Custom watergekoelde pc,videokaart word alsnog 65 graden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 21:17
Hallo Allemaal ik heb een custom watergekoelde game pc met de volgende specificaties:

Amd ryzen 5 1600 processor
asus prime x370-pro moederbord
2x 8 gb ddr 4 3200mhz geheugen
msi aero 1080 oc videokaart

waterkoeling:
EK-Supremacy EVO AMD processorkoeling
EK-CoolStream PE 360 radiator
EK-CoolStream SE 360 radiator
EK-XTOP Revo D5 PWM pomp
EK-RES X3 250 reservoir
EK Water Blocks EK-FC1080 videokaartkoeling
6x noctua nf-f12 fans.

Echter heb ik het probleem dat mijn videokaart nog steeds 65 graden word tijdens gamen?
Had eerder gezegd betere koelprestaties verwacht, heeft iemand nog een suggestie?
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/35lvgvc.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02:22

jgj82

Ja, maar = nee

Wat is de temperatuur van je water onder load?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
jgj82 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 13:28:
Wat is de temperatuur van je water onder load?
Hoe kan ik dat het beste meten? want dat weet ik eerlijk gezegd niet. De pomp zelf is een vrij zware dus het word erg snel rondgepompt. Alleen omdat mijn reservoir van bovenaf aangevuld word stolt het water wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09 09:07
timetje100 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:08:
[...]

Hoe kan ik dat het beste meten? want dat weet ik eerlijk gezegd niet. De pomp zelf is een vrij zware dus het word erg snel rondgepompt. Alleen omdat mijn reservoir van bovenaf aangevuld word stolt het water wel.
Met een thermometer.

Eventueel zo'n laser-spot thermometer:
https://www.banggood.com/search/thermometer-laser.html

Ik heb er een van een 10'tje, en hij is verbazingwekkend accuraat.

[ Voor 7% gewijzigd door Pyramiden op 04-06-2018 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:41
Hoe warm is je CPU?

Op zich is 65c onder load niet heeel gek, maar je zou ~50 graden wel moeten kunnen redden

heb je nou overigens 2x 360 waarvan 1 4 fans heeft en de ander maar 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
418O2 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:23:
Hoe warm is je CPU?

Op zich is 65c onder load niet heeel gek, maar je zou ~50 graden wel moeten kunnen redden

heb je nou overigens 2x 360 waarvan 1 4 fans heeft en de ander maar 2?
CPU blijft onder load rond de 50 graden, niet al te warm.

klopt, probleem is dat de bovenste radiator niet genoeg ruimte heeft voor 3 omdat de aansluitingen van de radiator daar zitten.
De rechter heeft er 4, 3 aan de voorkant 1 aan de achterkant, geen idee of het extra nut heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Pyramiden schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:15:
[...]

Met een thermometer.

Eventueel zo'n laser-spot thermometer:
https://www.banggood.com/search/thermometer-laser.html

Ik heb er een van een 10'tje, en hij is verbazingwekkend accuraat.
Ik zal er een aanschaffen;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
timetje100 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:30:
[...]

CPU blijft onder load rond de 50 graden, niet al te warm.

klopt, probleem is dat de bovenste radiator niet genoeg ruimte heeft voor 3 omdat de aansluitingen van de radiator daar zitten.
De rechter heeft er 4, 3 aan de voorkant 1 aan de achterkant, geen idee of het extra nut heeft.
Je weet zeker dat je GPU block goed is gemonteerd?

Graag meerdere quotes in 1 doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timetje100
418O2 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:31:
[...]

Je weet zeker dat je GPU block goed is gemonteerd?

Graag meerdere quotes in 1 doen
Jazeker, heb alle instructies opgevolgd met het plaatsen van het waterblok op mijn videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
timetje100 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:32:
[...]

Jazeker, heb alle instructies opgevolgd met het plaatsen van het waterblok op mijn videokaart.
Dus ook strak genoeg en minimaal koelpasta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
418O2 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 14:32:
[...]

Dus ook strak genoeg en minimaal koelpasta?
Bedoel je strak genoeg vastgemaakt? dat heb ik zeker gedaan. Heb er nieuwe koelpasta op gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 04:48

PhatFish

and, uhm......Moo

Wat zou die kaart onder load moeten worden? Je water zou in ieder geval niet te warm mogen worden. Ik heb een veel minder zuinige setup welke ik met 2x 240 rads koel, water wordt eens 50°C met een kamertemperatuur van 32°C, meestal blijft het bij een watertemperatuur van max. ~42°C. Nog steeds warm, maar nog geen vervormend acryl enzo :) Ik heb dit ding.

Anyway, een 300W-slurpende R9 290 onder water, die wordt eens 70 -75°C. Misschien heb je nog wat luchtbellen die je blok uit moeten? Had zelf eens de vier schroefjes om de core heen niet goed aangedraaid. Bij ook maar een klein beetje verminderd contact wordt je koelpasta juist warmte-isolerend en kun je ook hogere temps verwachten. Tenzij je zeker weet dat je schroevendraaier niet verder kon, is het zeker niet verkeerd om de moeite te nemen om dit nog even te checken, maar eerlijk gezegd, met 65°C onder load heb je gewoon een prima temperatuur voor je GPU. Het enige dat ik nog kan bedenken is je front radiator. In sommige cases kunnen de fans gewoon niet genoeg lucht aanzuigen. Of je fans draaien niet tot amper, dat kan ook nog, maar dat moet je echt zelf gedaan hebben, dus zou je wel weten ;-)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-09 20:58
Ik zie verschillende topics waarbij de kaart rond de 90 graden wordt. Dan lijkt mij 65 graden toch prima onder load

https://www.reddit.com/r/...msi_aero_1080_oc_edition/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 20:17

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik heb hetzelfde probleem ook gehad, ook met een 1080.

