Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wel wifi geen internet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb een netwerk met een aantal bekabelde PC's (2 stuks) en 2 wireless pc's. De wireless pc's krijgen vaak de storing dat ze niet kunnen verbinden met internet maar wel met het netwerk. Daarnaast heb ik een playstation 4 met het zelfde probleem. Alle smartphones doen het echter prima via wifi op 1 windows phone na. Ook deze wil wel verbinden met het netwerk maar heeft geen internet. Ik heb ingesteld dat mijn pc's automatisch een IP moeten krijgen van de router.

De router instellingen zijn als voglende:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/28ley5v.jpg

Security is WPA2-PSK AES

Iemand enig idee waar deze problemen weg komen/hoe op te lossen?

Alle reacties

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:23
Je dns settings zijn niet goed.
vul daar eens 8.8.8.8 ofzo in.

dus de 0.0.0.0 overal weghalen.
Dan zou het wel moeten werken

[ Voor 34% gewijzigd door Clavat op 04-06-2018 15:13 ]

PSN: McMillan0984

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Inderdaad
Of 1.1.1.1 en 1.0.0.1 als je Google niet lief vindt

[ Voor 9% gewijzigd door jodeltje op 04-06-2018 15:18 ]

• j0ppie
  • Niet online
Heb nu primair dns 1.1.1.1 en secundair 1.0.0.1.
Net op beide 8.8.8.8 gedaan maar dat werkte niet/loste niks op.

• Clavat
Je router heeft die ip adres 192.168.0.1?

Of heeft deze een ander adres?
Dan moet je je default gateway ook wijzigen.

Of heb je toevallig nu 2 routers in je netwerk?
Wie is je internet provider?

• j0ppie
  • Niet online
internet provider is ziggo. Ik heb de standaard ziggo modem in bridge modus staan en daar achter mijn eigen TPlink

• Clavat
Weet je zeker dat deze in bridge modus staat?

Heb je na de aanpassing van de dns je modem en router eens een reboot gegeven just in case?
En heeft je TPLink router adres 192.168.0.1? of heeft deze een ander IP adres?

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09:42

Oekol

waka waka hey hey

j0ppie schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:37:
Heb nu primair dns 1.1.1.1 en secundair 1.0.0.1.
Net op beide 8.8.8.8 gedaan maar dat werkte niet/loste niks op.
Als je google gebruikt moet je als primair 8.8.8.8 hebben en secundair 8.8.4.4 (bron: https://developers.google.com/speed/public-dns/)

Als je geen google wilt doe je als primair 1.1.1.1 en secundair 1.0.0.1.(bron: https://1.1.1.1/)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• j0ppie
  • Niet online
192.168.0.1 is het adres van men router. Daarna connect is zegmaar om in men TPlink settings te komen. Ik heb alleen het stroom wel eens van men ziggo modem afgehaald. Verder nooit iets aan verandert. Hoe kan ik zien of hij in bridge modes staat? Als ik nu IPconfig doe krijg ik immers men TPlink als default gateway.

Ik heb men router (de tplink) een factory reset gegeven. Soms verander je zoveel dat je niet meer weet wat je allemaal verandert hebt.Als DNS heb ik nu 1.0.0.1 en hij lijkt het nu goed te doen. Probleem lijkt voorlopig opgelost. Bedankt voor de tip guys!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:51

lier

MikroTik nerd

Welk IP adres heeft de TP-Link op de WAN poort?

Persoonlijk heb ik de voorkeur om alle settings zelf te doen, dus geen auto gebruiken. En misschien heb je voor WiFi voldoende aan n-only (maar dat staat los van het Topic zelf).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:34
Klinkt mij alsof je modem helemaal niet in bridged staat - zeker omdat je bij Ziggo moet bellen om hem te laten bridgen.

