Hallo!
De laatste tijd ben ik bezig met het inrichten van Ubuntu 16.04 VPS via Scaleway. Allemaal top en bijna geen problemen tot dus ver.
Alleen heb ik een probleem met het schrijven van een scriptje. Ik gebruik RClone voor het synchroniseren van verschillende clouddiensten. Dit gebeurd middels 2 verschillende scripts die beide op verschillende tijdstippen wordt uitgevoerd als cronjob.
Beide scripts worden prima uitgevoerd door de cronjob, alleen wil het nog wel eens voorkomen dat de scripts elkaar kruisen en dat alles in de soep loopt. Om dat tegen te gaan staat in het script een if statement die controleert of het script al loopt, maar deze werkt niet....
Het script van rclone-cron.sh is:
Alvast bedankt!
De laatste tijd ben ik bezig met het inrichten van Ubuntu 16.04 VPS via Scaleway. Allemaal top en bijna geen problemen tot dus ver.
Alleen heb ik een probleem met het schrijven van een scriptje. Ik gebruik RClone voor het synchroniseren van verschillende clouddiensten. Dit gebeurd middels 2 verschillende scripts die beide op verschillende tijdstippen wordt uitgevoerd als cronjob.
Beide scripts worden prima uitgevoerd door de cronjob, alleen wil het nog wel eens voorkomen dat de scripts elkaar kruisen en dat alles in de soep loopt. Om dat tegen te gaan staat in het script een if statement die controleert of het script al loopt, maar deze werkt niet....
Het script van rclone-cron.sh is:
Het script van rclone-cron2.sh is:#!/bin/bash
if pidof -o %PPID -x “rclone-cron2.sh”; then
exit 1
elif pidof -o %PPID -x “rclone-cron.sh”; then
exit 1
else rclone sync drive1: drive2:
exit 1
fi
De eerste 2 statements werken dus niet. Er zit tussen beide scripts 12 uur in de crontab, maar bij grote bestanden wil het voorkomen dat het langer dan 12 uur duurt.#!/bin/bash
if pidof -o %PPID -x “rclone-cron.sh”; then
exit 1
elif pidof -o %PPID -x “rclone-cron2.sh”; then
exit 1
else rclone sync drive2: s3:
exit 1
fi
Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Mundatin op 04-06-2018 13:32 . Reden: Extra info ]
Voorliefde voor alles wat tech-gerelateerd is