Er bleek een productiefoutje in het GPU blok te zitten waardoor deze de GPU niet helemaal lekker raakte. Aangezien ik geen zin had deze ter RMA terug te sturen naar EKWB heb ik CLU gebruikt als koelpasta; probleem opgelost. Gelijk 20 graden koeler onder load.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
PhatFish schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:32:
Wat zou die kaart onder load moeten worden? Je water zou in ieder geval niet te warm mogen worden. Ik heb een veel minder zuinige setup welke ik met 2x 240 rads koel, water wordt eens 50°C met een kamertemperatuur van 32°C, meestal blijft het bij een watertemperatuur van max. ~42°C. Nog steeds warm, maar nog geen vervormend acryl enzo :) Ik heb dit ding.

Anyway, een 300W-slurpende R9 290 onder water, die wordt eens 70 -75°C. Misschien heb je nog wat luchtbellen die je blok uit moeten? Had zelf eens de vier schroefjes om de core heen niet goed aangedraaid. Bij ook maar een klein beetje verminderd contact wordt je koelpasta juist warmte-isolerend en kun je ook hogere temps verwachten. Tenzij je zeker weet dat je schroevendraaier niet verder kon, is het zeker niet verkeerd om de moeite te nemen om dit nog even te checken, maar eerlijk gezegd, met 65°C onder load heb je gewoon een prima temperatuur voor je GPU. Het enige dat ik nog kan bedenken is je front radiator. In sommige cases kunnen de fans gewoon niet genoeg lucht aanzuigen. Of je fans draaien niet tot amper, dat kan ook nog, maar dat moet je echt zelf gedaan hebben, dus zou je wel weten ;-)
Ik heb zelf een phanteks enthoo evolv atx tempered glass edition, alle luchtbellen zijn uit mijn blok. Kan nog proberen om extra aan te draaien.
Ja ik merk nu dat mijn gpu meestal op 55-60 graden zit, hangt ook af hoe warm het op mijn kamer is merk ik.

Jammere is dat mijn fans kwa snelheid verhogen met mijn cpu, niet met temperatuur van mijn videokaart. Iemand een idee hoe ik dat kan instellen? Via bios kan dat niet.
Blaat schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:09:
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad, ook met een 1080.

Er bleek een productiefoutje in het GPU blok te zitten waardoor deze de GPU niet helemaal lekker raakte. Aangezien ik geen zin had deze ter RMA terug te sturen naar EKWB heb ik CLU gebruikt als koelpasta; probleem opgelost. Gelijk 20 graden koeler onder load.
Handig om te weten, misschien dat keer uitproberen. Ik moet iniedergeval nog een keer mijn tubes veranderen, ze zijn echt lelijk gebogen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nycrea
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-09 08:06
timetje100 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:43:
[...]

Ik heb zelf een phanteks enthoo evolv atx tempered glass edition, alle luchtbellen zijn uit mijn blok. Kan nog proberen om extra aan te draaien.
Ja ik merk nu dat mijn gpu meestal op 55-60 graden zit, hangt ook af hoe warm het op mijn kamer is merk ik.

Jammere is dat mijn fans kwa snelheid verhogen met mijn cpu, niet met temperatuur van mijn videokaart. Iemand een idee hoe ik dat kan instellen? Via bios kan dat niet.
[...]

Handig om te weten, misschien dat keer uitproberen. Ik moet iniedergeval nog een keer mijn tubes veranderen, ze zijn echt lelijk gebogen haha.
Je fans wil je liefst laten draaien afhankelijk van de watertemp, dit is immers waar de fans invloed op hebben, de temperatuur van het water.
Hiervoor heb je temp sensoren die je in je loop kan zetten, heb er zelf een van Phobya. Deze temp sensor sluit je dan aan op het moederbord en dan stel je in dat je fans spinnen op basis van die temperatuur (indien mogelijk, anders heb je een aquaero nodig). Meeste modernere wat luxere moederborden hebben hier support voor, zelf heb ik het met Asus Hero X en Hero VII moederborden op deze manier ingesteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Nycrea op 12-06-2018 11:35 ]

🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-09 18:25
timetje100 schreef op woensdag 6 juni 2018 @ 09:43:
[...]

[...]

Fans aansturen aan de hand van GPU temp kan met Argus Monitor. Of je dat ook kan gebruiken op basis van een extra thermometer zoals hierboven aangegeven zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timetje100
Nycrea schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 11:17:
[...]

Je fans wil je liefst laten draaien afhankelijk van de watertemp, dit is immers waar de fans invloed op hebben, de temperatuur van het water.
Hiervoor heb je temp sensoren die je in je loop kan zetten, heb er zelf een van Phobya. Deze temp sensor sluit je dan aan op het moederbord en dan stel je in dat je fans spinnen op basis van die temperatuur (indien mogelijk, anders heb je een aquaero nodig). Meeste modernere wat luxere moederborden hebben hier support voor, zelf heb ik het met Asus Hero X en Hero VII moederborden op deze manier ingesteld.
Wekko306 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 18:10:
[...]

Fans aansturen aan de hand van GPU temp kan met Argus Monitor. Of je dat ook kan gebruiken op basis van een extra thermometer zoals hierboven aangegeven zou ik niet weten.
Ik zal er naar kijken, momenteel draaien ze op GPU temperatuur wat ook prima is:)

Bedankt heb het gedownload!
Pagina: 1