defect.
Ik koop zelf altijd een nieuwe voeding wanneer ik mijn systeem upgrade (2-4 jaar).

Een goede 450 watt moet voldoende zijn.

Nog een tipje als je ongeveer wilt weten wat je kan gaan verwachten:
Zoek eens wat video's op van mensen met vergelijkbare hardware als jij (3570k) die dezelfde videokaart gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-06-2018 17:00 ]

• Koffiemolen
HugoBoss1985 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:55:
Een ding is nog je voeding.

Qua stroomverbruik ga je er op vooruit, dus je huidige voeding zal voldoende zijn.
Ik wil toch graag even weten welke voeding je precies hebt (kwaliteit?) en hoe oud deze is.

Soms is het verstandig om een oude voeding te vervangen voor "piece of mind".
Een voeding heeft namelijk ook slijtage gevoelige componenten maar deze kan je gehele systeem slopen in het geval van een defect.
Ik koop zelf altijd een nieuwe voeding wanneer ik mijn systeem upgrade (2-4 jaar).

Een goede 450 watt moet voldoende zijn.
Deze ben ik er vergeten bij te zetten! Ik heb een Corsair CX750M. Dat klinkt inderdaad als iets dat ik wil voorkomen. Ik denk er ook aan om een extra SSD in mijn computer te zetten, omdat ik mijn huidige SSD wel tekort vind komen qua ruimte.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CX750M€ 85,50€ 85,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 85,50

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Koffiemolen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:00:
[...]

Deze ben ik er vergeten bij te zetten! Ik heb een Corsair CX750M. Dat klinkt inderdaad als iets dat ik wil voorkomen. Ik denk er ook aan om een extra SSD in mijn computer te zetten, omdat ik mijn huidige SSD wel tekort vind komen qua ruimte.

#ProductPrijsSubtotaal
1Corsair CX750M€ 85,50€ 85,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 85,50
Afhankelijk van de leeftijd is dat een prima voeding, erg overkill (maarja ik heb zelf ook een 750 watt :P).
Het is volgens mij geen slechte maar ook geen super goede voeding (ook wat dat betreft vergelijkbaar met de mijne).

Ik heb zelf de genoemde cpu bottleneck test gedaan met een Corsair CX430:

RX480 8gb
2600k @4,4 alle cores (+0,1v)
P67 moederbord met 4 + 2 stroomfasen
2x 4gb ddr3 1600
3x 80mm en 2x 120mm fans op 5v
1x 512mb ssd

Als je bijvoorbeeld Doom 2016 of GTA 5 naast je OS op een 128gb ssd installeert dan ben je daarmee al klaar w.b.t opslagruimte :P (Dat zijn volgens mij ook de record houders qua opslagruimte op dit moment.)
Met een 512gb kom je al een heel eind verder.
Afhankelijk van je eisen kan een 250 - 256gb ook al genoeg zijn en die keuze moet je natuurlijk zelf maken.

[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-06-2018 17:10 ]

• Koffiemolen
HugoBoss1985 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:03:
[...]

Afhankelijk van de leeftijd is dat een prima voeding, erg overkill (maarja ik heb zelf ook een 750 watt :P).
Het is volgens mij geen slechte maar ook geen super goede voeding (ook wat dat betreft vergelijkbaar met de mijne).

Ik heb zelf de genoemde cpu bottleneck test gedaan met een Corsair CX430:

RX480 8gb
2600k @4,4 alle cores (+0,1v)
P67 moederbord met 4 + 2 stroomfasen
2x 4gb ddr3 1600
3x 80mm en 2x 120mm fans op 5v
1x 512mb ssd

Als je bijvoorbeeld Doom 2016 of GTA 5 naast je OS op een 128gb ssd installeert dan ben je daarmee al klaar w.b.t opslagruimte :P (Dat zijn volgens mij ook de record houders qua opslagruimte op dit moment.)
Met een 512gb kom je al een heel eind verder.
Afhankelijk van je eisen kan een 250 - 256gb ook al genoeg zijn en die keuze moet je natuurlijk zelf maken.
Ik weet er niet veel vanaf, maar ik heb net een botleneck test gedaan via thebottlenecker.com als ik een GTX 1060 zou nemen. Hij raadt dan aan om 16gb ram te nemen en inderdaad up te graden naar een i7 processor. Dan zou het dus ook aan te raden zijn om gewoon voor de zekerheid een nieuwe voeding te nemen. Hij is nu precies 4 jaar oud.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Koffiemolen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:14:
[...]

