Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Ziggo] Snelheidsprobleem met Technicolor 7210

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Eric_1993
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-11 22:15
Mijn vraag
- Ik heb sinds kort een probleem met de uploadsnelheid van Ziggo. Ik heb een Zakelijk abonnement van 250/40. De downloadsnelheid is prima, maar de upload is een issue. Ik haal maar 15 Mbit/s, terwijl ik al 2-3 jaar gewoon de volle snelheid haalde. Dit heeft zich al een keer eerder voorgedaan en dat is toen uit zichzelf weer opgelost ondanks dat ik toen ook steeds met het modem aan het kloten was. Op verschillende computers thuis haal ik een trage upload en ze zijn allemaal bedraad aangesloten.

Ziggo medewerkster zegt dat de speedtest gewoon netjes de snelheid aangeeft waar ik voor betaal en dat ze daar verder niet ondersteunen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10 PC, bedraad
- Duplicati voor Backups, max snelheid wat ik hierbij haal is 1 tot 2 MB/s.
- Filezilla, zowel FTP als SFTP, max snelheid 1 tot 2 MB/s.
- HiDrive, Onedrive en Stack haal ik helaas ook 1 tot 2 MB/s.
- Mijn eigen server die bij mijn tante staat heeft een download van 100 Mbit/s. Ook daar haal ik maar 2 MB/s. Terwijl ik hiervoor gewoon makkelijk 4,5 MB/s kon halen.
- Technicolor 7210

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Modem van stroom afgehaald;
- Coaxkabel eruit gehaald
- Een uur modem van het stroom afgehaald
- Ziggo gebeld, hun ondersteunen het niet aangezien de speedtest de volle snelheid aangeeft.
- Op Tweakers gekeken, maar geen soortgelijk probleem gevonden

Beste antwoord (via Eric_1993 op 07-06-2018 12:58)

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Vraag anders of ze om te beginnen een andere router willen opsturen ter vervanging, dan kan je in ieder geval het hardware stuk al elimineren en voor Ziggo is die handeling ook geenspannend proces

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Alle reacties

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10:18

TommieW

Numa numa.

Welke speedtest gebruik je? Je kan ook nog proberen om via bijvoorbeeld social media contact op te nemen met Ziggo. Vaak zijn ze daar wel behulpzaam.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 17 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

• Eric_1993
TommieW schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:07:
Welke speedtest gebruik je? Je kan ook nog proberen om via bijvoorbeeld social media contact op te nemen met Ziggo. Vaak zijn ze daar wel behulpzaam.
Zowel de speedtest van Ziggo als de speedtest van KPN gebruik ik. Bij KPN haal ik natuurlijk wat mindere snelheden, maar geen een keer de snelheid van wat ik ervaar met uploaden.

Ik heb ook een bericht gestuurd via Facebook nu, misschien kunnen hun mij beter helpen. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Eric_1993 op 04-06-2018 15:20 ]

• Breezers
Dus...speedtest geeft prima waardes aan conform je abonnement, maar zodra je data over FTP (achtige) poorten probeert te uploaden is de snelheid een stuk lager ?

Kan je wellicht eens andere poorten testen of dit een verschil maakt ? (anders dan poort 21 etc)

[ Voor 5% gewijzigd door Breezers op 04-06-2018 15:25 ]

• Eric_1993
Breezers schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:22:
Dus...speedtest geeft prima waardes aan conform je abonnement, maar zodra je data over FTP (achtige) poorten probeert te uploaden is de snelheid een stuk lager ?

Kan je wellicht eens andere poorten testen of dit een verschil maakt ? (anders dan poort 21 etc)
Dat klopt, tot nu toe heb ik het getest met WebDav, FTP en SFTP. Ik zal vandaag het ook proberen met andere poorten. Bij de protocollen heb ik de standaard poorten namelijk gebruikt.

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Hoi Eric,

Ik begrijp dat je op dit moment als je een speedtest uitvoert bij ons niet hoger uitkomt dan 15Mbit/s terwijl je volgens je abonnement 40Mbit/s zou moeten halen. Contact met de helpdesk heeft je nog niet verder geholpen. Stuur ons even een privébericht met je postcode en huisnummer. Gaan we vanaf deze kant de verbinding controleren. En gaan we ook samen met je kijken hoe we deze weer op 40Mbit/s krijgen. Zet er ook even een link in naar dit topic. Alvast bedankt!