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nat-Water schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 08:45:
Klinkt mij alsof je modem helemaal niet in bridged staat - zeker omdat je bij Ziggo moet bellen om hem te laten bridgen.
1) bellen is niet altijd nodig. Hangt ervan af of je in oud-UPC gebied of oud-Ziggo gebied woont.
2) of dat ding nu in bridge mode staat of niet zou voor de gemelde problemen geen steek moeten uitmaken :o

Modem in router mode zou hooguit betekenen dat er twee keer NAT achter elkaar is, wat de latencies marginaan verhoogt en binnenkomende verbindingen een stuk lastiger maakt. Je kunt prima met 2x NAT een (stabiele) internetverbinding hebben. Elegant is anders, dus zou ik 2x NAT zeker afraden, maar praat TS geen problemen aan die hij niet heeft.

Wat we hier nodig hebben is gewoon basic troubleshooting:

1) Exact welke apparaten hebben we hier mee te maken? Welke "standaard ziggo modem" (merk+type) en welke TP-Link router heb je?
2) Zoals al gevraagd, wat voor IP heb je op de WAN van die TP-Link router.
3) Ga eens pingen als het fout gaat en je geen internetverbinding hebt:
- ping 127.0.0.1 (localhost - toont aan dat je eigen PC niet in de knoop zit)
- ping het lokaal IP van je PC (toont aan dat je niet op je PC je IP kwijt bent)
- ping je default gateway (als het goed is zelfde IP als je router, toont aan dat je nog verbinding met de router hebt)
- ping een publiek IP-adres (8.8.8.8 bijvoorbeeld - toont aan dat je IP connectiviteit hebt naar buiten)
- ping een URL (bijv www.bokt.nl - toont aan dat name resolution werkt)

Als alle bovenstaande stappen werken heb je gewoon een werkende verbinding en moet je naar je browsers kijken. Waarschijnlijker gaat het bij een van die stappen mis. Waar het mis gaat geeft aan waar je moet kijken.

Oslik blyat! Oslik!

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

j0ppie schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:12:
Ik heb een netwerk met een aantal bekabelde PC's (2 stuks) en 2 wireless pc's. De wireless pc's krijgen vaak de storing dat ze niet kunnen verbinden met internet maar wel met het netwerk. Daarnaast heb ik een playstation 4 met het zelfde probleem. Alle smartphones doen het echter prima via wifi op 1 windows phone na. Ook deze wil wel verbinden met het netwerk maar heeft geen internet. Ik heb ingesteld dat mijn pc's automatisch een IP moeten krijgen van de router.

De router instellingen zijn als voglende:

[afbeelding]

Security is WPA2-PSK AES

Iemand enig idee waar deze problemen weg komen/hoe op te lossen?

Nee, zo werkt het forum niet. Dit soort zaken moet je publiek kunnen bespreken, dan hebben anderen er ook nog wat aan. Verwijzen naar een andere manier van communiceren om inhoudelijke zaken buitne het zicht van het forum te bespreken willen we niet zien

- Network --> WAN
- Network --> LAN
- Wireless 2,4 Ghz --> Wireless Settings
- Wireless 2,4 Ghz --> Wireless Security Settings
- Wireless 5.0 Ghz --> Wireless Settings
- Wireless 5.0 Ghz --> Wireless Security Settings
- System Tools --> Firmware Upgrade

Tevens zijn we ook benieuwd om welk model nummer dat het gaat van TP-Link

Wachtwoorden mag je uiteraard afschermen :)

Mvg Carmen van TP-Link

[ Voor 13% gewijzigd door Equator op 06-06-2018 08:03 ]

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
DHCP vernieuwd?? Als je DNS settings insteld zullen je apparaten nog gewoon de oude DNS settings behouden. Totdat DHCP client nieuwe gegevens opvraagt bij de router dat is om de 120 minuten.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• Kapteynn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-11 13:32

Kapteynn

Kapteyn -Silvermoon-

Kun je hier misschien een simpel ip schema posten? Met ip adressen en gateways?

