Mijn vraag
- Ik heb sinds kort een probleem met de uploadsnelheid van Ziggo. Ik heb een Zakelijk abonnement van 250/40. De downloadsnelheid is prima, maar de upload is een issue. Ik haal maar 15 Mbit/s, terwijl ik al 2-3 jaar gewoon de volle snelheid haalde. Dit heeft zich al een keer eerder voorgedaan en dat is toen uit zichzelf weer opgelost ondanks dat ik toen ook steeds met het modem aan het kloten was. Op verschillende computers thuis haal ik een trage upload en ze zijn allemaal bedraad aangesloten.
Ziggo medewerkster zegt dat de speedtest gewoon netjes de snelheid aangeeft waar ik voor betaal en dat ze daar verder niet ondersteunen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10 PC, bedraad
- Duplicati voor Backups, max snelheid wat ik hierbij haal is 1 tot 2 MB/s.
- Filezilla, zowel FTP als SFTP, max snelheid 1 tot 2 MB/s.
- HiDrive, Onedrive en Stack haal ik helaas ook 1 tot 2 MB/s.
- Mijn eigen server die bij mijn tante staat heeft een download van 100 Mbit/s. Ook daar haal ik maar 2 MB/s. Terwijl ik hiervoor gewoon makkelijk 4,5 MB/s kon halen.
- Technicolor 7210
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Modem van stroom afgehaald;
- Coaxkabel eruit gehaald
- Een uur modem van het stroom afgehaald
- Ziggo gebeld, hun ondersteunen het niet aangezien de speedtest de volle snelheid aangeeft.
- Op Tweakers gekeken, maar geen soortgelijk probleem gevonden
- Ik heb sinds kort een probleem met de uploadsnelheid van Ziggo. Ik heb een Zakelijk abonnement van 250/40. De downloadsnelheid is prima, maar de upload is een issue. Ik haal maar 15 Mbit/s, terwijl ik al 2-3 jaar gewoon de volle snelheid haalde. Dit heeft zich al een keer eerder voorgedaan en dat is toen uit zichzelf weer opgelost ondanks dat ik toen ook steeds met het modem aan het kloten was. Op verschillende computers thuis haal ik een trage upload en ze zijn allemaal bedraad aangesloten.
Ziggo medewerkster zegt dat de speedtest gewoon netjes de snelheid aangeeft waar ik voor betaal en dat ze daar verder niet ondersteunen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
- Windows 10 PC, bedraad
- Duplicati voor Backups, max snelheid wat ik hierbij haal is 1 tot 2 MB/s.
- Filezilla, zowel FTP als SFTP, max snelheid 1 tot 2 MB/s.
- HiDrive, Onedrive en Stack haal ik helaas ook 1 tot 2 MB/s.
- Mijn eigen server die bij mijn tante staat heeft een download van 100 Mbit/s. Ook daar haal ik maar 2 MB/s. Terwijl ik hiervoor gewoon makkelijk 4,5 MB/s kon halen.
- Technicolor 7210
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Modem van stroom afgehaald;
- Coaxkabel eruit gehaald
- Een uur modem van het stroom afgehaald
- Ziggo gebeld, hun ondersteunen het niet aangezien de speedtest de volle snelheid aangeeft.
- Op Tweakers gekeken, maar geen soortgelijk probleem gevonden