Groet,

Mirsad van Ziggo

VodafoneZiggo-webcare

• Breezers
VodafoneZiggo schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:21:
Hoi Eric,

Ik begrijp dat je op dit moment als je een speedtest uitvoert bij ons niet hoger uitkomt dan 15Mbit/s terwijl je volgens je abonnement 40Mbit/s zou moeten halen. Contact met de helpdesk heeft je nog niet verder geholpen. Stuur ons even een privébericht met je postcode en huisnummer. Gaan we vanaf deze kant de verbinding controleren. En gaan we ook samen met je kijken hoe we deze weer op 40Mbit/s krijgen. Zet er ook even een link in naar dit topic. Alvast bedankt!

Groet,

Mirsad van Ziggo
@VodafoneZiggo Leren lezen : speedtest is in orde maar upload naar, met name FTP doeleinden/applicaties/platformen is te laag

• Eric_1993
Inmiddels heb ik @VodafoneZiggo een prive bericht gestuurd.

Bovendien heb ik weer meerdere malen de modem van het stroom afgehaald en verschillende poorten geprobeerd. Ook niet beveiligde protocollen heb ik geprobeerd, zonder resultaat. Bij het starten van de upload gaat de snelheid naar 4,50 MB, waarna het weer naar beneden keldert naar 1,77 MB. En dat in 1 seconden eigenlijk.

Via de buren geprobeerd, die hebben ook een Technicolor, naar dezelfde servers, halen hun netjes de maximale snelheid.

Edit: Typfoutjes

[ Voor 7% gewijzigd door Eric_1993 op 04-06-2018 20:20 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
En een traceroute? Loopt die hetzelfde? Ik weet namelijk niet zo of er verschil zit in routeringen tussen zakelijk en consument.

Staat je modem in routermodus of in bridge? In het geval van bridge: Wat voor snelheid haal je als je t rechtstreeks test (dus zonder je eigen router)?

Acties:
  • Beste antwoord

• Breezers
Vraag anders of ze om te beginnen een andere router willen opsturen ter vervanging, dan kan je in ieder geval het hardware stuk al elimineren en voor Ziggo is die handeling ook geenspannend proces

• Eric_1993
Breezers schreef op maandag 4 juni 2018 @ 20:51:
Dat heb ik aan de klantenservice ook voorgesteld. De medewerkster vond het niet nodig en volgens haar ondersteunde Ziggo het ook niet, aangezien het hier ging om protocollen die Ziggo niet ondersteund.

Ik heb het modem een hard reset gegeven (via gaatje aan achterkant). Helaas nog steeds een trage snelheid. Ik heb inmiddels ook contact gezocht via Ziggo Webcare, anders ga ik morgen maar weer bellen om een ander modem, want dit werkt zo niet. :+
En een traceroute? Loopt die hetzelfde? Ik weet namelijk niet zo of er verschil zit in routeringen tussen zakelijk en consument.

Staat je modem in routermodus of in bridge? In het geval van bridge: Wat voor snelheid haal je als je t rechtstreeks test (dus zonder je eigen router)?
Traceroute zie ik geen vreemde dingen in. Het loopt zoals het altijd loopt. Bij mijn familielid kan ik gewoon met hun internet full downloaden en uploaden, dus aan hun kant is er ook niks mis mee.

De modem staat niet in bridge. Maar als dit zo doorgaat, overweeg ik 'm wel om in bridge te zetten.

[ Voor 28% gewijzigd door Eric_1993 op 04-06-2018 20:57 ]

• Eric_1993
Het probleem is inmiddels opgelost.

Ik heb de Arris Connextbox gekregen. Ik haal nu de max uploadsnelheid die ik kan halen :9

• Eric_1993
Helaas heb ik sinds gisteren weer een lage upload met de ConnectBox. Het modem van het stroom afhalen, resetten heeft geen enkel zin weer. Heeft iemand advies of tips wat ik hier nou aan kan doen? Ik heb sowieso weer contact gezocht met Ziggo..

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tja, het zou wel heel toevallig zijn als je voor de tweede keer een brakke modem hebt gekregen.
Nu heeft de Arris connectbox een puma chipset en daar zijn issues mee, maar dan zou-ie vanaf het begin al slecht gepresteerd hebben.
Misschien moet je even uitsluiten dat je 't zelf veroorzaakt. Ik bedoel als je Hidrive, Ondrive en Stack allemaal tegelijk staan te synchroniseren, blijft er voor ftp weinig ruimte over.

En ga daarna eens kijken met wireshark naar je ftp-sessie. Wat voor windowsizes worden er afgesproken; zitten er retransmits tussen etc.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Eric_1993
Ik heb WireShark installeren morgen en even het een en ander uitsluiten.

Momenteel haalt de upload wèl de 40 Mbit maar heel onstabiel. Het gaat van 25 Mbit naar 43 Mbit, dan weer 30 Mbit etc etc
Pagina: 1