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 12:00
j0ppie schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:59:
192.168.0.1 is het adres van men router. Daarna connect is zegmaar om in men TPlink settings te komen. Ik heb alleen het stroom wel eens van men ziggo modem afgehaald. Verder nooit iets aan verandert. Hoe kan ik zien of hij in bridge modes staat? Als ik nu IPconfig doe krijg ik immers men TPlink als default gateway.

Ik heb men router (de tplink) een factory reset gegeven. Soms verander je zoveel dat je niet meer weet wat je allemaal verandert hebt.Als DNS heb ik nu 1.0.0.1 en hij lijkt het nu goed te doen. Probleem lijkt voorlopig opgelost. Bedankt voor de tip guys!
als 192.168.0.1 het adres van je TPlink router is, kan dat niet ook het adres zijn dat je in de TPlink router in moet vullen bij default gateway Mijn ziggo modem zit op 192.168.178.1
edit> twijfel, dat hangt er natuurlijk van af of dat de gateway is voor de router of de gateway die de router via dhcp aan de pc's doorgeeft

edit2>dhcp uitzetten en handmatig gateways ect. op de pc's invoeren, werkt dat?
printscreen van ipconfig in commandshell zou wel handig zijn

[ Voor 14% gewijzigd door Rrob op 05-06-2018 13:13 ]

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:36
Rrob schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:04:
[...]

als 192.168.0.1 het adres van je TPlink router is, kan dat NOOIT het adres zijn dat je in de TPlink router in moet vullen bij default gateway!! Mijn ziggo modem zit op 192.168.178.1
Nee, zoals hij het zegt is de TPLink router daadwerkelijk router en moeten apparaten aan deze TPLink de pakketten voor buiten het lan netwerk naar de TPLink sturen. De TPLink moet als router uitzoeken waar ze daarna naartoe moeten.

Als alles goed zou gaan, heeft de TPLink of het IP van de ziggo modem (als die niet in bridge staat) als gateway OF een ander publiek IP als gateway staan.

[ Voor 13% gewijzigd door Groentjuh op 05-06-2018 13:10 ]

• TP-Link
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-03-2022

TP-Link

Bedrijfsaccount TP-Link

mail: support.nl @tp-link.com

TP-Link schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:43:
[...]

[mbr]
Nee, zo werkt het forum niet. Dit soort zaken moet je publiek kunnen bespreken, dan hebben anderen er ook nog wat aan. Verwijzen naar een andere manier van communiceren om inhoudelijke zaken buitne het zicht van het forum te bespreken willen we niet zien[/mbr]

- Network --> WAN
- Network --> LAN
- Wireless 2,4 Ghz --> Wireless Settings
- Wireless 2,4 Ghz --> Wireless Security Settings
- Wireless 5.0 Ghz --> Wireless Settings
- Wireless 5.0 Ghz --> Wireless Security Settings
- System Tools --> Firmware Upgrade

Tevens zijn we ook benieuwd om welk model nummer dat het gaat van TP-Link

Wachtwoorden mag je uiteraard afschermen :)

Mvg Carmen van TP-Link
@Equator met betrekking tot screenshots houden wij graag rekening met de privacy van een klant. Vandaar het verzoek dit naar ons support mail adres te sturen

Indien het probleem is opgelost heb ik tot nu toe ook altijd een terugkoppeling gegeven op het forum.

Mvg Carmen van TP-Link :)

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Goedemorgen j0ppie,

Heb je de problemen ook wanneer je rechtstreeks met onze modem verbonden bent? Mocht je onze hulp nodig hebben stuur dan een privébericht met je postcode+huisnummer, dan gaan we voor je nakijken.

