Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Gaming muis, voor brede hand / ergonomisch

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kazzzdafke
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14:27
Ik zoek een?
gaming muis, maar ééntje die breder is dan mijn G403. Liefst zou deze een soort van "rust" moeten hebben voor de ringvinger.
Ik zal nl. op 18/06 geopereerd moeten worden aan mijn rechterhand door ontsteking van de pezen, vooral dan de ringvinger pees. Dit door veelvuldig gebruik van de muis.
Daar ik brede handen heb, merk ik dat ik de clawgrip gebruik op de G403, die dus wss te smal is.

Welke vergelijkbare kwaliteitsmuizen zijn er (speel vooral CS:GO, andere FPS) voor mensen met een brede hand, én zijn er ergonomische goede gamingmuizen?

Wat is je budget?
money is no issue

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
kwaliteit

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Vooral dus FPS spellen

i7 7700k - 16 Gb 3200 - MSI Z270 gaming pro Carbon - MSI 1070 Gaming - m.2 960 Pro - Asus ROG swift PG279Q

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roflzor
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16-08 21:58
Wellicht eens kijken naar de Razer Naga. Dit is niet specifiek een FPS muis, maar hij is wel breed en heeft een soort van rust voor de ringvinger (foto 6 van de link). Ik heb hem zelf, maar vind hem net wat te breed voor FPS (ik heb denk ik middelgrote handen). Volgens mij ligt deze muis standaard in alle mediamarkten, dus als je hem eens wilt testen/voelen kan dat daar.

pricewatch: Razer Naga Expert MMO Gaming Mouse

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-08 22:57
Mionix muizen mbt de NAOS series. De NAOS series van hun zijn muizen met een ringvinger rust en liggend aan de betreffende hand kan dat laatste stukje van de rust ook een pink rust zijn (tweede inkeping op de muis eronder). Ik had om dezeflde redenen de NAOS 5000 van Mionix. Kan ik van hart aanraden jaren plezier ermee gehad. Alleen de meeste mionix muizen op dit moment beginnen zo'n beetje EOL te raken, daardoor zijn de prijzen fors gestegen. De NAOS 7000 is een fantastische muis als je die nog kan vinden of een pricewatch: Mionix Naos 8200.

De pricewatch: Mionix Castor (Grijs) en de pricewatch: Qpad 8K Pro Gaming Optical Mouse zijn nog twee andere goede muizen die ik verschillende fora voorbij heb zien komen met een ringfinger rest.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 15:30
Als je serieuze problemen aan je hand hebt door een muis, zou ik aanraden nooit meer zo'n plat ding beet te nemen. Koop een zijwaartse. Het heeft al mijn problemen als sneeuw voor de zon doen verdwijnen. (Goed, behalve de elleboog problemen...)

De beste overtuiging hiervoor is het verticaal en horizontaal houden van je hand. Het verschil in hoeveel kracht je o.a. op de ringvinger moet uitoefenen is enorm. Sterker nog, als je je hand verticaal houdt, oefen je ongeveer nul kracht uit. Je vinger kan tenslotte niet met de zwaartekracht mee buigen.

Het is mij niet helemaal duidelijk wat je met een gaming muis bedoelt. Wil je een immense DPI? Minuscule polling rate? Of wil je iets dat er 1337pr0 uitziet, zeg maar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kazzzdafke
Neen ik wil iets dat voldoende instelbare buttons heeft, nauwkeurig is (speel lage DPI) en hoge kwaliteit heeft.
RGB is allemaal niet nodig.. maar de kwaliteit van goede gaming muizen is over het algemeen beter dan standaard muizen.

i7 7700k - 16 Gb 3200 - MSI Z270 gaming pro Carbon - MSI 1070 Gaming - m.2 960 Pro - Asus ROG swift PG279Q

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Saabi
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 16-08 18:14
Zoek rocket jump ninja maar eens op op YouTube, denk dat je daar wel een ent mee verder komt.

Of even naar de Mediamarkt of iets in die richting waggelen en daar wat muizen testen natuurlijk.

Saabi wijzigde deze reactie 08-06-2018 00:45 (36%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kazzzdafke
Thanks, zit nu even paar dagen in Lissabon, maar ga ik zeker bekijken.