Ik weet er niet veel vanaf, maar ik heb net een botleneck test gedaan via thebottlenecker.com als ik een GTX 1060 zou nemen. Hij raadt dan aan om 16gb ram te nemen en inderdaad up te graden naar een i7 processor. Dan zou het dus ook aan te raden zijn om gewoon voor de zekerheid een nieuwe voeding te nemen. Hij is nu precies 4 jaar oud.
Die site ken ik niet en zoiets zegt me ook niet zoveel.
Zelf ben ik meer van het daadwerkelijk testen en ervaren of anders monitoring software gebruiken en cpu en gpu usage in de gaten houden om zo een bottleneck te vinden.
Elk component kan met een bepaalde test/bepaald gebruik wel een bottleneck zijn, volgens mij. (Op welke resolutie ga je gamen?)
Maar of het echt een probleem is, dat is afhankelijk van waar jij het systeem voor gaat gebruiken.
Qua ram bottleneck valt het in huidige games, denk ik, nog wel mee.
Een qua cpu heb ik enkel verschil gemerkt met Hunt: Showdown. (Een 4 core i5 vs een 4 core met hyperthreading i7).
Dat is ook de game die ik het meeste speel en de reden dat ik mijn systeem geupgrade had.
Met de GTX 1060 6gb vram zal het met overige games i.c.m. je i5 3570k, denk ik, ook nog wel meevallen qua bottleneck naast 8gb ram.
Nogmaals, kijk eens naar gameplay videos van mensen met 8gb ram, i5 3570k en GTX 1060 6gb.

Een RX 480 8gb en GTX 1060 6gb zijn nou ook geen kaarten die extreme resoluties op hoge settings aankunnen met de nieuwste games en in dat geval zijn dus de videokaarten weer de bottleneck met recente cpu's.

Qua stroomgebruik kan je voeding ook wel een systeem aan met een i7, 32gb ram en SLI GTX 1060 6gb :P
En qua leeftijd van de voeding ben ik geen alwetende, maar zoals ik aangaf vind ik het fijn om mijn voeding met een upgrade ook gelijk te vervangen.
Dus ik vind je wel verstandig :)

Het is natuurlijk ook zo dat jij je GTX 770 en die CX750M op Tweakers V&A kan aanbieden voor een leuk centje ;)

[ Voor 30% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-06-2018 17:31 ]

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Koffiemolen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:29:
[...]

3770K ja als je die goedkoop kunt krijgen, 2600k nee imho. Als ik zo benches vergelijk lijkt me dat niet direct handig en klopt dat ook wel met wat ik dacht... je gaat er eerder op achteruit. De i7 heeft hyperthreading, maar verder ontlopen ze elkaar echt nauwelijks. Die chip is dan ook iets van ~15 maanden ouder dan je 3570.

Als het je om gamen gaat stop je dat geld beter in een nieuwe videokaart zoals de ander posters ook aangeven. Tweede upgrade zou meer RAM moeten zijn :)

Draai overigens zelf wel 2600k, 16gb en voor 90% van de taken is dat prima, het is m'n 960GTX met 4gb die de limiterende factor is... Maar bv Destiny draait prima op medium/high in 1080p rond de 60fps.

edit: Dit is misschien wel interessant om te zien hoe relatief weinig jouw CPU zal uitmaken met een goede videokaart.

[ Voor 8% gewijzigd door Vyo op 04-06-2018 17:30 ]

• Koffiemolen
HugoBoss1985 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:18:
[...]

Die site ken ik niet en zoiets zegt me ook niet zoveel.
Elk component kan met een bepaalde test wel een bottleneck zijn, volgens mij.
Maar of het echt een probleem is, dat is afhankelijk van waar jij het systeem voor gaat gebruiken.

Qua stroomgebruik kan je voeding ook wel een systeem aan met een i7, 32gb ram en SLI GTX 1060 6gb :P

En qua leeftijd van de voeding ben ik geen alwetende, maar zoals ik aangaf vind ik het fijn om mijn voeding met een upgrade ook gelijk te vervangen.
Dus ik vind je wel verstandig :)

Het is natuurlijk ook zo dat jij je GTX 770 en die CX750M op Tweakers V&A kan aanbieden voor een leuk centje ;)
Dan denk ik eigenlijk gewoon dat ik over zou kunnen stappen naar een tweedehands i7-2600k en een GTX 1060 6GB en een nieuwe voeding (pricewatch: Corsair VS450 ?). Extra Ram is misschien niet gelijk nodig? Weet je toevallig ook of deze onderdelen niet voor onderlinge conflicten zorgen, of zal ik daar een nieuw topic voor maken?

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Koffiemolen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:31:
[...]

Dan denk ik eigenlijk gewoon dat ik over zou kunnen stappen naar een tweedehands i7-2600k en een GTX 1060 6GB en een nieuwe voeding (pricewatch: Corsair VS450 ?). Extra Ram is misschien niet gelijk nodig? Weet je toevallig ook of deze onderdelen niet voor onderlinge conflicten zorgen, of zal ik daar een nieuw topic voor maken?
*3770(k) zoals al aangegeven.

