AutoExec Macro die command button op form aanstuurt.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-06 20:02
Beste,

Ik ben beginnende Access gebruiker en heb inmiddels een database gebouwd met een opstart form en command button om een code te runnen en opeenvolgende acties uit te voeren.

De form is vooraf ingevuld maar moet heel soms aangepast worden. Wat ik eigenlijk zou willen is het volgende;

AutoExec macro aanmaken die de form opent, 30 seconden wacht en daarna automatisch op de button met de command code klikt.

De 30 seconden regel is optioneel maar het gaat mij met name om het aansturen van de button via de macro.

Heeft hier iemand ervaring mee? Ik heb al vanalles gegoogled maar ben helaas niet ervaren genoeg om hier goed mee uit de voeten te kunnen.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een knop doet niets anders dan een onderliggende functiecode aanroepen. Je kunt vanuit jouw code direct die functie aanroepen. Al dan niet na 30 seconden wachten. Waar twijfel je? Je lijkt alles dat nodig is al te noemen in je topicstart.

Ga als beginner NIET simpelweg op Google etc zoeken naar concrete code. Zoek een algemeen tutorial of twee en bedenk de code zelf. Hooguit voor specifieke functies kan het handig zijn, zoals hoe je 30 seconden wacht. sapiSleep (http://access.mvps.org/access/api/api0021.htm) is daar een voorbeeld van. (Let op: ik heb geen idee welke Windows- en Access-versies je hebt en of die functie de juiste keuze is in dit geval).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayMotix
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-06 20:02
F_J_K schreef op maandag 4 juni 2018 @ 12:56:
Een knop doet niets anders dan een onderliggende functiecode aanroepen. Je kunt vanuit jouw code direct die functie aanroepen. Al dan niet na 30 seconden wachten. Waar twijfel je? Je lijkt alles dat nodig is al te noemen in je topicstart.

Ga als beginner NIET simpelweg op Google etc zoeken naar concrete code. Zoek een algemeen tutorial of twee en bedenk de code zelf. Hooguit voor specifieke functies kan het handig zijn, zoals hoe je 30 seconden wacht. sapiSleep (http://access.mvps.org/access/api/api0021.htm) is daar een voorbeeld van. (Let op: ik heb geen idee welke Windows- en Access-versies je hebt en of die functie de juiste keuze is in dit geval).
Ik heb geprobeerd de onderliggende code via de macro op te roepen maar dat lukt op een of andere manier niet. Ben niet zo bekend met de macro builder in Access en krijg op een of andere manier de code niet opgeroepen.

Ik heb de code omgenoemd naar “public sub command**_Click()”

In de form zitten een aantal tick boxen. De code kijkt of deze actief zijn of niet en bepaalt daaraan dan of bepaalde modules uitgevoerd worden.

Het oproepen van het form is dus sowieso wel een belangrijk onderdeel zodat zichtbaar is welke acties uitgevoerd gaan worden. Het enigste wat ik dus nog zoek is de mogelijkheid om die button code aan te sturen vanuit de macro.

Ik gebruik overigens Windows 10 met Access 2016