• kazzzdafke
Heb er zelf nog 2 gevonden, de Asus Rog Spatha en de Swiftpoint Z.
De eerste hier ter plaatsje in de hand kunnen leggen, en dat voelde super aan qua comfort.
Maar is meer een MMO muis, en zwaar. Dus minder voor flickshots, wat minder is want ik speel cs:Go.

Die swiftpoint, WoW. Features, af! Hij is blijkbaar groter dan de naga Trinity, dus daarom ben ik wel erg geďnteresseerd.

Ik denk dat ik ze maar eens met een coolblue ofzo bestel, dan kan ik hem ook weer retourneren indien het nix is.

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 15:19
Misschien is dit iets:
V&A aangeboden: Razer Naga Trinity

• kazzzdafke
quote:
Bedankt maar die knopjes op de zijkant zijn te verwarrend. Ik heb ze ook al vastgehad en ergo wel goed.

• jopie
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 15:19
Maar er zit ook een zijkant bij met maar 2 knopjes, dan heb je denk ik gewoon vorige-volgende in je browser, meer niet.

• beezjeh
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 15:21
Zoals een tweaker al eerder heeft aangegeven wellicht is het interessant om de videos van Rocket Jump Ninja te bekijken. http://www.rocketjumpninja.com/top-40/

Of hier: https://www.reddit.com/r/..._of_the_line_sensor_that/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kazzzdafke
Echt veel over ergonomie vind ik niet terug in ninja zijn filmpje.
Zijn beste muis heb ik nu, G403, en zegt dat die comfortabel is :/

Ik ga, als ik thuis ben, de grootte vergelijken van de spatha en Z. Als de Z even groot is, dan bestel ik die.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12:54

rolandos582

Gaming addict x)

quote:
kazzzdafke schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:03:
Echt veel over ergonomie vind ik niet terug in ninja zijn filmpje.
Zijn beste muis heb ik nu, G403, en zegt dat die comfortabel is :/

Ik ga, als ik thuis ben, de grootte vergelijken van de spatha en Z. Als de Z even groot is, dan bestel ik die.
Kan je de Spatha zeker aanraden. Nu zeker 6-8 maanden in gebruik en hij is enorm fijn. Speel voornamelijk shooters en wou gewoon een grote muis voor grote handen en deze ligt zo lekker in de hand. Gebruik hem eigenlijk alleen bekabeld maar draadloos is een leuke feature.

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kazzzdafke
quote:
rolandos582 schreef op zondag 10 juni 2018 @ 17:52:
[...]

Kan je de Spatha zeker aanraden. Nu zeker 6-8 maanden in gebruik en hij is enorm fijn. Speel voornamelijk shooters en wou gewoon een grote muis voor grote handen en deze ligt zo lekker in de hand. Gebruik hem eigenlijk alleen bekabeld maar draadloos is een leuke feature.
Speel je “snelle” shooters? Want 180gr is echt wel zwaar... hoe lukken de flick shots?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rolandos582
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 12:54

rolandos582

Gaming addict x)

quote:
kazzzdafke schreef op zondag 10 juni 2018 @ 20:38:
[...]
Speel je “snelle” shooters? Want 180gr is echt wel zwaar... hoe lukken de flick shots?
Ik speel van alles en nog wat. Van PUBG, Escape from Tarkov tot Battlefield/CS:GO etc.
Ik ben geen 360 noscoper of iets dergelijks maar ik red me prima (Global op MM, Rank B op ESEA toen ik nog speelde). Ik hou juist van een zware muis, ligt erg prettig in de hand en kan er goed mee omgaan.

Huidige setup I7 5960x @ 4.6Ghz - MSI X99A Godlike - 2x MSI GTX 980 @1550mhz - Main OS : Intel 750 SSD 400GB - Game OS : Samsung 850EVO 1TB - 32GB Corsair Dominator Platinum -Custom loop - CaseLabs SMA8 - Corsair RM1000I -2x ASUS RoG Swift

• kazzzdafke
Ik heb vandaag de knoop doorgehakt en ben voor de Razor Deathadder Elite gegaan.. en ook ineens voor de Corsair K95 Platinum RGB :)

• kazzzdafke
Misschien kan iemand me hier even mee helpen...

Random komt mijn keyb layout te veranderen van ENG US naar ENG BEP... zonder dat ik op ALT-SHIFT druk ofzo..

Iemand idee?

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True