Maar ik zou eerst beginnen met de videokaart en de psu. (Meer kan altijd nog en in dat geval zou ik een algehele upgrade naar AMD Zen of Intel Coffee Lake overwegen als ik jou was.)
Die VS450 zou ik vandaan blijven, dat is de kwalitatief slechtste serie van Corsair!

[ Voor 9% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-06-2018 17:34 ]

• Koffiemolen
HugoBoss1985 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:33:
[...]

Ik zou eerst beginnen met de videokaart en de psu. (Meer kan altijd nog)
Die VS450 zou ik vandaag blijven, dat is de kwalitatief slechtste serie van Corsair!
Oke! Hartelijk dank voor de info. Duidelijk. Vooral videokaart dus.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Koffiemolen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:34:
[...]

Oke! Hartelijk dank voor de info. Duidelijk. Vooral videokaart dus.
Tja, dadelijk ga je geld uitgeven aan een cpu en heb je zoiets van "waarom heb ik dit nou eigenlijk gedaan... ik merk er geen fuck van" :P

Ik moet eerlijk toegeven dat alle ander games weinig baat hadden van i5 4670 & 8gb ddr3 naar i5 8400 & 16gb ddr4.
Maar Hunt: Showdown was dan ook de reden van de upgrade.

[ Voor 25% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-06-2018 17:37 ]

• Koffiemolen
HugoBoss1985 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:35:
[...]

Tja, wie weet ga je geld uitgeven en heb je dadelijk zoiets van "waarom heb ik dit nou eigenlijk gedaan... ik merk er geen fuck van" :P
Haha precies. Dat zou zonde zijn... Maar met die videokaart ga ik sowieso wel veel merken inderdaad. (en de voeding ook als ik deze uiteindelijk niet vervang)

• Koffiemolen
Vyo schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:26:
[...]

3770K ja als je die goedkoop kunt krijgen, 2600k nee imho. Als ik zo benches vergelijk lijkt me dat niet direct handig en klopt dat ook wel met wat ik dacht... je gaat er eerder op achteruit. De i7 heeft hyperthreading, maar verder ontlopen ze elkaar echt nauwelijks. Die chip is dan ook iets van ~15 maanden ouder dan je 3570.

Als het je om gamen gaat stop je dat geld beter in een nieuwe videokaart zoals de ander posters ook aangeven. Tweede upgrade zou meer RAM moeten zijn :)

Draai overigens zelf wel 2600k, 16gb en voor 90% van de taken is dat prima, het is m'n 960GTX met 4gb die de limiterende factor is... Maar bv Destiny draait prima op medium/high in 1080p rond de 60fps.

edit: Dit is misschien wel interessant om te zien hoe relatief weinig jouw CPU zal uitmaken met een goede videokaart.
Handig om te weten! Bedankt. GTX 1060 6GB vind je dus wel een degelijke optie? Zouden aan een nieuwe ram nog bepaalde vereisten zitten? Ik neem aan sowieso 16GB.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Koffiemolen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:37:
[...]

Handig om te weten! Bedankt. GTX 1060 6GB vind je dus wel een degelijke optie? Zouden aan een nieuwe ram nog bepaalde vereisten zitten? Ik neem aan sowieso 16GB.
Die MSI Gaming X 1060 6gb is wel een mooie kaart als je Nvidia overweegt.
MSI (Gaming X) kaarten hebben goede componenten, een goede koeler en komen met 3 jaar garantie.
MSI FTW wat mij betreft en ze zijn ook in Nederland gevestigd :P

Even iets anders: welke (huidige) games wil je eigenlijk gaan spelen?

[ Voor 13% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-06-2018 17:47 ]

• Vyo
  • Niet online

Vyo

Koffiemolen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:37:
[...]

Ik denk dat een belangrijke vraag is of je straks wilt overstappen naar een 144p en/of 4k scherm en hoe lang je met deze upgrade wilt doen. Met zo'n 1060 ga je het nog een hele tijd prima redden als je op 1080p blijft gamen, maar als je die overstap wél wilt maken binnen een jaartje of 2 dan zou ik hoger gaan zitten en voor een 1070 gaan. En idd 16gb, tenzij gaat overklokken zijn al die specs irrelevant - gewoon standaard geheugen wat aanbevolen wordt / dat je een leuke kleurtje vind hebben, evt met een redelijke garantie policy :+

• Koffiemolen
HugoBoss1985 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:40:
[...]