Groet,

Jelle van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

• j0ppie
  • Niet online
Ik heb nog even contact op genomen met ziggo, maar mijn modem staat inderdaad nog steeds in bridge modus. Soms valt het internet nu ineens weg, ook op de bekabelde pc's. Het netwerk gaat als volgende:

Ziggo modem --> TPLINK WDR4900 en vervoglens zit er nog een switch tussen.
Als ik nu vanaf de bekabelde PC een ipconfig op vraag krijg ik het voglende:
Ethernet adapter Ethernet:

Connection-specific DNS Suffix . :
IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 192.168.0.102
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1

Via mijn default gateway kom ik in de router. De DHCP settings daar zijn als volgend
DHCP Server: Enable
Start IP Address: 192.168.0.100
End IP Address: 192.168.0.199
Address Lease Time:120
minutes (1~2880 minutes, the default value is 120)
Default Gateway:
192.168.0.1
(optional)
Default Domain:
(optional)
Primary DNS:
1.1.1.1
(optional)
Secondary DNS:
0.0.0.0
(optional)

Verder heb ik geen porten geforward.
WAN Connection Type: dynamic IP (volgensmij staat dat goed voor ziggo. Daarnaast heb ik het ook niet aangepast)

PS: Sorry voor de alte reactie maar ik was erg druk met werken en kon niet eerder testen/reageren.

Zonet viel mijn internet weg. Ik was quake champions aan het spelen zonder problemen. Toen ik het spel af sloot kon ik niet meer browsen. na een reboot was het probleem verholpen. Ook bij de PC van mijn vriendin was browsen ineens niet meer mogelijk. Wifi in de woonkamer PC doet het ook af en aan wel/niet. Vaak helpt opnieuw connecten of een reboot.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

SpamLame

niks

Wifi in de woonkamer PC doet het ook af en aan wel/niet

Wat houd dat in?
  • Zie je de SSID niet meer?
  • Zie je het SSID, maar kan je de router niet bereiken (ping tp link router ipdares)
  • Zie je het SSID, kan je de router bereiken, maar kan je de buitenwereld niet bereiken (ping 8.8.8.8)
  • Zelfde als hierboven maar kan je nu.nl niet pingen?
Allen kunnen de uitwerking hebben dat je niet kan browsen, maar niet alleen zijn noodzakelijk veroorzaakt door hetzelfde.

• j0ppie
  • Niet online
SpamLame schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 14:38:
Wifi in de woonkamer PC doet het ook af en aan wel/niet

Wat houd dat in?
Goed punt! Probleem is nu niet aanwezig, zodra het de kop op steekt zal ik even pingen om dit te achterhalen.

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Zet meteen even je 2e DNS server goed met 1.0.0.1 i.p.v. 0.0.0.0 ? Als er een DNS storing/hick-up is, dan kan je dus niet meer internetten op DNS niveau

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Kijk die Webcare teams gaan, haha, lekker bezig!

(sorry voor de off-topic)

• spone
  • Niet online
Meestal betekent 0.0.0.0 in de TP-link settings dat ie met de DHCP de settings meegeeft zoals hij ze zelf van de WAN zijde ontvangt (in geval van DHCP/PPPoE). Dus dat de clients kijken naar de DNS servers van Ziggo in dit geval. Dat kan je overriden, via die velden. Maar het is zeker niet zo dat DHCP dan per definitie geen DNS serveradressen uitdeelt.

[ Voor 4% gewijzigd door spone op 08-06-2018 19:08 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
spone schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:07:
Meestal betekent 0.0.0.0 in de TP-link settings dat ie met de DHCP de settings meegeeft zoals hij ze zelf van de WAN zijde ontvangt (in geval van DHCP/PPPoE). Dus dat de clients kijken naar de DNS servers van Ziggo in dit geval. Dat kan je overriden, via die velden. Maar het is zeker niet zo dat DHCP dan per definitie geen DNS serveradressen uitdeelt.
Weer wat geleerd ;)

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Verwijderd

Ik zie dat 'Channel' op Auto staat. Zet die eens op 9 ofzo.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 19:20:
Ik zie dat 'Channel' op Auto staat. Zet die eens op 9 ofzo.
Euh, de clients hebben wel verbinding, maar geen internet, staat met grote letter in de topic titel
Als het om het kanaal gaat, zouden ze geen wifi verbinding hebben

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Pagina: 1