Die MSI Gaming X 1060 6gb is wel een mooie kaart als je Nvidia overweegt.
MSI (Gaming X) kaarten hebben goede componenten, een goede koeler en komen met 3 jaar garantie.
MSI FTW wat mij betreft en ze zijn ook in Nederland gevestigd :P

Even iets anders: welke (huidige) games wil je eigenlijk gaan spelen?
Ja, erg tevreden met Nvidia tot nu toe. Voor mij ook zeker een plus om dat te behouden. Ik ben van plan om er spellen als Far Cry 5, de nieuwere Assassins creed spellen en hopelijk de nieuwe Red Dead redemption (als die op de pc uit komt) mee te spelen. 4k voelt voor mij nog wat onnodig. Ik ben voorlopig nog wel tevreden met 1080p denk ik.

• Koffiemolen
Vyo schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:51:
[...]

Ik denk dat een belangrijke vraag is of je straks wilt overstappen naar een 144p en/of 4k scherm en hoe lang je met deze upgrade wilt doen. Met zo'n 1060 ga je het nog een hele tijd prima redden als je op 1080p blijft gamen, maar als je die overstap wél wilt maken binnen een jaartje of 2 dan zou ik hoger gaan zitten en voor een 1070 gaan. En idd 16gb, tenzij gaat overklokken zijn al die specs irrelevant - gewoon standaard geheugen wat aanbevolen wordt / dat je een leuke kleurtje vind hebben, evt met een redelijke garantie policy :+
Ik heb mij er nog niet zo mee bezig gehouden, maar ik neem aan dat ik de aankomende twee jaar nog genoegen kan nemen met 1080p. Ik heb wel overwogen om ook een nieuwe televisie aan te schaffen waar ik dan ook mijn computer op aansluit (momenteel heb ik dat ook, nooit problemen mee gehad qua experience of lag), maar dat zou ik dan niet zo zeer doen voor de 4k optie op de pc.

Qua ram, duidelijk! Is dit iets? Of zou dit voor conflicten zorgen met de rest van mijn hardware? pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16

• Vyo
  • Niet online

Vyo

Koffiemolen schreef op maandag 4 juni 2018 @ 19:31:
[...]

Ik heb mij er nog niet zo mee bezig gehouden, maar ik neem aan dat ik de aankomende twee jaar nog genoegen kan nemen met 1080p. Ik heb wel overwogen om ook een nieuwe televisie aan te schaffen waar ik dan ook mijn computer op aansluit (momenteel heb ik dat ook, nooit problemen mee gehad qua experience of lag), maar dat zou ik dan niet zo zeer doen voor de 4k optie op de pc.

Qua ram, duidelijk! Is dit iets? Of zou dit voor conflicten zorgen met de rest van mijn hardware? pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16
Eh, dat is ddr4 en je hebt nu ddr3 en dus ook een ddr3 mobo etc dus dat gaat sowieso niet passen in je moederbord. (tenzij ik even iets in de rest van de thread heb gemist)

Je hebt minstens 1600mhz nodig, evt sneller als je wilt overclocken. 2 modules voor dual channel dus 2x 8 gb. Zou zelf gewoon voor het goedkoopste gaan, maar als je het echt zeker wilt weten qua conflicten dan kun je de Qualified Vendor Lists van je CPU en Moederbord erop na gaan lezen - die staan op de specificatie sites van Intel en Asrock. Zijn redelijk lange lijsten en tabellen en die zijn over het algemeen ook niet volledig toereikend... dus dat stuk laat ik aan jouw over. Vertrouw erop dat ik je zo een flink stuk de goede richting op geholpen heb. B)

[ Voor 2% gewijzigd door Vyo op 04-06-2018 20:56 . Reden: spelfout & te vroeg op verzenden gedrukt. ]

• Koffiemolen
Vyo schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:55:
[...]

Eh, dat is ddr4 en je hebt nu ddr3 en dus ook een ddr3 mobo etc dus dat gaat sowieso niet passen in je moederbord. (tenzij ik even iets in de rest van de thread heb gemist)

Je hebt minstens 1600mhz nodig, evt sneller als je wilt overclocken. 2 modules voor dual channel dus 2x 8 gb. Zou zelf gewoon voor het goedkoopste gaan, maar als je het echt zeker wilt weten qua conflicten dan kun je de Qualified Vendor Lists van je CPU en Moederbord erop na gaan lezen - die staan op de specificatie sites van Intel en Asrock. Zijn redelijk lange lijsten en tabellen en die zijn over het algemeen ook niet volledig toereikend... dus dat stuk laat ik aan jouw over. Vertrouw erop dat ik je zo een flink stuk de goede richting op geholpen heb. B)
Het verschil met DDR3 en DDR4 heb ik dus even niet goed begrepen, gebrek aan verstand van zaken! Goed om nog even te horen. Zeker weten dus, bedankt! Dan ga ik het daar even controlen.
Pagina: 1